آموزش

آموزش تصویری نحوه روغن کاری تردمیل

روغن‌ کاری تردمیل 🏃 برای تضمین سلامت کارکرد آن مسئله ضروری است. معمولا این گونه توصیه می‌شود که هر شش ماه یا به ازای هر ۱۸۰ ساعت استفاده از تردمیل، آن را روغن کاری کنید. در این مطلب انزل وب، آموزش تصویری نحوه روغن کاری تردمیل را مورد بررسی قرار می‌دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

طریقه استفاده از روغن تردمیل

How to Lubricate a Treadmill

بسیاری از افراد، استفاده از تردمیل را در برنامه روزانه تمرین‌های ورزشی خود قرار می‌دهند. تقریبا در تمام باشگاه‌های ورزشی نیز می‌توان این تجهیز را مشاهده نمود. به دلیل پرکاربرد بودن این وسیله ورزشی مسئله تعمیر و نگهداری آن نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به نحوه روغن کاری تردمیل خواهیم پرداخت.

آموزش تصویری روغن کاری تردمیل

قبل آز آغاز روغن کاری تردمیل حتما ابتدا آن را از برق بکشید. علاوه بر مسئله ایمنی، به دلیل آنکه‌ نیاز به حرکت دادن تردمیل برای روغن کاری است، باید پریز برق آن را جدا کنید تا دست و پا گیر شما نباشد.

طریقه استفاده از روغن تردمیل

معمولا برای روان کاری در تردمیل از روغن سیلیکون استفاده می‌شود که هم کارایی خوبی دارد و به راحتی قابل دستیابی است. روغن سیلیکون خاصیت عایق بودن در برابر جریان الکتریسیته را دارد. بنابراین استفاده از آن خطرات کمتری به همراه خواهد داشت.

در ادامه نوار لبه نقاله تردمیل را مطابق تصویر زیر کمی بلند کنید. سپس روغن سیلیکون را در زیر و مرکز صفحه نقاله تزریق کنید. برای این که روغن در سطح نقاله کامل پخش شود، محل روغن کاری تردمیل را در مرکز نقاله تردمیل در نظر می‌گیرند. نحوه ریختن روغن تردمیل نیز باید به گونه‌ای باشد که ضخامت کافی برای در بر گرفتن تمام سطح نقاله را داشته باشد.

نحوه روغن کاری تردمیلقبل

در ادامه طریقه روغن کاری تردمیل، لازم است تا صفحه نقاله را به حالت عادی برگردانید. کمی با دست آن را فشار دهید که در جای خود محکم شود.

محل ریختن روغن تردمیل

همین فرآیند را از طرف دیگر نقاله نیز تکرار کنید.

زمان روغن کاری تردمیل

در ادامه تردمیل را روشن نمایید. سپس آن را روی دور کند قرار دهید. پنج دقیقه صبر کنید تا روغن در سطح نقاله به خوبی توزیع شود. به این ترتیب شما با نحوه نحوه سرویس و روغن کاری تردمیل آشنا شدید.

زمان روغن کاری تردمیل

بسته به میزان و شدت استفاده از تردمیل، زمان روغن کاری آن نیز متفاوت خواهد بود. اما معمولا گفته می‌شود که هر شش ماه یکبار یا به ازای هر ۱۸۰ ساعت استفاده از تردمیل، روغن کاری شود.

فیلم آموزشی روغن کاری تردمیل

فیلم آموزشی طرز روغن کاری تردمیل را می‌توانید در ادامه مشاهده نمایید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

با طرز روغن کاری تردمیل آشنا شدید. شما نیز از این وسیله ورزشی در منزل یا باشگاه ورزشی خود استفاده می‌کنید؟ تا کنون اقدام به روغن کاری آن نموده ‌اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا