آموزش

آموزش 16 روش حل ارور Unable To Install در آیفون

آیا حین نصب یک برنامه در گوشی آیفون خود با ارور Unable To Install ⚠️ مواجه میشوید و برنامه نصب نمیشود؟ این مشکل به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۱۶ روش حل ارور Unable To Install در آیفون میپردازیم.

حل مشکل Unable To Install در آیفون

?How To Fix Unable to Install Apps Issue on iPhone

حین نصب برنامه در گوشی آیفون خود ممکن است با ارور های مختلفی مواجه شوید. یکی از این ارور ها Unable To Install است. این ارور زمانی نشان داده میشود که گوشی شما به دلایل مختلفی قادر به نصب یک برنامه نیست. در ادامه به بررسی دلایل و روش های رفع ارور Unable to install در آیفون میپردازیم.

قبل از امتحان روش های زیر ابتدا بهتر است از برنامه تغییر دهنده آی پی استفاده کنید و از کارکرد درست آن مطمئن شوید. همچنین از DNS Leak برنامه تغییر دهنده آی پی خود مطمئن شوید. سپس روش های زیر را امتحان کنید.

ریستارت آیفون برای رفع پیغام Unableto install در آیفون

گاهی گوشی آیفون شما به دلیل یکسری مشکلات جزئی با مشکل مواجه میشود و در کارکرد برخی برنامه ها نیز مشکل ایجاد میکند. در این شرایط قبل از امتحان روش های پیچیده و یا تغییر تنظیمات گوشی خود برای حل مشکل Unable To Install میتوانید یک بار گوشی خود را ریستارت کنید. برای این کار ابتدا گوشی خود را خاموش کنید. چند لحظه صبر کنید و بعد از چند دقیقه مجددا گوشی را روشن کنید. پس از روشن کردن گوشی بررسی کنید مشکل Unable To Install حل شده است یا خیر.

حل ارور Unable To Install با ریستارت دانلود برنامه

یکی دیگر از روش های ساده برای حل مشکل نصب نشدن برنامه در آیفون توقف دانلود و شروع مجدد آن است. برای این کار زمانی که برنامه در گوشی شما در حال نصب است زیر ایکون برنامه، نوشته Loading را میتوانید مشاهده کنید. روی آیکن برنامه برای توقف دانلود ضربه بزنید. بعد از این کار چند ثانیه صبر کنید و مجددا روی آیکن برنامه ضربه بزنید تا دانلود برنامه مجددا شروع شود.

علت نصب نشدن همراه بانک در آیفون

همچنین برای توقف دانلود برنامه میتوانید روی آیکن آن ضربه بزنید و نگه دارید. پس از چند ثانیه یک منو برای شما باز میشود. از منو باز شده Pause Download را انتخاب کنید. اکنون دانلود برنامه متوقف شده و با روش گفته شده باید مجددا روی آن ضربه بزنید تا شروع دانلود شروع شود. در صورتی که از منو باز شده گزینه Cancel Download را انتخاب کنید، دانلود برنامه به صورت کامل لغو میشود.

Unableto install app در آیفون

بررسی وضعیت سرور ها برای حل ارور Unable To Install

سرور های برخی از برنامه های آیفون مانند اپ استور گاهی با مشکل مواجه میشوند. در این صورت شما نمیتوانید از این برنامه ها استفاده کنید. در این زمان مشکل Unable To Install به گوشی شما ربط ندارد و شما نمیتوانید برای حل ارور Unable To Install در iOS، کاری انجام دهید. باید منتظر بمانید تا پشتیبانی برنامه ها، آن را درست کنند. بنابر این زمانی که در نصب برنامه ای با مشکل مواجه شدید میتوانید سرور App Store را بررسی کنید. برای این کار وارد سایت System Status شوید و در لیست برنامه ها App Store را پیدا کنید. در صورتی که چراغ کنار App Store سبز بود یعنی این برنامه مشکلی ندارد.

مشکل Unable to install app در آیفون

در صورتی که از طریق سایت بالا متوجه نشدید که برنامه App Store مشکل دارد یا خیر میتوانید این برنامه را در یک دستگاه دیگر باز کنید. در صورتی که App Store در همه دستگاه ها مشکل داشته باشد یعنی سرور های آن با مشکل مواجه شده است. بنابر این صبر کنید تا برنامه تعمیر شود.

بررسی اینترنت برای رفع مشکل Unable to install در آیفون

همانطور که میدانید برای دانلود و نصب برنامه از App Store نیاز به اینترنت دارید. به غیر از اتصال، سرعت اینترنت شما باید مناسب باشد. بنابر این در صورتی که به اینترنت گوشی متصل هستید و سرعت اینترنت شما ضعیف است میتوانید آن را خاموش کرده و از وای فای استفاده کنید. در صورتی که اینترنت وای فای نیز ضعیف است میتوانید یک بار مودم خود را ریستارت کنید. همچنین ریست تنظیمات شبکه آیفون میتواند مشکلات مربوط به اینترنت شما را رفع کنید. قبل از این کار دقت داشته باشید که ریست تنظیمات شبکه آیفون تمام تنظمیات مرتبط با اینترنت شما را به حالت پیشفرض بازمیگرداند.

پیغام Unable to install برنامه در آیفون

حل مشکل Unableto install app در آیفون با تنظیم تاریخ و ساعت آیفون

اگر تاریخ و ساعت آیفون به درستی تنظیم نشده باشد و با ساعت و تاریخ سایر برنامه ها تفاوت داشته باشد ممکن است شما نتوانید با آن برنامه ها کار کنید و با مشکلات بسیاری مواجه شوید. بنابر این اگر با مشکل Unable To Install در آیفون مواجه هستید میتوانید با تنظیم ساعت آیفون مشکل خود را حل کنید. بهتر است ساعت آیفون را در حالت Set Automatically قرار دهید. با فعال کردن این گزینه ساعت و تاریخ گوشی آیفون شما به صورت خودکار تنظیم میشود و مشکلات شما حل میشود.

آپدیت iOS برای رفع خطای Unable to install در آیفون

در صورتی که iOS شما قدیمی شده باشد گوشی شما با مشکلات مختلف مواجه میشود و شما نمیتوانید به راحتی با آن کار کنید. برای سیستم عامل iOS مانند سایر سیستم عامل ها بروزرسانی هایی قرار میگیرد. این بروزرسانی ها به غیر از اضافه کردن برخی از ویژگی های جدید باعث حل برخی از مشکلات و باگ های نسخه قبلی خود نیز میشوند. برای آپدیت iOS و حل مشکل خود وارد Settings خود شوید. در تنظمیات گوشی مسیر General> Software Update را طی کنید. در صفحه باز شده، صفحه را به سمت پایین بکشید و روی Download and Install ضربه بزنید.

Unable to install سیبچه

خالی نبودن حافظه گوشی علت خطای Unable to install در آیفون

یکی از دلایل اصلی دانلود نشدن و نصب نشدن یک برنامه در گوشی آیفون شما میتواند نداشتن فضای خالی در گوشی آیفون باشد. برای بررسی میزان پر بودن حافظه گوشی خود ابتدا وارد Settings شوید. در تنظمیات گوشی خود وارد بخش General شوید. سپس گزینه iPhone Storage را انتخاب کنید.

خطای Unable to install در آیفون

در صفحه باز شده در صورتی که مشاهده کردید حافظه دستگاه شما پر است باید با خالی کردن فضا میزان حافظه آیفون را افزایش دهید. بعد از خالی کردن فضا مجددا سعی کنید برنامه مورد نظر را دانلود و نصب کنید.

ناسازگار بودن برنامه دلیل پیغام Unable to install در آیفون

برخی از برنامه ها برای نصب شدن در گوشی شما نیاز به یکسری پیش نیاز ها در گوشی دارند. در صورتی که گوشی شما این پیش نیاز ها را نداشته باشد برنامه با گوشی شما ناسازگار است و شما نمیتوانید آن را دانلود کنید.

برنامه هم اکنون در گوشی شما نصب شده است

در صورتی که قبلا یک بار برنامه را دانلود کرده باشید دوباره نمیتوانید آن را دانلود کنید و با ارور مواجه میشوید. برای همین ممکن است مدتی پیش برنامه را نصب کرده باشید اما نمیدانید آن را کجای گوشی ذخیره کرده اید. بنابر این بهتر است به دنبال برنامه بگردید.

به App Store اجازه استفاده از اینترنت گوشی را بدهید

ممکن است به اشتباه در تنظمیات گوشی خود اجازه استفاده App Store از اینترنت را غیر فعال کرده باشید. اینگونه زمانی که اینترنت گوشی شما روشن است App Store به اینترنت نمیتواند متصل شود و بنابر این در دانلود و نصب برنامه با مشکل مواجه میشوید. برای بررسی این مجوز و فعال کردن آن مجددا وارد Settings گوشی خود شوید. در صفحه اصلی تنظمیات به دنبال گزینه App Store بگردید. بعد از پیدا کردن آن روی App Store ضربه بزنید. در صفحه بعد گزینه Mobile Data را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید تا فعال شود.

حل مشکل Unableto install app در آیفون

اکنون App Store اجازه استفاده از اینترنت گوشی را نیز دارد و با استفاده از اینترنت گوشی میتوانید برنامه مورد نظر را دانلود و نصب کنید.

برای حل ارور Unable To Install، مدتی از اپ استور استفاده نکنید

برخی مواقع حجم استفاده از App Store توسط کاربر های بیش از حد میشود و این برنامه با یکسری مشکلات مواجه میشود. بنابر این اگر نمیتوانید برنامه ای را در App Store دانلود کنید ممکن است به دلیل شلوغی سرور های آن باشد. در این شرایط باید مدتی صبر کنید و بعد از گذشت مدتی مجددا وارد App Store شوید و از این برنامه استفاده کنید.

محدود کردن نصب برنامه از اپ استور علت نصب نشدن همراه بانک در آیفون

اگر در قسمت Content & Privacy تنظیمات گوشی خود اپ استور را محدود کرده باشید باعث میشود تا شما نتوانید از طریق اپ استور برنامه ای را دانلود و نصب کنید. برای همین باید محدودیت های اپ استور را بررسی کنید. برای بررسی این موضوع در Settings گوشی وارد بخش Screen Time شوید. در صفحه Screen Time گزینه Content & Privacy Restrictions را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید. سپس از شما پسورد میخواهد. برای احراز هویت، پسورد خود را وارد کنید.

مشکل Unableto install در آیفون

در صفحه باز شده روی iTunes & App Store Purchases ضربه بزنید.

پیغام Unableto install در آیفون

بعد از آن Installing Apps را انتخاب کنید. در آخر برای فعال کردن مجوز دانلود و نصب از اپ استور روی Allow ضربه بزنید. حالا مجوز دانلود از اپ استور فعال شده و شما بدون مشکل میتوانید برنامه خود را دانلود و نصب کنید.

حل ارور Unable To Install در iOS

برداشتن محدودیت حجم دانلود از App Store

در صورتی که شما نمیتوانید برنامه های بیش از ۲۰۰ مگابایت را دانلود کنید، گوشی آیفون شما به طور پیشفرض طوری تنظمی شده است که اجازه دانلود برنامه های بیش از ۲۰۰ مگابایت را به شما میدهد. شما میتوانید از طریق تنظمیات گوشی خود این محدودیت را بردارید و برنامه های با حجم بیشتر را دانلود کنید. برای این کار در Settings گوشی خود وارد بخش App Store شوید. در صفحه App Store گزینه App Downloads را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

پیغام Unable to install در آیفون

در اخر گزینه Always Allow را انتخاب کنید. اکنون یک بار دستگاه خود را ریستارت کنید و سپس مجددا برنامه را دانلود کنید.

خطای Unable to install در آیفون

ورود مجددد به اکانت اپ استور برای حل مشکل Unable to install سیبچه و…

خارج شدن از اکانت اپ استور و ورود مجدد به آن، یکی دیگر از روش هایی است که شما میتوانید از آن برای حل مشکل دانلود نشدن برنامه در اپ استور از آن استفاده کنید. برای این کار ابتدا App Store را باز کنید. سپس روی آیکن پروفایل خود در بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید. با این کار صفحه Account برای شما باز میشود. در پایین صفحه Account روی Sign Out ضربه بزنید.

رفع مشکل Unable to install در آیفون

سپس گوشی خود را ریستارت کنید. پس از روشن شدن گوشی وارد اپ استور شوید. برنامه از شما میخواهد ابتدا وارد اکانت خود شوید. اطلاعات مورد نیاز آن را وارد کنید. بعد از ورود مجدد به اکانت سعی کنید برنامه مورد نظر را دانلود کنید.

در صورتی که روش بالا برای حل مشکل Unable To Install در آیفون موفقیت آمیز نبود و اطلاعات اپل ایدی خود را دارید، وارد Settings گوشی خود شوید. سپس روی نام خود در بالای صفحه تنظمیات ضربه بزنید. سپس در صفحه بعدی Media and Purchases را انتخاب کنید.

در آخر روی Sign Out ضربه بزنید. همانطور که گفته شد برای ورود مجدد ممکن است نیاز به اپل ایدی داشته باشید. بنابر این اگر این اطلاعات را ندارید سایر روش ها را تست کنید.

غیر فعال کردن Low Data Mode برای حل ارور Unable To Install در آیفون

یکی دیگر از روش های رفع مشکل Unableto install در آیفون غیر فعال کردن Low Data Mode است. برای غیر فعال کردن این گزینه در گوشی خود وارد Settings شوید. سپس وارد بخش Wi-Fi شوید. کنار نام وای فایی که در حال استفاده از آن هستید روی آیکن اطلاعات آن ضربه بزنید. این آیکن با علامت تعجب که درون دایره است، نشان داده میشود.

ارور unable to install در آیفون

در صفحه بعد گزینه Low Data Mode را غیر فعال کنید.

حل ارور Unable To Install در iOS

همچنین برای غیر فعال کردن این گزینه برای اینترنت گوشی نیز در Settings گوشی خود، وارد بخش Mobile Data یا Cellular Data شوید. سپس Mobile Data Options را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.

پیغام Unable to install در آیفون

در آخر گزینه Low Data Mode را غیر فعال کنید.

حل مشکل Unableto install app در آیفون

بررسی Payment Methods برای رفع خطای Unable to install در آیفون

برای بررسی Payment Methods در Settings آیفون روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید. سپس وارد بخش Media & Purchases شوید.

مشکل Unableto install در آیفون

از منو باز شده گزینه View account را انتخاب کنید. در صفحه بعد روی Manage Payments ضربه بزنید.

پیغام Unableto install در آیفون

در صفحه باز شده روش های پرداخت اضافه شده را مشاهده میکنید. روش های غیر کاربردی را حذف کنید و روی Back برای بازگشت ضربه بزنید. همچنین با انتخاب Add Payment Method میتوانید یک روش پرداخت اضافه کنید.

ارور unable to install در آیفون

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به دلایل مواجه شدن با پیغام Unable to install برنامه در آیفون و روش های حل این مشکل را بررسی کردیم. آیا شما توانستید از روش های بالا برای رفع مشکل Unable to install app در آیفون استفاده کنید؟ شما متیوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه خطای Unable to install در آیفون در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا