آموزش

8 ویژگی جت پرینتر های دستی کداجت

حتما تابحال بارها هنگام خرید هر کالایی ، مشخصات درج شده روی بسته بندی آن را دیده اید . این مشخصات که اغلب با جوهر مشکی و بروز درج می شود شامل اطلاعاتی از قبلی تاریخ تولید و انقضاء و یا لوگو . اطلاعاتی از این قبیل است .  برای چاپ اینگونه اطلاعات بر روی سطوح مختلف از جت پرینتر استفاده می شود و یکی از انواع پرکاردبرد آن ، جت پرینتر دستی است. جت پرینتر دستی که با نام هایی مثل ، تاریخ زن دستی ‏و جت پرینتر پرتابل نیز شناخته می شود ، یکی از انواع  جت پرینتر است که به دلیل کوچک و قابل حمل بودن ، اغلب از آن در کارخانه ها و تولیدی های کوچک که حجم تولید محصول روزانه آنها پایین است و یا محصولات دارای وزن و حجم بالا هستند بکار می رود.
جت پرینترهای دستی معمولا توسط دست اپراتور کار هدایت می شود. دستگاه توسط اپراتور از مقابل سطح عبور داده می شود ، با فشردن اهرم دستگاه عملیات چاپ روی محصول را انجام می دهد. جت پرینتر های کداجت از شناخته شده ترین انواع جت پرینتر در بین تولیدکنندگان است .

اجزای اصلی تشکیل دهنده جت پرینتر دستی

جت پرینتر دستی از چهار قطعه اصلی تشکیل شده اند که با کنار هم قرار گرفتن این قطعات ، دستگاه کار چاپ را انجام می دهد . این قطعات شامل موارد زیر می باشند:
– برد الکترونیکی : این قطعه در دستگاه های چاپگر دستور انجام چاپ و تنظیم سرعت چاپگر را صادر می کند.
– هد  : هد چاپگر ، پس از صادر شدن فرمان از برد الکترونیکی ، وظیفه پخش جوهر بر روی سطح را دارد.
– سیستم تامین جوهر : سیستم تامین جوهر وظیفه رساندن جوهر به هد پرینتر را برعهده دارد و خود شامل مخزن جوهر و حلال می باشد.
– چشم الکتریکی : برد الکترونیکی برای آنکه بتواند فرمان چاپ را صادر کند ابتدا باید خود فرمانی مبنی بر فرمان چاپ از چشم الکترونیکی که محصولات روی خط تولید را شناسایی می‌کند ، دریافت کند.

۸ ویژگی‌ جت پرینترهای دستی کداجت

جت پرینترهای کداجت ، مزایای زیادی دارند که در ادامه با برخی از آنها آشنا می شوید :

۱- جت پرینترهای دستی کداجت علاوه بر چاپ بر روی سطوح صاف ، می توانند بر روی سطوح منحنی و گرد نیز عملیات چاپ را انجام دهند.
۲- جت پرینترهای دستی کداجت دارای کاربری آسان و منوی فارسی است .
۳- قیمت این دستگاه ها پایین بوده و هزینه تعمیر و نگهداری کمی دارند ، در نتیجه برای کارگاه ها یا کارخانه های کوچک استفاده از این دستگاه ها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد.
۴- جت پرینترهای دستی کداجت از باتری لیتیومی قوی استفاده می کنند که می تواند دستگاه را برای مدت زمان طولانی شارژ نگه می دارد .
۵- جت پرینترهای دستی کداجت ، سبک و با کیف محافظ مخصوص ، قابل حمل هستند.
۶- جت پرینترهای دستی کداجت قابلیت چاپ بصورت درشت و ریز را با حرفو فارسی و انگلیسی دارند
۷- جت پرینترهای دستی کداجت توانایی چاپ بر روی سطوح مختلفی مانند سنگ ، فلز ، چوب ، شیشه و غیره را دارند.
۸- جت پرینترهای دستی کداجت یا ۱۲ ماه گارانتی و ۶۰ ماه خدمات پس از فروش ، عرضه شده اند .

8 ویژگی جت پرینتر های دستی کداجت

نکات قابل توجه در هنگام خرید جت پرینتر دستی

۱٫ تکنولوژی چاپ :

برای خرید جت پرینتر ، با توجه به اینکه این جت پرینتر ها دارای فناوری‌های مختلفی بوده و در مدل های متفاوتی تولید می شوند ، قیمت یکسانی ندارند . به همین دلیل توجه به تکنولوژی به کار رفته در آنها ضروری است.
دستگاه های جت پرینتر دارای هد hp هستند نسبت به بقیه دستگاه ها قیمت پایین تری دارند، اما برای خرید کارتریج جت پرینتر و یا تعویض هد این دستگاه ها باید هزینه بیشتری صرف شود .
از طرفی ، برخی از جت پرینتر ها مانند دستگاه های پیزو قیمت گرانتری داشته اما هزینه‌های جانبی آن ها پایین تر است.

۲٫ وزن جت پرینتر

با توجه به اینکه جت پرینتر دستی با نیروی دست اپراتور کنترل می‌شوند ، بنابراین به وزن دستگاه باید مناسب باشد.  دستگاه باید سبک باشد تا اپراتور بتواند به راحتی آن را حمل کند.

۳ – قطعات و لوازم جانبی

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید این دستگاه ها باید به آن دقت کنید این است که باید بتوانید به راحتی قطعات یدکی این دستگاه ها را پیدا کنید . به همین دلیل توصیه می شود حتما خرید دستگاه را از یک مرکز معتبر و یا نمایندگی های فروش جت پرینتر انجام دهید.

۴ – گارانتی و خدمات پس از فروش

دستگاهی که خریداری می کنید باید دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد تا در صورت خرابی ، در کمترین زمان بتوان آن را تعمیر کرد .

جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کداجت تماس بگیرید .
تلفن : www.codajet.com  – ۰۹۱۲۸۸۸۸۳۹۰

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا