آموزش

مقایسه گوشی های سری می شیائومی موجود در بازار ایران با یکدیگر

گوشی‌های سری می شیائومی مهم‌ترین محصولات این غول فناوری چینی محسوب می‌شوند. به رسم هرساله، مدلی جدید از این سری معرفی و عرضه می‌شود و تا ماه‌ها پس از آن همواره شاهد معرفی نسخه‌ای متفاوت در قالب پسوندها و پیشوند‌های گوناگون از سوی شیائومی هستیم.

گوشی‌های متنوع سری می به چهار بخش می، می نوت، می مکس (Mi Max) و می میکس (Mi Mix) تقسیم‌بندی می‌شود. آخرین گوشی سری می مکس مربوط به سال ۲۰۱۸ است و از نسخه‌ی جدید آن اطلاعی در دست نیست. در سری می نوت هم نزدیک به دو سال است که گوشی جدیدی را شاهد نبوده‌ایم. در این مطلب به معرفی اجمالی و مقایسه گوشی های سری می شیائومی موجود در بازار ایران می‌پردازیم. قیمت موبایل شیائومی هم قیمت گوشی های شیائومی سری می به اندازه دو سری پوکو و ردمی رقابتی نیست اما با این حال هنوز در برخی مدل‌ها نسبت به رقبا بهتر است.

با رقابتی شدن قیمت گوشی سامسونگ در سال‌های اخیر و توجه به نیازهای طیف وسیع‌تری از کاربران،‌ کار برای شیائومی از همیشه سخت‌تر شده است. در ادامه با گوشی‌های سری می از شیائومی (دومین برند محبوب موبایل در ایران) آشنا خواهیم شد.

سری می

محصولات زیادی تا به حال از سری می روانه بازار شده‌اند و پرچمداران شیائومی نیز عضوی از این خانواده هستند. سری Mi در سال ۲۰۱۱ با گوشی می ۱ معرفی شد. اکنون و پس از گذشت حدود ۱۰ سال کلمه می از نام این سری از گوشی شیائومی حذف شده است و در اواخر سال ۲۰۲۱ شاهد معرفی شیائومی ۱۱T و شیائومی ۱۲ بودیم.

می ۱۰ شیائومی ۵G

گوشی‌های سری می ۱۰ شیائومی شامل ده محصول با نام‌ها و امکانات گوناگون است که همگی از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کنند. گوشی Mi 10 در اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی و روانه‌ی بازار شد و در ادامه شاهد رونمایی از نسخه‌های پرو، اولترا، لایت و سایر مدل‌ها از می ۱۰ بودیم. این گوشی با نمایشگر ۹۰ هرتزی سوپر امولد و تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ ۵G عرضه شد. شیائومی در نسخه‌ی پرو یعنی Mi 10 Pro 5G لنز تله‌فوتو و پشتیبانی از شارژر ۵۰ واتی را به همین مشخصات اضافه کرد.

می ۱۰ لایت شیائومی ۵G

گوشی می ۱۰ لایت شیائومی با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه تلفن همراه و تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۶۵G 5G قابل خریداری است. نمایشگر این گوشی از نوع امولد با ابعاد ۶٫۵۷ اینچ است که از HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. حسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر نمایشگر و پشتیبانی از شارژ سریع ۲۰ وات از دیگر مشخصات Mi 10 Lite 5G شیائومی محسوب می‌شود.

می ۱۰ تی شیائومی ۵G

گوشی می ۱۰ تی شیائومی به صفحه نمایش IPS با نرخ نوسازی تصویر ۱۴۴ هرتز و محافظ گوریلا گلس ۵ مجهز شده است. تراشه‌ی ۷ نانومتر پلاس ۸۶۵ ۵G اسنپدراگون به همراه ۶ یا ۸ گیگابایت رم و حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.1 مشخصات فنی Mi 10T 5G را تشکیل می‌دهند. شیائومی در بخش دوربین یک لنز واید با حسگر ۶۴ مگاپیکسلی، اولتراواید با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی و ماکرو ۵ مگاپیکسلی به‌کار برده است.

می 10 تی شیائومی 5G

می ۱۰ تی پرو شیائومی ۵G

گوشی می ۱۰ تی پرو شیائومی تفاوت فنی زیادی با نسخه معمولی ندارد. حداکثر حافظه‌ی داخلی از ۱۲۸ به ۲۵۶ گیگابایت ارتقا یافته و همچنین لنز واید با حسگر ۶۴ مگاپیکسلی جای خود را به حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال داده است. ضمن این‌که رنگ آبی هم به‌طور ویژه برای نسخه پرو تدارک دیده شده است.

می ۱۰ تی لایت شیائومی ۵G

همان‌طور که از اسم این گوشی مشخص است، می ۱۰ تی لایت شیائومی نسخه‌ی ارزان‌تر و ضعیف‌شده‌ی Mi 10T محسوب می‌شود. تراشه‌ی ۸ نانومتری ۷۵۰G 5G اسنپدراگون، صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی IPS، دوربین چهارگانه، ۱۲۸ گیگابایت حافظه از نوع UFS 2.2 به همراه ۶ گیگابایت رم، مشخصات فنی گوشی Mi 10T Lite را تشکیل می‌دهند.

می ۱۱ اولترا شیائومی

گوشی می ۱۱ و می ۱۱ پرو در حال حاضر به سختی در بازار کشور یافت می‌شوند. می ۱۱ اولترا جدیدتر از این دو بوده و از نظر فنی مشخصات بالاتری دارد. علی‌رغم این‌که تراشه‌ی هر سه گوشی اسنپدراگون ۸۸۸ ۵G است، گوشی Mi 11 Ultra از ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و ۱۲ گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش امولد با حداکثر ۱۷۰۰ نیت روشنایی، دوربین سه‌گانه‌ی واید، اولتراواید و تله‌فوتو پریسکوپی که به ترتیب حسگرهای ۵۰، ۴۸ و ۴۸ مگاپیکسلی را در خود جای داده‌اند؛ خبر از یک پرچمدار گران‌قیمت می‌دهند.

می ۱۱i شیائومی

گوشی می ۱۱i شیائومی مدل مقرون‌به‌صرفه‌تر از می ۱۱ است که از همان تراشه‌ی ۸۸۸ ۵G به همراه ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد. سایر مشخصات این گوشی شامل دوربین سه‌گانه با سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، نمایشگر سوپر امولد با ۱۳۰۰ نیت روشنایی، باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۲۰ میلی‌آمپرساعت و حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 3.1 است.

می 11i شیائومی

می ۱۱ لایت شیائومی

گوشی می ۱۱ لایت شیائومی به تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۲G و نمایشگر امولد ۹۰ هرتز با گوریلا گلس ۵ مجهز شده است. دوربین سه‌تایی شامل لنز واید با حسگر ۶۴ مگاپیکسلی، لنز اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسلی، لنز ماکرو با حسگر ۵ مگاپیکسلی و سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دارد. باتری این گوشی ۴۲۵۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد که از شارژ سریع ۳۳ وات هم پشتیبانی می‌کند.

می ۱۱ لایت شیائومی ۵G

تفاوت‌های می ۱۱ لایت شیائومی ۵G با مدل قبل فقط به پشتیبانی از نسل پنجم شبکه تلفن همراه خلاصه نمی‌شود. تراشه‌ی به کار رفته در این گوشی اسنپدراگون ۷۸۰G با لیتوگرافی ۵ نانومتری است. دوربین اصلی مشابه می ۱۱ لایت اما سلفی به ۲۰ مگاپیکسل ارتقا یافته است. گوریلا گلس ۶ به‌عنوان محافظ صفحه نمایش قرار گرفته و سایر موارد مشابه مدل قبلی است. گزارش‌هایی مبنی بر کیفیت بد برخی پنل‌های نمایشگر این گوشی از سوی کاربران منتشر شده است بد نیست به این مساله نیز پیش از خرید توجه کنید.

شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE

گوشی شیائومی ۱۱ لایت ۵G NE به نمایشگر ۹۰ هرتزی امولد با حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت تجهیز شده است. تراشه‌ی ۷۷۸G 5G ساخت کوالکام به همراه ۶ یا ۸ گیگابایت رم وظیفه‌ی پردازش دستورات را در این گوشی بر عهده دارد. تفاوت دیگر این محصول در مقایسه با گوشی می ۱۱ لایت ۵G جابجایی لنز ماکرو با لنز تله‌فوتو ماکرو ۵۰ میلی‌متری و حسگر ۵ مگاپیکسلی است.

شیائومی ۱۱T

گوشی شیائومی ۱۱T که کلمه‌ی می را هم در نام خود نمی‌بیند به لطف تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ ۵G مدیاتک از فناوری ۵G پشتیبانی می‌کند. این گوشی به صفحه نمایش ۶٫۶۷ اینچی امولد با تراکم ۳۹۵ پیکسل بر اینچ مجهز شده است. دوربین سه‌گانه به همراهی سلفی ۱۶ مگاپیکسلی و ۸ گیگابایت رم از دیگر امکانات شیائومی ۱۱T است.

شیائومی 11T

گوشی شیائومی ۱۱T پرو به تراشه‌ی ۸۸۸ ۵G اسنپدراگون مجهز است و نمایشگری مشابه با ۱۱ تی دارد. این گوشی در بالاترین پیکربندی با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۱۲ گیگابایت رم عرضه می‌شود. دوربین آن مشابه مدل معمولی است و با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی از شارژر ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

سری می میکس

گوشی‌های سری می میکس شیائومی از سال ۲۰۱۶ وارد بازار شدند. نسبت صفحه نمایش به بدنه در این رده از گوشی‌ها بسیار زیاد است و شیائومی با طراحی‌های منحصر به فرد در سری میکس، هریک را متفاوت از دیگری تولید کرده است.

می میکس فولد شیائومی

پرچمدار تاشوی شیائومی یک صفحه نمایش باریک ۶٫۵۲ اینچی در حالت بسته و یک نمایشگر ۸٫۰۱ اینچی امولد با نسبت ۴ به ۳ در حالت باز دارد. تراشه‌ی مورد استفاده در Mi Mix Fold اسنپدراگون ۸۸۸ ۵G است و در دو مدل ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود. بدنه‌ی سرامیکی، دوربین سه‌گانه با زوم اپتیکال سه برابر، اسپیکرهای استریو با توسعه توسط هارمن کاردن و باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی از دیگر مشخصات می میکس فولد است.

میکس ۴ شیائومی

بارزترین مشخصه‌ی ظاهری گوشی میکس ۴ شیائومی، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی زیر نمایشگر است. دوربین اصلی این گوشی از یک لنز واید با حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی، اولتراواید با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی، لنز تله‌فوتو پریسکوپی با حسگر ۸ مگاپیکسلی و لرزش‌گیر اپیتکال و زوم ۵ برابری تشکیل شده است. سایر مشخصات میکس ۴ شامل تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس به همراه ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم با پشتیبانی از شارژر ۱۲۰ واتی می‌شود.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا