آموزش

دستگاه اندروید باکس چیست؟ بررسی کاربردهای آن

می دانید اندروید باکس چیست؟ اگر شما در خانه خود از تلویزیون غیر هوشمند 📺 استفاده می کنید و می خواهید آن را با یک تلویزیون هوشمند تعویض کنید دست نگه دارید شاید اندروید باکس به شما کمک کند. در این مطلب از لینک 2 دانلودبررسی میکنیم دستگاه اندروید باکس چیست؟ کاربردهای آن و نحوه اتصال آن را نیز یاد میگیریم.

کاربرد اندروید باکس چیست؟

?Android TV Boxes: What Are They and What Can They Do

اگر شما تلویزیون غیر هوشمند استفاده میکنید و دوست دارید تلویزیون خود را با تلوزیون اسمارت تعویض کنید تا از قابلیت های تلویزیون های هوشمند نیز بهره ببرید میتوانید از اندروید باکس استفاده کنید. اگر نمی دانید اندروید باکس چیست نگران نباشید در ادامه به این موضوع می پردازیم و اندروید باکس را کامل معرفی می کنیم. بعد از معرفی به کاربرد دستگاه اندروید باکس میپردازیم.

اندروید باکس تلویزیون چیست؟

اندروید باکس یا همان تی وی باکس یک دستگاه اندرویدی است که به تلویزیون شما متصل میشود. این دستگاه، تلویزیون غیر هوشمند شما را تبدیل به تلویزیون هوشمند می کند. تمام کارهایی که با تلویزیون هوشمند می خواهید انجام دهید می‌توانید با این نیز انجام دهید. اندروید باکس ها در سایز ها و شکل های مختلفی وجود دارند اما در چیزی که شباهت دارند این است که همه آنها توانایی اجرای سیستم عامل Android TV را در تلویزیون دارند.

اندروید باکس سامسونگ ، شیائومی و..

سیستم عامل Android TV چیست؟

اندروید تی وی نسخه ای از سیستم عامل اندروید است که به طور خاص برای اجرا روی تلویزیون طراحی شده است. این سیستم عامل از اواسط سال ۲۰۱۴ به وجود آمد. Android TV مانند اندروید موبایل نسخه های مختلفی دارد. این سیستم عامل در تلویزیون های هوشمند نیز به کار رفته است تا قابلیت های تلویزیون را افزایش دهد.

نحوه پیدا کردن فایل مورد نظر در تی وی باکس

در اندروید باکس برنامه های شما روی نوارهای که قابلیت اسکرول دارند نمایش داده می شوند. در اندروید باکس شما می توانید یک سری برنامه را به موارد دلخواه اضافه کنید که دسترسی راحت تر به آنها داشته باشید. اندروید باکس از ویجت ها پشتیبانی نمی کند.

کاربرد دستگاه اندروید باکس چیست؟

همانطور که گفته شد اندروید باکس تلویزیون غیر هوشمند شما را به تلویزیون هوشمند تبدیل می کند و قابلیت های اندروید را برای آن در اختیار شما قرار می دهند. به همین دلیل شما به برنامه گوگل پلی دسترسی دارید و می توانید برنامه مورد نظر را از آن بگیرید. همچنین شما می توانید Netflix، Hulu، Amazon Prime Video، Crackle، YouTube، HBO Go، NBC، ABC، BBC iPlayer را تماشا کنید. شما می توانید فایل APK هر برنامه ای را که می خواهید روی اندروید باکس خود اجرا کنید. البته به این مورد هم دقت داشته باشید که بعضی از برنامه ها را نمی توان با کنترل از راه دور اجرا کرد. برای این کار می توانید برنامه هایی را دانلود کنید که گوشی شما را به موس تبدیل می کنند.

کاربرد دستگاه اندروید باکس

آیا محتوای دیگری در اندروید باکس وجود دارد؟

کارایی اندروید باکس فقط برای تماشای فیلم نیست. شما می توانید از برنامه های موسیقی نیز مانند اسپاتیفای استفاده کنید. به غیر از موسیقی ها نیز بعضی از اندروید باکس ها به شما این اجازه را می دهند که بازی های متنوعی را دانلود و اجرا کنید.

ویژگی های دیگر اندروید باکس

به غیر از موارد بالا اندروید باکس ویژگی‌های دیگری دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.

  • دستیار صوتی گوگل: محصولات متوسط و رده بالا اندوید معمولا قابلیت دستیار صوتی گوگل را دارا هستند. گاهی اوقات این به طور تنظیم پیش فرض وجود دارد و همیشه گوش می دهد. بعضی اوقات هم باید آن را در Android TV فعال کنید.
  • پشتیبانی داخلی Chromecast :Chromecast بر اساس مرورگر کروم کار می کند و امکان کنترل تلویزیون از طریق دستگاه دیجیتالی مختلف را فراهم می‌ کند.
  • پورت های اضافی: باز هم دقت داشته باشید که اندروید باکس ها با هم دیگر تفاوت دارند. بسته به سازنده و نوع اندروید باکس آنها ممکن است درگاه USB، کارت SD و درگاه Ethernet برای اتصال به اینترنت داشته باشند. همچنین شما می توانید از پورت های USB برای اتصال کیبورد، موس و سایر لوازم جانبی استفاده کنید.
  • بلوتوث: اگر اندروید باکس شما از قابلیت بلوتوث پشتیبانی کند می توانید از آن برای اتصال با دستگاه های دیگر استفاده کنید.

یکی از معایب اندروید باکس به روزرسانی کم آن است. به دلیل اینکه بروز رسانی اندروید باکس فقط از سمت شرکت سازنده است به روز رسانی کمی در اختیار کاربران قرار میگیرد و در نتیجه برخی از کاربران با کار کردن با برخی از برنامه ها با مشکل مواجه میشوند.

نحوه اتصال اندروید باکس به تلوزیون

اولین کاری که باید بکنید این است که پورت HDMI اندروید باکس را به تلوزیون متصل کنید. مطمئن شوید تلوزیون روی ورودی HDMI درست تنظیم شده باشد.

اندروید باکس تلویزیون

پس از اتصال و روشن شدن اندروید باکس را به WiFi خود متصل کنید.

کارایی اندروید باکس

برخی از اندروید باکس ها به وسیله پورت Ethernet به وای فای متصل میشوند برخی دیگر از طریق تنظیمات. پس از اتصال اندروید باکس به وای فای آماده استفاده است.

آیا برای استفاده از اندروید باکس تلوزیون به اینترنت نیاز است؟

بستگی دارد. اگر میخواهید ویدیو به صورت آنلاین ببینید بله شما به اینترنت نیاز دارید اما اگر فیلم های ذخیره شده روی دستگاه یا بر روی هارد و فلش دارید و میخواهید ببینید، به اینترنت نیازی ندارد. از آنجایی که اندروید باکس تلوزیون مانند یک کامپیوتر کوچک است برای کار کردن به اینترنت نیاز ندارد. اینترنت قابلیت های اندروید باکس را به شدت افزایش میدهد و شما میتوانید از برنامه های آنلاین استفاده کنید.

میزان مصرف اینترنت اندروید باکس

میزان مصرف اینترنت اندروید باکس تلوزیون به شما بستگی دارد. مصرف اینترنت اندروید باکس مانند موبایل است. اگر از سایت ها و برنامه های داخلی استفاده کنید به طبع مصرف اینترنت شما کم میشود.

معایب اندروید باکس

مطلب معرفی دانگل تلوزیون ممکن است برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز به معرفی اندروید باکس سامسونگ ، شیائومی و.. و بررسی کاربرد اندروید باکس پرداختیم. آیا شما نحوه کار اندروید باکس را یاد گرفتید؟ شما میتوانید در بخش دیدگاه نظرات، پیشنهادات و سایر تجربیات خود را درباره اندروید باکس تلویزیون با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا