آموزش

آموزش دیدن موقعیت فعلی خود روی نقشه گوگل مپ

سرویس گوگل مپ Google Maps 📍 یکی از سرویس های بسیار کاربردی گوگل است که وقتی نیاز به استفاده از نقشه دارید میتوانید از آن استفاده کنید. این برنامه موقعیت شما را نشان میدهد و باعث میشود راحت تر به مقصد خود برسید. در این مطلب از لینک 2 دانلودقصد داریم به آموزش دیدن موقعیت فعلی خود روی نقشه گوگل مپ بپردازیم.

چگونه موقعیت فعلی خود را روی نقشه گوگل مپ ببینیم؟

?How to Find Your Current Location on Google Maps

گوگل مپ موقعیت مکانی شما را با استفاده از طول و عرض جغرافیایی پیدا میکند و روی نقشه به صورت یک نقطه آبی رنگ نشان میدهد. این باعث میشود شما هیچوقت مسیر خود را گم نکنید. همچنین قابلیت های دیگری نیز در اختیار شما قرار میدهد که راحت تر مسیر یابی کنید. در ادامه به آموزش این قابلیت ها میپردازیم. اگر گوگل مپ در گوشی و مرورگر شما باز نمیشود میتوانید برای رفع مشکل خود مطلب ۱۱ روش حل مشکل دانلود و باز نشدن نقشه گوگل مپ در مرورگر و اندروید را مطالعه کنید.

موقعیت مکانی من در گوگل مپ چه کاربردی دارد؟

با توجه به قابلیت های گوگل مپ دلایل مختلفی میتواند باعث شود که شما به موقعیت مکانی خود و برنامه گوگل مپ احتیاج پیدا کنید. چند مورد از دلایل عبارتست از :

  • زمانی که گم میشوید: فرض کنید در محله ای هستید که آشنا نیست و مسیر خود برای برگشت را نمیتوانید پیدا کنید. در این زمان شما میتوانید با استفاده از گوگل مپ ابتدا موقعیت مکانی خود را پیدا میکنید و مسیر برگشت نیز به شما نشان داده میشود و به راحتی میتوانید از آن محل خارج شوید.
  • دیدن شخص دیگر: اگر میخواهید شخصی را ملاقات کنید در محلی که نمیشناسید میتوانید موقعیت مکانی شخص را بگیرید و مستقیم به آن محل بروید.
  • سفر: یکی دیگر از استفاده هایی که میتوانید از گوگل مپ کنید برای سفر جاده ای است. وقتی در جاده هستید به راحتی میتوانید با استفاده از گوگل مپ شهر های اطراف، استراحتگاه ها و مکان های مورد نظر خود را پیدا کنید.

موقعیت فعلی من روی نقشه در موبایل

برای دسترسی به موقعیت مکانی خود روی نقشه Google Maps ابتدا برنامه Google Maps را در گوشی اندرویدی یا iOS خود باز کنید. در سمت راست صفحه روی Your Location که به شکل یک دایره سفید رنگ است ضربه بزنید. اگر از شما اجازه دسترسی به موقعیت گوشی شما را خواست روی OK کلیک کنید.

موقعیت فعلی من روی نقشه

بعد از این کار یک نقطه آبی رنگ روی صفحه گوشی نمایش داده میشود. این نقطه موقعیت مکانی فعلی شماست. سایه اطراف این نقطه آبی رنگ جهت ایستادن شما را نشان میدهد. در صورتی که جهت خود را تغییر دهید جهت سایه نیز تغییر میکند.

ارسال موقعیت مکانی من

اگر میخواهید در هنگام راه رفتن و چرخیدن گوگل مپ هم این کار را انجام دهد مجددا روی Your Location ضربه بزنید. حالا اگر حرکت کنید میبینید که نقطه آبی رنگ گوگل مپ نیز همزمان با شما حرکت میکند.

موقعیت مکانی من در گوگل مپ

موقعیت مکانی من آنلاین در دسکتاپ

برای پیدا کردن موقعیت مکانی خود از طریق دسکتاپ ابتدا مرورگر دلخواه خود را باز کنید و به سایت Google Maps وارد شوید. روی دکمه سفید رنگ Your Location در گوشه سمت راست ضربه بزنید. اگر سایت از شما درخواست اجازه کرد روی OK کلیک کنید.

موقعیت مکانی من آنلاین

مجددا یک نقطه آبی رنگ به شما نمایش داده میشود. این نقطه آبی رنگ موقعیت مکانی شما است. حالا شما میتوانید مسیر خود را پیدا کرده و به مقصد بروید.

موقعیت مکانی من گوگل

نحوه بالا بردن دقت گوگل مپ در مکان خودم

اگر بعد از ضربه زدن روی Your Location متوجه شدید که موقعیت شما روی نقشه دقیق نیست میتوانید با قابلیت Calibrate موقعیت خود را دقیقتر کنید. برای اینکار مانند روش های قبل ابتدا گوگل مپ را باز کنید. روی Your Location ضربه بزنید و بعد روی نقطه آبی رنگ که نشان دهنده مکان شماست نیز ضربه بزنید. در منو باز شده Calibrate را انتخاب کنید.

دسترسی به موقعیت مکانی

در صفحه باز شده Compass Accuracy دقت نقشه را نشان میدهد که ابتدا روی Low یعنی ضعیف است. گوشی خود را در جهت گفته شده حرکت دهید تا دقت نقشه از Low بالاتر برود. در آخر روی Done ضربه بزنید.

من کجا هستم جی پی اس

ذخیره موقعیت مکانی خود

ممکن است بعد از پیدا کردن موقعیت مکانی خود بخواهید آن را ذخیره کنید تا بعدا راحت تر و سریعتر به آن دسترسی داشته باشید. برای ذخیره موقعیت مکانی خود ابتدا برنامه گوگل مپ را باز کنید. از منو پایین روی Save ضربه بزنید.

من کجا هستم جی پی اس

در بخش Search here آدرس خود را تایپ کنید. بعد از پیدا شدن موقعیت مجددا روی Save ضربه بزنید.

دسترسی به موقعیت مکانی

در صفحه باز شده روی لیست مورد نظر که قصد ذخیره در آن را دارید انتخاب کنید و در آخر روی Done ضربه بزنید.

موقعیت مکانی من گوگل

ارسال موقعیت مکانی من برای شخص دیگر

اگر میخواهید موقعیت مکانی خود را با فرد دیگری به اشتراک بگذارید میتوانید روی موقعیت مکانی خود نگه دارید و از منو باز شده گزینه Share را انتخاب کنید.

موقعیت مکانی من آنلاین

بعد از آن از لیست باز شده نحوه اشتراک گذاری را انتخاب کنید و برای شخص مورد نظر ارسال کنید. شما به غیر از گوگل مپ میتوانید با برنامه های دیگری مانند واتساپ موقعیت خود را برای فرد دیگری ارسال کنید برای این کار مطلب آموزش ارسال لایو لوکیشن و لوکیشن در واتساپ را مطالعه کنید.

موقعیت مکانی من در گوگل مپ

همچنین مطلب آموزش ۲ روش ثبت و گذاشتن آدرس یا لوکیشن در بیو اینستاگرام میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به آموزش نحوه پیدا کردن موقعیت مکانی خود در گوگل مپ پرداختیم. آیا شما توانستید موقعیت مکانی خود را پیدا کنید؟ شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا