آموزش

ایده تولید محتوا + معرفی وب سایت seoedu

ایده تولید محتوا از جمله مباحثی است، که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ایده ها دارای زیربنایی به عنوان استراتژی هستند، یا بهتر بگویم استراتژی شما در تجارت یا آموزش می تواند به ایده های شما خط مشی و معنا دهد.

به دلیل شیوع پاندمی کرونا وضعیت تجارت و آموزش در سطح بین الملل خیلی تغییر کرد، به دلیل کوچ از فضای حضوری به فضای مجازی تمام معیارها تحت تاثیر قرار گرفت، و علت این تغییرات تفاوت بین زیر ساخت ها و نحوه عملکرد ها است. شما در بحث سفارش تولید محتوا سایت خود قطعا باید ایده های خود را یبان و تست و آزمایش کنید.

هر چند هنوز به عادی شدن تغییرات عادت نکرده ایم، و به ایده آل شدن فضای مجازی راه بسیار طولانی در پیش داریم، اما پاندومی کرونا تلنگری بود، برای عقب ماندگی دولت ها تا به فکر تقویت زیر ساخت ها باشند، و تجار و مسئولین آموزشی نیز به فکر محیا کردن فضای نرم افزاری مورد نیاز جهت توسعه در فضای مجازی باشند.

در این شرایط بهترین و اساسی ترین روش برای کنترل و ادامه روند زندگی و جلوگیری از عقب ماندگی پذیرفتن شرایط و برداشتن موانع است، که در این زمان استفاده از فضای مجازی بهترین گزینه برای تجارت و اموزش و سایر فعالیتها است.

اما فضای مجازی در مقابل فضای حضوری قرار دارد، به این علت که خیلی از کارها و عنوانها در فضای حضوری نیاز به تخصص خاصی ندارد، اما در فضای مجازی نیاز به انواع تخصص داریم، حتی برای مسئولیت های کوچک نیز نیازمند متخصص هستیم.

در فضای مجازی از ویترین فروشگاه گرفته تا تخته کلاس آموزشی و بازاریابی برای فروش یا همان بازاریابی اینترنتی  همگی نیازمند کار تخصصی است، که باید به افراد خبره و متخصص سپرده شود، هر چند که با وفور دسترسی به سیستم های هوشمند بیشتر قشر جوان و نوجوان و حتی کودکان نیز در به کارگیری شبکه های اجتماعی خبره و کاربلد هستند، اما کاری که باید در بازار رقابتی انجام شود، خیلی فراتر از دانستن شبکه های اجتماعی است.

بازاریابی نیزدر شرایط کنونی متحول شده است، شاید در گذشته می توانستیم نمایندگانی را برای تبلیغ محصول یا خدمات انتخاب کنیم و به مکان هایی که می توان جذب مشتری کرد می فرستادیم.

اما برای بازاریابی در فضای مجازی ما به عنوان صاحب شغل یا باید خودمان تخصص بازاریابی داشته باشیم، یا به افراد متخصص و با تجربه کارهایمان را بسپاریم، همانطور که بسیاری از شرکتها در این زمینه فعالیت می کنند.

تولید محتوا چیست؟

ایده تولید محتوا

تولید محتوا با عمومی شدن اینترنت و استفاده از فضای مجازی رونق گرفت و بسیار هم پیشرفت کرد. تولید محتوا را می توان در پلتفرم های مختلف انجام داد، و به روش های گوناگون نیز نمایش داد، هر چند وقتی واژه تولید محتوا را می شنویم، نا خودآگاه محتوای سایت را به یاد می آوریم، اما باید بگویم، که بر خلاف تصورات ما هر پستی که در شبکه های اجتماعی و شبکه های رسانه ای می بینیم، یک نوع از تولید محتوا است.

مثلا شما می توانید هم متن ایجاد کنید و هم تصویر و فیلم، زیرا تولیدمحتوا و عکس نیز گونه ای از تولید محتوا هستند، که باید بر اساس کاربرد در پلتفرم های مختلف ویرایش و تهیه شوند.

در مورد تولید محتوای متنی هم باید بگویم که برای تولید این نوع محتواها از قواعد و نکات نگارشی متنی  باید آگاه باشیم، و در زمینه تولید محتوای تصویری نیز از قواعد و نکات مربوطه کاملا مطلع باشید.

آنچه که شما و کسب و کارتان را در فضای مجازی متمایز می کند، تولید محتوا است، چون تولید محتوا در فضای مجازی قانون و قواعد خاص خود را دارد، باید که با دقت خاص ورعایت نکات فنی توسط فردی خبره که آموزش سئو دیده است و تجربه کافی دارد انجام گیرد.

ایده تولید محتوا خلاقانه

آنچه که در مورد تولید محتوا در بازاریابی آنلاین باید بدانیم، مسئله ی به کار بردن خلاقیت است تا برای کاربران محتوایی جذاب و گویا تولید کنیم، و عملکرد خوبی برای کسب و کارمان داشته باشد.

انواع تولید محتوا می تواند با خلاقیت منحصر به فرد و جذاب ترو از همه مهم تر گویای فعالیت شما باشد. اما علاوه بر جذابیت محتوا باید محتوایی تولید کنید که نکات مثبت محصول و خدمات شما را به گونه ای پررنگ تر نمایش دهد، تا احساس نیاز در کاربران بوجود آورد.

خلاقیت همیشه باعث جلب توجه می شود، حتی اگر با ساده ترین اشکال و متون همراه باشد.

قطعا بهای محتوای خلاقانه بیش از محتواهای کپی شده و بی کیفیت است، چون محتوای خلاقانه می تواند باعث پررنگ شدن کسب و کارتان در فضای مجازی شود، و در نتیجه مخاطبان بیشتری برای شما جذب خواهد کرد، که منجر به فروش و سود بیشتر خواهد شد.

نکات در ایده تولید محتوا

همانطور که می دانیم، تولید محتوا انواع گوناگونی دارد، پس ایده های تولید محتوا برای انواع آن متفاوت است، و شما به عنوان فرد متخصص یا صاحب شغل نیاز دارید در مورد انواع مختلف تولید محتوا علم و آگاهی داشته باشید تا بتوانید بهترین متن و تصویر را با توجه به استراتژی تعیین شده و موافق با قواعد سئو به کار ببرید، و یا بهترین فیلم را بر طبق ضوابط در محتوای خود به کار ببرید.

بر حسب این که کسب و کار چیست؟، و یا چه محصول یا خدمتی را ارائه می دهید، باید استراتژی خاص و قوی را در تولید محتوا و فعالیت های بازاریابی داشته باشید، تا بتوانید در فضای مجازی پررنگ دیده شوید، و باعث برند سازی در کسب و کارتان شود.

تعامل با کاربران از طریق ایده تولید محتوا

ایده تولید محتوا

در تولید محتوا باید علاوه بر استراتژی هدفهایی را هم مشخص کنیم، مثلا اگر محصولی جهت فروش داریم، پس هدف ما از تولید محتوا به دست آوردن مشتری است، و ما می توانیم هم مزایای محصول را توضیح دهیم، و هم در مشتری احساس نیاز را بوجود آورم، و اگر خدمتی را ارائه می دهیم، باید مشتری را از کیفیت انجام کارمان مطمئن کنیم، حتی با تبلیغ دستمزد کمتر و کار با کیفیت تر می توانیم نظر مشتریان را به سمت خود برگردانیم.

مثلا اگر بخواهید در مورد محصول یا خدمتتان نظر کاربران و مشتریان را بدانید، باید محتوایی تولید کنید که باعث برانگیختن احساس کنجکاوی و حس اظهار نظر در کاربران شوید.

به همین ترتیب تعامل با کاربران برای شما صورت می گیرد، که باعث می شود شما از معایب و کاستی های محصول و یا خدمتی که ارائه می دهید مطلع شوید، و از نیازهای بازار آگاه شوید، که همین مطلب می تواند باعث مشتری مداری شما در بازار آنلاین گردد، و دانستن عرضه تقاضا می تواند به در دست گرفتن بازار رقابتی آنلاین به شما کمک کند.

حتی می توانید با اجرای مسابقات در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام نظر کاربران را به سوی خودتان برگردانید.

و یا با تهیه فیلم از کسب و کارتان یا محصول و خدمتتان بیشتر خود را در فضای مجازی معرفی کنید، تا کاربران در شبکه های اجتماعی و رسانه ای  شما را دنبال کنند.

برنامه ریزی برای ایده تولید  محتوا

همانطور که زندگی روزمره و روزمرگی احساس کسالت در افراد به وجود می آورد، و باعث احساس پوچی می شود.

در مورد برنامه های زندگی در تمام ابعاد نیاز داریم، که تعادل و هماهنگی و تنوع داشته باشیم، و علاوه بر این که زندگی برایمان جذاب می شود، احساس خوشایندی نیز به ما دست می دهد.

در مورد ایده تولید محتوا نیز باید که علاوه بر استراتژی، برنامه و زمانبدی بر اساس اهدافمان داشته باشیم.

اگر ما برای هر روز هفته مشخص کنیم که در چه موردی مطلب تولید کنیم و به اشتراک بگذاریم، حتما مطالبمان برای کاربران جذاب تر خواهد بود و باعث می شود تا کاربران ما را درشبکه های اجتماعی و رسانه ای دنبال کنند، و پیگیر تبلیغات و کارهای ما باشند، حتی امکان دارد به دلیل جذابیت ایده تولید محتوای ما، مطلب ما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند، که همین مسئله باعث تبلیغات بیشتر است.

پس آنچه که می تواند ما را از بی رنگ بودن و خنثی بودن نجات دهد، تنوع  و خلاقیت در کار است.

یکی دیگر از فعالیت هایی که می تواند برای جذب مشتری بیشتر به شما و کسب و کارتان کمک کند،  سفارش رپورتاژ آگهی است، که برای حال امروز کسب و کارمان گزینه مطلوب و معقولی است، تا با پخش محتوای شما باعث تبلیغ کسب و کارتان شود، البته که جذب مشتری بیشتر، فروش بیشتر و سود بیشتر را در پی دارد، و با انتشار آگهی های شما در سایت های بسیاری باعث معرفی شما به کاربران بیشتری می شود.

انواع ایده تولید محتوا

اگر بخواهیم در مورد انواع ایده تولید محتوا با توجه به تخصص و تجربه مان صحبت کنیم، باید که مدت زیادی در فضای مجازی بوده باشیم و انواع مطلب را دیده و خوانده باشیم.

محتوای متنی، محتوای تصویری و یا محتوای رسانه ای و سایر محتوا ها را در ایده تولید محتوا دیده ایم، و تقریبا در مورد سایر محتوا هم تجربه داریم.

اما هر کدام از این نوع محتواها نیازمند تخصص خاصی تجربه است، مثلا در تولید محتواهای رسانه ای نیازمند دانستن ابزارهای تولید عکس و فیلم هستیم، که برای یادگیری آنها نیز به زمان نیاز داریم، و برای کار کردن با آنها به تجربه نیاز داریم.

قطعا کمک گرفتن از افراد متخصص جهت انواع تولید محتوا برای ما از نظر زمان و کیفیت به صرفه تر است، و باغث می شود تا دچار تاخیر و اختلال در پروژه نشویم، و همچنین کاری با کمترین ایراد و مشکل فنی در فضای مجازی منتشر کنیم.

برای آگاهی شما عزیزان می توانیم افراد متخصص را از طریق سایت  seoedu معرفی کنیم، و شما می توانید روال کار آنها و همکاری با شما را در محتوای سایت ببینید و بخوانید، و در نهایت برای کسب و کار مجازی در فضای مجازی اقدام کنید، تا در کنار متخصصان و با کمک آنها روزهای پر سودی را رقم بزنید.

و در آخر کلام سئوالی را با شما مطرح می کنم، که می تواند پیشنهادتان کمکی باشد برای کسب و کار دوستان، و اما سئوال:

شما چه پیشنهادی برای گسترش کسب و کارمان در فضای مجازی دارید، البته به غیر از تولید محتوا، و اگر توصیه ای دارید و یا ترفندی بلد هستید، حتما بگویید در کدام پلت فرم و براساس کدام ویژگی می توان ترفند را اجرا کرد؟

البته جواب خودم این است که با توجه بهقابلیت های اینستاگرام می توان اینستا مارکتینگ گسترده ایجاد کرد و با منشن کردن و تگ کردن باعث جلب توجه کاربرای شد و تبلیغات را در فضای بیشتری پخش کرد.

و اما کلام آخر،

سخنی از وارون بافت:

قیمت چیزی است که پرداخت می کنید و ارزش چیزی است که بدست می آورید.

شما می توانید سفارش تولید محتوا خود را به تیم seoedu سپرده و با خیال راحت ایده های محتوایی خود را فقط نظارت کنید.

ایده تولید محتوا

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا