آموزش

آموزش 8 روش تبدیل فرمت MOV به MP4 اندروید

فیلم ها با فرمت های مختلفی وجود دارند و هر فرمتی مختص به یک یا چند دستگاه می تواند باشد. در بین فرمت های فیلم ها، فرمت MP4 مناسب ترین فرمت است زیرا در همه دستگاهها می توانید از آن استفاده کنید. بر خلاف MP4 فرمت MOV وجود دارد که یکی از فرمت های ویدیویی Apple QuickTime است. فرمت MOV توسط اندروید پشتیبانی نمیشود. اگر شما از گوشی اندروید استفاده میکنید می توانید فیلم خود را به MP4 تبدیل کنید. 🔄 در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۸ روش تبدیل فرمت MOV به MP4 اندروید می پردازیم.

دانلود برنامه تبدیل MOV به MP4 اندروید

How to Convert MOV to MP4 for Android

احتمالا شما هم وقتی به دلیل مشکلات فرمت، ویدیو روی دستگاه اندرویدی شما قابل پخش نیست به فکر تبدیل فرمت آن به یک فرمت سازگار افتاده اید؟ MOV یکی از فرمت های ویدیویی است که توسط اندروید پشتیبانی نمیشود اما MP4 با طیف گسترده ای از دستگاه‌ها از جمله اندروید سازگار است و می توانید از این فرمت به راحتی برای پخش ویدیو خود در انواع دستگاه ها استفاده کنید. همچنین MOV به فضای بیشتری احتیاج دارد. به عبارت دیگر یک فیلم MOV معمولی حافظه زیادی را در گوشی اندرویدی شما اشغال خواهد کرد. تبدیل MOV به MP4 می تواند اندازه فیلم را کاهش دهد. این در حالی است که کیفیت بالا فیلم حفظ می شود. در ادامه مطلب یک سری روش ها برای تبدیل فرمت MOV  به MP4 گفته می شود که میتوانید از آن ها استفاده کنید.

همچنین در مطلب قبل آموزش ۱۰ روش تبدیل فایل فلش SWF به MP4 آنلاین و با نرم افزار داده شده است.

چه راه هایی برای تبدیل فایل MOV به MP4 در اندروید وجود دارد؟

شما به طور کلی میتوانید از دو طریق اقدام به تبدیل فایل MOV به MP4 اندروید کنید. یکی استفاده از اپلیکیشن و دیگری استفاده از وبسایت ها است. با گذشت زمان نرم افزار هایی بیشتری ساخته میشوند تا بوسیله آن ها ما راحت تر کار های خود را پیش ببریم. در مورد تبدیل فرمت نیز این گونه بوده است. ما نرم افزار های زیادی برای تبدیل فرمت فیلم MOV به MP4 اندروید داریم. اگر شما دوست ندارید که روی گوشی خود برنامه ای اضافه کنید میتوانید این کار را از طریق وبسایت ها انجام دهید. یک سری سایت های آنلاین طوری برنامه ریزی شده اند ک فیلم را از شما میگیرند و به فرمت دلخواه شما تبدیل میکنند و پس از اتمام شما میتوانید فیلم خود را دانلود کنید.

البته هر کدام یک سری محدودیت ها و مزایا دارند که در ادامه به این موارد میپردازیم. شما میتوانید مزایا و معایب هر روش را مطالعه کنید و با توجه به فیلم خود بهترین راه را برای تبدیل فرمت MOV به MP4 در اندروید انتخاب کنید. ابتدا به معرفی نرم افزار ها و سپس به معرفی سایت های تبدیل فایل MOV به MP4 در اندروید میپردازیم.

نسخه کامل برنامه های معرفی شده را میتوانید از سرویس های داخلی دانلود و نصب کنید.

برنامه تبدیل MOV به MP4 اندروید VidSoftLab

نرم افزار VidSoftLab یک نرم افزار مناسب برای ویرایش ویدیو و تبدیل فرمت MOV به MP4 در اندروید است. استفاده از این برنامه بسیار ساده است. این نرم افزار دارای قابلیت های زیادی مانند تبدیل ویدیو، برش، فشرده سازی، ادغام، و.. است. به وسیله این برنامه نه تنها میتوانید MOV را به MP4 در اندروید تبدیل کنید بلکه می تواند به FLV، WebM، MKV، ۳GP، MPEG و.. نیز تبدیل کنید. اگر شما نسخه پرمیوم این نرم افزار را تهیه کنید می توانید ویدیو های ۴k خود را به ۱۰۸۰p تبدیل کنید.

با این وجود برنامه VidSoftLab کمی زمانبر نیز هست. اگر فیلم یک تا دو ساعت بخواهید تبدیل کنید باید بیشتر از یک ساعت صبر کنید تا تبدیل کامل شود. البته به حجم فیلم نیز بستگی دارد اما با کمی صبر میتوانید از این برنامه استفاده کنید. بعد از استفاده از این برنامه شما میتوانید در صورت رضایت نسخه پرمیوم آن را تهیه کنید تا از تنظیمات پیشرفته تر آن لذت ببرید. در ادامه نحوه کار با این برنامه را توضیح داده ایم.
ابتدا VidSoftLab را دانلود کرده و آن را اجرا کنید. پس از تکمیل شدن نصب برنامه VidSoftLab را باز کنید. برای شروع فرایند تبدیل فایل MOV به MP4 اندروید در صفحه اصلی روی ابزار Video converter کلیک کنید.

آموزش روش تبدیل فرمت MOV به MP4 اندروید

 

حالا شما باید ویدیو با فرمت MOV را در گوشی اندروید خود انتخاب کنید. بعد از انتخاب روی دکمه فلش سمت راست پایین ضربه بزنید.

دانلود برنامه تبدیل MOV به MP4 اندروید

 

فرمت دلخواه خود را در این صفحه انتخاب کنید. همچنین میتوانید از گزینه Common استفاده کنید تا فرمت مناسب و پیشنهاد شده از سمت برنامه انتخاب شود. بعد از انتخاب روی فلش مجددا کلیک کنید.

تبدیل فایل mov به mp4 اندروید

 

شما در این مرحله میتوانید تنظیمات ویدیو و صدا را بر اساس دلخواه خود تغییر دهید و ادامه دهید. در آخر برای تغییر فرمت ویدیو روی دکمه Right ضربه بزنید. بعد از مدتی مبینید که تبدیل فایل MOV به MP4 در اندروید با موفقیت انجام شده است.

تبدیل فرمت فیلم MOV به MP4 اندروید با استفاده از نرم افزار Video Transcoder

برنامه Video Transcoder نسبت به برنامه VidSoftLab طراحی ساده تری دارد و در نتیجه نحوه کار با آن برای شما راحت تر است. در این برنامه شما می توانید ویدیو خود را به AVI، FLV، Matroska، MP4، GIF، Opus و.. تبدیل کنید. از لحاظ سرعت تبدیل، سرعت کار این برنامه بسیار کند است به طوری که تبدیل فرمت یک فایل ویدیویی با حجم یک گیگابایتی بیش از سه و نیم ساعت طول می کشد. این یعنی سرعت تبدیل فایل این برنامه از VidSoftLab نیز کند تر است. برای کار با این برنامه کافیست ابتدا نرم افزار Video Transcoder را دانلود کنید و پس از نصب آن را باز کنید. برای آپلود یک ویدیو MOV روی دکمه Select Video ضربه بزنید.

تبدیل فرمت فیلم mov به mp4 اندروید

 

ویدیو خود را انتخاب کنید. شما در این مرحله می توانید یک سری ویرایش ها روی ویدیو و صدای آن اعمال کنید.

برنامه تبدیل mov به mp4 اندروید

در آخر روی Encode ضربه بزنید تا تبدیل فرمت ویدیو شما شروع شود.

تبدیل فایل mov به mp4 اندروید

 

برنامه تبدیل MOV به MP4 اندروید MOV Converter

برنامه MOV Converter, Convert MOV to MP4, MOV to GIF یکی از برنامه های رایگان تبدیل فرمت است که از آن می توانید برای گوشی اندرویدی خود استفاده کنید این برنامه کاملا رایگان است و حجم بسیار پایینی دارد و به راحتی شما می توانید آن را دانلود و از آن استفاده کنید. جهت استفاده از این برنامه ابتدا برنامه را دانلود کرده و روی گزینه Convert برای شروع تبدیل کلیک کنید. فایل خود را از گوشی خود انتخاب کرده و پس از اتمام  تبدیل، می توانید فایل MP4 خود را تماشا کنید.

آموزش روش تبدیل فرمت MOV به MP4 اندروید

نرم افزار تبدیل فرمت MOV به MP4 اندروید- نرم افزار Mov To Mp4 Converter

یکی دیگر از نرم افزار تبدیل فرمت MOV به MP4 اندروید، برنامه Mov To Mp4 Converter است. این نرم افزار قابلیت های زیادی را به شما ارائه می کند. این برنامه تقریبا تمام کارهایی که می خواهید را بدون نقص انجام می دهد و عملکرد بسیار خوبی را ارائه میکند. یکی دیگر از قابلیت های منحصر به فرد این برنامه سرعت عملکرد آن است که شما را قطعا شگفت زده می کند. همینطور این برنامه رایگان است و به صورت رایگان می توانید ویدیو های خود را در آن آپلود و تبدیل به فرمت مورد نظر کنید.

تبدیل فایل mov به mp4 در اندروید

تبدیل فرمت MOV به MP4 در اندروید از طریق سایت Video2edit

سایت Video2edit یک سرویس آنلاین ویرایش و تبدیل فرمت MOV به MP4 در اندروید است. وبسایت Video2edit بیش از ۱۰ سال است که به کاربران خود خدمات ارائه میکند. شما می توانید برای تبدیل فایل MOV به MP4 در اندروید و نه فرمت ویدیویی دیگر به صورت آنلاین از این سایت استفاده کنید. اگر شما حساب پرمیوم نداشته باشید تنها تا ۷۵ مگابایت می توانید در این سایت آپلود کنید. البته در صورتی که ماهیانه ۱۵ دلار بپردازید میتوانید ویدیو های ۱ گیگابایتی نیز آپلود کنید. برای این کار ابتدا سایت Video2edit را باز کنید و برای وارد کردن فایل خود روی Choose File ضربه بزنید. همچنین شما میتوانید فایل خود را با دراگ اند دراپ روی کادر بنفش رنگ به سایت منتقل کنید.

نرم افزار تبدیل فرمت mov به mp4 اندروید

اگر شما میخواهید تنظیمات را تغییر دهید میتوانید انگشت خود را به سمت پایین بکشید. در آخر برای شروع پروسه تبدیل فایل MOV به MP4 در اندروید روی Start کلیک کنید. وقتی شروع میشود یک نوار بنفش رنگ در پایین محلی که ویدیو خود را انتخاب کردید به آرامی پر میشود. پس از اتمام میتوانید فایل تبدیل شده خود را دانلود کنید. برای دانلود فایل تبدیل شده روی دکمه Download کلیک کنید. یکی دیگر از قابلیت های این سایت این است که شما میتوانید فایل خود را به صورت زیپ تحویل بگیرید. برای این روی Download Zip File کلیک کنید.

تبدیل فایل mov به mp4 در اندروید

تبدیل فایل MOV به MP4 در اندروید با استفاده از سایت Vidconverteronline

سایت Vidconverteronline یکی دیگر از وبسایت های جدید تبدیل فایل MOV به MP4 در اندروید است. در این سایت شما هنگامی که ویدیویی را وارد می کنید تبدیل به طور خودکار شروع میشود. بنابراین دکمه Convert لازم ندارید و همچنین شما باید قبل از آپلود ویدیو، فرمت خروجی را مشخص کنید. شما می توانید در این سایت ویدیو هایی با حجم ۲۰۰ مگابایت آپلود کنید. برای تبدیل فایل MOV به MP4 در اندروید ابتدا سایت Vidconverteronline را باز کنید. فرمت ویدیو را روی MP4 تنظیم کنید. کیفیت ویدیو را انتخاب کنید. زمان شروع و زمان پایان را مشخص کنید و برای شروع تبدیل روی Convert ضربه بزنید پس از ۱۰ ثانیه تبدیل فرمت شروع میشود. اگر فایل شما فیلم است در قسمت ۲ Video را انتخاب کنید اگر فایل صوتی Audio را انتخاب کنید.

آموزش روش تبدیل فرمت MOV به MP4 اندروید

در آخر زمانی که تبدیل فرمت ویدیو شما کامل شد برای دریافت ویدیو خود روی دکمه Download ضربه بزنید. یا با انتخاب گزینه Convert More ویدیو های بیشتری را به فرمت دلخواه خود تنظیم کنید. این سایت میتواند جایگزین مناسب برای نرم افزار تبدیل فرمت MOV به MP4 اندروید باشد.

دانلود برنامه تبدیل MOV به MP4 اندروید

تبدیل فرمت MOV به MP4 در اندروید با استفاده از سایت Freeconver

اگر شما به دنبال یک سایت رایگان برای استفاده به جای برنامه تبدیل MOV به MP4 اندروید می گردید می توانید از سایت Freeconver استفاده کنید. سایت Freeconver قابلیت درگ اند دراپ دارد و شما می توانید با کشیدن و رها کردن فیلم فایل مورد نظر خود روی قسمت Choose File تبدیل فرمت را شروع کنید. اگر شما در کامپیوتر خود با قابلیت کشیدن و رها کردن با مشکل مواجه هستید میتوانید مطلب آموزش ۱۰ روش حل مشکل درگ نکردن موس در ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ را مطالعه کنید. همچنین شما میتوانید با کلیک روی دکمه Choose File فایل خود را از درون کامپیوتر خود پیدا کرده و روی سایت آپلود کنید.

این سایت قابلیت این را دارد که ویدیو شما را تا حداکثر یک گیگابایت تبدیل کند. در مقایسه با دو سایت قبلی حجم بیشتری را میتوانید تبدیل کنید. از مزیت های این سایت می توان به رابط کاربری آسان اشاره کرد. این یعنی شما به راحتی می توانید با این سایت کار کنید و نیاز به مهارت خاصی ندارید. همچنین سایت کیفیت خوبی برای شما ارائه می کند و در هنگام تبدیل کیفیت ویدیو ها را پایین نمیاورد. از لحاظ امنیت می توانید با اطمینان خاطر فایل های خود را آپلود کنید و از آن استفاده کنید.

برنامه تبدیل mov به mp4 اندروید
همچنین اگر شما قصد داشته باشید تنظیمات ویدیو خود را ویرایش کنید می توانید به قسمت پایین‌ تر سایت اسکرول کنید و با انتخاب دکمه Advanced Option تغییرات مد نظر خود را اعمال کنید.

نرم افزار تبدیل فرمت mov به mp4 اندروید

همچنین مطلب آموزش ۴ روش تبدیل فایل و لینک یوتیوب به MP4 به صورت آنلاین میتواند برای شما مفید باشد.

مراحل تبدیل فایل MOV به MP4 اندروید در مک

اگر شما دارای مک بوک هستید میتوانید تغییر فرمت را با همین مک انجام دهید. برای تبدیل فرمت فیلم MOV به MP4 اندروید ابتدا در مک تغییر فرمت دهید سپس به گوشی اندروید خود انتقال دهید. برای این کار ابتدا برنامه Cisdem Video Converter را دانلود و نصب کنید. پس از طی کردن تمام مراحل نصب برنامه را باز کنید. سپس همه فایل های MOV خود را در Cisdem Video Converter بکشید و رها کنید.

دانلود برنامه تبدیل MOV به MP4 اندروید

یک فرمت خروجی مناسب را انتخاب کنید. اگر شما میخواهید ویدیو خود را در گوشی اندرویدی ببینید بهترین فرمت MP4 است.

تبدیل فایل mov به mp4 اندروید

همچنین شما میتوانید مدل گوشی خود را وارد کنید تا برنامه با توجه به مدل گوشی اندرویدی شما بهترین فرمت را انتخاب کند. بعد از انتخاب فرمت فیلم شما را به همان فرمت تبدیل کند. برای این کار ابتدا برند گوشی خود را در سمت چپ و بعد مدل گوشی خود را در سمت راست انتخاب کنید.

تبدیل فرمت فیلم mov به mp4 اندروید

حالا شما می توانید تنظیمات ویدیو را ویرایش کنید. برای ویرایش تنظیمات مورد نظر می توانید روی علامت چرخ دنده در گوشه سمت راست کلیک کنید. همچنین فرمت مورد نظر خود را میتوانید انتخاب کنید.

برنامه تبدیل mov به mp4 اندروید

روی دکمه OK کلیک کنید تا تبدیل ویدیو شما شروع شود. پس از تبدیل فیلم های MOV خود به فایل های MP4 میتوانید آنها را به دستگاه اندروید خود منتقل کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به تبدیل فایل MOV به MP4 اندروید صحبت کردیم. همینطور یک سری روش ها برای این کار گفته شد. شما از کدام روش برای تبدیل فرمت فیلم MOV به MP4 اندروید استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه برنامه تبدیل MOV به MP4 اندروید با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا