آموزش

سرعت دانلود مورد نیاز برای بازی ، کارهای روزمره و… چقدر باید باشد؟

حتما در زمان خرید اینترنت متوجه بسته‌ های مختلف ، سرعت و تعرفه‌ های متفاوت اینترنت شده‌اید. حال باید با توجه به نیاز خود بسته‌ای را انتخاب کنید. اما سوال این است که ما برای انجام کارهای خود به چه سرعت اینترنت نیاز داریم؟ ⚡ در این مطلب از لینک 2 دانلودبه این سوال پاسخ می دهیم که سرعت دانلود مورد نیاز برای بازی ، کارهای روزمره و… چقدر باید باشد؟

سرعت دانلود مورد نیاز برای بازی آنلاین و…

?How Much Download Speed Do You Really Need

تعرفه ها و بسته های مختلفی در زمینه سرعت اینترنت وجود دارد. ممکن است شما جز افرادی باشید که به اینترنت پرسرعت نیاز دارند یا فعالیت های شما بسیار ساده باشد و نیازی نباشد برای اینترنت با سرعت بالا هزینه کنید. بنابراین بهتر است میزان سرعت موردنیاز برای فعالیت های خود را مشخص کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودسرعت دانلود موردنیاز برای فعالیت های مختلف را بررسی می کنیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

سرعت دانلود مورد نیاز برای انتقال تصویر و… چقدر است؟

سرعت دانلود مورد نیاز برای بازی های آنلاین

برای استفاده از Twitch و استریم کردن محتوایی full HD به ۵ مگابایت سرعت نیاز دارید. برای استریم محتوای ۴K Ultra HD به حدود ۲۵ مگابایت سرعت نیاز دارید.

مسلما اگر بخواهید چند کار دیگر هم به صورت همزمان انجام دهید یا چند دستگاه دیگر هم به اینترنت متصل باشند، به سرعت بیشتری نیاز دارید. در این حالت باید به دنبال سرعتی حدود ۲۰۰ مگابایت باشید.

پیشنهاد می‌کنیم با ابزارهای تست سرعت مانند Fast.com یا Ookla Speedtest، این کار را انجام دهید و مطمئن شوید پهنای باند درستی را دریافت می‌کنید. ابزارهای دیگری هم در این زمینه وجود دارد:

اگر نمی‌توانید سرعت واقعی را دریافت کنید، ممکن است مشکل از اتصال وای فای شما باشد و شبکه خانگی شما مشکل داشته باشد.

گاهی ممکن است با بسته‌ها و تعرفه‌هایی مواجه شوید که سرعت بسیار زیادی را پیشنهاد می‌کنند و گرانتر هم هستند. ممکن است شما اصلا به این میزان اینترنت نیاز نداشته باشید. برای انتخاب بهترین گزینه نه تنها باید به سرعت دانلود، بلکه باید به سرعت آپلود هم توجه کنید. مخصوصا زمانی که قصد دارید تماس ویدئویی برقرار کنید، فیلم به اشتراک بگذارید و… .

اگر در خانه کار می‌کنید هم قطعا سرعت اینترنت برای شما مهم است. زیرا ممکن است تماس‌های تصویری، کنفرانس‌ها و… داشته باشید.

نکته مهم دیگر این است که در نهایت سرعتی که در حین انجام کار دریافت میکنید به نوع و نحوه کار کردن شما با اینترنت بستگی دارد. این که آیا همزمان از چند دستگاه استفاده می‌کنید؟ آیا با همه آن‌ها کارهای سنگینی انجام می‌دهید؟

سرعت دانلود مورد نیاز برای ادوبی کانکت و… باید چگونه انتخاب شود؟

مسلما هر چه پهنای باند بیشتری داشته باشید برای شما بهتر خواهد بود. پیشنهاد ما این است که تعداد دستگاه‌هایی را که قرار است به اینترنت وصل شوند، بشمارید. سپس برای هر ۱۰ دستگاه هوشمند، ۵ مگابایت بر ثانیه اضافی در نظر بگیرید.

در حین خرید باید به قیمت هم توجه شود و این نکته که در نهایت، احتمال دارد آن چیزی که برای آن هزینه کرده‌اید، به دست نیاورید! وقتی بسته‌ای می‌خرید ممکن است با عبارت «سرعت تا…» مواجه شوید. این عبارت یعنی ممکن است سرعت اینترنت شما به آن عدد اعلام شده نرسد و کمتر هم باشد. گاهی سرعت کمتر باشد.

گاهی سرعت اینترنت تحت تاثیر زمان هم قرار می‌گیرد. مثلا در برخی از ساعات روز سرعت کمتر و در شب‌ها سرعت بیشتر است.

برای این که بتوانید مقدار دقیق را پیدا کنید، بهتر است یک بار بسته‌ای را خریداری کنید. سرعت آن را چک کنید. سپس تصمیم بگیرید که آن را تغییر دهید یا تمدید کنید.

برای تست سرعت اینترنت گوشی، مطلب دانلود بهترین برنامه تست و نمایش سرعت اینترنت آیفون و اندروید را مطالعه کنید.

سرعت دانلود مورد نیاز برای بازی های آنلاین

سرعت دانلود مورد نیاز برای بازی های آنلاین

اگر گیمر باشید و به بازی‌های آنلاین علاقه داشته باشید، قطعا به اینترنت سرعت بالا نیاز دارید. طبق داده‌های مایکروسافت، برای اجرای بازی آنلاین سرعت دانلود شما باید حداقل ۳ مگابایت و سرعت آپلود نیز حداقل ۰٫۵ مگابیت در ثانیه باشد. نرخ پینگ شما هم نباید کمتر از ۱۵۰ میلی ثانیه باشد.

سرعت دانلود مورد نیاز برای استریم و پخش با کیفیت ۷۲۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه حداقل ۲٫۵ تا ۴ مگابیت در ثانیه باید باشد. برای ۷۲۰p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه هم به سرعت ۳٫۵ تا ۵ مگابیت در ثانیه نیاز دارید.

در ادامه به صورت مختصر نشان می‌دهیم که برای فعالیت‌های عادی و همیشگی به چه میزان سرعت نیاز دارید. سرعت اعلام شده حداقل سرعت موردنیاز است:

ایمیل: یک مگابایت

استریم آهنگ: دو مگابایت

وب‌گردی عادی: ۳ مگابایت

شبکه های اجتماعی: ۵ مگابایت

بازی آنلاین: ۵ مگابایت

کنفرانس ویدئویی: ۵ مگابایت

استریم ویدئوی HD: 5 مگابایت

استریم ویدئوی ۴K: 15 مگابایت

در نگاه اول این سرعت‌ها بسیار کم به نظر می‌رسند اما باید تمامی مواردی که پیشتر ذکر کردیم، همانند استفاده چند دستگاه از یک اینترنت، افت سرعت و… را هم در نظر بگیرید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودبهترین سرعت اینترنت برای گیم در ایران و انجام سایر فعالیت ها را بررسی کردیم. شما از اینترنت بیشتر برای چه کاری استفاده می کنید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا