آموزش

آموزش قطع صدای دوربین گوشی سامسونگ

اغلب گوشی های سامسونگ و دیگر برندهای گوشی هوشمند هنگام عکس گرفتن صدا تولید میکنند. 🔈 گاهی ممکن است این صدا بلند و آزار دهنده باشد و دوست داشته باشید این صدا را قطع کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش قطع صدای دوربین گوشی سامسونگ میپردازیم.

چگونه صدای شاتر دوربین گوشی سامسونگ را قطع کنیم؟

How to Turn Off the Camera Shutter Sound on Your Android Phone

صدای شاتر دوربین گوشی سامسونگ تعبیه شده تا شما در زمان عکس گرفتن متوجه شوید که عکس گرفته شده است یا خیر. به هر دلیلی ممکن است بخواهید این صدا را قطع کنید. برای قطع صدای دوربین گوشی سامسونگ راه های مختلفی وجود دارد که میتوانید از آن ها استفاده کنید. شما این کار را میتوانید از طرق تنظیمات گوشی و از طریق تنظیمات برنامه دوربین انجام دهید. اگر از گوشی آیفون استفاده میکنید برای قطع صدای دوربین میتوانید مطلب آموزش ۷ روش قطع کردن و حذف صدای دوربین آیفون را مطالعه کنید.

قطع صدای شاتر دوربین گوشی سامسونگ از طریق تنظیمات دوربین

بهترین راه برای قطع صدای دوربین سامسونگ تنظیمات دوربین است. تنظیمات دوربین قابلیتی دارد به نام Shutter sound که با غیر فعال کردن آن صدای شاتر دوربین به صورت دائم قطع میشود تا زمانی که خودتان مجددا آن را فعال سازی کنید. این گزینه برای صدا دادن دوربین گوشی سامسونگ شما است.

برای قطع صدای شاتر از طریق تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ ابتدا برنامه دوربین گوشی خود را باز کنید. روی چرخ دنده در بالا سمت چپ ضربه بزنید. با این کار شما وارد Settings دوربین خود میشوید. بعد از ورود به Settings به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Shutter sound را مشاهده کنید. حالا شما باید این گزینه را غیر فعال کنید. با غیر فعال کردن Shutter sound شما دیگر صدای شاتر دوربین گوشی سامسونگ در زمان عکس انداختن را نمیشنوید. اگر در تنظیمات دوربین خود، این گزینه را مشاهده نکردید روش های بعدی را تست کنید. بعضی از گوشی های سامسونگ این ویژگی را ندارند.

شاتر دوربین گوشی سامسونگ

قطع صدای دوربین سامسونگ از طریق قطع صدای System

این روش باعث میشود به غیر از صدای شاتر دوربین صدای تمام قسمت های دیگر گوشی مثل زنگ تماس، هشدار و… بی صدا شوند. هنگامی که در صفحه اصلی گوشی خود هستید دکمه کاهش صدا را فشار دهید. سپس برای تنظیمات بیشتر میزان صدای گوشی روی آیکن چرخ دنده ضربه بزنید. با این کار یک اسلایدر برای شما باز میشود که برای تنظیم صدا قسمت های مختلف گوشی شما است. از بین این گزینه ها، گزینه System را پیدا کرده و صدای آن را از طریق نوار تا حدی که میخواهید کاهش دهید. حالا صدای شاتر دوربین شما قطع شده است. دقت داشته باشید درصورتی که میخواهید صدای زنگ گوشی خود را بشنوید بعد از انداختن عکس، صدای System را مجددا زیاد کنید.

تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ

قطع صدای دوربین سامسونگ از طریق تنظیمات

شما میتوانید از طریق تنظیمات گوشی خود تمام صداهای سیستم را قطع کنید. با این کار شاتر دوربین گوشی سامسونگ شما نیز بی صدا میشود. برای این کار ابتدا Settings گوشی خود را باز کنید. در تنظیمات گزینه Sound را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. تمام تنظیمات مربوط به صدا گوشی سامسونگ شما در این قسمت قرار دارد.

آموزش قطع صدای دوربین گوشی سامسونگ

در قسمت Sound روی گزینه Sound profile ضربه بزنید. در اینجا سه گزینه وجود دارد. Sound به معنی فعالسازی صدا سیستم است، گزینه Vibrate only برای تنظیم روی حالت ویبره و Silent برای حالت بی صدا است. پس از ضربه زدن روی گزینه Silent تنظیمات را ذخیره کنید و عکس خود را بگیرید.

چگونه صدای شاتر دوربین گوشی سامسونگ را قطع کنیم؟

بعد از اتمام عکسبرداری برای خروج گوشی شما از حالت بی صدا مسیر بالا را طی کنید و در مرحله آخر گزینه Sound را انتخاب کنید.

صدای شاتر دوربین سامسونگ از طریق تنظیمات سریع گوشی

یکی دیگر از راه هایی که شما میتوانید صدای System را قطع کنید به جز روش بالا تنظیمات سریع گوشی است. برای این کار انگشت خود را از بالای صفحه به سمت پایین صفحه بکشید تا تنظیمات سریع سامسونگ برای شما باز شود. از بین گزینه ها، گزینه Mute را پیدا کنید و برای قطع صدا روی آن ضربه بزنید. همچنین میتوانید روی آن نگه دارید تا یک صفحه برای تنظیم صدا و ویبره باز شود. گزینه Temporary mute را انتخاب کنید تا مدت زمان بی صدا بودن گوشی خود را تعیین کنید. این قابلیت یک قابلیت فوق العاده در گوشی‌ های هوشمند است که به شما این اجازه را می دهد تا مدت زمان بی صدا بودن گوشی خود را تنظیم کنید. اگر می خواهید در زمان جلسه، کلاس و… صدای دوربین شما قطع باشد می توانید از این گزینه استفاده کنید. بعد از اتمام این مدت زمان صدای سیستم گوشی شما به طور خودکار به حالت عادی باز می‌ گردد.

قطع صدای شاتر دوربین

همچنین مطلب قطع صدای پیشفرض دوربین اندروید میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به قطع صدای عکس گرفتن گوشی سامسونگ صحبت کردیم. شما از کدام روش برای قطع صدای شاتر دوربین استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه تنظیمات دوربین گوشی سامسونگ در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا