آموزش

آموزش نحوه حذف اطلاعات شخصی از جستجوی گوگل

در موتور جستجو گوگل میلیون ها اطلاعات به صورت روزانه ایندکس و نمایش داده میشود که یکی از این موارد میتوانید اطلاعات شخصی و محرمانه شما باشد که توسط دیگران یا به اشتباه در این سرویس در اختیار عموم قرار گرفته است. شما می توانید این اطلاعات را حذف کنید. ❌ در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش نحوه حذف اطلاعات شخصی از جستجوی گوگل میپردازیم.

حذف اطلاعات شخصی از گوگل

?How to Remove Your Personal Information from Google Search Results

شما می‌توانید اطلاعات شخصی خود را از جستجوی گوگل حذف کنید. اطلاعاتی که در این فرایند حذف می‌شوند، شامل ایمیل، شماره تلفن، آدرس، کارت اعتباری، اطلاعات بانکی، تصویر امضا، اطلاعات کاربری، اطلاعات پزشکی، تصاویر نامناسب و… می‌شود. در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه حذف اطلاعات شخصی از اکانت گوگل را آموزش می‌دهیم. با ادامه این پست ما را همراهی کنید.

نحوه حذف اطلاعات از گوگل

برای پاک کردن اطلاعات از گوگل به صفحه ارسال درخواست گوگل بروید. فرمی در این بخش وجود دارد. در فرم سوالاتی وجود دارد که با پاسخ دادن به ان‌ها به صفحه بعدی برای حذف اطلاعات منتقل می‌شوید. در نتیجه، باید با دقت آنان را پاسخ دهید.

پاک کردن اطلاعات از گوگل

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم سوالات را به شکل زیر پاسخ دهید:

برای سوال اول یعنی what do you want to do? گزینه “Remove Information you see in Google search را انتخاب کنید.

برای سوال دوم، گزینه let us know where you saw the information you want to have removed را انتخاب کنید.

برای سوال سوم یعنی Have you contacted the site’s website owner?، گزینه No, I prefer not to را انتخاب کنید. اگر نمی‌خواهید با ادمین سایتی که اطلاعت شما را قرار داده است، ارتباط برقرار کنید، باید این گزینه را انتخاب کنید.

از این پس باید انتخاب کنید که چه اطلاعاتی را می‌خواهید حذف کنید. گزینه Personal info, like ID numbers and private documents را انتخاب کنید. سپس دقیقا مشخص کنید که اطلاعات شما چه چیزی است. فرم جدیدی با درخواست شما باز می‌شود. اطلاعات لازم مانند نام کامل، کشور، ایمیل، آدرس سایتی که اطلاعات شما را دارد و می‌خواهید حذف شود و… را وارد این فرم کنید. در نهایت برای ارسال درخواست روی Submit بزنید.

پاک کردن اطلاعات از گوگل

وقتی درخواست را ارسال کردید، ایمیل تاییدی دریافت خواهید کرد. گوگل درخواست شما را بررسی خواهد کرد. ممکن است از شما خواسته شود تا اطلاعات بیشتری را در آن زمینه مهیا کنید. اگر درخواست شما با قوانین گوگل اختلافی نداشته باشد، اعلانی مبنی بر انجام شدن درخواست دریافت خواهید کرد.

نکته: باید آدرس تمامی سایت‌های موردنظر خود را وارد کنید. تا ۱۰۰۰ آدرس را می‌توانید وارد کنید.

در چه صورت درخواست حذف اطلاعات شخصی از گوگل رد می‌شود؟

ممکن است درخواست شما رد شود. مثلا وقتی که نام شما جزیی از یک خبر است. البته نکته مهم این است که با این کار هم اطلاعات شما از اینترنت حذف نخواهد شد. بلکه اطلاعات صرفا از گوگل حذف می‌شود اما همچنان در موتورهای جستجوی دیگر ممکن است نمایش داده شود. همچنین به صورت مستقیم روی آن سایت یا شبکه اجتماعی موجود است. صرفا دیگر در گوگل نمایش داده نمی‌شود.

زمانی که اطلاعات شما بخشی از یک خبر باشد و ارزش خبری داشته باشد، قبلا تخلفاتی انجام داده باشید و بخواهید نام خود را حذف کنید، دولت یا منابع رسمی اطلاعات را منتشر کرده باشند، نمی‌توانید داده‌ها را حذف کنید.

در مجموع هم بهتر است حواستان باشد که چه اطلاعاتی را در کجا با دیگران به اشتراک می‌گذارید.

برای یادگیری حذف تصویر از گوگل، مطلب آموزش تصویری حذف عکس از نتایج جستجوی گوگل را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش حذف سابقه اطلاعات از گوگل پرداختیم. آیا موفق به حذف اطلاعات شخصی خود شدید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در یمان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا