آموزش

آموزش 3 روش بررسی و دیدن سلامت باتری گوشی سامسونگ

باتری گوشی 🔋 شما زود خالی میشود؟ اولین کاری که باید انجام دهید، چک کردن میزان سلامت باتری سامسونگ است. بررسی وضعیت سلامت باتری سامسونگ کار بسیار آسانی است. در مطلب امروز لینک 2 دانلودبه آموزش ۳ روش بررسی و دیدن سلامت باتری گوشی سامسونگ می‌پردازیم.

نحوه دیدن سلامت باتری سامسونگ

?How to Check Your Samsung Galaxy Phone’s Battery Health

گوشی های سامسونگ عموما باتری هایی با عمر طولانی و کیفیت بالا دارند. با این وجود با گذر زمان و استفاده طولانی مدت، ممکن است مشکلاتی برای باتری گوشی سامسونگ شما به وجود بیاید؛ خیلی زود شارژ خالی کند یا خیلی دیر شارژ شود. چک کردن درصد سلامت باتری سامسونگ به شما کمک میکند از سلامت باتری گوشی خود مطمئن شوید و در صورت وجود مشکل، برای رفع آن اقدام کنید.

نحوه تشخیص سلامت باتری سامسونگ از تنظیمات

یکی از روشهای دیدن سلامت باتری سامسونگ، بررسی منوی تنظیمات است. برای این کار:

برنامه Settings را در گوشی خود باز کنید، سپس Battery را انتخاب کنید. این گزینه باید به راحتی از منوی ردیف بالا پیدا شود، اما می توانید آن را در نوار جستجو نیز سرچ کنید.

در بخش Battery اگر اطلاعاتی که به دنبال آن هستید یافت نشد، به دنبال گزینه ای مانند Battery usage باشید.

نحوه تشخیص سلامت باتری سامسونگ از تنظیمات

در اینجا می‌توانید وضعیت باتری خود را در ۲۴ ساعت گذشته ببینید و اینکه کدام برنامه‌ها بیشترین مصرف باتری را داشته اند.

وضعیت سلامت باتری سامسونگ

اگر می‌خواهید برنامه‌ای را ببندید یا غیرفعال کنید، روی آن برنامه در منو ضربه بزنید. سپس گزینه‌های Disable, Force Stop, Pick an Optimization Setting را خواهید دید و بسته به انتخابتان، میتوانید برنامه را غیرفعال، متوقف یا بهینه سازی کنید. برخی از گوشی ها دمای باتری را هم نشان میدهند. دقت کنید که هر دمای زیر ۵۰ درجه سانتی‎‌گراد کاملا طبیعی است.

دیدن سلامت باتری سامسونگ

کد تشخیص سلامت باتری سامسونگ

گوشی‌های اندرویدی دارای منوهای تشخیصی مخفی هستند. می‌توانید با وارد کردن کدهای مخصوص در گوشی خود به آنها دسترسی داشته باشید. یکی از این کدها، کد تست سلامت باتری سامسونگ است. برای استفاده از این کد مراحل زیر را دنبال کنید:

صفحه شماره گیری تلفن خود را باز کنید. کد *#*#۴۶۳۶#*#* را وارد کنید. این کد همان کد سلامت باتری سامسونگ است.

کد تشخیص سلامت باتری سامسونگ

با وارد کردن کد بالا، منوی زیر برای شما باز میشود.

درصد سلامت باتری سامسونگ

اکنون به دنبال Battery Information بگردید. دقت کنید که ممکن است این گزینه به علت قفل شدن، برای شما ظاهر نشود. اما اگر نشان داده شد، با انتخاب آن اطلاعاتی مانند سطح شارژ، سلامت و دمای باتری را به شما نشان می‌دهد.

برنامه تست سلامت باتری سامسونگ

یکی از راه های دیدن سلامت باتری سامسونگ، استفاده از اپلیکیشن Samsung Members است. این برنامه دارای مجموعه گسترده‌ای از ابزارهای تشخیصی است؛ از آزمایش حسگر اثر انگشت گرفته تا بررسی عملکرد پورت سیمکارت. یکی از ابزارهای تشخیصی این برنامه تست سلامت باتری سامسونگ است. زیرا میتواند به شما بگوید که آیا باتری دستگاه شما در شرایط عادی است یا با حداقل ظرفیت کار می کند. برای این کار:

در گوشی سامسونگ خود، به برنامه Samsung Members بروید.

روی Support در پایین ضربه بزنید.

روی Phone Diagnostics ضربه بزنید.

به پایین بروید و Battery Status را بزنید.

برنامه تست سلامت باتری سامسونگ

گوشی شما این ابزار را اجرا کرده و در عرض چند ثانیه، خلاصه ای سریع از عمر باتری و ظرفیت کل باتری خود دریافت خواهید کرد. سلامت باتری در هر گوشی متفاوت است اما به طور کلی درصد بالای ۸۰، نشان دهنده سالم بودن باتری است.

اگر این برنامه برای شما کار نکرد میتوانید اپلیکیشن AccuBattery را نصب کنید. این برنامه جزئیاتی از جمله ظرفیت باتری، دما و اطلاعات استفاده باتری را به شما نشان می دهد.

درصد سلامت باتری سامسونگ

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در لینک 2 دانلودبه آموزش ۳ روش بررسی و دیدن سلامت باتری گوشی سامسونگ پرداختیم. آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما درمیان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا