آموزش

آموزش 2 روش تغییر DNS در ویندوز 11

تغییر DNS در ویندوز 🌐 می تواند باعث افزایش سرعت وبگردی و همینطور افزایش امنیت حریم خصوصی شما شود برای همین در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۲ روش تغییر DNS در ویندوز ۱۱ میپردازیم.

نحوه تغییر دادن DNS در ویندوز ۱۱

How to Change DNS on Windows 11

سیستم نام دامنه یا DNS، نام دامنه را به آدرس های IP تبدیل میکند تا مرورگر شما بتوانند صفحات وب را برای شما باز کنند. DNS هایی که به صورت پیشفرض توسط ISP ایجاد شده اند معمولا ناپایدار هستند و باعث ایجاد خطا میشوند. بنابر این بهتر است DNS را تغییر دهید. برای تغییر DNS در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ میتوانید مطلب آموزش ۴ روش تغییر و تنظیم DNS در ویندوز ۱۰،۸ و ۷ را مطالعه کنید. در ادامه به نحوه تغییر DNS در ویندوز ۱۱ میپردازیم.

تغییر تنظیمات DNS در ویندوز ۱۱ از طریق Settings

اولین و راحت ترین روش تغییر DNS در ویندوز ۱۱ استفاده از تنظیمات است. ابتدا روی منو Start راست کلیک کنید و از منو باز شده Settings را انتخاب کنید تا تنظیمات باز شود. همچنین شما میتوانید از کلید های میانبر برای باز کردن تنظیمات استفاده کنید. برای باز کردن تنظیمات با کلید های میانبر، کلید های Windows+ I را فشار دهید.

تغییر تنظیمات DNS در ویندوز 11

بعد از باز شدن تنظیمات از کادر سمت چپ گزینه Network & Internet را انتخاب کنید.

تنظیم DNS در ویندوز 11

در صفحه Network & Internet نام وای فای که میخواهید DNS را برای آن تغییر دهید پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

روش تغییر DNS در ویندوز 11

در صفحه باز شده گزینه Hardware Properties را انتخاب کنید.

تغییر DNS در ویندوز 11

در مرحله بعد DNS Server Assignment را پیدا کنید و روی گزینه Edit مقابل آن کلیک کنید.

حذف DNS در ویندوز 11

حالا کادر Edit DNS Settings برای شما باز میشود. ابتدا بالای کادر از طریق منو کشویی Manual را تنظیم کنید تا بتوانید تغییر DNS در ویندوز ۱۱ را به صورت دستی انجام دهید. اکنون بسته به نوع اتصال IP خود یکی از گزینه های IPv4 یا IPv6 را فعال کنید. اکثر اتصالات به طور پیشفرض از IPv4 استفاده میکنند. در زیر IPv4 یا IPv6 آدرس DNS اصلی را در بخش Preferred DNS مانند ۸٫۸٫۸٫۸ وارد کنید. و در کادر Alternate DNS آدرس DNS جایگزین را وارد کنید.

تغییر DNS در ویندوز 11 برای بازی

اگر میخواهید از DNS از طریق HTTPS استفاده کنید که درخواست های DNS شما را برای حفظ حریم خصوصی و امنیت، بهتر رمز گذاری کند میتوانید هر دو منو کشویی Preferred DNS Encryption و Alternate DNS Encryption را روی Encrypted Only (DNS over HTTPS) تنظیم کنید. اگر نمیدانید که DNS های جدید که وارد کرده اید از رمز گذاری پشتیبانی میکنند یا خیر میتوانید این گزینه ها را روی Unencrypted Only بگذارید.

تغییر DNS در ویندوز 11 به گوگل

بعد از اتمام کار روی Save کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند. الان شما میتوانید در صفحه Wi-Fi hardware properties آدرس DNS که وارد کرده اید را مشاهده کنید.

تغییر DNS برای کامپیوتر ویندوز 11

نحوه تغییر و تنظیم DNS در ویندوز ۱۱ از طریق Control Panel

یکی دیگر از روش هایی که شما میتوانید برای تغییر DNS در ویندوز ۱۱ برای بازی از آن استفاده کنید Control Panel است. برای باز کردن Control Panel در قسمت جست جو ویندوز Control Panel را تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید. بعد از باز شدن Control Panel ابتدا Network and Sharing Center و بعد از آن Change Adapter Settings را انتخاب کنید. همچنین برای دسترسی سریعتر میتوانید Network connections را در قسمت جست جو تایپ کنید و روی نتیجه آن کلیک کنید.

تنظیم DNS در ویندوز 11

با کلیک بر روی Change Adapter Settings کادر Network Connection برای شما باز میشود. روی اتصال اینترنتی که میخواهید راست کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب کنید.

حذف DNS در ویندوز 11

در صفحه جدید Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) را انتخاب کنید و روی Properties کلیک کنید.

گزینه Use the following DNS server addresses را فعال کنید. DNS هایی که میخواهید را در کادر های پایین آن وارد کنید. در آخر تیک گزینه Validate settings upon exit را بزنید و روی OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.

تغییر DNS در ویندوز 11 به گوگل

بدلیل اینکه شما در مرحله قبل تیک گزینه Validate settings upon exit را زدید بعد از اتمام کار عیب یابی شبکه شروع میشود. اگر عیبی پیدا نشد همه چیز درست است اما اگر مشکلی شناسایی شد به مراحل قبل برگردید و مطمئن شوید که تنظیمات DNS را به درستی تنظیم کرده اید.

تغییر DNS برای کامپیوتر ویندوز 11

همچنین مطلب آموزش تصویری تنظیم و تغییر DNS تلویزیون سامسونگ ، ال جی و.. میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به تغییر DNS برای کامپیوتر ویندوز ۱۱ صحبت کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای تغییر DNS در ویندوز ۱۱ به گوگل استفاده کنید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه تغییر و حذف DNS در ویندوز ۱۱ در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا