آموزش

آموزش ردیابی و پیدا کردن دستگاه بلوتوث گم شده

آیا تابه حال برای شما پیش آمده است که دستگاه بلوتوثی خود را گم کنید؟ زمانی که این اتفاق برای شما می افتد و دستگاه بلوتوثی خود را گم میکنید میتوانید با چند راه آسان آن را پیدا کنید. 🔎 برای همین در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ردیابی و پیدا کردن دستگاه بلوتوث گم شده میپردازیم.

نحوه پیدا کردن دستگاه بلوتوثی

How to Locate a Hidden or Lost Bluetooth Device

با پیشرفت تکنولوژی گجت های جدیدی ساخته میشود. اکثر این گجت های هوشمند مجهز به بلوتوث هستند و با بلوتوث به گوشی ما متصل میشوند. گاهی اوقات ممکن است ما یکی از این دستگاه های بلوتوثی را گم کنیم و نتوانیم آن را پیدا کنیم. در این شرایط یکسری برنامه ها هستند که فاصله ما با دستگاه بلوتوثی را نشان میدهند و ما از این طریق میتوانید گجت های هوشمند خود را پیدا کنیم. در ادامه چند برنامه معرفی و نحوه استفاده از آن ها را نیز بررسی میکنیم.

ردیابی هندزفری بلوتوث

چگونه هندزفری گم شده را پیدا کنیم؟ با پخش موسیقی

اولین و سریعترین کاری که میتوانید برای ردیابی هندزفری بلوتوث خود انجام دهید پخش موسیقی است. برای روشن کردن بلوتوث تنظیمات سریع گوشی را با کشیدن انگشت از بالای صفحه به سمت پایین صفحه باز کنید. در منو تنظیمات سریع Bluetooth را پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید تا آیکن خاکستری آن به آبی تغییر کند. اگر نمیتوانید به بلوتوث متصل شوید مطلب آموزش ۶ روش حل مشکل وصل نشدن گوشی اندروید به بلوتوث را مطالعه کنید.

ردیابی با بلوتوث

بعد از روشن شدن بلوتوث و متصل شدن آن با دستگاه بلوتوثی مثل هدفون، یک موسیقی با صدای بلند پخش کنید. ممکن است صدای موسیقی را به آرامی بشنوید و بتوانید دستگاه بلوتوثی خود را پیدا کنید. اگر با این روش نتوانستید دستگاه بلوتوثی را پیدا کنید میتوانید باقی روش ها را تست کنید.

ردیابی گوشی با بلوتوث با برنامه LightBlue

LightBlue برنامه ردیابی ایرپاد و سایر دستگاه های بلوتوثی است. شما میتوانید برای پیدا کردن این نوع دستگاه ها از آن استفاده کنید. اگر میخواهید با برنامه LightBlue دستگاه بلوتوثی خود را پیدا کنید ابتدا باید بلوتوث خود را روشن کنید. بعد از روشن کردن بلوتوث برنامه LightBlue را دانلود کنید و روی گوشی خود نصب کنید. این برنامه میتواند بلوتوث تمام دستگاه های اندرویدی را که در نزدیکی شما هستند شناسایی و به شما نشان دهند. برنامه را پس از نصب باز کنید و شروع به اسکن کنید. دقت داشته باشید که location خود را نیز روشن کنید. اگر نام دستگاه بلوتوثی که به دنبال آن هستید را مشاهده نکردید به مکانی بروید که ممکن است در آنجا دستگاه را گم کرده باشید. وقتی در لیست ظاهر شد سعی کنید آن را پیدا کنید. اگر قدرت سیگنال کم شد به عنوان مثال از -۲۰۰ دسی بل به -۱۰ دسی بل رسید یعنی از دستگاه دور شدید. همین کار را ادامه بدید تا دستگاه خود را پیدا کنید.

ردیابی گوشی با بلوتوث

نحوه پیدا کردن ایرپاد و هندزفری گم شده با برنامه Wunderfind

یکی دیگر از برنامه های بلوتوث یاب که میتوانید برای ردیابی هندزفری بلوتوث از آن استفاده کنید برنامه Wunderfind است. Wunderfind را دانلود و نصب کنید. بعد از فعال کردن Bluetooth گوشی خود و اجرای برنامه شما میتوانید دستگاه ها بلوتوثی نزدیک خود را مشاهده کنید. در کنار هر دستگاه شما فاصله تخمینی مکان فعلی خود و دستگاه بلوتوثی را میتوانید ببینید. این عدد با شما به صورت همزمان تغییر میکند. برای دیدن جزئیات روی دستگاه بلوتوثی که گم کرده اید ضربه بزنید.

چگونه در اندروید ایرپاد را پیدا کنیم

بعد از ضربه زدن روی نام دستگاه به شما یکسری دستورالعمل میدهد که کدام طرفی بروید. با حرکت کردن شما درصد روی صفحه تغییر میکند. هرچه این عدد به ۱۰۰% نزدیک شود یعنی به دستگاه بلوتوثی خود نزدیک شده اید اما اگر به ۰% نزدیک شود یعنی شما در حال دور شدن از دستگاه بلوتوثی خود هستید.

چگونه هندزفری گم شده را پیدا کنیم

همچنین مطلب معرفی ۸ تا از بهترین برنامه ردیابی گوشی گم و دزدیده شده اندروید میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز یاد گرفتیم که چگونه در اندروید ایرپاد را پیدا کنیم. آیا شما توانستید با نرم افزار ردیابی بلوتوث دستگاه بلوتوثی خود را پیدا کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه ردیابی با بلوتوث در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا