آموزش

آموزش 14 روش حل مشکل کار نکردن تلگرام دسکتاپ

تلگرام یکی از پرکاربردترین پیام رسان های در زمینه اپ های چت است. شما می توانید از این پیام رسان در کامپیوتر 💻 هم استفاده کنید. گاهی تلگرام دسکتاپ دچار مشکلاتی می شود. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۱۴ روش حل مشکل کار نکردن تلگرام دسکتاپ میپردازیم.

علت کار نکردن تلگرام در کامپیوتر

?How to Fix Telegram Not Opening on Desktop

گاهی مشکلاتی برای پیام رسان تلگرام دسکتاپ رخ می دهد که شما می توانید این مشکلات را با روش های مختلف برطرف کنند. در این مطلب از لینک 2 دانلودعلت باز نشدن تلگرام روی کامپیوتر را بررسی می کنیم و روش های حل این مشکل را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

حل مشکل عدم اتصال به تلگرام کامپیوتر با بستن کامل برنامه

ممکن است علت باز نشدن تلگرام در کامپیوتر باز بودن آن برای مدت زیادی باشد. وقتی تلگرام را می‌بندید، ویندوز آن را به صورت کامل نمی‌بندد. برنامه در پس زمینه باز خواهد بود. در چنین حالتی بهتر است برنامه را به صورت کامل ببندید. برای این کار دکمه Win را فشار دهید و Task Manager را جستجو کنید. روی ان کلیک کنید تا باز شود.

از فهرست برنامه‌ها Telegram Desktop را پیدا کنید.

علت کار نکردن تلگرام در کامپیوتر

روی آن کلیک کنید و سپس End task را بزنید.

روش دیگر برای بستن کامل برنامه این است که روی فلش کوچک تسکبار کلیک کنید. سپس روی آیکون Telegram Desktop کلیک کنید و Quit Telegram را انتخاب کنید.

علت کار نکردن تلگرام در کامپیوتر

چرا تلگرام ویندوز باز نمی‌شود؟ خراب شدن سرور

ممکن است مشکل سراسری باشد و سرورهای تلگرام خراب شده باشند. در چنین حالتی می‌توانید سایت Downdetector را چک کنید و وارد بخش تلگرام شوید. در صورت وجود مشکل، می‌توانید اخبار را در این بخش مطالعه کنید. در این حالت، تنها راه این است که صبر کنید تا مشکل رفع شود.

حل مشکل ورود به تلگرام دسکتاپ با چک کردن اینترنت

ممکن است علت باز نشدن تلگرام دسکتاپ نبود اینترنت یا ضعیف بودن آن باشد. اینترنت را چک کنید. می‌توانید اتصال آن را با برنامه دیگری که نیاز به اینترنت دارد، بررسی کنید. Windows + I  را فشار دهید تا Settings باز شود. وارد بخش Network & internet شوید. Ethernet یا یک اتصال وای فای فعال را انتخاب کنید. حال تلگرام را باز کنید.

چرا تلگرام ویندوز باز نمی‌شود

حل مشکل ورود به تلگرام دسکتاپ با استفاده از عیب یاب

روش دیگر برای حل مشکل کار نکردن تلگرام در ویندوز این است که از عیب یاب کمک بگیرید. وارد Settings شوید. روی System بزنید. سپس روی Troubleshoot کلیک کنید.

چرا تلگرام ویندوز باز نمی‌شود

حال روی other troubleshooter بزنید.

چرا تلگرام ویندوز باز نمی‌شود

روی Run در جلوی Windows Store Apps بزنید.

مشکل باز نشدن تلگرام در ویندوز

سپس باقی مراحل خواسته شده را بروید. اجازه دهید اسکن انجام شود و در صورت امکان مشکل رفع شود.

چرا تلگرام کامپیوتر باز نمیشود؟ فعال کردن تلگرام در پس زمینه

برای رفع مشکل باز نشدن تلگرام در ویندوز به Settings بروید. سپس روی Apps بزنید. حال Apps & features را انتخاب کنید.

مشکل باز نشدن تلگرام در ویندوز

Telegram Desktop را پیدا کنید. روی منوی سه نقطه‌ای جلوی آن بزنید. روی Advanced options کلیک کنید.

مشکل باز نشدن تلگرام در ویندوز

از بخش Background apps permissions گزینه Always را انتخاب کنید.

مشکل باز نشدن تلگرام در ویندوز

رفع مشکل کار نکردن تلگرام در ویندوز با تعمیر آن

راه حل دیگر برای حل مشکل کار نکردن تلگرام در ویندوز این است که وارد Settings و سپس Apps شوید. حال Apps & features را انتخاب کنید. به منوی Advanced بروید. روی دکمه Repair در بخش Reset کلیک کنید.

مشکل باز نشدن تلگرام در ویندوز

صبر کنید تا فرایند Repair شدن انجام شود.

حل مشکل ورود به تلگرام دسکتاپ با بستن سایر برنامه‌ها

برای رفع مشکل ورود به تلگرام دسکتاپ دکمه Win را فشار دهید و Resource Monitor را جستجو کنید. سپس روی Enter بزنید تا برنامه باز شود.

از بخش Physical Memory میزان مگابایت در دسترس را چک کنید.

کار نکردن تلگرام در ویندوز

اگر رم زیادی اشغال شده است، Task Manager را باز کنید و برنامه‌های غیرضروری را ببندید. این گونه فضای در دسترس برای تلگرام باز می‌شود و برنامه راحت‌تر بالا می‌آید.

حل مشکل باز نشدن تلگرام ویندوز با آپدیت کردن برنامه

برای رفع مشکل تلگرام دسکتاپ، می‌توانید آن را به روزرسانی کنید. اصولا وقتی نیاز به آپدیت کردن باشد، شما پیام وجود نسخه جدید را از جانب تلگرام دریافت خواهید کرد. در این حالت کافی است روی Update telegram کلیک کنید و صبر کنید تا برنامه به روز شود. در غیر این صورت می توانید به Microsoft Store بروید. تلگرام را جستجو کنید. سپس در صورت وجود آپدیت، روی Update کلیک کنید.

رفع مشکل تلگرام دسکتاپ با استفاده از برنامه‌های واسط

برای حل مشکل کار نکردن تلگرام در ویندوز می‌توانید از برنامه‌های سوم شخص آن استفاده کنید. مثلا برنامه Unigram را نصب کنید.

کار نکردن تلگرام در ویندوز

رفع مشکل تلگرام دسکتاپ با اجرای برنامه به عنوان Administrator

برای حل مشکل تلگرام ویندوز، روی منوی استارت کلیک کنید. سپس Telegram را سرچ کنید. روی آن کلیک کنید. سپس از سمت راست گزینه Run as administrator را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید روی آن راست کلیک کنید و Run as administrator را انتخاب کنید.

کار نکردن تلگرام در ویندوز

حل مشکل تلگرام دسکتاپ با اجرای آن در حالت Compatibility

راه حل دیگر برای رفع مشکل تلگرام دسکتاپ این است که روی آیکون آن در دسکتاپ راست کلیک کنید. سپس Properties را انتخاب کنید. روی سربرگ Compatibility بزنید. حال روی Run compatibility troubleshooter بزنید.

کار نکردن تلگرام در ویندوز

اگر عیب یاب نمی‌تواند مشکل را پیدا کند، تیک Run this problem in compatibility mode for: را بزنید. سپس Windows 8 یا سایر ویندوز های مناسب با سیستم عامل خود را از منوی پایین آن انتخاب کنید. در آخر روی Apply و سپس OK بزنید.

کار نکردن تلگرام در ویندوز

حل مشکل باز نشدن تلگرام دسکتاپ با استفاده از برنامه‌های تغییر دهنده آی پی

راه دیگر برای حل مشکل باز نشدن تلگرام در دسکتاپ این است که از برنامه های تغییردهنده IP استفاده کنید یا برنامه تغییر دهنده آی پی خود را عوض کنید.

چرا تلگرام باز نمی‌شود؟ به دلیل فایروال

ممکن است فایروال ویندوز علت باز نشدن تلگرام باشد. روی منوی استارت کلیک کنید. سپس Control Panel را جستجو کنید. روی Windows Defender Firewall کلیک کنید. روی Allow an app or feature through Windows Defender Firewall کلیک کنید.

کار نکردن تلگرام در ویندوز

تیک Public و Private را برای تلگرام بزنید. اگر نمی‌توانید تلگرام را پیدا کنید، ممکن است نیاز باشد خودتان آن را اضافه کنید. برای این کار در پنجره Allowed apps روی Change settings کلیک کنید. روی Allow another app… کلیک کنید. سپس مسیر جایی را که تلگرام در آن نصب شده است، کپی کنید یا آن را جستجو کنید. سپس روی Add بزنید. تیک Public و Private را برای تلگرام بزنید.

کار نکردن تلگرام در ویندوز

حل مشکل باز نشدن تلگرام ویندوز با نصب مجدد آن

روش دیگر برای رفع این مشکل این است که تلگرام را حذف و دوباره نصب کنید. برای این کار وارد Control Panel شوید. سپس Programs and Features بروید. تلگرام را از فهرست پیدا کنید. روی آن راست کلیک کنید و Uninstall را انتخاب کنید.

کار نکردن تلگرام در ویندوز

سپس سیستم خود را ری استارت کنید. پس از آن به سایت تلگرام بروید و آن را برای ویندوز خود دانلود کنید. سپس آن را نصب کنید.

اگر به سرعت دانلود در تلگرام مشکل دارید، مطلب آموزش ۸ روش افزایش سرعت دانلود از تلگرام را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلوددلیل باز نشدن برنامه تلگرام دسکتاپ را بررسی کردیم و روش های حل این مشکل را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای حل این مشکل استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا