آموزش

52 تا از بهترین پلاگین های رایگان فتوشاپ

با نرم افزار فتوشاپ می توانید عکس ها و تصاویر خود را به شکل دلخواه تغییر دهید. برای این که بتوانید یک سری از تغییرات را راحت‌ تر و سریع تر انجام دهید، می توانید از پلاگین ها 🔌 استفاده کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلود۵۲ تا از بهترین پلاگین های رایگان فتوشاپ را معرفی می کنیم.

دانلود بهترین پلاگین فتوشاپ رایگان

Best Photoshop Plugins 

پلاگین های مختلفی برای فتوشاپ وجود دارد. بسیاری از این پلاگین ها رایگان هستند و با وجود رایگان بودن امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار می دهند. در این مطلب از لینک 2 دانلودبهترین پلاگین های رایگان فتوشاپ را معرفی می کنیم.

پلاگین رایگان برای فتوشاپ Pexel

پلاگین های رایگان فتوشاپ

Pexel پلاگین رایگان برای فتوشاپ است. به  Windows > Extensions > Pexels بروید. از این بخش می توانید تصاویر را بر اساس جدید بودن، محبوبیت یا میزان جستجو مشاهده کنید. همچنین می توانید خودتان تصاویر موردنظر را جستجو کنید. با کلیک روی عکس می توانید آن را دانلود کنید و به صورت یک لایه جدید در فتوشاپ وارد کنید. پلاگین به صورت خودکار این کار را انجام می‌دهد.

پلاگین های عکاسی فتوشاپ ON1 Effects

پلاگین های رایگان فتوشاپ

یکی از بهترین پلاگین های رایگان فتوشاپ ON1 Effects نام دارد. با ON1 Effects فتوشاپ شما شبیه به اینستاگرام می‌شود. فیلترهای زیادی را می‌توانید به صورت آماده مشاهده کنید و تصویر خود را با آن فیلتر به صورت بندانگشتی و پیش نمایش مشاهده کنید. امکان تغییر رنگ و نور و… تصاویر هم به صورت آماده وجود دارد. با یک کلیک، تغییرات روی تصویر اعمال میشود.

پلاگین های ضروری فتوشاپ Ink

پلاگین های رایگان فتوشاپ

Ink یک Add-on برای طراحان وب است تا بتوانند طراحی خود را در فتوشاپ یکدست کنند. با این پلاگین می‌توانید المنت‌های موجود در اسناد خود را به کد HTML و CSS تبدیل کنید. این گونه می‌توان از آن‌ها در صفحات وب استفاده کرد. با این پلاگین می‌توانید اطلاعات مربوط به فونت‌ها را به دست آورید. علاوه بر این اندازه و رنگ آنان را هم مشاهده کنید. همچنین می‌توانید با آن اطلاعاتی درباره سایه‌ها و… هم به دست آورید.

پلاگین های فتوشاپ چیست؟ CSS3Ps

پلاگین های رایگان فتوشاپ

CSS3Ps یکی دیگر از پلاگین های فتوشاپ است. این پلاگین هم برای طراحان وب مناسب است. با این پلاگین می توانید هر لایه را به کد CSS تبدیل کنید. همچنین می‌توانید از آن برای به دست اوردن کدهای SASS و SCSS هم استفاده کنید. این پلاگین کار شما را سنگین نمی‌کند و برای زمانی مناسب است که دارید روی طراحی پیچیده‌ای کار می‌کنید.

پلاگین Chroma Palette

Chroma Palette پلاگینی برای رنگ ها است. با آن می توانید برای بیست رنگ Hotkey ایجاد کنید. در مجموع ۱۸۰ رنگ را می‌تواند پشتیبانی کند. این گونه سرعت عمل شما در صفحات مختلف طراحی بالا می‌رود زیرا با آن تا ۹ صفحه را می‌توانید مدیریت کنید.

بهترین پلایگن رایگان فتوشاپ SuperPNG

پلاگین رایگان برای فتوشاپ

یکی دیگر از پلاگین های رایگان فتوشاپ SuperPNG است. با این پلاگین می توانید تصویر خود را در فرمت های مختلفی ذخیره کنید. با آن بین سرعت و کیفیت ذخیره شدن فایل رابطه متناسبی برقرار می‌شود و شما می‌توانید تصاویر سنگین را در زمان کوتاه‌تری ذخیره کنید. همچنین می‌توانید شفافیت یا transparency را حفظ کنید اما متادیتای آن را حذف کنید یا در صورت تمایل نگه دارید.

بهترین پلاگین فتوشاپ برای بالا بردن سرعت Long Shadow Generator 2

پلاگین رایگان برای فتوشاپ

Long Shadow Generator 2 از آن دسته پلاگین هایی است که به شما کمک می‌کند یک کار را در زمان کمتری انجام دهید. با این برنامه می‌توانید سایه طراحی کنید. زاویه آن را به راحتی تغییر دهید، ضخامتش را دستکاری کنید و میزان تیرگی آن را به دلخواه عوض کنید. در مجموع با این پلاگین می‌توانید تغییرات سایه را به راحت‌ترین شکل ممکن انجام دهید.

پلاگین EasyMockups

پلاگین EasyMockups موکاپ هایی را برای iOS خلق می کند. ده موکاپ از قبل طراحی شده وجود دارد. کافی است یکی را انتخاب کنید. سپس بک گراند آن و لایه‌های طراحی خود را انتخاب کنید. کیفیت موکاپ نیز بالا است.

پلاگین فتوشاپ QR Code Maker

پلاگین رایگان برای فتوشاپ

QR Code Maker هم گزینه مناسبی برای ساخت کدهای QR است. از آن در برنامه‌های دیگری مثل InDesign CC و Illustrator CC هم می‌توانید استفاده کنید. این پلاگین از اعداد، حروف لاتین، کانجی و مادهای UTF-8 پشتیبانی می‌کند. اگر در حین دانلود نصب این پلاگین فتوشاپ باز باشد، باید آن را ببندید و دوباره باز کنید تا در بخش Plugins در Creative Cloud Desktop App نمایش داده شود. روی Manage Plugins بزنید تا پلاگین نمایش داده شود. این پلاگین رایگان است.

پلاگین فتوشاپ برای آیکون Font Awesome PS

پلاگین رایگان برای فتوشاپ

با استفاده از پلاگین Font Awesome PS می توانید آیکون‌های مختلف را به متن اضافه کنید. این آیکون‌ها به صورت فونت هستند که به سادگی به متن شما اضافه می‌شوند. امکان تغییر اندازه، رنگ و… آن‌ها هم وجود دارد. از کیفیت آیکون‌ها هم با اجرای تغییرات کم نخواهد شد.

بهترین پلاگین فتوشاپ Icons8 Icon Library

پلاگین رایگان برای فتوشاپ

Icons8 Icon Library دیگر پلاگینی است که از آن می‌توانید برای آیکون‌ها استفاده کنید. بیش از ۱۲۵۰۰۰ آیکون در آن وجود دارد. با یک کلیک آیکون به طراحی شما اضافه می‌شوید.

برای یادگیری نصب پلاگین مطلب راهنمای نصب پلاگین در نرم افزار فتوشاپ را مطالعه کنید.

بهترین پلاگین فتوشاپ Sky Replacement Pack

پلاگین رایگان برای فتوشاپ

Sky Replacement Pack به شما کمک می‌کند تا تصویر آسمان را در عکس‌های خود راحت‌تر تغییر بدهید و دستکاری کنید. با این پلاگین تنها قسمت آسمان در تصویر شما به شیوه دلخواه تغییر می‌کند و تغییرات روی دیگر بخش‌های تصویر اعمال نمی‌شود.

پلاگین فتوشاپ Camera Raw

Camera Raw پلاگینی است که به شما کمک می‌کند تصاویر خام دوربین خود را مستقیما از دوربین به فتوشاپ انتقال دهید. این پلاگین از ۲۹ برند مختلف پشتیبانی می‌کند.

پلاگین HDR Sharpener

دانلود بهترین پلاگین فتوشاپ رایگان

HDR Sharpener یک پلاگین رایگان است که به شما کمک می کند به سادگی افکت های HDR را ایجاد کنید. از آن برای شارپ کردن تصویر می توانید استفاده کنید و تصویر را از درجه ۱ تا ۱۰ تغییر دهید. نکته دیگر این است که این پلاگین تصویر اصلی را دستکاری نمی‌کند.

پلاگین Variable Channel Inversion Plugin

دانلود بهترین پلاگین فتوشاپ رایگان

پلاگین Variable Channel Inversion Plugin رایگان است و به شما کمک می کند تا Color Channel Inversion دقیق و متغیری داشته باشید. این کار را با تغییر درجه می‌توانید انجام دهید. امکان ساخت کانال‌های رنگی خاص هم وجود دارد.

پلاگین Tint and Black & White Conversion Plugin

دانلود بهترین پلاگین فتوشاپ رایگان

با Tint and Black & White Conversion Plugin می‌توانید حالتی هنری به تصاویر خود بدهید. این پلاگین رایگان است. با ان می‌توانید افکت‌های مختلف را روی تصویر اعمال کنید. امکان تبدیل تصویر به عکس سیاه و سفید هم وجود دارد.

پلاگین Diffuse

دانلود بهترین پلاگین فتوشاپ رایگان

Diffuse پلاگینی است که شبیه به فیلتر Diffuse فتوشاپ عمل می کند. این پلاگین از sub-pixel پشتیبانی می‌کند و همین ویژگی آن را متفاوت می‌کند. این پلاگین رایگان است.

پلاگین Texture Anarchy

دانلود بهترین پلاگین فتوشاپ رایگان

پلاگین Texture Anarchy به شما کمک می‌کند تا حالتی دو بعدی یا سه بعدی به تصویر خود اضافه کنید. این فیلترها برای تصاویر طبیعت مانند آتش، دود، ابر و… بسیار خوب عمل می‌کنند. به راحتی می‌توانید رنگ‌ها را با هم ترکیب کنید و حالت‌های مختلف ایجاد کنید. در پالت رنگی آن می‌توانید رنگ‌ها را کنار هم بگذارید و ترکیب آنان را قبل از اجرا روی تصویر اصلی مشاهده کنید.

پلاگین فتوشاپ Tych Panel

دانلود بهترین پلاگین فتوشاپ رایگان

پلاگین Tych Panel رایگان است و به شما کمک می‌کند تا diptych و triptych را به صورت خودکار ایجاد کنید. پنل کاربری آن هم ظاهر ساده‌ای دارد و همین امر استفاده از آن را آسان می‌کند.

پلاگین Auto FX GRFX Studio Pro 

دانلود بهترین پلاگین فتوشاپ رایگان

با پلاگین‌های Auto FX GRFX Studio Pro می‌توانید مدت زمان ادیت تصاویر را کوتاه کنید. در واقع، این مجموعه شامل پلاگین‌های مفید و مختلفی می‌شود که به راحتی قابل اجرا هستند.

پلاگین آیکون برای فتوشاپ PixelSquid

پلاگین دیگری که برای آیکون می‌توانید استفاده کنید PixelSquid نام دارد. این پلاگین بیش از ۱۱۴۰۰۰ آیکون سه بعدی دارد که شما می‌توانید آنان را دانلود کنید و از زوایای مختلف در فتوشاپ استفاده کنید. این پلاگین رایگان است. برای دالنود آن باید اکانت بسازید.

پلاگین کاهش نویز Ximagic Denoiser

دانلود بهترین پلاگین فتوشاپ رایگان

پلاگین Ximagic Denoiser به شما کمک می‌کند نویز عکس را راحت‌تر کاهش دهید. در آن متدهای مختلفی وجود دارد که هر کدام نوع خاصی از نویز را تغییر می‌دهند.

پلاگین ۳D Shadow creator

دانلود بهترین پلاگین فتوشاپ رایگان

پلاگین ۳D Shadow creator به شما کمک می‌کند تا بتوانید سایه متون را به راحتی به حالت سه بعدی تبدیل کنید. استفاده از این پلاگین بسیار ساده است و تنوع زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

پلاگین Curves

دانلود بهترین پلاگین فتوشاپ رایگان

پلاگین Curves به شما کمک می‌کند Curves را به راحتی پیاده کنید. این پلاگین رایگان است. دیگر نیازی نیست زمان زیادی برای انجام این کار بگذارید. تمامی تنظیمات را تنها در چند ثانیه می‌توانید اجرا کنید. ۸ نوع هم به صورت آماده وجود دارد که برای راحتی کار می‌توانید روی آن‌ها کلیک کنید و تنظیمات هر کدام را تغییر بدهید.

پلاگین BW Conversion

دانلود بهترین پلاگین فتوشاپ رایگان

با استفاده از پلاگین BW Conversion می‌توانید تصویر خود را به سیاه و سفید تبدیل کنید. پلاگین‌های زیادی در این زمینه وجود دارد اما این پلاگین تنظیمات و ویژگی‌های زیادی دارد. با آن می‌توانید کنترل کامل بر پاسخ رنگ‌های قرمز، زرد، سبز، فیروزه‌ای، آبی و سرخابی و رنگ‌های میانی داشته باشید. همچنین می‌توانید پاسخ تونال هر رنگ را بدون تاثیرگذاری بر سایر رنگ‌ها تغییر دهید.

پلاگین ASCII Art

دانلود بهترین پلاگین فتوشاپ رایگان

پلاگین ASCII Art تصویر شما را به فایل متنی ASCII تبدیل می‌کند. برای این کار از کارکترهای مختلف استفاده می‌شود. بخش‌هایی که تیره هستند، در حالت ASCII هم تیره خواهند بود. بخش‌های روشن‌تر نیز به همین ترتیب تبدیل می‌شوند.

بهترین پلاگین رایگان Fractal Flames

دانلود بهترین پلاگین فتوشاپ رایگان

یکی دیگر از بهترین پلاگین های رایگان فتوشاپ Fractal Flames است. پردازش این پلاگین سریع انجام می‌شود و شما می‌توانید کنترل کاملی بر هر شش ضریب فراکتال داشته باشید. این گونه می‌توانید ترکیبات مختلفی را ایجاد کنید.

پلاگین Selective Saturation

دانلود بهترین پلاگین فتوشاپ رایگان

پلاگین Selective Saturation به شما کمک می‌کند اشباع بخشی از تصویر را تنظیم کنید. با این پلاگین دیگر تمام بخش‌های تصویر تغییر نمی‌کنند و نیازی هم نیست وقتی برای مشخص کردن بخش مدنظر خود بگذارید. به سادگی با آن می‌توانید میزان اشباع قسمت موردنظر خود را تغییر دهید، کم یا زیاد کنید.

پلاگین رایگان High Pass Sharpening

دانلود بهترین پلاگین فتوشاپ رایگان

High Pass Sharpening تصاویر شما را با روش High Pass واضح می‌‌کند. پس از تنظیم عکس می‌توانید پیش نمایش آن را مشاهده کنید و سپس آن را روی تصویر اصلی پیاده کنید.

پلاگین Halftone

بهترین پلاگین

پلاگین Halftone به شما کمک می‌کند تصاویر خود را به صورت نقطه ای در بیاورید. شما می‌توانید اندازه نقطه‌ای را مشخص کنید. از آن برای تبدیل تصاویر سیاه و سفید هم می‌توانید استفاده کنید.

بهترین پلاگین رایگان Magic Enhancer

بهترین پلاگین

Magic Enhancer به شما کمک می‌کند نور، تضاد و بالانس رنگی تصاویر را به صورت ساده تغییر بدهید. پنل کاربری آن ساده است و شما می‌توانید تنظیمات انجام شده را به صورت پیش نمایش روی تصویر مشاهده کنید.

پلاگین Lens Correction

بهترین پلاگین

Lens Correction پلاگین رایگانی است که به شما کمک می‌کند میزان زوم را تنظیم کنید. استفاده از آن ساده است و کافی است نوار موجود در پنل آن را به سمت راست و چپ حرکت دهید.

پلاگین Absolute Color

بهترین پلاگین

پلاگین Absolute Color تنظیم رنگ تصویر را تنظیم می‌کند. با استفاده از آن می‌توانید یک بخش رنگی از چرخ رنگ را انتخاب کنید و آن را روی تمام تصویر اعمال کنید.

پلاگین Gradient Blur

بهترین پلاگین

پلاگین Gradient Blur به شما کمک می‌کند تا روی سوژه اصلی تصویر تمرکز کنید. با استفاده از نوار موجود می توانید میزان تاری و شروع آن را تغییر دهید. همچنین می‌توانید پیش نمایش تصویر را مشاهده کنید.

پلاگین Freeware Boundary Noise Reduction

بهترین پلاگین

پلاگین Freeware Boundary Noise Reduction به شما امکان می‌دهد نویز تصاویر DSLR و فیلم را حذف کنید. این فیلتر دارای Smooth Area Detector است و مناطق درست تصویر را به شما نشان می‌دهد.

بهترین پلاگین فتوشاپ Local Equalization

بهترین پلاگین

پلاگین Local Equalization رایگان است و تصاویر شما را همانند نمونه‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید، دارای بافت خاصی می‌کند. این پلاگین برای زمانی که می‌خواهید به تصویری که جزییات زیادی ندارد، جان بدهید هم مناسب است.

Soft Focus

بهترین پلاگین

این پلاگین برای عکاسان پرتره و فشن بسیار مناسب است و فوکس نرمی روی تصاویر اعمال می‌کند. شما می‌توانید درجه آن را به دلخواه تغییر بدهید. پنل کاربری Soft Focus ظاهری ساده دارد و استفاده از آن آسان است.

HSL Plus 2

بهترین پلاگین

HSL Plus 2 پلاگینی برای تغییر بالانس hue/saturation/luminosity است. با آن بهتر می‌توانید این موارد را تنظیم و کنترل کنید. امکان اعمال تغییرات به صورت اتوماتیک هم وجود دارد.

پلاگین Kaleidoscope

پلاگین های رایگان فتوشاپ

پلاگین Kaleidoscope الگوهای متقارن از تصویری که در حال ویرایش است، ایجاد می‌کند. این پلاگین شامل سه افکت است. شما می‌توانید بخشی از تصویر را انتخاب کنید تا در کل عکس تکرار شود. نحوه قرارگیری این بخش را هم می‌توانید تنظیم کنید.

پلاگین Fur

پلاگین های رایگان فتوشاپ

پلاگین Fur رایگان است و به شما کمک می کند یک شکل ساده مانند دایره، خط و… را در جاهای مختلف تصویر تکرار کنید.

پلاگین Retrodots

پلاگین های رایگان فتوشاپ

یکی دیگر از پلاگین های رایگان فتوشاپ Retrodots نام دارد. با این پلاگین می توانید تصاویر را به شکل نقطه ای دربیاورید.

پلاگین Eraser Classic

پلاگین های رایگان فتوشاپ

از دیگر بهترین پلاگین های رایگان فتوشاپ می توان به Eraser Classic اشاره کرد. با این پلاگین می توانید رنگی را مشخص کنید. سپس آن را به سادگی حذف کنید. انتخاب رنگ و حذف آن نیز به راحتی قابل انجام است.

بهترین پلاگین فتوشاپ PSD Recover

پلاگین های رایگان فتوشاپ

PSD Recover پلاگین رایگانی است که به شما این امکان را می‌دهد تا لایه‌های یک تصویر در فایل PSD/PSB را بدون باز کردن کل PSD در فتوشاپ به دست آورید. این گونه روند دستیابی به یک لایه با سرعت بیشتری انجام می‌شود. این گونه پی اس دی های ایجاد شده در فتوشاپ جدید را در نسخه قدیمی‌تر هم می‌توانید باز کنید. اگر فایلی خراب هم شده باشد، با این پلاگین می‌توانید آن را باز کنید.

پلاگین فتوشاپ Color Megamix

پلاگین های رایگان فتوشاپ

با Color MegaMix می توانید رنگ تصاویر را به صورت دلخواه تغییر دهید و ببینید رنگ‌های به کار برده شده چه هستند و چگونه ساخته می شوند.

پلاگین Harry’s Filters

پلاگین های رایگان فتوشاپ

پلاگین Harry’s Filters از بهترین پلاگین های رایگان فتوشاپ است. این پلاگین ۶۹ افکت تصاویری دارد که در ۹ گروه دسته بندی شده‌اند. با این افکت‌ها می‌توانید تغییراتی اساسی روی تصویر خود ایجاد کنید. همچنین می‌توانید از آن برای جلوه‌های طبیعی مانند رعد و برق، گردباد، شفق و… هم استفاده کنید.

پلاگین Craquelure 3D

پلاگین های رایگان فتوشاپ

Craquelure 3D پلاگینی است که طیف وسیغی از افکت‌های craquelure را شامل می‌شود. از فیلترهای آن برای ساخت الگوهای انتزاعی، تزیینی، مصالح ساختمانی و… می‌توانید استفاده کنید. انواع جلوه‌های بافت، مانند گچ، فلزی و… در آن وجود دارد. این فیلترها را هم می‌توانید به صورت دلخواه تغییر دهید.

پلاگین Weaver

پلاگین های رایگان فتوشاپ

پلاگین Weaver رایگان است و جلوه پارچه‌های دستبافت را ایجاد می‌کند. شما می‌توانید اندازه و طیف جلوه‌ها را تغییر دهید.

پلاگین Sinedots

پلاگین های رایگان فتوشاپ

یکی دیگر از بهترین پلاگین های رایگان فتوشاپ Sinedots نام دارد. با این پلاگین می‌توانید تغییرات زیادی را روی تصویر ایجاد کنید و بخش‌های مختلفی مانند رنگ، حالت‌های ترکیبی و… را کنترل کنید. از این افزونه فقط برای ویندوز می‌توانید استفاده کنید.

پلاگین فتوشاپ Blots

پلاگین های رایگان فتوشاپ

پلاگین فتوشاپ Blots به شما کمک می‌کند طرح‌ها و بافت‌هایی را روی تصویر خود ایجاد کنید. می‌توانید رنگ این طرح‌ها را به صورت دلخواه تغییر دهید. نمونه طرح قابل اجرا را می‌توانید در تصویر بالا مشاهده کنید.

پلاگین Water Ripples

پلاگین های رایگان فتوشاپ

پلاگین Water Ripples یک افزونه رایگان است. با این پلاگین می‌توانید افکت‌هایی به شکل آب ایجاد کنید. امکان ساخت افکت سه بعدی هم وجود دارد. بخشی در این پلاگین وجود دارد که طرح‌های موجدار را به صورت رندوم ایجاد می‌کند.

پلاگین Jama 3D

پلاگین های رایگان فتوشاپ

پلاگین Jama 3D به شما کمک می‌کند تصاویر دو بعدی را به گونه‌ای تغییر دهید که گویی حالت سه بعدی دارند. شما می‌توانید نوع اعمال شدن فیلتر را تغییر دهید و تصویر خود را هنری‌تر کنید.

پلاگین Gradient Smithy

پلاگین های رایگان فتوشاپ

پلاگین Gradient Smithy رایگان است و به شما اجازه می‌دهد هر گونه رنگ و درجه آن را کنترل کنید. همچنین می‌توانید Gradient های مختلفی با آن ایجاد کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودبهترین پلاگین های فتوشاپ را معرفی کردیم. شما از کدام یک از آن ها استفاده می کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا