آموزش

10 روش هک اکانت گوگل که باید مراقب آنها باشید!

اکانت گوگل شما 👤 اطلاعات بسیاری را در خود جای داده‌ است، از این رو می‌تواند به یک هدف بزرگ برای هکرها تبدیل شود. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه روش های هک اکانت گوگل که باید مراقب آنها باشید! می‌پردازیم.

چگونه اکانت گوگل هک میشود؟

 ?How Your Google Account Can Be Hacked

اکانت‌ های گوگل هدف محبوبی برای هکرها هستند، چرا که بیشتر افراد اغلب برای بسیاری از سرویس‌ها از گوگل اکانت استفاده می‌کنند.  هر اکانت دارای ویژگی‌های امنیتی مانند پسورد است که دسترسی هکرها را به آن سخت می‌کند. از آن‌جایی که اکثر این ویژگی‌ها اختیاری هستند، بسیاری از اکانت‌های گوگل در معرض هک قرار می‌گیرند. بنابراین چگونه یک هکر به حساب شما دسترسی پیدا می‌کند؟

حساب‌های گوگل به تنهایی ارزش کمی برای هکرها دارند و معمولا اگر اکانت گوگل شما هک شود، امکان بازگرداندن آن از طریق پشتیبانی وجود دارد. هکرها اکانت‌های گوگل را هدف قرار می‌دهند زیرا بیشتر مردم از Gmail به عنوان حساب ایمیل اصلی خود استفاده می‌کنند. این بدان معنا است که یک اکانت گوگل امکان دسترسی به کیف پول الکترونیکی، بانک، حساب‌های آنلاین و هک گوشی افراد را فراهم می‌کند.

در این‌جا ۸ روش هک کردن اکانت گوگل را معرفی می‌کنیم:

هک اکانت گوگل با ایمیل‌های فیشینگ

هک اکانت گوگل با ایمیل‌های فیشینگ

اغلب ایمیل‌های فیشینگ که برای هک اکانت گوگل به‌ کار می‌روند، بسیار پیچیده هستند. این ایمیل‌ها در ظاهر به نظر می‌رسند که از گوگل فرستاده شده‌اند، اما هنگامی که بر روی لینک کلیک کنید، به وبسایتی هدایت می‌شوید که رمز عبور حساب شما را می‌دزدد. ساده‌ترین راه برای جلوگیری از هک شدن اکانت گوگل با ایمیل‌های فیشینگ، بررسی آدرس فرستنده است. گوگل فقط با استفاده از آدرس ایمیلی که به Google.com ختم می‌شود، ایمیل ارسال می‌کند.  اگر ایمیلی از شما بخواهد تا به گوگل اکانت خود وارد شوید، بهتر است URL را به صورت دستی وارد کنید.

هک گوگل اکانت با کرک اتوماتیک رمزعبور

اگر برای اکانت گوگل خود از یک رمز عبور ضعیف استفاده کنید، هکرها می‌توانند به آسانی آن را کرک (Crack)  کنند. آن‌ها از نرم‌افزار اتوماتیک برای پیدا کردن رمز عبورهای رایج استفاده می‌کنند. با استفاده از یک پسورد قوی می‌توانید از هک شدن اکانت گوگل خود جلوگیری کنید. در حالت ایده‌آل رمز عبور شما باید حاوی بیش از ده کاراکتر شامل حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها باشد.

نحوه هک اکانت گوگل با حدس زدن پسورد

بسیاری از افراد رمزعبور اکانت‌های خود را براساس چیزهایی که دوست دارند، انتخاب می‌کنند. برای مثال ممکن است فردی از نام حیوان خانگی  و یا گروه موسیقی مورد علاقه خود، استفاده کند. هکرها از این موضوع آگاهی دارند و اغلب سعی می‌کنند قبل از حدس زدن رمزعبور قربانی، در مورد او تحقیق کنند. برخی از هکرها حتی ممکن است از مردم درباره علایق آن‌ها پرس‌وجو کنند. اگر می‌خواهید از یک رمزعبور ساده برای به‌خاطر سپردن آن استفاده کنید، از اطلاعاتی که هکرها می‌توانند به‌راحتی در مورد آن تحقیق کنند، اجتناب کنید.

هک شدن گوگل با تخلیه اطلاعات

هک شدن گوگل با تخلیه اطلاعات

هر سایتی را می‌توان هک کرد! اگر عضو وب‌سایتی هستید که هک شده، ممکن است رمزعبور شما نیز به سرقت رفته و به‌صورت آنلاین در دارک‌ وب (Dark Web) منتشر شود. هر بار که شما از رمزعبور گوگل اکانت خود در خارج از گوگل استفاده می‌کنید، حساب خود را به خطر می‌اندازید. رمزعبور اکانت گوگل شما باید منحصر‌به‌فرد باشد. برای هر حساب مهم دیگری مانند حساب‌های بانکی نیز باید از رمزعبور منحصر‌به‌فرد استفاده کنید.

هک اکانت گوگل با کی‌لاگرها

کی‌لاگر (Keylogger) قطعه‌ای از نرم‌افزار مخرب است که ضربات کلیدهای کیبورد را ضبط می‌کند. این ابزار توسط هکرها برای سرقت پسوردها استفاده می‌شود. ساده‌ترین راه برای جلوگیری از کی‌لاگرها این است که از بازدید وب‌سایت‌های مخرب اجتناب کنید و پیوست‌های ایمیل‌های مشکوک را دانلود نکنید. علاوه براین باید از آنتی ویروس‌های معتبر استفاده کنید.

هک شدن اکانت گوگل با هک اکانت ثانویه

هنگامی که برای یک اکانت گوکل ثبت نام می‌کنید، از شما خواسته می‌شود تا یک آدرس ایمیل ثانویه ارائه دهید. این امر در صورت فراموشی رمزعبور، بازیابی اکانت گوگل هک شده را امکان‌پذیر می‌سازد. یکی از مشکلات این ویژگی این است که راه هک شدن اکانت گوگل شما را فراهم می‌کند. اگر برای گوگل اکانت خود از یک اکانت ثانویه استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که این اکانت دارای رمزعبور منحصربه‌فرد و قوی است.

هک شدن گوگل اکانت با استفاده از وای فای عمومی

هک شدن گوگل اکانت با استفاده از Wi-Fi عمومی

استفاده از Wi-Fi عمومی بدون پسورد این امکان را فراهم می‌کند تا رمزعبور اکانت‌های شما با استفاده از Packet Sniffing دزدیده شود. برای اجتناب از این تکنیک فقط باید از Wi-Fi رمزگذاری شده‌ای که به آن اطمینان دارید، استفاده کنید. بعلاوه می‌توانید با استفاده از VPN از این حملات جلوگیری کنید.

هک گوگل اکانت با درخواست کدهای تایید

در بعضی مواقع هکرها کاربران گوگل را برای سرقت اکانت‌های آن‌ها هدف قرار نمی‌دهند، بلکه از نام آن‌ها برای ایجاد اکانت Google Voice برای جرایم سایبری ایجاد می‌کنند. هکرها برای دستیابی به این هدف پیام‌هایی حاوی کد تایید برای افراد غریبه ارسال می‌کنند. نحوه انجام این کار به‌صورت زیر است:

هکر آدرس Gmail یک شخص را مد نظر قرار می‌دهد.

مجرم سایبری به شخص مورد نظر می‌گوید که می‌خواهد کدی برای تایید هوییتش برای او ارسال کند.

سپس هکر تلاش می‌کند با استفاده از آدرس ایمیل شخص مورد نظر یک اکانت Google Voice ایجاد کند.

کد تایید برای شخص مورد نظر ارسال می‌شود و آن را طبق توافق برای مجرم سایبری ارسال می‌کند.

هکر اکنون یک اکانت Google Voice دارد.

اگر یک هکر رمزعبور شما را می‌داند، اما شما احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA) را فعال کرده باشید، او باز هم می‌تواند از ترفند مشابهی برای سرقت حساب کاربری شما استفاده کند. توجه داشته باشید هر کسی که از شما کد تایید درخواست کند نباید به او اعتماد کنید.

چگونه از هک شدن اکانت گوگل جلوگیری کنیم؟

همه اکانت‌های گوگل ویژگی ۲FA را ارائه می‌کنند که مانع از دسترسی دیگران به اکانت شما می‌شود، مگر اینکه به دستگاه حاوی ۲FA شما که معمولا موبایل شما است نیز دسترسی داشته باشد.  توجه داشته باشید که فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای از بسیاری از تکنیک‌های هک گفته شده در بالا جلوگیری می‌کند.

حال که اکانت گوگلم هک شده، چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر اکانت گوگل شما هک شود، میزان آسیب وارد شده از سوی هکر بستگی به موارد استفاده شما از آن اکانت دارد. حتی اگر اکانت خود را برای موارد مهمی استفاده نکنید، باز هم دسترسی به آن را از دست خواهید داد؛ تا زمانی که بتوانید ثابت کنید که آن اکانت متعلق به شما است. خوشبختانه هکرها  فقط برای افراد ناآگاه یک تهدید محسوب می‌شوند، اما حالا که از روش های هک اکانت گوگل اطلاع دارید، جلوگیری از آن نیز کار سختی نیست.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودبه روش های هک اکانت گوگل که باید مراقب آنها باشید! پرداختیم. اگر تجربه هک شدن اکانت گوگل را دارید و یا روش‌های هک اکانت گوگل دیگری را می‌شناسید، آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا