آموزش

آموزش 5 روش حل مشکل سیاه شدن دور صفحه ویندوز 10

از جمله مشکلاتی که ممکن است برای ویندوز ۱۰ رخ بدهد، سیاه شدن دور صفحه مانیتور 💻 است. این مشکل را با روش های مختلف می توانید رفع کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۵ روش حل مشکل سیاه شدن دور صفحه ویندوز ۱۰ میپردازیم.

رفع مشکل سیاه شدن و حاشیه مشکی دور صفحه مانیتور لپ تاپ و کامپیوتر

?How to Get Rid of a Black Border Around Your Screen in Windows 10

ممکن است به دلیل مشکلاتی دور صفحه نمایش لپ تاپ یا کامپیوتر سیاه شود. برای حل این مشکلات روشهای مختلفی وجود دارد. در این مطلب از لینک 2 دانلودروش های رفع حاشیه مشکی دور تصویر ویندوز ۱۰ را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

حل مشکل سیاهی دور صفحه ویندوز ۱۰ با استفاده از رزولوشن پیشنهادی

برای حل مشکل سیاهی دور صفحه ویندوز ۱۰ ابتدا رزولوشن صفحه را چک کنید. روی بخش خالی دسکتاپ راست کلیک کنید. سپس Display settings را انتخاب کنید. بخش Display resolution را چک کنید و ببینید چه رزولوشنی در حالت recommended است. اگر این مورد انتخاب نشده است، روی آن کلیک کنید.

مشکل سیاهی دور صفحه ویندوز 10

به مدت ۱۵ ثانیه می توانید پیش نمایشی از تغییر را مشاهده کنید. اگر مشکل حل می شود، روی Keep Changes کلیک کنید. در غیر این صورت روی Revert بزنید.

حل مشکل کوچک شدن صفحه مانیتور لپ تاپ و کامپیوتر با آپدیت کردن درایورها

روش دیگر برای رفع مشکل کوچک شدن صفحه مانیتور لپ تاپ این است که درایورهای صفحه نمایش را آپدیت کنید. برای این کار روی منوی استارت راست کلیک کنید و Device Manager را انتخاب کنید. سپس در بخش Display adapters منو را باز کنید. روی دستگاه موردنظر خود راست کلیک کنید و سپس Update driver را انتخاب کنید.

مشکل سیاهی دور صفحه ویندوز 10

حال Search automatically for drivers را انتخاب کنید تا درایور آپدیت شود.

مشکل سیاهی دور صفحه ویندوز 10

درایور گرافیک مانیتور را هم آپدیت کنید.

رفع مشکل سیاه شدن دور صفحه ویندوز ۱۰ با انتخاب نسخه قبلی درایور

گاهی آپدیت ها به جای رفع مشکل، مسئله را بدتر می کنند. اگر این مشکل پس از آپدیت کردن درایور صفحه نمایش رخ داد، می توانید آن را دوباره نسخه قبلی برگردانید. برای این کار به Device Manager بروید و روی دستگاه خود دو بار کلیک کنید. سربرگ Driver را انتخاب کنید و سپس روی Roll Back Driver بزنید.

مشکل سیاه شدن دور صفحه ویندوز 10

برای یادگیری تنظیم رزولوشن در ویندوز ۱۱، مطلب نحوه تغییر اندازه صفحه نمایش در ویندوز ۱۱ را مطالعه کنید.

رفع مشکل سیاه شدن دور صفحه لپ تاپ و مانیتور با اجرای Clean boot

اگر با روش های ذکر شده نتوانستید مشکل را رفع کنید، ممکن است برنامه ای که اخیرا نصب کرده اید، موجب بروز این مشکل شده باشد. برای این که بتوانید این مورد را تشخیص دهید باید Clean boot اجرا کنید.

دکمه Win را فشار دهید. سپس MSConfig را جستجو کنید و روی System Configuration کلیک کنید. در صفحه باز شده روی سربرگ General بزنید. سپس در بخش Selective startup تیک Load startup items را بردارید.

مشکل سیاه شدن دور صفحه ویندوز 10

سپس به سربرگ Services بروید. تیک Hide all Microsoft services را بزنید. سپس روی Disable all کلیک کنید. حال روی Apply و سپس OK بزنید.

مشکل سیاه شدن دور صفحه ویندوز 10

سپس روی Restart کلیک کنید. حال ویندوز در حالت کلین بوت اجرا می شود و شما می توانید ببیند در این حالت هم دور صفحه سیاه است یا خیر. اگر نیست، احتمالا مشکل از برنامه جدیدی است که نصب کرده اید و باید آن را حذف کنید.

حل مشکل حاشیه مشکی دور تصویر ویندوز ۱۰ با ریست کردن ویندوز

اگر تمامی مشکلات گفته شده مشکل را رفع نکرد، باید ویندوز خود را ریست کنید. برای یادگیری نحوه کامل ریست کردن ویندوز ۱۰ بدون از دست دادن اطلاعات، مطلب آموزش تصویری بازگشت به تنظیمات کارخانه ویندوز ۱۰ را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودعلت جمع شدن تصویر مانیتور و داشتن حاشیه سیاه دور آن در ویندوز ۱۰ را بررسی کردیم و روش های رفع این مشکل را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای انجام این کار استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا