آموزش

6 روش کاربردی فهمیدن فونت از روی عکس

دوست دارید از فونتی 🅰️ که در یک عکس تبلیغاتی دیده اید در پروژه خود استفاده کنید و به جذاب تر شدن کارتان کمک کنید؟ با ۷ روش فهمیدن فونت از روی عکس لینک 2 دانلودمی توانید به راحتی فونت های مورد علاقه خود را پیدا و در کارهایتان استفاده کنید. سرویس های آنلاین معرفی شده به شما کمک خواهند کرد تا فونت مورد نظر خود را پیدا و حتی به لیستی از پیشنهادات مشابه دسترسی پیدا کنید.

تشخیص فونت از روی عکس آنلاین

Useful Tools to Help You Identify Fonts in Images

در فضای اینترنت شما با تعداد زیادی از عکس ها مواجه می شوید که دارای متن هستند. این تصاویر می توانند تبلیغاتی یا هر چیز دیگری باشند. ممکن است شما از فونت استفاده شده در این عکس ها خوشتان آمده باشد و دوست داشته باشید آنها را در کار خود استفاده کنید. مشکل این است که شما نمی دانید که نام فونت چیست. برای کمک به شما در ادامه ما ابزارهای رایگان مختلف را به شما معرفی می کنیم که از آنها می توانید برای تشخیص فونت از روی عکس استفاده کنید.

نکته: این ابزارهای تشخیص فونت از روی عکس تنها برای متن های انگلیسی کاربرد دارد و برای فهمیدن فونت فارسی از روی عکس کاربرد ندارند.

فهمیدن فونت از روی عکس با Identifont

قبلا در لینک 2 دانلودما ۱۱ تا از بهترین برنامه تبدیل دست خط به متن تایپ شده در اندروید را به شما معرفی کردیم تا دست نوشته های خود را بدون تایپ کردن دیجیتالی کنید، اما برای پیدا کردن فونت از روی عکس وارد سایت Identifont شوید. از صفحه اصلی می توانید فونت ها را از طریق دسته های مختلف سرچ کنید. اگر می خواهید فونت موجود در یک عکس را پیدا کنید، گزینه Fonts by Appearance در سمت چپ را کلیک کنید. با این کار سوالات مختلفی در مورد فونت مورد نظر از شما پرسیده می شود و در نهایت می توانید فونت ها را فیلتر کنید. استفاده از این سایت کمی کند است اما احتمال بیشتری وجود دارد که فونت مورد نظر خود را پیدا کنید.

فهمیدن فونت از روی عکس با Identifont

تشخیص فونت از روی عکس با FontSquirrel Matcherator

FontSquirrel Matcherator یک سایت عالی است که به شما امکان می دهد، صدها نوع فونت مختلف را دانلود کنید، با طرفداران فونت در وبلاگ چت کنید و حتی تی‌شرت بخرید. مهمتر از همه اینها، این سایت یک ابزار تشخیص فونت بسیار خوب دارد که به شما امکان می دهد یک عکس را با کشیدن و رها کردن آپلود کنید، بعد آن را برای پیدا کردن فونت اسکن کند. این سرویس آنلاین بسیار دقیق است و بدون تاخیر اجرا می شود.

Font Squirrel بیشتر شبیه یک موتور جستجوی فونت است. این ابزار دقیقا مانند WhatTheFont کار می کند، با این حال به شما امکان می دهد فونتی که شناسایی کرده اید را دانلود کنید.

برخی از فونت های قابل دانلود کاملا رایگان هستند، با این حال برخی از فونت ها را باید خریداری کنید. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید، فونت مورد نظر خود را در فونت یاب گوگل سرچ کنید.

یکی از ویژگی های Font Squirrel Webfont Generator است که به شما امکان می دهد فونت های منحصر به فردی را برای وب سایت خود ایجاد کنید. برای پیدا کردن فونت از یک عکس با استفاده از Font Squirrel، فقط باید کلمات موجود در تصویر را تایپ کنید تا عملیات اسکن انجام شود.

تشخیص فونت از روی عکس با FontSquirrel Matcherator

تشخیص فونت انگلیسی از روی عکس با WhatFontIs

سرویس آنلاین بعدی که برای تشخیص فونت انگلیسی از روی عکس می توانید استفاده کنید WhatFontIs است. این یک ابزار عالی است فقط برای استفاده از آن باید در سایت ثبت نام کنید. با برنامه تحت وب فقط کافیست که تصویری که دارای متن است را آپلود کنید و روی دکمه Continue کلیک کنید.

بعد از مشخص کردن فونت های مورد نظر خود، این ابزار فهرستی از موارد مشابه را هم در اختیار شما قرار می دهد. حتی افزونه WhatFontIs هم برای استفاده وجود دارد که می توانید از آن به عنوان افزونه کروم استفاده کنید.

تشخیص فونت انگلیسی از روی عکس با WhatFontIs

نحوه تشخیص فونت از روی عکس Fontspring Matcherator

ابزار دیگری که برای تشخیص فونت از روی عکس می توانید استفاده کنید Fontspring Matcherator نام دارد که نسبت به گزینه اول ساده تر است. فقط باید روی فونتی که می خواهید شناسایی کنید کلیک کنید. همچنین دارای رابط کاربری زیباتری است و نام فونت هایی که برای شما پیدا می کند را بهتر ارائه می دهد.

اگر شما نیاز به دانلود این فونت ها دارید باید هزینه نسبتا بالایی پرداخت کنید، اما اگر فقط می خواهید نام فونت را بدانید ابزار خوبی است.

نحوه تشخیص فونت از روی عکس Fontspring Matcherator

سایت تشخیص فونت از روی عکس WhatTheFont

یکی از محبوب ترین سایت های تشخیص فونت از روی عکس WhatTheFont نام دارد. برای استفاده از این برنامه قوانینی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید. به طور مثال ارتفاع حرف باید ۱۰۰ پیکسل باشد و متن باید تا حد امکان افقی باشد.

هنگامی که عکس مورد نظر خود را آپلود کردید و فونتی که می خواهید شناسایی کنید را مشخص کردید برنامه نتایج را در سمت چپ صفحه لیست می کند. نام فونت، نمونه ای از آن و نام سازنده به شما نمایش داده می شود.

سایت تشخیص فونت از روی عکس WhatTheFont

تشخیص فونت از روی عکس در فتوشاپ

برای تشخیص فونت از روی عکس در فتوشاپ مراحل زیر را دنبال کنید. Adobe Photoshop دارای ابزار داخلی است که به شما امکان می دهد فونت های یک عکس را شناسایی کنید:

عکسی که می خواهید فونت آن را شناسایی کنید را دانلود کنید.

برنامه Adobe Photoshop را در سیستم خود باز کنید و عکس را در فتوشاپ باز کنید.

از ابزار Rectangular marquee استفاده کنید (با فشار دادن کلید M می توانید به آن دسترسی پیدا کنید) و یک مستطیل در اطراف فونتی که می خواهید شناسایی کنید بکشید.

حالا به مسیر Type > Match Font بروید.

با انجام این کار می توانید فونت هایی را که قبلا روی سیستم تان نصب شده اند را انتخاب کنید یا فونت های مشابه را از اینترنت دانلود کنید.

تشخیص فونت از روی عکس در فتوشاپ

نحوه کار با سایت تشخیص فونت با عکس WhatFontIs

قبلا در لینک 2 دانلود۹ روش تبدیل عکس به متن فارسی رایگان و حرفه ای را به شما آموزش دادیم، اما برای کار با سایت تشخیص فونت با عکس WhatFontIs مراحل زیر را دنبال کنید:

به سادگی تصویر خود را به کادر آبی سمت راست بکشید.

نحوه کار با سایت تشخیص فونت با عکس WhatFontIs

در اینجا سایت از شما می خواهد که تصویر را با پس زمینه روشن تر و متن تیره تر انتخاب کنید.

نحوه کار با سایت تشخیص فونت با عکس WhatFontIs

حالا باید متن را انتخاب کنید و آن را برش بزنید.

نحوه کار با سایت تشخیص فونت با عکس WhatFontIs

به سادگی تنظیمات را تغییر دهید تا متن از پس زمینه بیشتر جدا شود.

نحوه کار با سایت تشخیص فونت با عکس WhatFontIs

از مکان نما برای جدا کردن حروف داخل تصویر استفاده کنید.

نحوه کار با سایت تشخیص فونت با عکس WhatFontIs

در نهایت به سایت کمک کنید تا حروف را شناسایی کند. در کادر زیر هر تصویر بنویسید که چه حرفی نشان داده شده است. اگر حرف نیست کادر را خالی نگه دارید.

نحوه کار با سایت تشخیص فونت با عکس WhatFontIs

بعد از انجام مراحل بالا WhatFontIs پیشنهادات خود را به شما نشان می دهد. می توانید این لیست را ذخیره کنید البته به شرطی که ثبت نام کرده باشید.

نحوه کار با سایت تشخیص فونت با عکس WhatFontIs

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در لینک 2 دانلود۶ روش فهمیدن فونت از روی عکس را به شما معرفی کردیم. این ابزارها برای متون انگلیسی کاربرد دارند. شما برای تشخیص فونت از روی عکس فارسی چه برنامه یا سرویسی را پیشنهاد می کنید؟ به نظر شما آیا این کار امکان پذیر است؟ پیشنهادات خود را در بخش نظرات این پست با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا