آموزش

آموزش 9 روش تبدیل عکس به متن فارسی رایگان و حرفه ای

گاهی برخی از اسناد و متن هایی که در اختیار داریم به صورت عکس 🖼️ هستند. در چنین حالتی نمی توانید متن آنان را ویرایش کنید. برای این کار باید تصویر را به متن تبدیل کنید. می توانید متن را در ورد تایپ کنید اما این کار می تواند بسیار زمانبر باشد. ابزارها و برنامه هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا بتوانید عکس را به متن تبدیل کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۹ روش تبدیل عکس به متن فارسی رایگان و حرفه ای میپردازیم.

نحوه تبدیل عکس به ورد بصورت آنلاین

?How to Convert Images with Farsi Content to Text or Word File

فرض کنید کتاب، سند و… دارید که به صورت هستند و حال به متن آن‌ها نیاز دارید. در چنین حالتی بهترین کار این است که با استفاده از نرم افزار، ابزار و… تصویر را به متن قابل ویرایش تبدیل کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودروش های تبدیل عکس به متن رایگان را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

تبدیل عکس به ورد بصورت آنلاین رایگان با New OCR

برای تبدیل عکس به متن رایگان به New OCR مراجعه کنید. روی Choose File بزنید و فایل خود را آپلود کنید.

تبدیل عکس به متن فارسی رایگان

سپس روی Preview بزنید و پیش نمایشی از نتیجه مشاهده کنید. حال روی OCR کلیک کنید.

تبدیل عکس به متن فارسی رایگان

حال میتوانید متن قابل ویرایش را در کادر مشاهده کنید. می توانید آن را در فرمت های PDF، DOC یا TXT دانلود کنید.

تبدیل عکس به متن فارسی رایگان

ممکن است ایرادات جزیی وجود داشته باشد. پس حتما متن را چک کنید. متنی که دریافت خواهید کرد هیچ فرمتی نخواهد داشت. پس نوع فونت، سایز و رنگ و… را خودتان باید درست کنید. با این سایت صرفا متن بدون قالب را دریافت خواهید کرد.

این ابزار از ۱۲۲ زبان پشتیبانی می کند. همچنین شما می توانید تصاویر با فرمت زیر را تبدیل کنید:

JPG

PMG

GIF

BMP

TFF

PDF

DjVu

نحوه تبدیل عکس به متن گوگل داک

برای تبدیل عکس به ورد بدون نرم افزار می توانید از Google Doc استفاده کنید. در کامپیوتر کافی است تصویر خود را در Google Docs آپلود کنید. برای این کار Google Drive را باز کنید و وارد اکانت خود شوید. سپس روی New بزنید و File upload را انتخاب کنید. می توانید پوشه ای ایجاد کنید و تمامی تصاویر مدنظر خود را به آن منتقل کنید. تصویر خود را انتخاب کنید و صبر کنید تا آپلود شود.

تبدیل عکس به متن فارسی رایگان

وقتی تصویر آپلود شد روی آن راست کلیک کنید و Open With را بزنید و Google Docs را انتخاب کنید. تصویر به همراه متن استخراج شده از آن در Google Docs نمایش داده خواهد شد. متن زیر تصویر قرار دارد و قابل ویرایش است.

تبدیل عکس به متن انگلیسی

حال روی File > Download as بزنید و فرمت موردنظر خود را برای دانلود متن انتخاب کنید.

تبدیل عکس به متن انگلیسی

نکته مثبت این است که Google Docs سعی خواهد کرد تا اندازه فونت نوع و رنگ آن را تشخیص بدهد. همچنین قالب متن در تصویر را هم روی متن قابل ویرایش اعمال کند.

البته ممکن است متن ایرادات جزیی داشته باشد یا برخی از تصاویر قابل شناسایی نباشند. برای همین حتما متن را چک کنید.

تبدیل عکس به ورد در گوگل درایو را در گوشی خود هم می توانید انجام دهید.

تبدیل عکس به متن در کامپیوتر با Easy Screen OCR

برای تبدیل عکس به ورد قابل ویرایش در ویندوز می توانید از ابزار Easy Screen OCR استفاده کنید. این برنامه تنها ۷ مگابایت حجم دارد. این برنامه را دانلود و نصب کنید. سپس روی آیکون آن در system tray راست کلیک کنید و Image OCR را انتخاب کنید.

تبدیل عکس به متن در کامپیوتر

پنجره کوچکی باز خواهد شد که می توانید تصویر موردنظر خود را در آن بکشید. سپس به صورت خودکار فرایند تبدیل عکس نوشته به متن آغاز خواهد شد. متن ایجاد شده در بخش Text قرار دارد که می توانید ان را کپی کنید.

تبدیل عکس به متن در کامپیوتر

متن تبدیل شده قالب اصلی را نخواهد داشت. میتوانید روی Copy بزنید. آن را کپی کنید و در ورد آن را ویرایش کنید. استفاده از بخش رایگان این برنامه محدود است. برای استفاده نامحدود باید نسخه پولی را خریداری کنید. اگر می خواهید از ابزاری رایگان استفاده کنید که آفلاین باشد، می توانید FreeOCR را نصب کنید. این ابزار گاهی ارور می دهد و به اندازه Easy Screen OCR قوی نیست اما کار شما را راه می اندازد.

تبدیل عکس به ورد در گوشی اندروید با Text Scanner

شما می توانید از برنامه Text Scanner برای تبدیل عکس به متن اندروید استفاده کنید. از این برنامه می توان به صورت آفلاین استفاده کرد. این برنامه از زبان های مختلف پشتیبانی می کند و استفاده از آن نامحدود است. برای استفاده از این برنامه باید روی دکمه تصویر که در گوشه راست و بالای آن قرار دارد، بزنید. سپس تصویر خود را از گالری انتخاب کنید یا با استفاده از دوربین از تصویر عکس بگیرید. سپس برنامه به صورت خودکار فرایند تبدیل عکس به متن انگلیسی و… را آغاز می کند. با دکمه های موجود در زیر نتیجه، می توانید تصویر و متن را با هم مقایسه و چک کنید. متن به دست آمده قالب و فرمت ندارد و خودتان باید آن را ویرایش کنید.

استخراج متن از عکس آنلاین

استخراج متن از عکس آنلاین با افزونه کروم

برای تبدیل عکس به ورد آنلاین می توانید از Copyfish و Project Naptha استفاده کنید. افزونه موردنظر خود را دانلود و نصب کنید. حال هر تصویری در وب پیدا کنید، توسط افزونه شناسایی می شود. هر زمان تصویری در وب مشاهده کردید که دارای متن است، روی آن کلیک کنید و چند ثانیه کلیک چپ را فشار دهید تا کپی شود. سپس تصویر به متن تبدیل می شود. امکان ترجمه متن درون تصویر هم وجود دارد.

استخراج متن از عکس آنلاین

در Copyfish هم کافی است پس از دانلود و نصب افزونه، روی دکمه آن کلیک کنید. حال بخشی را که می خواهید به متن تبدیل کنید، انتخاب کنید. سپس این افزونه متن را استخراج خواهد کرد.

استخراج متن از عکس آنلاین

حال می توانید متن را کپی کنید یا در افزونه ترجمه کنید. وقتی دکمه ترجمه را انتخاب کنید، متن شما مستقیما در Google Translate باز خواهد شد. برای این که بتوانید نتیجه خوبی دریافت کنید، بهتر است تصویر کیفیت بالایی داشته باشد.

برای تبدیل متن به عکس هم می توانید مطلب آموزش تبدیل متن به عکس آنلاین و آفلاین را مطالعه کنید.

تبدیل عکس به متن در کامپیوتر مک

برای تبدیل عکس فارسی به نوشته و زبان های دیگر در macOS می توانید از برنامه TextSnipper استفاده کنید. با این برنامه می توانید تصویر را به PDF و… تبدیل کنید.

برنامه دیگر Readiris نام دارد که دارای قابلیت های فراوانی است. با آن می توانید متن پی دی اف را هم استخراج کنید.

استخراج متن از عکس آنلاین

برنامه دیگر  Picatext نام دارد که ویژگی های زیادی دارد.

تمام این برنامه‌ها قابلیت تبدیل عکس به متن انگلیسی و… را دارا هستند.

تبدیل عکس به متن فارسی در آیفون

برای تبدیل عکس به متن در iOS می توانید از Scanner Pro استفاده کنید. اکثر قابلیت های این برنامه رایگان است اما برای استفاده از تمام آن‌ها باید اشتراک خریداری کنید. امکان تبدیل تصویر به پی دی اف هم وجود دارد. نسخه رایگان متن را اسکن می کند اما روی ان واترمارک می‌گذارد. نکته جالب این برنامه این است که می توانید واژگان را در تصویر جستجو کنید.

یک برنامه رایگان دیگر  English OCR نام دارد. تمامی قابلیت های آن رایگان است اما دارای تبلیغات است.

استخراج متن از عکس آنلاین

سرویس و ربات تلگرام تبدیل عکس به متن «متن یار»

روش دیگر برای انجام این کار این است که از ربات تلگرام تبدیل عکس به متن «متن یار» استفاده کنید. امکان نصب نرم افزار آن هم در گوشی وجود دارد. کافی است وارد سایت آن شوید و از پایین صفحه نسخه دلخواه خود را انتخاب کنید. امکان استفاده از سایت هم وجود دارد. برای انجام این کار باید حسابی ایجاد کنید. روی دکمه ورود به حساب در سمت چپ و بالای صفحه بزنید. سپس شماره موبایل خود را وارد کنید یا کد تصویر را به ربات متن یار در تلگرام ارسال کنید.

تبدیل عکس به متن فارسی

روی دکمه ارسال تصویر یا PDF کلیک کنید.

استخراج متن از عکس آنلاین

سپس صبر کنید تا فرایند تبدیل انجام شود. حال می توانید متن را کپی کنید. استفاده از خدمات این ابزار رایگان نیست.

نکته: تصویر ارسالی باید با کیفیت و درست باشد.

تبدیل عکس به متن فارسی با متنو

روش دیگر برای تبدیل عکس به متن این است که از ابزار متنو استفاده کنید. برای این کار روی دکمه انتخاب بزنید و تصویر خود را وارد کنید.

تبدیل عکس به متن فارسی

حال روی دکمه تبدیل بزنید.

تبدیل عکس به متن فارسی

سپس روی مشاهده و برای دانلود روی دریافت بزنید.

تبدیل عکس به متن فارسی

شما می توانید تا ۵۰ اسکن به صورت روزانه انجام دهید.

پس از کلیک روی مشاهده می توانید متن را در سایت ویرایش کنید یا آن را کپی کنید و در ورد ویرایش کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودروش های تبدیل عکس به متن فارسی و انگلیسی را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای انجام این کار استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا