آموزش

چگونه با وسایل بازیافتی کاردستی بسازیم؟

به جای اینکه زباله‌ها یا حتی مواد بازیافتی خود را به محل دفن زباله یا کارخانه بازیافت بفرستید، از وسایلی که زمانی زباله بودند دوباره استفاده کنید و به چیزی عالی و زیبا تبدیل کنید! بچه ها عاشق درست کردن کاردستی هستند. استفاده از اشیاء بازیافتی برای ساختن کاردستی یک راه سرگرم کننده برای آموزش کودکان در مورد مزایای بازیافت است. فرزندان شما از ساخت کاردستی‌های هنری زیبا و ایجاد تزئینات رنگارنگ برای اتاق و حیاط خانه لذت خواهند برد.

هنگامی که به دنبال الهام بخشیدن به خلاقیت کودکان خود هستید،  در سطل بازیافت خود جستجو کنید. شیشه، پلاستیک و مقوا همگی لوازم صنایع دستی فوق العاده همه کاره با کاربردهای بی نهایت هستند. در حالی که می‌توانید با مجموعه‌ای از مجلات قدیمی به بچه‌های کوچکتان اجازه دهید، اما یک راهنمایی کوچک (حداقل برای شروع) می‌تواند مفید باشد.

پس از دیدن ایده‌های بازیافت منحصر بفرد برای استفاده مجدد از وسایل قدیمی خود، بازیافت و استفاده مجدد از چیزهای قدیمی و مواد زائد را دوست خواهید داشت. چه موادی را می‌توان بازیافت کرد و چگونه برای پروژه های خانگی بازیافت می‌شوند؟ چه چیزهایی را می‌توانیم از مواد بازیافتی بسازیم که می‌توانیم برای پروژه‌های دکور خانه، صنایع دستی کودکان استفاده کنیم؟ در اینجا هنر بازیافتی را برای شما توضیح خواهیم داد. ابتدا سعی کنید با کاهش آلودگی، سلامت کره زمین را حفظ کنید!

چیزی که به آلودگی محیط زیست بسیار می‌افزاید، زباله‌ها، مواد ضایعات پلاستیکی و اقلام خطرناک تصفیه شده شیمیایی است که بدون هیچ تردیدی در محل‌های دفن زباله می‌اندازیم! یک گام مثبت بزرگ برای کاهش آلودگی روزافزون جهانی بازیافت است. بله، می‌توانید مواد قدیمی را بازیافت کنید تا از مواد زائد، کاردستی‌ مفیدی برای دکوراسیون منزل و پروژه‌های بازیافت برای مدارس بسازید. این کار به کاهش توده‌های زباله و همچنین در زیباتر کردن زمین کمک می‌کند!

شما می‌توانید تقریباً هر چیزی را بازیافت و برای دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. ایده‌های بازیافت مواد زائد به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید بسیاری از مواد بدرد نخور، تاریخ مصرف گذشته و قدیمی را بازیافت کنید تا صنایع دستی بازیافتی ارزشمند و کاربردی بسازید! ایده‌های بازیافت به تبدیل زباله‌ها به گنجینه‌هایی کمک می‌کند که سال‌ها دوست دارید آن‌ها را گرامی بدارید!

چگونه با وسایل بازیافتی کاردستی بسازیم؟

می‌توانید چوب پالت، شیشه‌ها، لاستیک‌های قدیمی، بطری‌های پلاستیکی، قوطی‌های حلبی، شلوار جین قدیمی، مبلمان قدیمی و هزاران مواد بازیافتی را بازیافت کنید تا صنایع دستی بازیافتی و چیزهای مفیدی را بسازید. فهرست کامل این پروژه‌های بازیافتی مفید و ایده‌های هنری را مرور کنید تا نمونه‌های آماده را ببینید! ایده های بسیاری مانند ساخت کاردستی با چوب بستنی وجود دارند که می توانید آن ها را مشاهده کنید.

هنگامی که شروع به استفاده از مواد بازیافتی در ساخت کاردستی می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که به یک انباردار تبدیل می‌شوید… اشکالی ندارد! من چند سطل کاملاً به مواد بازیافتی در گاراژ خود دارم. این ایده خوبی است که مواد را در سطل زباله جمع آوری و ذخیره کنید تا بتوانید همه چیز را مرتب نگه دارید و خانواده خود را اذیت نکنید.

چگونه با وسایل بازیافتی کاردستی بسازیم؟

همچنین ساختن انباری از مواد خاص ممکن است زمان ببرد، بنابراین داشتن یک منطقه اختصاصی برای نگهداری آنها به شما کمک می‌کند تا آنها را پیدا کنید. مورد مثال: من ۶ ماه را صرف جمع آوری قوطی‌های قهوه برای کمپ خود کردم (و قهوه زیادی نوشیدم) و هر بار که کارم با قوطی تمام می‌شد، آن را در کیسه‌ای در گاراژ می‌انداختم.

این کاردستی با وسایل دور ریختنی ساخته شده‌اند که اگر استفاده نمی‌شدند ممکن بود دور ریخته شوند، اما به روشی مفید جان تازه‌ای به آنها داده می‌شود. هر بطری آب، قوطی و کیسه پلاستیکی که مجدداً استفاده می‌کنید، پتانسیل آن را داشت که راهی اقیانوس زباله‌ها شود!

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا