آموزش

آموزش 10 روش رفع ارور 101 در اندروید

ارور ۱۰۱ اندروید می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در زمان ورود به Google Play Store ⚠️ ، نصب یا به روزرسانی برنامه‌ها و… شود. برای حل این مشکل روش‌های مختلفی وجود دارد. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۱۰ روش رفع ارور ۱۰۱ در اندروید میپردازیم.

حل مشکل ارور ۱۰۱ در اندروید

?How to Fix Error 101 Google Play in Android

یکی از ارورهای رایج اندروید، ارور ۱۰۱ است. این ارور به دلایل مختلفی رخ می دهد اما اکثرا آن چه موجب بروز این مشکل می شود، گوگل پلی استور است. شما می توانید با روش های مختلف این ارور را برطرف کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودروش های رفع ارور ۱۰۱ در اندروید را آموزش می دهیم.

نکته: ممکن است مراحل ذکر شده در برخی از گوشی ها متفاوت باشد. در مجموع روش ها مشابه هستند و تفاوت های جزیی دارند.

حل مشکل ارور ۱۰۱ در اندروید با ری استارت کردن گوشی

برای رفع ارور ۱۰۱ در اندروید یک بار گوشی خود را ری استارت کنید. ممکن است مشکل با این روش رفع شود.

برطرف کردن ارور ۱۰۱ اندروید با حذف و ورود مجدد به اکانت گوگل

برای رفع ارور ۱۰۱ اندروید وارد Settings و سپس Accounts شوید. Google Account را انتخاب کنید. سپس Remove Account را انتخاب کنید. حال دوباره وارد اکانت گوگل خود شوید. اطلاعات لازم را وارد کنید. پس از ورود، از این بخش خارج شوید.

وارد گوگل پلی استور شوید و مشکل را چک کنید.

ارور 101 در اندروید

رفع ارور ۱۰۱ اندروید با پاک کردن کش

برای حل مشکل رفع ارور ۱۰۱ اندروید وارد تنظیمات شوید. سپس وارد بخش Apps شوید. روی All apps بزنید. سپس وارد Google Play Store و Google Play Service شوید. روی Storage بزنید.

ارور ۱۰۱ اندروید

حال روی Clear cache و Clear data بزنید.

ارور ۱۰۱ اندروید

رفع ارور ۱۰۱ اندروید با ریست کردن دستگاه

روش دیگر برای رفع ارور ۱۰۱ اندروید این است که گوشی خود را ریست کنید. ابتدا از اطلاعات خود بکاپ بگیرید. با این کار اطلاعات شما پاک خواهد شد. وارد تنظیمات شوید. backup & reset را جستجو کنید و وارد آن شوید. سپس روی Factory data reset بزنید. حال روی PK بزنید و صبر کنید تا ریست انجام شود.

ارور 101 در اندروید

حل مشکل ۱۰۱ اندروید با حذف آپدیت‌های گوگل پلی

روش دیگر برای ارور ۱۰۱ در اندروید این است که وارد Settings شوید. سپس به بخش Apps بروید. Google play store را پیدا کنید. روی آن بزنید. حال روی Uninstall updates بزنید. این گونه گوگل پلی به نسخه اصلی خود باز می‌گردد.

ارور ۱۰۱ اندروید

حل مشکل ۱۰۱ اندروید با پاک کردن کش Google Service Framework

روش دیگر برای رفع ارور ۱۰۱ اندروید این است که کش Google Service Framework را پاک کنید. برای این کار وارد تنظیمات شوید. سپس به Apps بروید و Google Service Framework را پیدا کنید. روی آن بزنید. حال روی Storage بزنید و Clear Cache را انتخاب کنید و صبر کنید کش پاک شود.

ارور 101 در اندروید

رفع ارور ۱۰۱ اندروید با ریست کردن App Preference

برای حل مشکل ارور ۱۰۱ اندروید، وارد تنظیمات شوید. سپس روی Apps بزنید. حال روی More بزنید. روی Reset App Preference بزنید و سپس Reset Apps را انتخاب کنید.

ارور 101 در اندروید

با این کار دیتای پس زمینه، نوتیفیکیشن‌ها، مجوز برنامه‌ها و… ریست می‌شوند.

رفع مشکل ۱۰۱ اندروید با آپدیت یا حذف گوگل پلی

برای رفع ارور ۱۰۱ اندروید، وارد Settings شوید. سپس روی Apps یا Installed Apps بزنید. Google Play store را پیدا کنید و روی آن بزنید. روی Uninstall Updates بزنید.

ارور 101 در اندروید

سپس چک کنید که مشکل رفع شده است یا خیر.

حل مشکل ارور ۱۰۱ در اندروید با تغییر دادن تاریخ و زمان

برای رفع مشکل ۱۰۱ اندروید، وارد Settings شوید. سپس روی Date & Time settings بزنید. حال Automatic date & time را خاموش کنید. سپس زمان و تاریخ را به صورت دستی وارد کنید.

ارور 101 در اندروید

برای یادگیری نحوه تنظیم تاریخ و زمان مطلب آموزش نحوه تنظیم دقیق ساعت اندروید و نحوه تنظیم تاریخ گوشی اندروید را مطالعه کنید.

حل ارور اندروید ۱۰۱ با ریست فکتوری

اگر تمامی روش‌ها را انجام دادید و جواب نگرفتید، باید گوشی خود را بازگشت به کارخانه بزنید. با این کار تمامی اطلاعات شما حذف خواهد شد. در نتیجه از آن‌ها بکاپ بگیرید.

برای این کار وارد تنظیمات شوید. سپس روی Backup & Reset بزنید. حال به بخش Factory Data Reset بروید. سپس روی Reset Phone بزنید. روی Reset بزنید. سپس روی OK بزنید و صبر کنید تا فرایند ریست انجام شود. پس از آن، با اکانت سابق خود وارد گوشی شوید و تنظیمات لازم را اجرا کنید. سپس مشکل را چک کنید.

حل ارور اندروید 101

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودروش های رفع ارور ۱۰۱ اندروید را بررسی کردیم و آموزش دادیم. شما از کدام روش برای رفع این مشکل استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا