آموزش

13 تا از بهترین سایت و برنامه های جایگزین یوتیوب (YouTube)

اگر به دیدن ویدئوهای مختلف علاقه دارید، YouTube ▶️ سرویس خوبی برای شما است اما تنها گزینه نیست! به غیر از یوتیوب، سایت‌ها و برنامه‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید و چه بسا، ویدئوهای جدیدی در آنها پیدا کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه معرفی ۱۳ تا از بهترین سایت و برنامه های جایگزین یوتیوب (YouTube) می‌پردازیم.

بهترین برنامه و سایت های مشابه یوتیوب

۱۳ Alternative Video Sites to YouTube

برای پیدا کردن ویدئوهای مختلف می‌توانید از سایت‌ها و برنامه‌های دیگری به جز یوتیوب هم استفاده کنید. سایت های مشابه یوتیوب زیاد هستند اما ما در این پست از لینک 2 دانلودبهترین آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

سایت جایگزین YouTube: Vimeo

برنامه های جایگزین یوتیوب

Vimeo از بهترین سایتهای جایگزین یوتیوب است. در این سایت می‌توانید ویدئوهایی با کیفت بالا پیدا کنید و اصل سایت نیز بر آن است که ویدئوهایی با رزولوشن بالا در اختیار کاربران بگذارد. علاوه بر این، این سایت جایگزین یوتیوب از ویدئوهای ۳۶۰ درجه هم پشتیبانی می‌کند. جستجو در آن راحت است و دسته‌ بندی‌ها و کانال‌های مختلفی دارد.

برنامه شبیه یوتیوب: Metacafe

برنامه های جایگزین یوتیوب

Metacafe برنامه مشابه یوتیوب است که بیشتر ویدئوهای آن کوتاه هستند. محتوایی که در این سایت بارگذاری می‌شود، تقریبا شبیه به محتوای YouTube است و همه چیز می‌توانید در آن پیدا کنید. از ویژگی‌های مثبت این سایت ساده بودن آن و رابط کاربری ساده آن است. علاوه بر این، می‌توانید ویدئوهای ترند، محبوب و جدید را به سادگی با دسته‌بندی‌های آن پیدا کنید.

دیلی موشن چیست؟

برنامه های جایگزین یوتیوب

Dailymotion از بهترین جایگزین های یوتیوب است. در این سایت می‌توانید علاوه بر ویدئوهای حرفه‌ای ویدئوهای آماتور هم پیدا کنید. این سایت را می‌توان جدی‌ترین رقیب Youtube معرفی کرد. برای یافتن ویدئوها می‌توانید از دسته‌بندی‌های مختلف آن استفاده کنید. امکان ساخت اکانت هم در ان وجود دارد. ویدئوهایی که در آینده به شما پیشنهاد می‌شود، بر اساس جستجوهای قبلی شما هستند. در نتیجه، به سادگی می‌توانید علاقه‌مندی‌های خود را پیدا کنید.

برنامه جایگزین یوتیوب: Utreon

برنامه های جایگزین یوتیوب

Utreon از برنامه های جایگزین یوتیوب است. این سرویس جدید است و از لحاظ قوانین، سختگیری‌های کمتری نسبت به یوتیوب دارد. شما می‌توانید اکانتی برای خود بسازید و ویدئوهای خود را در آن منتشر کنید. البته نیازی نیست دوباره ویدئوهای خود را آپلود کنید. این برنامه ویدئوهای شما در یوتیوب را Sync می‌کند.

جایگزین یوتیوب The Internet Archive

برنامه های جایگزین یوتیوب

سرویس جایگزین یوتیوب، The Internet Archive هم گزینه مناسبی است. در این سرویس می‌توانید علاوه بر ویدئو، کتاب، آهنگ، نرم‌افزار و… هم پیدا کنید. اگر به دنبال محتوای تاریخی می‌گردید، حتما این سرویس را امتحان کنید. کاربران می‌توانند ویدئوهای خود را در این سرویس آپلود کنند.

جایگزین‌های خوبی برای سرویس‌های گوگل وجود دارد. برای آشنایی با آن‌ها می‌توانید به مطلب ۴۱ تا از برترین جایگزین ها برای سرویس های گوگل مراجعه کنید.

Crackle برنامه ای مشابه یوتیوب

برنامه های جایگزین یوتیوب

Crackle برنامه مشابه یوتیوب است. این سایت دارای سریال‌‌ها و برنامه‌های مختص به خودش است. علاوه بر این، می‌توانید فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی را در آن تماشا کنید. کافی است فیلم یا سریال موردعلاقه خود را در آن جستجو کنید و خیلی راحت آن را پیدا کنید.

برای این که بتوانید در یوتیوب بهترین ویدئوها را مشاهده کنید، مطلب ۵ ترفند برای دسترسی و مشاهده پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب را مطالعه کنید

Twitch نرم افزار مشابه یوتیوب

برنامه های جایگزین یوتیوب

Twitch هم گزینه خوبی برای جایگزین YouTube است. این سرویس استریم از بهترین‌ها در این زمینه است. شرکت آمازون این سایت را برای گیمرها طراحی کرد تا بتوانند بازی‌های خود را استریم کنند. علاوه بر این، در این سایت می‌توانید آهنگ‌های خوبی هم پیدا کنید.

نرم افزار جایگزین یوتیوب: The Open Video Project

برنامه های جایگزین یوتیوب

The Open Video Project گزینه خوب دیگری برای برنامه جایگزین Youtube است. ویدئوهای این سایت علمی هستند. علاوه بر این، می‌توانید ویدئوهای تاریخی و قدیمی را در این سایت پیدا کنید. اگر به دنبال منبع خوبی برای پژوهش هستید، حتما به ویدئوهای این سایت سر بزنید.

۹GAG TV برنامه ای مشابه یوتیوب

برنامه های جایگزین یوتیوب

اگر به دنبال سایتی می‌گردید که بتوانید در آن ویدئوهای طنز و خنده‌دار پیدا کنید، حتما به ۹GAG TV سر بزنید. علاوه بر ویدئو، می‌توانید در آن چیزهای مختلف دیگری هم پیدا کنید. این سایت از بهترین جایگزین های یوتیوب است.

اگر به دنبال جایگزینی برای گوگل پلی موزیک هستید، مطلب ۱۵ تا از بهترین برنامه های جایگزین گوگل پلی موزیک و یوتیوب موزیک را مطالعه کنید.

سایت جایگزین یوتیوب Facebook Watch

برنامه های جایگزین یوتیوب

از دیگر سایتهای جایگزین یوتیوب Facebook Watch است. کمی کار کردن با این سایت سخت است اما می‌توانید ویدئوهای خوبی را در آن پیدا کنید. دسته‌بندی‌های ویدئوها بسیار ساده است و شامل موسیقی، برنامه‌های تلویزیونی و… می‌شود.

برنامه شبیه یوتیوب: TED Talks

برنامه های جایگزین یوتیوب

TED Talks از دیگر سایت های مشابه یوتیوب است که در آن می‌توانید انواع ویدئوها را به زبان‌ای مختلف پیدا کنید. اکثر ویدئوهای این سایت اموزشی و انگیزشی هستند زیرنویس‌هایی به زبان‌های مختلف دنیا دارند. حتی می‌توانید ویدئوهایی را با زیرنویس فارسی مشاهده کنید. رابط کاربری سایت بسیار ساده است و در آن می‌توانید ویدئوهایی با موضوعات مختلف پیدا کنید. ویدئوهای این سایت برای افرادی که قصد تقویت زبان را دارند، مناسب است.

برنامه مشابه یوتیوب: DTube

برنامه های جایگزین یوتیوب

DTube از دیگر برنامه های جایگزین یوتیوب است. در این سایت دسته‌بندی‌های مختلفی وجود دارد و به راحتی می‌توانید ویدئوها را بر اساس علاقه‌مندی‌های خود پیدا کنید. امکان آپلود ویدئو نیز برای کاربران وجود دارد. نحوه استفاده از این سایت کاملا شبیه به یوتیوب است و حتی ظاهر آن نیز مشابهت‌های زیادی با یوتیوب دارد.

جایگزین یوتیوب ایرانی: آپارات

برنامه های جایگزین یوتیوب

آپارات یک جایگزین یوتیوب ایرانی است. در این سرویس می‌توانید ویدئو آپلود کنید و کسب درآمد کنید. ویدئوهای متنوع و مختلفی در آپارات وجود دارد. موضوعات نیز متفاوت و مختلف هستند. شما می‌توانید فیلم و سریال‌های ایرانی و خارجی را در این سایت مشاهده کنید. این سرویس دارای زیرمجموعههایی مانند آپارت مخصوص کودکان، پخش زنده و… هم هست.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودبرنامه ها و سایتهای جایگزین یوتیوب را معرفی کردیم. شما ترجیح می‌دهید از کدام یک از این سایت‌ها استفاده کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا