آموزش

آموزش 11 روش حل مشکل غیر فعال شدن گزینه نصب در اندروید

گاهی دکمه Install در اندروید ⬇️ حذف می شود یا کار نمی کند. وقتی این دکمه غیرفعال شود، شما نمی توانید برنامه موردنظر خود را روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود نصب کنید. برای رفع این مشکل روش های مختلفی وجود دارد. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۱۱ روش حل مشکل غیر فعال شدن گزینه نصب در اندروید میپردازیم.

رفع مشکل کار نکردن گزینه نصب Install در اندروید

?How to Fix Install Button Not Working on Android

برای این که بتوانید برنامه ای را روی گوشی خود نصب کنید، باید پس از انتخاب و دانلود آن، روی دکمه Install بزنید. گاهی این دکمه غیرفعال می شود و به همین علت نصب برنامه انجام نمی شود. در این مطلب از لینک 2 دانلودروش های رفع مشکل غیر فعال شدن دکمه Install در اندروید را آموزش می دهیم. با ادامه این پست ما را همراهی کنید.

چگونه نصب کننده بسته اندروید را فعال کنیم؟

پیش از هر کاری یک بار دستگاه خود را ری استارت کنید. بسیاری از مشکلات با همین روش ساده رفع می شوند. پس از روشن شدن مجدد گوشی یا تبلت، نصب برنامه را بررسی کنید. در صورت وجود مشکل از سایر روش ها استفاده کنید.

حل مشکل Install نشدن اندروید در گوگل پلی با پاک کردن دیتا

برای حل مشکل غیر فعال شدن گزینه Install اندروید وارد تنظیمات گوشی شوید. سپس به بخش Settings > Apps and Notifications > See All Apps بروید. Google Play Store را پیدا کنید. روی آن بزنید. سپس روی Storage بزنید. گزینه Clear Storage یا Clear data را بزنید.

غیر فعال شدن گزینه install اندروید

پس از این کار باید دوباره اطلاعات کاربری خود را برای ورود به گوگل پلی وارد کنید.

همچنین می‌توانید Clear cache را هم بزنید تا کش برنامه پاک شود.

حل مشکل نبود مجوز نصب برنامه در اندروید با پاک کردن دیتای Download Manager

برای رفع مشکل کار نکردن گزینه Install اندروید وارد Settings > Apps and Notifications > See All Apps شوید. سپس روی منوی سه نقطه ای بزنید و Show system apps را انتخاب کنید.

غیر فعال شدن گزینه install اندروید

Download Manager را پیدا کنید. روی آن بزنید. سپس روی Storage and Cache بزنید. حال روی Clear Storage > OK بزنید. کمی صبر کنید و وارد گوگل پلی شوید و مشکل را بررسی کنید.

حل مشکل نصب نشدن برنامه در اندروید با پاک کردن دیتای Google Play Services

برای حل مشکل غیرفعال شدن دکمه Install در اندروید روی Settings > Apps and Notifications > See All Apps بزنید. حال روی منوی سه نقطه ای بزنید و Show system apps را انتخاب کنید.

غیر فعال شدن گزینه install اندروید

Google Play Service را پیدا کنید و روی آن بزنید. سپس روی Storage and Cache بزنید. حال روی Storage and Cache بزنید. حال روی Clear Data بزنید.

پس از این کار کمی صبر کنید و وارد گوگل پلی شوید و مشکل را چک کنید.

رفع مشکل غیرفعال شدن Install اندروید با نصب مجدد آپدیت پلی استور

ممکن است علت غیر فعال شدن گزینه نصب در اندروید وجود مشکلی در آپدیت های پلی استور باشد. به Settings > Apps and Notifications > See All Apps بروید. روی منوی سه نقطه ای بزنید و Show system apps را انتخاب کنید. سپس Google Play Store را پیدا کنید. روی منوی سه نقطه ای در گوشه سمت راست و بالا بزنید. گزینه Uninstall updates را انتخاب کنید.

کار نکردن گزینه install اندروید

سپس وارد Play Store شوید. Play Store به صورت خودکار آپدیت می شود. پس از آن مشکل را بررسی کنید.

حل مشکل کار نکردن گزینه install اندروید با دوباره وارد شدن به اکانت گوگل

راه حل دیگر برای رفع مشکل کار نکردن گزینه install اندروید این است که دوباره وارد اکانت گوگل خود شوید. وارد Settings > Accounts شوید. در برخی از گوشی ها مثل گوشی های پیکسل باید وارد Passwords and Accounts شوید. اکانت خود را انتخاب کنید. سپس روی Remove Account بزنید. دوباره روی Remove Account بزنید.

کار نکردن گزینه install اندروید

پس از آن دوباره به Settings > Accounts بروید. روی Add Account بزنید و از فهرست گوگل را انتخاب کنید. حال اطلاعات اکانت خود را وارد کنید. پس از آن وارد پلی استور شوید و مشکل را چک کنید.

رفع مشکل غیر فعال شدن گزینه install اندروید با استفاده از سایت گوگل پلی

راه حل دیگر برای حل مشکل غیر فعال شدن گزینه install اندروید این است که از سایت گوگل پلی برای نصب برنامه استفاده کنید. حال با همان اکانتی که در گوشی دارید، وارد شوید. سپس برنامه موردنظر خود را جستجو کنید و روی دکمه Install را بزنید. برنامه روی گوشی شما نصب خواهد شد.

کار نکردن گزینه install اندروید

برای رفع مشکل نصب نشدن برنامه در گوشی، مطلب حل مشکل نصب نشدن برنامه ها در گوشی های اندروید را مطالعه کنید.

رفع مشکل کار نکردن دکمه Install در اندروید با حذف برنامه های مزاحم یا Overlay

برنامه های screen filtering مانند Twilight، f.lux، CF.lumen و فیلترهای بلولایت می توانند موجب بروز چنین مشکلاتی شوند. این برنامه ها را حذف یا Force Stop کنید. برنامه های زیر هم در این دسته قرار می گیرند:

  • Screen Dimmer
  • Bluelight Filter
  • Screen recorder
  • Juice Defender
  • Junk Cleaner
  • RAM Booster

اگر از این برنامه ها استفاده می کنید، هر گونه برنامه ای را که قابلیت Overlay دارد و می تواند اطلاعات خود را روی برنامه دیگری نمایش دهد، حذف کند. برنامه هایی مثل Messenger، Musixmatch و Touch Assistant جز چنین اپ هایی هستند. می توانید به Settings ⇒ Apps بروید و به ترتیب این برنامه را غیرفعال کنید و مشکل را بررسی کنید.

حل مشکل غیر فعال شدن دکمه نصب برنامه در اندروید با استفاده از فایل APK

اگر تمامی روش ها جواب نداد، باید برنامه را از منبع دیگری مانند APKMirror دانلود کنید. می توانید از سایت هایی استفاده کنید فایل APK برنامه ها را قرار می دهند. البته همه این سایت ها معتبر نیستند.

پیش از دانلود این گونه فایل ها باید مجوز آن ها را در گوشی خود فعال کنید و Allow from this source را فعال کنید.

کار نکردن گزینه install اندروید

رفع مشکل کار نکردن دکمه Install در اندروید با آپدیت کردن برنامه ها و اندروید

راه دیگر برای حل مشکل کار نکردن دکمه Install در اندروید این است تمامی برنامه ها را به روزرسانی کنید. برای این کار وارد گوگل پلی شوید. از گوشه سمت راست و بالا روی آیکون پروفایل خود بزنید. سپس روی Manage apps & devices بزنید. حال در بخش Updates available تمامی برنامه‌ها یا برنامه موردنظر خود را آپدیت کنید.

همچنین می توانید اندروید گوشی خود را آپدیت کنید. برای این کار به تنظیمات گوشی بروید. سپس روی System بزنید. حال روی Advanced بزنید و System update را انتخاب کنید. ممکن است نیاز باشد روی About phone بزنید و سپس Software update را انتخاب کنید. سپس مراحل خواسته شده را اجرا کنید تا اندروید به روزرسانی شود.

حل مشکل جلوگیری از نصب برنامه در اندروید با Install Button Unlocker

اگر برای نصب فایل APK با این مشکل مواجه می‌شوید، می توانید از برنامه های فعال کننده نصب برنامه استفاده کنید. برای رفع این مشکل برنامه Install Button Unlocker را دانلود و نصب کنید. وارد برنامه شوید و از گوشه بالا و سمت راست روی ON را بزنید تا برنامه فعال شود. سپس Accessibility permission را enable یا فعال کنید. فایل APK را پیدا کنید. حال می توانید دکمه Install را بزنید.

کار نکردن گزینه install اندروید

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودروش های حل مشکل قفل شدن نصب کننده برنامه اندروید و نبودن دکمه Install را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای حل این مشکل استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا