آموزش

آموزش تغییر و تنظیم ساعت ویندوز 11

زمانی که زمان ویندوز ۱۱ ⏰ شما اشتباه است و تنظیم نیست شما نیاز دارید که خودتان آن ها را تنظیم کنید. از این رو در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش تغییر و تنظیم ساعت ویندوز ۱۱ میپردازیم.

چگونه ساعت ویندوز ۱۱ تنظیم کنیم؟

How to Change Date and Time in Windows 11

ویندوز ۱۱ قابلیت های زیادی دارد تا کاربران راحت تر بتوانند با این نسخه از ویندوز کار کنند. یکی از این قابلیت ها تاریخ و زمان است که شما میتوانید به دلخواه خود آن ها را تغییر دهید. در مطلب قبل به آموزش کامل ۱۰ روش تغییر و تنظیم ساعت در ویندوز ۱۰ ،۸ ،۷ پرداختیم. در ادامه میخواهیم روش های تغییر تاریخ و زمان را در ویندوز ۱۱ بررسی کنیم.

آموزش تنظیم ساعت ویندوز ۱۱ از طریق تنظیمات

یکی از ساده ترین و راحت ترین راه های تغییر ساعت در ویندوز ۱۱ از طریق تنظیمات است. برای باز کردن سریع تنظیمات ساعت روی آیکن ساعت در پایین گوشه سمت راست صفحه ویندوز راست کلیک کنید و گزینه Adjust date and time را انتخاب کنید. همچنین شما میتوانید از طریق منو Start روی Settings کلیک کنید تا تنظیمات باز شود. بعد از باز شدن Settings روی Time and Language و بعد روی Date and Time کلیک کنید.

چگونه ساعت ویندوز 11 تنظیم کنیم؟

در صفحه Date and Time شما میتوانید تنظیمات ساعت را به صورت دستی و یا به صورت خودکار تنظیم کنید. برای تنظیم اتوماتیک ساعت ویندوز ۱۱ گزینه Set time automatically را انتخاب کنید اما برای تنظیم دستی گزینه Set time automatically را غیر فعال کنید. سپس در کنار گزینه Set the date and time manually روی Change کلیک کنید.

تغییر ساعت در ویندوز 11

حالا از طریق منو های کشویی تاریخ و ساعت را تنظیم کنید. بعد از تمام شدن روی Change کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

تنظیم ساعت ویندوز 11

در تنظیمات ویندوز ۱۱ شما میتوانید فرمت تاریخ و زمان را نیز تغییر دهید. برای تغییر فرمت تاریخ و زمان در Settings از منو سمت چپ Time and Language را انتخاب کنید و از منو سمت راست روی Language and Region کلیک کنید.

تنظیم ساعت در ویندوز 11

در صفحه Language and Region روی Regional format و بعد از آن روی Change formats کلیک کنید.

تنظیم ساعت ویندوز 11 با اینترنت

در این صفحه شما میتوانید فرمت تاریخ و زمان را تغییر دهید. به عنوان مثال تنظیم کنید که ساعت ویندوز ۱۱ شما ۱۲ ساعته یا ۲۴ ساعته باشد. برای تغییر فرمت هر بخش روی منو کشویی آن ضربه بزنید و فرمت مورد نظر را انتخاب کنید.

آموزش تنظیم ساعت ویندوز 11

شما از طریق تنظیمات ویندوز ۱۱ میتوانید Time zone یا منطقه زمانی را تغییر دهید. برای تغییر منطقه زمانی خود در صفحه Date and Time روی منو کشویی Time zone کلیک کنید و منطقه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تغییر ساعت در ویندوز 11

تنظیم ساعت ویندوز ۱۱ با Control Panel

شما از Control Panel نیز میتوانید برای تنظیم ساعت ویندوز ۱۱ استفاده کنید. برای انجام این کار شما باید ابتدا Control Panel را باز کنید. برای باز کردن Control Panel روی قسمت جستجو ویندوز کلیک کنید و Control Panel را تایپ کنید. روی نتیجه آن کلیک کنید تا Control Panel برای شما باز شود.

نحوه تنظیم ساعت ویندوز 11

در Control Panel از بالای صفحه گزینه View by را روی Small icons تنظیم کنید و بعد روی گزینه Date and Time کلیک کنید.

اموزش تغییر ساعت ویندوز 11

در کادر باز شده به تب Date and Time بروید و روی Change date and time کلیک کنید.

تنظیم اتوماتیک ساعت ویندوز 11

اکنون شما میتواند تاریخ و زمان را تنظیم کنید و بعد از تمام شدن تنظیمات مورد نظر روی OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.

چگونه ساعت ویندوز 11 تنظیم کنیم؟

برای تغییر فرمت ساعت و تاریخ در همین صفحه که هستید قبل از کلیک روی OK گزینه Change calendar settings را انتخاب کنید.

تغییر ساعت در ویندوز 11

در اینجا شما میتوانید فرمت های تاریخ و زمان را تغییر دهید. بعد از اتمام کار خود برای ذخیره تنظیمات روی Apply و بعد OK کلیک کنید.

تنظیم ساعت ویندوز 11

آموزش تغییر ساعت ویندوز ۱۱ با استفاده از PowerShell

یکی دیگر از روش های تنظیم ساعت ویندوز ۱۱ استفاده از PowerShell است. برای باز کردن PowerShell در قسمت جست جو ویندوز PowerShell را تایپ کنید و در پایین نتیجه آن گزینه Run as Administrator را انتخاب کنید تا پاورشل برای شما باز شود.

تنظیم ساعت در ویندوز 11

بعد از باز شدن پاورشل دستور “Set-Date -Date “dd/mm/yyyy HH:MM AM را وارد کنید. به جای dd/mm/yyyy سال، ماه و روز را وارد کنید همچنین به جای HH:MM ساعت و دقیقه را وارد کنید. همچنین اگر صبح است در آخر دستور AM را وارد کنید و اگر ساعت برای ظهر و یا شب است به جای AM باید PM را وارد کنید. شما میتوانید برای ۲۴ ساعته کردن ساعت AM و یا PM را حذف کنید و دستور را به فرمت “Set-Date -Date “01/10/2021 18:00 وارد کنید.

تنظیم ساعت ویندوز 11 با اینترنت

نحوه تنظیم ساعت ویندوز ۱۱ از طریق Command Prompt

برای باز کردن Command Prompt نیز مانند پاورشل در قسمت جست جو ویندوز نام آن را تایپ کنید و روی Run as Administrator کلیک کنید تا برنامه باز شود.

آموزش تنظیم ساعت ویندوز 11

بعد از باز شدن Command Prompt دستور date dd/mm/yyyy را وارد کنید. مجددا به جای dd/mm/yyyy سال، ماه و روز را بنویسید.

نحوه تنظیم ساعت ویندوز 11

برای تنظیم ساعت دستور time HH:MM را وارد کنید. به جای H ساعت و به جای M دقیقه را وارد کنید.

اموزش تغییر ساعت ویندوز 11

تاریخ و ساعت ویندوز خود را با ساعت جهانی همگام کنید

ابتدا مسیر Control Panel> Date and Time را طی کنید و از طریق منو بالا وارد تب Internet Time شوید. روی Change settings ضربه بزنید.

تنظیم اتوماتیک ساعت ویندوز 11

در کادر باز شده از طریق منو کشویی سرور مورد نظر را انتخاب کنید و روی Update now کلیک کنید. تاریخ و زمان در چند ثانیه با هم هماهنگ میشوند.

چگونه ساعت ویندوز 11 تنظیم کنیم؟

اگر میخواهید تاریخ و زمان را در گوشی اندرویدی خود تنظیم کنید میتوانید مطلب آموزش نحوه تنظیم دقیق ساعت اندروید را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به نحوه تنظیم ساعت ویندوز ۱۱ با اینترنت و به صورت دستی بدون اینترنت صحبت کردیم. شما از کدام روش برای تنظیم ساعت در ویندوز ۱۱ استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه تغییر ساعت در ویندوز ۱۱ را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا