آموزش

آموزش 3 روش حل مشکل ارور Split در اکسل

ممکن است زمانی که در حال استفاده از توابع مختلف هستید خطای Split در اکسل ❗ را مشاهده کنید. این خطا به تقسیم یک سلول در اکسل مربوط نمی شود و علت های دیگری دارد. برای اینکه بدانید علت این خطای اکسل چیست و چگونه می توانید آن را حل کنید با آموزش ۳ روش حل مشکل ارور Split در اکسل لینک 2 دانلودهمراه باشید.

حل مشکل پیغام خطای Split اکسل

Tips on What is Excel Spill Error and How to Easily Fix it

برای شروع ابتدا بررسی کنیم که ارور Split اکسل چیست و در ادامه به موضوع برسیم که چگونه می توانند از شر آن خلاص شد. از آنجایی که ویژگی آرایه های پویا به اکسل اضافه شده است، فرمول هایی که چندین مقدار را باز می گردانند، این مقادیر را مستقیما در ورک شیت می ریزند و خطای Split زمانی رخ می دهد که یکی از این مقادیر سایر آیتم های موجود را مسدود کند. همچنین جداول اکسل از آرایه های پویا پشتیبانی نمی کنند و هنگام مواجهه با آنها همین خطا را نشان می دهند.

خطای Split در اکسل به چه معناست؟

خطای Split اغلب زمانی رخ می دهد که یک محدوده اسپلیت در ورک شیت توسط عنصر دیگری از ورک شیت مسدود شود. به عنوان مثال شما یک فرمول را وارد کرده اید اما قبلا اطلاعاتی در ورک شیت وجود دارد که آن را مسدود می کند.

با حذف هر گونه داده ای که ممکن است محدوده Split را مسدود کند می توان به راحتی مشکل را حل کرد. اگر علامت ارور Split را کلیک کنید، جزئیات بیشتری در مورد علت مشکل مشاهده خواهید کرد.

با وجود اینکه تکنیک هایی برای جلوگیری از به دست آوردن نتایج متعدد از فرمول وجود دارد، نمی توان با استفاده از یک گزینه سراسری، از بروز خطای Split جلوگیری کرد. به همین ترتیب؛ اکسل تنظیماتی ندارد که به کاربران اجازه دهد، خطاهای Split را غیر فعال کنند. برای رفع Split Error باید تحقیق کنید و راه حلی برای مشکل پیدا کنید.

نکته: مستطیلی که مقادیر را محصور می کند ” محدوده اسپلیت ” نامیده می شود.

خطای Split در اکسل به چه معناست؟

ارور Split در اکسل چه زمانی اتفاق می افتد؟

چندین سناریوی مختلف وجود دارد که در آنها پس از استفاده از یک فرمول، خطای Split را دریافت خواهید کرد. برخی از این سناریوها عبارتند از:

VLOOKUP Excel Spill error: تابع VLOOKUP اختصاری برای Vertical Lookup است و تابعی از اکسل است که برای جستجوی یک مقدار خاص در یک ستون استفاده می شود.

Excel Spill error COUNTIF: تابع COUNTIF برای شمارش تعداد سلول ها در محدوده ای که میعارهای خاصی را برآورده می کنند استفاده می شود. علاوه بر این، سلول های حاوی متن، تاریخ یا اعداد صحیح را می توان با استفاده از تابع COUNTIF شمارش کرد.

IF function Excel Spill error: تابع IF اکسل یکی از ابزارهای پرکاربرد در برنامه است. این به کاربران امکان می دهد تا مقایسه های منطقی بین یک عدد و آنچه که پیش بینی می کنند را انجام دهند. بنابراین یک عبارت IF می تواند دو نتیجه متفاوت را ارائه دهد.

Excel Spill error SUMIF: تابع SUMIF نوعی تابع اکسل است که تمام مقادیر موجود در محدوده خاصی از سلول ها را خلاصه می کند. این بر اساس وجود یا عدم وجود یک وضعیت واحد است.

Excel Spill error INDEX and MATCH: حاصل استفاده از تابع INDEX در یک محدوده یا آرایه مقداری است که با شاخص ارائه شده مطابقت دارد. در عین حال، تابع MATCH از طریق محدوده مشخصی از سلول ها برای یک مورد خاص بررسی انجام می دهد و بعد موقعیت نسبی آن آیتم را بر می گرداند.

ارور Split در اکسل چه زمانی اتفاق می افتد؟

مهم نیست که چه فرمولی منجر به خطای Split می شود؛ می توانید سه دستورالعمل زیر برای رفع آن استفاده کنید.

برای حل مشکل Split در اکسل جداول را کانورت کنید

جداول اکسل از فرمول های آرایه پویا پشتیبانی نمی کنند، بنابراین باید جدول را به یک محدوده تبدیل کنید. بنابراین با انتخاب گزینه Table Design از نوار ابزار خود شروع کنید.

برای حل مشکل Split در اکسل جداول را کانورت کنید

حالا گزینه Convert to Range را انتخاب کنید. این گزینه به شما امکان می دهد از فرمول های آرایه پویا استفاده کنید و از ارور Split در جدول جلوگیری کنید.

برای حل مشکل Split در اکسل جداول را کانورت کنید

اکسل به ما این فرصت را می دهد تا با حفظ فرمت جدول؛ جدول را به یک محدوده تبدیل کنیم (محدوده عبارت است از هر گروه بندی ثابتی از داده ها در ورک شیت).

اگر علاوه بر این خطا با ارور #DIV/0! هم مواجه هستید می توانید از روش هایی که در مطلب آموزش کامل تقسیم در اکسل و حل مشکل ارور #DIV/0! تقسیم اکسل توضیح دادیم استفاده کنید.

رفع ارور Split cell در اکسل با حذف آیتم های متقاطع

اگر ارور Split به دلیل مواجه شدن با آیتم های مسدود کننده رخ داده باشد، به سادگی روی سلول مسدود کننده کلیک کرده و کلید Backspace (فاصله) صفحه کلید را فشار دهید.

رفع ارور Split cell در اکسل با حذف آیتم های متقاطع

سلول های موجود در محدوده تقسیم بندی در اکسل باید خالی باشند تا فرمول کار کند. اطمینان حاصل کنید که هر عنصر دیگری را که در محدوده تقسیم بندی در اکسل قرار دارند را حذف کرده اید تا خطا رفع شود.

حل مشکل پیغام خطای Split اکسل با محدود کرده نواحی فرمول

یک شیت اکسل دارای ۱۶۳۸۴ ستون و ۱۰۴۸۵۷۶ سطر است. اگر از فرمولی استفاده کنید که محدوده آن فراتر از این اعداد باشد، ارور Split را دریافت خواهید کرد. بنابراین قبل از ایجاد فرمول هایی که از محدوده گسترده تر از اعداد مشخص شده استفاده می کنند مطمئن باشید که این نکته را به خاطر دارید.

حل مشکل پیغام خطای Split اکسل با محدود کرده نواحی فرمول

علاوه بر این برخی توابع فرار هستند و شما نمی توانید آنها را با توابع آرایه پویا استفاده کنید، چون نتیجه unknown خواهد بود. فرمول های پویا آرایه هایی با طول نامشخص را نمی پذیرند، بنابراین منجر به خطای Split می شود. به عنوان مثال فرمول EQUENCE(RANDBETWEEN(1,1000)) یکی از این موارد است. در نهایت اگر با خطای VALUE در اکسل هم مواجه می شوید می توانید از ۶ روشی که قبلا آموزش دادیم استفاده کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

مطلب امروز لینک 2 دانلودبه آموزش ۳ روش حل مشکل ارور Split در اکسل اختصاص پیدا کرده بود. آیا شما با این خطای اکسل تا به حال مواجه شده اید؟ برای رفع آن چه کاری انجام دادید؟ آیا راه کاری وجود دارد که امروز به آن اشاره نکرده باشیم؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا