آرایشی

فرق لوسیون با کرم چیست؟


افراد زیادی از محصولات آبرسان برای نرم کردن و تأمین رطوبت پوستشان استفاده می‌کنند که پر طرفدارترین آن‌ها، انواع کرم و لوسیون است. این محصولات شباهت بسیاری به یکدیگر دارند و ممکن است با هم اشتباه گرفته شوند.

علاوه بر این تنوع بالای این محصولات نیز باعث سردرگمی شما هنگام خرید خواهد شد و شاید گاهی ندانید کدام محصول برای شما مناسب‌تر است. به همین دلیل در این مقاله برایتان توضیح می‌دهیم فرق لوسیون با کرم چیست و هریک چه کاربردی دارند.

لوسیون چیست؟

کرم لوسیون بدن یک محلول غلیظ و بسیار صاف است که روی پوست بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصولات کمک‌های بسیاری مانند پاکسازی، رطوبت رسانی، نرم کردن، التیام بخشی و … به پوست می‌کنند.

البته بعضی از لوسیون‌ها خاصیت ضد آفتاب دارند و فرق لوسیون و کرم ضد آفتاب در ناحیه‌ای است که می‌توانید از این محصولات استفاده کنید. معمولاً لوسیون‌های ضد آفتاب برای کل بدن مناسب هستند و می‌توانید از آن‌ها هنگام آفتاب گرفتن یا کنار دریا استفاده کنید.

لوسیون چیست

اکثر لوسیون‌ها از مخلوط آب و روغن ساخته شده‌اند، به همین دلیل بسیار سبک هستند، سریع جذب پوست می‌شوند و چربی کنترل شده‌ای دارند.

لوسیون‌ها معمولاً درصد آب بیشتری نسبت به کرم‌ها دارند و اکثر آن‌‌ها دارای خاصیت مرطوب کنندگی هستند. این محصولات برای تمام نقاط بدن قابل استفاده هستند و در بسته‌بندی‌های مختلفی مانند اسپری، تیوپی و پمپی عرضه شده‌اند.

فواید لوسیون بدن

لوسیون‌های بدن مزایای بسیاری دارند و به همین دلیل توصیه می‌شود بعد از هر بار استحمام، حتماً از این محصولات استفاده نمایید.

خرید انواع کرم لوسیون بدن

بعضی از مزایای این محصول عبارتند از:

  • آبرسانی به پوست
  • کمک به حفظ نرمی و لطافت پوست
  • دارای اثرات ضد پیری، جلوگیری از افتادگی پوست و کدر شدن آن
  • کمک به رفع تورم و قرمزی پوست
  • خوشبو کردن بدن به دلیل داشتن رایحه دلپذیر
  • مناسب برای ماساژ بدن

کرم چیست؟

چربی طبیعی پوست که با نام سبوم نیز شناخته می‌شود، ممکن است به هر دلیلی در پوست بعضی از افراد، کمتر ترشح شود. اگر شما هم جزو این دسته هستید، با استفاده از کرم می‌توانید چربی مورد نیاز پوستتان را تأمین نمایید.

فرق لوسیون و کرم ضد آفتاب

همچنین بخوانید: تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

بنابراین می‌توان گفت انواع کرم مرطوب کننده ، عملکردی شبیه به لوسیون‌ها دارند و وظیفه اصلی آن‌ها، مراقبت از پوست، کمک به حفظ رطوبت آن و جلوگیری از ایجاد خشکی است. معمولاً کرم‌های مرطوب کننده حاوی مواد مفیدی هستند که ضمن محافظت از پوست، رنگ و بافت آن را نیز بهبود می‌بخشند.

علاوه بر این، بعضی از این محصولات حاوی آنتی اکسیدان هستند تا بتوانند رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند و پیری پوست را نیز به تعویق بیندازند. همچنین کرم‌ها برای انواع مختلف پوست خشک، چرب، معمولی و مختلط، با فرمولاسیون‌های متفاوتی تولید می‌شوند.

کرم مرطوب کننده صورت

مزایای کرم مرطوب کننده

استفاده از کرم مرطوب کننده در روتین پوستی بسیار مهم است؛ زیرا این کرم‌ها مزایای بسیاری دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • کمک به بهود ظاهر لک‌های پوستی
  • موثر در جوانسازی پوست
  • پیشگیری از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک
  • کمک به تنظیم چربی پوست

تفاوت لوسیون و کرم در چیست؟

حالا که می‌دانید لوسیون چیست و کرم مرطوب کننده چه ویژگی‌هایی دارد بهتر است تفاوت‌های این دو محصول را با یکدیگر بدانید تا بتوانید با توجه به نوع پوستتان و نیازی که دارد؛ مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

تفاوت لوسیون و کرم مرطوب کننده

اصلی‌ترین فرق کرم و لوسیون شامل موارد زیر هستند:

تفاوت در بافت

اولین تفاوت لوسیون و کرم مرطوب کننده ، بافت‌های متفاوت این محصولات است. لوسیون از ترکیب آب با قطرات روغن تشکیل شده، چرب نیست و نسبت به کرم، وزن و غلظت کمتری دارد. پس می‌توان گفت لوسیون بدن یک مایع غلیظ با گرانروی یا ویسکوزیته کم است.

به همین دلیل این محصولات به راحتی روی سطوح بزرگ بدن، مثل دست و پا قابل پخش شدن می‌باشند. در حالی که مرطوب کننده‌ها در غلظت‌های متفاوتی تولید می‌شوند که لوسیون هم یکی از آن‌هاست. علاوه بر این، مرطوب کننده‌ها به صورت کرم، ژل و اسپری تولید می‌شوند.

عملکرد متفاوت

اکثر لوسیون‌های بدن خاصیت مرطوب کنندگی دارند، اما کرم‌های مرطوب کننده برای کمک به حفظ رطوبت در پوست و جلوگیری از خشک شدن آن موثرند.

علاوه بر این، به دلیل وجود آب زیاد در لوسیون‌ها، معمولاً مواد افزودنی بیشتری مانند اسانس، به آن‌ها اضافه می‌شود؛ بنابراین بیشتر باعث تحریک پوست خواهند شد. رایحه‌های خیار، پرتقال، توت فرنگی و … بسیار جذاب هستند؛ اما اگر پوست حساسی دارید پیشنهاد می‌کنیم از محصولات فاقد عطر استفاده کنید.

تفاوت لوسیون و کرم

همچنین بخوانید: بهترین کرم مرطوب کننده صورت

لوسیون برای بدن، مرطوب کننده برای صورت

اکثر لوسیون‌ها برای پوست بدن طراحی شده‌اند؛ در حالی که مرطوب کننده‌ها مخصوص پوست صورت هستند. البته بعضی از کرم‌های مرطوب کننده برای دست و بدن هم قابل استفاده می‌باشند. توصیه می‌کنیم هنگام خرید، مشخصات روی محصول را به خوبی مطالعه کنید تا متوجه شوید برای کدام نواحی مناسب است.

فرق کرم و لوسیون در طرز استفاده

یکی دیگر از موارد تفاوت لوسیون و کرم ، در نحوه استفاده از آن‌هاست. همانطور که گفته شد، لوسیون بیشتر برای بدن مناسب است و بهتر است بعد از استحمام، آن را روی پوست نم‌دار بدن بزنید و کمی ماساژ دهید تا جذب شود.

کرم مرطوب کننده نیز برای صورت و گاهی دست، پا و بدن طراحی شده است؛ پس بهتر است بعد از شستشوی ناحیه مورد نظر، کرم را روی آن ماساژ دهید.

سوالات متداول درباره فرق کرم و لوسیون

با توجه به تنوع بالای محصولات مرطوب کننده پوست صورت و بدن، ممکن است سوالات بسیاری هنگام خرید برای شما عزیزان پیش بیاید که روند انتخاب محصول را دشوار کند. ما در این مطلب برایتان توضیح دادیم که لوسیون چیست و چه تفاوت‌هایی با کرم مرطوب کننده دارد. در این بخش نیز به برخی از سوالات متداول پاسخ داده‌ایم:

لوسیون و کرم ضد آفتاب چه تفاوتی با هم دارند؟

از لوسیون‌هایی که خواص ضد آفتاب دارند می‌‌توانید برای کل بدن استفاده کنید اما کرم ضد آفتاب فقط برای صورت مناسب است.

استفاده از لوسیون بدن چه مزایایی دارد؟

لوسیون‌ها با داشتن خاصیت رطوبت رسانی، در نرم کردن پوست، جلوگیری از افتادگی آن، رفع تورم و قرمزی و خوشبو کردن بدن بسیار موثر عمل می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا