آموزش

آیا با گوشی می‌توان ترید کرد؟

ترید با گوشی‌های هوشمند می‌تواند بسیار ساده و لذت‌بخش باشد. اگر صرفا بتوان با یک گوشی هوشمند به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل شد، کسب درآمد به‌سادگی انجام یک بازی هیجان‌انگیز روی گوشی خواهد بود. اما آیا گوشی‌های هوشمند امنیت و امکانات لازم برای خرید و فروش ارز دیجیتال را دارند؟

آیا با گوشی می‌توان ترید کرد؟

با استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌توانید وارد بازار معاملاتی ارزهای دیجیتال شوید و هر رمز ارزی را که می‌خواهید در عرض چند ثانیه خریداری کنید. دو روش برای خرید ارز دیجیتال با گوشی وجود دارد.

روش اول استفاده از وب‌سایت است. کافی است در قسمت مرورگر، آدرس وب‌سایت را بنویسید و وارد صرافی ارز دیجیتال موردنظرتان شوید. اکثر صرافی‌های معتبر، وب‌سایت خود را به‌صورتی طراحی کرده‌اند که با صفحه نمایش کوچک تلفن همراه نیز سازگار باشد. به همین خاطر، خواندن مطالب و دسترسی به منوها راحت‌ است. صرافی‌هایی که وب‌سایتشان برای گوشی همراه ریسپانسیو شده است، سرعت دانلود بالایی دارند.

روش دوم استفاده از اپلیکیشن صرافی‌های ارز دیجیتال است. در این حالت، باید ابتدا اپلیکیشن را از خود سایت یا گوگل پلی دانلود و سپس آن را بر روی گوشی همراه خود نصب کنید. پس از نصب، برای اینکه اپلیکیشن فعال شود باید مراحل ایجاد حساب کاربری یا فعال‌سازی آن را طی کنید. حال شما به راحتی می‌توانید در هر مکان و زمان به خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف بپردازید.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که اکثر معامله‌گران حرفه‌ای، ترید با گوشی را پیشنهاد نمی‌کنند چرا که امکان خطا در آن بالا است.

چگونه با گوشی ارز دیجیتال بخریم؟

قیمت رمز ارز

پس از اینکه از طریق سایت و یا اپلیکیشن وارد صرافی موردنظرتان شدید، وارد حساب کاربری خود شوید. اگر قبلا حساب کاربری ایجاد نکرده‎اید، ابتدا ثبت‌نام کنید و مراحل احراز هویت را انجام دهید. پس از ورود به حساب کاربری، می‌توانید اقدام به خرید ارزهای دیجیتال کنید. اگر تمایل دارید از صرافی‌های خارجی برای معامله‌گری استفاده کنید؛ می‌توانید ابتدا از صرافی ایرانی برای خرید تتر با ریال اقدام کرده و سپس تترهای خود را به حسابتان در صرافی خارجی منتقل کنید چرا که این صرافی‌ها، از ریال پشتیبانی نمی‌کنند.

پس از خرید تتر، وارد بازار معاملاتی صرافی شوید. البته در صرافی‌های داخلی امکان خرید ارزهای دیجیتال با واحد ریال نیز وجود دارد. در این حالت، به‌عنوان‌مثال قیمت ترون لحظه ای به دو واحد مختلف یعنی تتر و ریال نمایش داده می‌شود. از آنجا که تعداد رمز ارزهای موجود در صرافی‌های آنلاین بالا است، برای پیدا کردن ارز دیجیتال موردنظرتان نام آن را در قسمت جستجو بنویسید و سپس بر روی نماد آن کلیک کنید.

در صفحه معاملاتی که گشوده می‌شود، مقدار و مبلغ درخواستی برای خرید را وارد و سپس بر روی گزینه “خرید” کلیک کنید. اگر فروشنده‌ای مایل به فروش در قیمت درخواستی شما باشد، سیستم به‌صورت خودکار آن را خریداری می‌کند.

البته امکان خرید آنی نیز وجود دارد. در این روش فقط مقدار را وارد می‌کنید و سیستم قیمت را مشخص می‌کند. قیمت در این حالت، مناسب‌ترین قیمت پیشنهادی توسط فروشندگان در آن صرافی است.

برای ترید ارزهای دیجیتال به‌صورت حرفه‌ای، بهتر است از صرافی‌های خارجی استفاده کنید. در لیست زیر، صرافی‌هایی که اپلیکیشن موبایل مناسبی دارند همراه با امتیاز داده شده از سمت کاربران، ارائه شده‌اند.

اپلیکیشن موبایل امتیاز
Binance ۵/۵
Bybit ۵/۵
FTX exchange ۵/۵
Bitfinex ۴٫۸/۵
CEX.io ۴٫۶/۵
KuCoin ۴٫۲/۵

 

نصب اپلیکیشن صرافی ارزپایا

صرافی ارز دیجیتال

اگر قصد ترید ارزهای دیجیتال با گوشی را دارید، اپلیکیشن ارزپایا نیز جزو اپلیکیشن‌های مناسب داخلی برای مبادله رمز ارزها است. در این اپلیکیشن، کاربران این امکان را دارند که به‌صورت لحظه‌ای قیمت دوج‌ کوین، بیت ‌کوین، اتریوم و ده‌ها رمزارز دیگر را مشاهده کنند و به مبادله آن‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته بپردازند. برای نصب اپلیکیشن صرافی ارزپایا می‌توانید به سایت ارزپایا بروید و به‌صورت مستقیم آن را دانلود کنید همچنین امکان دانلود آن از کافه بازار و پلی‌استور وجود دارد. هر دو سیستم عامل اندروید و iOS می‌توانند از اپلیکیشن ارزپایا استفاده کنند.

پس از نصب اپلیکیشن بر روی گزینه “ورود/ثبت نام” ضربه بزنید. اگر قبلا حساب کاربری ایجاد کرده‌اید، نام کاربری و رمز عبور خود را در کادرهای مربوطه وارد کنید. اما اگر حساب کاربری ندارید باید وارد مراحل ثبت نام و احراز هویت شوید.

ترید با گوشی یا کامپیوتر؟

اگر قصد دارید به تحلیل تکنیکال با نمودارها بپردازید بهتر است از کامپیوتر استفاده کنید. زیرا هر چه صفحه مانیتور بزرگ‌تر باشد، انجام تحلیل تکنیکال راحت‌تر است. بهتر است پس از اینکه نمودار مورد نظر را تحلیل کردید، سفارشات خرید یا فروشتان را ثبت کرده و از گوشی برای چک کردن وضعیت سفارشات استفاده کنید.

اپلیکیشن به خاطر طراحی ساده و دسترسی راحت در هر مکان و زمانی، می‌تواند گزینه مناسبی برای پیگیری معاملاتتان باشد. اما گاهی اوقات لازم است که پیش از ترید به تحلیل بپردازید که در این حالت بهتر است از وسیله‌ای با مانیتور بزرگ‌تر استفاده کنید. خرید و فروش رمز ارزها با گوشی می‌تواند دقت و سرعت شما را کاهش داده و باعث شود  که سرمایه خود را در معرض خطر قرار دهید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا