آموزش

معرفی ارز دیجیتال nkn – انزل وب

در سال های اخیر با رشد قابل توجه بازار ارز های دیجیتال، رمز ارز های مختلف و زیادی به بازار اضافه شدند. یکی از ارز های دیجیتال که توانست در سال ۲۰۱۹ وارد بازار کریپتوکارنسی شود، ارز دیجیتال nkn می باشد. این رمز ارز در طی مدت کوتاهی توانست رشد قابل توجهی داشته باشد و ارزش خود را چندین برابر کند و توجه افراد سرمایه گذار زیادی را به سمت خود جلب کند.

شبکه ارز دیجیتال nkn که مخفف عبارت نیو کایند اف نتورک ( new kind of network ) می باشد در سال ۲۰۱۸ ابداع شد. یکی از مهم ترین اهداف و دلایل به وجود آمدن این شبکه، اصلاح سیستم همتا به همتا بود زیرا تیم توسعه دهنده آن اعتقاد داشتند که این سیستم دارای ایرادات و نواقصی می باشد که باید اصلاح شوند.

در واقع شبکه nkn در پایه سیستم پروف آو ریلی ( proof of relay ) ایجاد شد. این سیستم در حالت کلی در حالت اجماع بوده و فقط در این شبکه فعالیت می کند. یکی از کارایی های این شبکه این است که به قدرت انتقال اطلاعات و اتصال به شبکه پاداش می دهد. از دیگر تغییرات این شبکه می توان به امنیت بالای آن اشاره کرد. این تغییر می تواند شبکه را از حملات و آسیب های مخرب ایمن نگه دارد. بنابراین امکان جعل و دستکاری یا تقلب در این شبکه تا حد بسیار بالایی نسبت به شبکه های همتا به همتا پایین می آید و به نوعی می توان گفت که غیر ممکن شده است.

nkn

اهداف پروژه ارز دیجیتال nkn

ارز دیجیتال nkn به منظور ایجاد اصلاحات و رفع نواقص شبکه همتا به همتا که توسط بسیاری از ارز های دیجیتال مانند بیت کوین  استفاده میشد، پایه گذاری شد. تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال nkn بر این باور بود که شبکه فعلی همتا به همتا چندان کارآمد و ایمن نیست و باید تغییراتی در سیستم آن ایجاد شود.

سکه NKN

به عنوان مثال یکی از مواردی که توسعه دهندگان آن به دنبال تغییر آن بودند، افزایش کنترل پذیری شبکه بود. در شبکه همتا به همتا به طور کلی مقیاس پذیری از اهمیت بسیار بالاتری نسبت به کنترل پذیری دارد و این موضوع از نظر تیم توسعه دهنده nkn مشکل بزرگی بود که باید اصلاح میشد.

ارز دیجیتال nkn

همچنین از دیگر موضوعاتی که در شبکه همتا به همتای سنتی وجود دارد این است که از نظر توپولوژی و ساختاری یکسان می باشند و این موضوع می تواند باعث شود در زمان حملات مخرب، شبکه دچار آسیب شود. لذا در حالت کلی شبکه های سنتی همتا به همتا از نظر ایمنی چندان قوی نیستند و ممکن است آسیب ببینند. لذا با اصلاح این نقص در شبکه رمز ارز nkn، می توان ایمنی شبکه را تا سطح قابل توجهی افزایش داد و دیوار محکمی در برابر آسیب رسانی ها به شبکه ایجاد کرد.

هدف دیگری که تیم توسعه دهنده شبکه ارز دیجیتال nkn به دنبال اصلاح آن هستند این است که در شبکه های سنتی همتا به همتا هیچ انگیزه و پاداشی برای متصل شدن به شبکه اصلی و انتقال اطلاعات و داده ها ارائه نشده است. به همین دلیل در nkn برای قدرت اتصال به شبکه و انتقال داده ها از طریق آن پاداش در نظر گرفته شده است تا انگیزه لازم برای اینکار در کاربران ایجاد شود.

در صورتی که درک توضیحات فوق برای شما کمی دشوار است بهتر است ابتدا کمی در زمینه آموزش رمز ارز و آموزش ارز دیجیتال تحقیق و جست و جو کنید تا با اصطلاحات و عبارات آن آشنا شوید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا