آموزش

چرا در یادگیری زبان انگلیسی موفق نمی شویم؟

عدم موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی می تواند تحت تاثیر عوامل متعددی قرار بگیرد. شاید شما نیز از آن دست زبان آموزانی هستید که زمان زیادی را برای مطالعه و یادگیری زبان انگلیسی صرف می کنید ولی نتیجه مد نظر خود را نمی گیرید. به صورت کلی این مسئله تحت تاثیر دو عامل اصلی می باشد که هر یک از آنها خود به بخش های متفاوتی تقسیم می شوند. عامل اولی نحوه تدریس مدرسین می باشد و عامل دوم نیز روشی که شما برای یادگیری زبان انگلیسی انتخاب می کنید. امروز قصد داریم برای شما عواملی را که در یادگیری زبان انگلیسی تاثیر گذار هستند و در نظر نگرفتن آن ها سبب می شود شما نتوانید زبان انگیلسی را با موفقیت یاد بگیرید معرفی کنیم.

عدم یادگیری هدفمند

بسیاری از مردم دلیل قوی برای یادگیری زبان ندارند. حتی اگر شعار “من باید برای کارم زبان انگلیسی را یاد بگیرم” حقیقت داشته باشد، تحت تاثیر اینکه یادگیری زبان انگلیسی می تواند یک فرایند پویا و فرسایشی باشد بعد از مدتی کوتاه سبب می شود شما نتوانید به درستی آن را آموزش ببینید. تحقیقات روان شناسان نشان داده است یک عاملی بیرونی زمانی می تواند یادگیری زبان انگلیسی را آسان کند که عوامل درونی را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو بهتر است به منظور یادگیری زبان انگلیسی هدفی را در نظر بگیرید که بتواند حس درونی شما را به شدت تحریک کند.

عدم مسئولیت پذیری در زبان آموزان

بسیاری از افراد بر این باور هستند که با پرداخت هزینه های گزاف به یک استاد مشهور می توانند به صورت تضمینی زبان انگلیسی را آموزش ببینند ولی هنوز نمی دانند که به منظور یادگیری زبان انگلیسی مدرس تنها ۳۰ درصد تاثیر دارد. مدرس به صورت یک تراشه عمل نمی کند که موارد را به شما آموزش دهد ، مسئله ای که به شما کمک می کند تا بتوانید زبان انگلیسی را با تسلط صحبت کنید مسئولیت پذیری و تعهد شخص شما است. هر زبان آموز باید حداقل ۱ ساعت به صورت مستقیم و ۲ ساعت به صورت غیر مستقیم زبان انگلیسی را تمرین کند.

فقدان برنامه/روش مناسب

اگر می خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید، باید ابتدا تصمیم بگیرید، و سپس انگیزه های خود را روشن کنید، مسیر موفقیت را به خوبی بررسی کرده و سپس زندگی خود را بر اساس آن تنظیم کرده و در نهایت نیز آن را اجرا کنید. مردم اغلب زندگی خود را به گونه ای سازماندهی نمی کنند که بر اساس آن فرآیند یادگیری زبان انگلیسی به موفقیت منجر شود، این مسئله برای بسیاری از زبان آموزان فارسی زبان وجود دارد ، آنها در برنامه ریزی با مشکلات متعددی مواجه هستند که این مسئله نیز به دلیل روش های اشتباه آموزشی در دوران کودکی می باشد.

علاوه بر اینکه شما برای یادگیری زبان انگلیسی باید از یک برنامه منعطف استفاده کنید روش آموزش نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته اصلی ترین عاملی که سبب می شود زبان آموزان نسبت به یادگیری زبان انگلیسی دلسرد شده و آن را رها کنند بحث روش تدریس استاد می باشد. باید به خاطر داشته باشید هر زبان آموز به روش منحصر به فردی زبان انگلیسی را آموزش می بیند از این رو مدرس باید تمرین های چندگانه را طراحی نموده تا تمامی زبان آموزان بتوانند یادگیری را به روش های مختلفی دنبال کنند. اگر قصد دارید زبان انگلیسی را به صورت خودآموز آموزش ببینید بهتر است روش های مختلف را مطالعه کرده و بهترین روش را که با روحیات شما سازگار می باشد انتخاب کنید.

فقدان تخیل

وقتی از تخیل خود برای یادگیری استفاده می کنید، زندگی و زبان انگلیسی دو چیز مجزا نیستند. مشکل این است که اکثر مردم با زبان انگلیسی مانند یک درس مدرسه رفتار می کنند که بدترین راه برای یادگیری زبان است. تسلط به زبان انگلیسی نباید از طریق حفظ کردن گرامر یا تمرینات کتاب به دست آید. تسلط به زبان انگلیسی همانند یادگیری رقص، هنر است که باید با تمرین و یک علاقه همراه باشد و زبان آموز باید تجربه زندگی خود را با زبان بازشناسایی کرده و از طریق همین تجربات زبان انگلیسی را آموزش ببیند.

هنگامی که در فرایند یادگیری زبان انگلیسی با شوق و اشتیاق وارد کلاس نمی شوید و احساس می کنید نمی توانید جملات معنی داری را برای خود ایجاد کنید باید مطمئن باشید که در دخیل کردن تخیل مشکل دارید. تحیل به شما کمک می کند مکالمه های خیالی در ذهن ایجاد کرده و آن ها را به صورت نگارش شده نیز در بیاورید.

عدم انتخاب دوره های مناسب زبان انگلیسی

یکی از عواملی مهم که سبب می شود شما نتوانید به درستی زبان انگلیسی را آموزش ببینید بحث انتخاب دوره ها می باشد. همگونه که گفتین انتخاب یک استاد و دوره مناسب یکی از دو عامل اصلی می باشد که سبب می شود نتوانید زبان انگلیس را به درستی آموش ببنید. حالا در این بخش یکی از موفق ترین دوره های آموزش زبان انگلیسی در کشور را برای شما معرفی می کنیم:

کلینیک زبان رفیعی

دوره و کلاس مکالمه آنلاین کلینیک زبان رفیعی یکی از شناخته شده ترین دوره های آموزش زبان در کشور است. این آموزشگاه که سابقه فعالیت از سال ۱۳۹۴ را دارا می باشد بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان توانسته موفقیت های چشمگیری را کسب کند. دکتر حامد رفیعی که به عنوان موسس این آموزشگاه شناخته می شود بنا به گفته خودش تا به امروز ۵۸ هزار زبان آموز را فارغ التحصیل کرده است که این مسئله در آموزش کشور بی نظیر می باشد.

/ پایان رپرتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا