آرایشی

نحوه صحیح استفاده از سرم پوست چیست؟| مجله الانزا

[ad_1]

سرم‌های پوستی یکی از محصولاتی تقویتی-درمانی پوست هستند که به دلیل دارا بودن ترکیبات مغذی و تقویتی، جهت بهبود پوست‌های آسیب دیده و مراقبت از پوست‌های حساس استفاده می‌شوند. این محصولات در انواع مختلف و توسط برندهای متعددی تولید و عرضه می‌شوند و شما عزیزان می‌توانید با تهیه سرم مناسب نوع پوستتان، صورتی زیبا و درخشان داشته باشید.

اما آنچه که بیش از خرید سرم پوست صورت اهمیت دارد، چگونه استفاده کردن آن است. چرا که در صورت استفاده نادرست و نامناسب از این محصولات نمی‌توانید به نتیجه دلخواه و مناسبی که باید، برسید. به همین علت در این مطلب سعی کرده‌ایم علاوه بر توضیح سرم پوست و فواید آن ، نحوه صحیح استفاده از سرم پوست را نیز برای شما شرح دهیم تا در صورت استفاده از این محصولات حتماً به نتیجه دلخواه خود برسید.

سرم پوست چیست؟

سرم‌های پوستی محلول‌هایی حاوی ترکیبات تقویت‌کننده، نظیر انواع عصاره‌های گیاهی و ویتامین‌های محلول در روغن هستند که برای جوانسازی و مراقبت از انواع پوست به کار می‌روند. ترکیبات این محصولات به گونه‌ای عمل می‌کنند که علاوه بر موارد ذکر شده باعث شفاف، روشن و درخشان‌تر شدن صورت شما نیز بشوند. اما تمام این‌ها تنها با دانستن طرز استفاده از سرم پوست صورت و انجام آن امکان پذیر هستند.

فواید سرم پوست

فواید سرم پوست چیست؟

سرم‌های پوست انواع مختلفی دارند که با هدف رفع جوش و آکنه، رفع لک، لایه برداری ، تقویت، ترمیم و …، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما برخی دیگر از فواید سرم پوست در تمامی انواع آن یکسان هستند. فوایدی مانند:

  • تسکین بخشیدن به انواع پوست، به ویژه پوست‌های حساس
  • جلوگیری از ایجاد چین و چروک در پوست صورت
  • قابلیت جذب شدن سریع و کامل به منافذ پوست
  • بهبود بخشیدن چین و چروک‌های ریز و سطحی صورت
  • محافطت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های ناشی از آن‌ها

همچنین بخوانید: بهترین سرم پوست چیست

طرز استفاده از سرم‌ پوست صورت

همانطور که گفته شد این مطب تهیه شده تا شما عزیزان بدانید نحوه صحیح استفاده از سرم پوست چیست. اما تنها روشی که برای مصرف این محصولات انجام می‌دهید، برای داشتن بهترین نتیجه کافی نیست. چرا که برای داشتن یک نتیجه مناسب نیاز است پیش از استفاده‌ی سرم‌ها پوستی، مراقبت‌‌هایی را برای آماده سازی پوستتان رعایت کنید.

روش‌های مراقبتی که پیش از مصرف سرم پوست باید انجام دهید عبارتند از:

پاکسازی پوست صورت

نحوه صحیح استفاده از سرم پوست این است که در ابتدا صورتتان را با استفاده از یک پاک کننده صورت تمیز کنید. زیرا با این کار سطح پوست شما و منافذ آن از انواع آلودگی و مواد آرایشی پاکسازی می‌شوند. پیشنهاد ما به شما خرید اینترنتی میسلار واتر است.

طریقه ی استفاده از سرم پوست

تنظیم کردن PH پوست صورت

پس از پاکسازی پوست به وسیله پاک کننده‌های آرایشی، بهتر است از تونر استفاده کنید. با این کار علاوه بر تمیز شدن عمیق منافذ پوستتان از آلودگی‌ها، PH سطح صورتتان نیز تنظیم و آماده دریافت هر گونه محصولات مراقبتی می‌شود.

انتخاب بهترین زمان برای استفاده از سرم پوست

برای بسیاری از افراد این سوال مطرح است که چه زمانی باید از سرم پوست استفاده کرد تا بهترین نتیجه حاصل شود. در پاسخ به سوال این افراد باید گفت که:

  • برای استفاده از سرم ضدپیری، به این خاطر که سرم زمان کافی برای ترمیم پوست را داشته باشد، حتماً شب را انتخاب کنید.
  • بهترین زمان برای استفاده از سرم‌های ضدلک، صبح است.
  • اگر شما پوستی خشک دارید بهتر است بدانید نحوه صحیح سرم پوست آبرسان ، برای شما می‌توانید بیش از روزی دوبار نیز باشد.

طرز استفاده از سرم پوست صورت

طرز استفاده از سرم پوست صورت چیست؟

در این قسمت برای شما شرح داده شده‌ که طرز استفاده از سرم پوست به چه صورت است و در هنگام مصرف آن چه موارد را باید رعایت کنید. از آنجایی که استفاده‌ی محصولات بهداشتی صورت معمولاً از سبک‌ترین لایه آغاز و به سمت سنگین‌ترین لایه پیش می‌روند؛ پس از مصرف تونر بهترین زمان برای استفاده از سرم پوست می‌باشد.

نحوه صحیح استفاده از سرم پوست به این صورت است که، روزانه یکبار پس از بیدار شدن و بار دیگر پیش از خواب باید ۲ الی ۳ قطره از محلول را بر روی پوست خود بریزید و اجازه بدهید که به داخل پوستتان نفوذ کند. اما توجه داشته باشید که در این زمان به هیچ عنوان نباید به پوست صورتتان ضربه بزنید و یا آن را بمالید، چرا که با این کار تنها تاثیر سرم پوست را از بین خواهید برد.

همچنین بخوانید: روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

پس از استفاده‌ی سرم‌های پوستی مرطوب کردن پوست را نباید فراموش کنید. استفاده از کرم مرطوب کننده صورت تاثیر سرم را افزایش می‌دهد، زیرا فرمولاسیون آن‌ها باعث بستن منافذ پوست شما شده و کمک می‌کنند تا سرم پوست اثربخشی بیشتری داشته باشد.

روش صحیح استفاده از سرم پوست

نکات تکمیلی برای استفاده از سرم‌های پوستی

پس از انتخاب و خرید سرم پوستی مناسب و دانستن طرز استفاده از سرم پوست صورت ، برخی نکات دیگر هستند که به شما در مشاهده نتیجه بهتر کمک می‌کنند. این نکات عبارتند از:

  • ترتیب استفاده از سرم‌های پوست صورت و دیگر محصولات مراقبتی در سلامت پوست بسیار اهمیت دارد. از این رو به شما توصیه می‌کنیم اگر پوستی حساس دارید، ابتدا مرطوب کننده را استفاده کنید و پس از آن سرم بزنید. زیرا در این حالت مرطوب کننده مانند یک لایه محافظ برای پوست شما عمل می‌کند.
  • مصرف سرم‌های پوستی که در ترکیبات آن‌ها مواد شیمایی مضر و عطرهای مصنوعی استفاده شده‌اند را فراموش کنید. زیرا حتی اگر پوست حساسی نداشته باشید نیز پس از مدتی دچار حساسیت‌های پوستی خواهید شد.
  • به محل نگهداری سرم‌های پوستیتان دقت بسیاری بکنید، به این دلیل که مواد موثر موجود در آن اغلب در برابر تابش آفتاب ، بخار ، هوا و … واکنش نشان می‌دهند. بنابراین بهتر است سرم صورت خود را در مکانی خشک و خنک و به دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری کنید.

سوالات متداول درباره نحوه صحیح استفاده از سرم پوست

استفاده از سرم‌های پوستی چند سالیست که بیش از پیش مورد استفاده افراد قرار گرفته‌است. اما اغلب کسانی که این محصولات را استفاده می‌کنند با طرز استفاده از سرم پوست صورت آشنا نیستند و سوالاتی در این باره برای آن‌ها مطرح است که در این قسمت به پر کاربردترین آن‌ها پرداخته‌ایم.

سن مناسب برای استفاده از سرم صورت چیست؟

بهتر است برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و سایر علائم پیری از ۲۵ سالگی به بعد مصرف این محصولات را در روتین روزانه خود قرار دهید.

چند بار در روز باید از سرم پوست استفاده کنیم؟

برای تاثیر بیشتر سرم بهتر روزی دوبار، یکبار بعد از بیدار شدن و بار دیگر پیش از خواب سرم بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا