آموزش

۸ تا از بهترین ترفند های مرورگر اج (Microsoft Edge)

اگر برای دانلود کروم، فایرفاکس یا هر مرورگر 🌐 دیگری عجله دارید، بهتر است در مورد آن تجدید نظر کنید. Microsoft Edge بسیار بهتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و به زودی جایگزین مرورگر پیش فرض شما در ویندوز خواهد شد. در این مطلب از لینک 2 دانلود۸ تا از بهترین ترفند های مرورگر اج را معرفی می‌کنیم که به شما در شروع استفاده از Microsoft Edge کمک می‌کند.

بهترین ترفندهای مرورگر Microsoft Edge

The Best Microsoft Edge Tricks

مرورگر مایکروسافت اج در ویندوز، macOS، اندروید و iOS در دسترس است. قبل از بررسی ترفند های مرورگر اج مطمئن شوید که آخرین نسخه از Microsoft Edge را اجرا می‌کنید. برای آپدیت مرورگر اج مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا مرورگر اج را باز کنید، در گوشه بالا سمت راست بر روی سه نقطه افقی کلیک کنید. سپس از منو تنظیمات مرورگر مایکروسافت اج (Setting) گزینه About Microsoft Edge را انتخاب کنید. اکنون مایکروسافت اج بروزرسانی‌ها را بررسی و نصب می‌کند. پس از آن بر روی Relaunch Now کلیک کنید.

The Best Microsoft Edge Tricks

در ادامه بهترین ترفندهای مایکروسافت اج را به شما معرفی خواهیم کرد:

تب‌های عمودی در مرورگر مایکروسافت اج

ترفند مایکروسافت اج

مرورگرها معمولا با باز بودن تعداد زیادی تب دچار بی‌نظمی می‌شوند. مایکروسافت اج قابلیت تب‌های عمودی را به عنوان راه حلی برای رفع این مشکل ارائه می‌دهد. در گوشه بالا سمت چپ آیکونی را می‌بینید که به شما امکان می‌دهد از تب‌های افقی به تب‌های عمودی بروید. این ویژگی مایکروسافت اج، تب‌ها را در یک فهرست عمودی سازماندهی می‌کند و آیکون این تب‌ها را بدون لیبل (Label)  نشان می‌دهد. اگر شما این گزینه را نمیبینید، باید مایکروسافت اج خود را بروزرسانی کنید.

نوار جستجوی سایدبار

تنظیمات مرورگر میاکروسافت اج

نوار جستجوی سایدبار (Sidebar Search) در مایکروسافت اج به شما امکان می‌دهد تا بدون خارج شدن از صفحه‌ای که در حال حاضر بر روی آن کار می‌کنید، کلمه یا جمله‌ای را جستجو کنید. برای استفاده از این ترفند مایکروسافت اج ابتدا یک کلمه یا جمله انتخاب کرده و روی آن کلیک راست کنید. سپس Search in Sidebar for را انتخاب کنید. مجددا می‌توانید روی یک کلمه دوبار کلیک کنید تا سریع آن را انتخاب کنید.

اسکرین شات از صفحات وب

مرورگر مایکروسافت اج

مایکروسافت اج گزینه‌ای برای گرفتن اسکرین شات از صفحات وب در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید انتخاب کنید که از قسمتی از صفحه وب یا کل صفحه اسکرین شات بگیرید. برای گرفتن اسکرین شات در مایکروسافت اج کلیدهای Ctrl + Shift + S را هم زمان فشار دهید و روی صفحه وب کلیک کنید و بکشید تا قسمتی را که می‌خواهید اسکرین شات بگیرید انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از صفحه وب به‌طور کامل اسکرین شات بگیرید، گزینه Capture Full Page را انتخاب کنبد.

از طرف دیگر، می‌توانید بر روی منو و یا همان سه نقطه افقی کلیک کرده و Web capture را انتخاب کنید. پس از اتمام، می‌توانید اسکرین شات را کپی کرده و یا یادداشتی به آن اضافه کنید. اگر گزینه Markup capture را انتخاب کنید، می‌توانید با استفاده از گزینه Save، اسکرین شات را در کامپیوتر خود ذخیره کنید.

ذخیره به‌صورت کالکشن

بهترین ترفندهای مایکروسافت اج

آیا تا به حال خواسته‌اید که یادداشت‌ها و تصاویر را ذخیره کنید یا بخواهید کالکشنی از وبسایت‌های مشابه را بسازید؟ نسخه جدید مایکروسافت اج این امکان را به شما می‌دهد. برای استفاده از ویژگی Collections بر روی «+» در گوشه سمت راست بالا کلیک کرده و یک کالکشن جدید ایجاد کنید. سپس صفحه وبسایتی را که می‌خواهید، به آن اضافه کنید. با استفاده از کلید میانبر  Ctrl + Shift + Y در مرورگر اج ویندوز ۱۰ و  Command + Shift + Y در مک (Mac) می‌توانید به Collections دسترسی داشته باشید.

پین کردن وبسایت‌ ها به تسکبار یا فایندر

بهترین ترفندهای مرورگر Microsoft Edge

اگر به‌طور منظم از سایت‌های خاصی بازدید می‌کنید، چرا زمانی که مایکروسافت اج به شما این امکان را می‌دهد که آن‌ها را به تسکبار خود پین کنید، آن‌ها را بصورت دستی تایپ و باز کنید. برای پین کردن یک وبسایت در تسکبار (Taskbar) یا فایندر (Finder) بر روی دکمه منو در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. سپس به More Tools بروید و در ویندوز گزینه Pin to Taskbar و اگر از مک استفاده می‌کنید گزینه Pin to Finder را انتخاب کنید. یک نام برای آن انتخاب کرده و دکمه پین را بزنید تا وبسایت به تسکبار یا فایندر پین شود.

حل مسائل ریاضی با Math Solver

ترفندهای مرورگر اج

از آنجایی که ریاضیات می‌تواند یک موضوع دشوار باشد، حل راحت معادلات ریاضی نیز ممکن است چالش‌برانگیز باشد. Microsoft Math Solver به شما امکان می‌دهد تا از یک معادله عکس بگیرید و از آن بخواهید تا یک راه حل برای شما ارائه دهد. شما همچنین می‌توانید معادله را به‌صورت ریاضی تایپ کنید تا حل شود. برای دسترسی به این ویژگی بصورت زیر عمل کنید:

settings menu > More Tools > Math Solver

قابلیت Tracking Prevention

مرورگر اج ویندوز 10

هربار که آنلاین می‌شوید و درباره موضوعی از سایت‌ها دیدن می‌کنید، اسکریپت‌های ردیاب در وبسایت‌ها لود می‌شوند تا به جمع‌آوری اطلاعات درباره شما برای فرستادن آگهی‌های تبلیغاتی بپردازند. ویژگی Tracking Prevention در مایکروسافت اج می‌تواند از ردیابی فعالیت‌های آنلاین شما توسط ردیاب‌ها جلوگیری کند. اج به شما این انتخاب را می‌دهد که ردیاب‌ها و تبلیغات را با تنظیمات در سه سطح مختلف مسدود کنید.

ذخیره منابع با قابلیت Sleeping Tabs

بهترین ترفندهای مرورگر اج

با فعال کردن Sleeping Tabs در مایکروسافت اج صفحات وبسایتی که در حال استفاده نیستند پس از مدت زمان مشخصی در حالت Sleep قرار می‌گیرند. در نتیجه آن صفحه از منابع کمتری استفاده می‌کند. می‌توانید در تنظیمات، مدت زمان حالت غیرفعال را سفارشی سازی کنید و وبسایت‌های خاصی را از این قابلیت مستثنی کنید. برای دسترسی به این ویژگی بصورت زیر عمل کنید:

context menu (three horizontal dots) > Settings > System and performance > Optimize Performance

علاوه براین می‌توانید از آدرس edge://settings/system به تنظیمات Sleeping Tabs دسترسی داشته باشید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودبه معرفی ۸ تا از بهترین ترفند های مرورگر اج پرداختیم. اگر تجربه استفاده از مرورگر مایکروسافت اچ و ترفندهای آن را داشته‌اید، نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا