آموزش

آموزش 10 روش رفع ارور Runtime Error ویندوز 11

اگر شما از سیستم عامل ویندوز ۱۱ استفاده می کنید این احتمال وجود دارد که با خطای Runtime Error ⚠️ مواجه شده اید. این خطا مانع از راه اندازی برنامه می شود. دلایل مختلفی برای ایجاد این خطا می تواند وجود داشته باشد. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۱۰ روش رفع ارور Runtime Error ویندوز ۱۱ می پردازیم.

حل مشکل ران تایم ارور در ویندوز ۱۱

How to Fix Runtime Error in Windows 11?

ویندوز ۱۱ یکی از سیستم عامل های پرطرفدار در بین کاربران ویندوز است که قابلیت های زیادی برای ما دارد. ما می توانیم برنامه های مختلفی را در ویندوز ۱۱ نصب کنیم و از آنها استفاده کنیم. اما زمانی که با ارور مواجه می شویم میتواند آزار دهنده باشد. در مطالب قبل آموزش ۱۱ روش حل مشکل باز و اجرا نشدن برنامه ها در ویندوز ۱۱ و همینطور  آموزش ۱۱ روش حل مشکل ارور unarc.dll ویندوز ۱۱ ، ۱۰ ، ۷ و..  بررسی شد. در ادامه روش های حل مشکل ران تایم ارور در ویندوز ۱۱ را بررسی میکنیم.

مشکل ران تایم ارور

دلایل Runtime Error ویندوز ۱۱ چیست؟

هر زمانی که ویندوز ما با ارور مواجه می شود ممکن است به دلایل مختلفی باشد. شما با پیدا کردن دلیل ایجاد ارور می توانید خطای کامپیوتر خود را به راحتی رفع کنید. یک سری دلایل برای ارور Runtime Error 216 و ران تایم ارور جاوا وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • وجود یک مشکل پیش پا افتاده در ویندوز
  • عدم وجود مجوز
  • درایور های قدیمی
  • اپلیکیشن های خراب
  • آلوده شدن سیستم شما به بدافزارها
  • به روز نبودن ویندوز ۱۱
  • مشکل نصب خود برنامه

اگر شما مشکل کامپیوتر خود را شناسایی کردید کافیست به رفع مشکل مربوطه مراجعه کنید و آن را اجرا کنید. همینطور می توانید مراحل زیر را طی کنید تا ارور Runtime Error در ویندوز ۱۱ را هر چه زودتر از بین ببرید. اگر شما این ارور را در ویندوز های ۷، ۸ و ۱۰ دریافت میکنید میتوانید مطلب ۱۱ روش حل مشکل ارور Runtime Error در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ را مطالعه کنید.

حل مشکل ارور Runtime Error با نرم افزار Restoro PC Repair Tool

نرم افزار Restoro PC Repair Tool خطاهای رایج کامپیوتر شما را می تواند ترمیم کند و از کامپیوتر شما در برابر از دست دادن فایل بد افزارها، خرابی سخت افزار محافظت کند و کامپیوتر شما را برای حداکثر کارایی بهینه کند. برای استفاده از این نرم افزار کافیست مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا نرم افزار Restoro PC Repair Tool را دانلود و نصب کنید. بعد از تکمیل شدن دانلود و نصب آن روی گزینه Start Scan کلیک کنید. این گزینه باعث میشود برنامه مشکلات ویندوز شما را پیدا کند. برای رفع مشکلاتی که برای امنیت و عملکرد کامپیوتر شما تاثیر می گذارد می توانید روی گزینه Repair All کلیک کنید.

رفع ارور Runtime Error با راه اندازی مجدد کامپیوتر

یکی از سریعترین راه هایی که می توانید ارور های کامپیوتر خود را رفع کنید راه اندازی مجدد کامپیوتر است. این کار باعث رفع مشکلات جزئی سیستم شما می شود. پس ابتدا این راه حل را امتحان کنید. برای راه اندازی مجدد کامپیوتر ابتدا کلید های Alt + F4 را در کیبورد خود فشار دهید. بر روی قسمت Shut down کلیک کنید تا منو برای شما باز شود. سپس از بین گزینه های منوی باز شده گزینه Restart را انتخاب کنید.

ارور runtime error at 141 21

حالا برای راه اندازی مجدد کامپیوتر کافیست روی OK کلیک کنید.

حل مشکل ران تایم ارور در ویندوز 11

اغلب اوقات یک مشکل پیش پا افتاده باعث ایجاد ارور Runtime Error میشود شما با انجام مراحل بالا می توانید فورا این خطا را رفع کنید و به ادامه کار خود در ویندوز ۱۱ بپردازید.

رفع خطای Runtime Error در مرورگر با به روز رسانی ویندوز ۱۱

ویندوز به طور منظم به روز رسانی می شود تا امنیت سیستم‌ عامل را حفظ کند و عملکرد را بهبود ببخشد. همینطور گاهی اوقات ممکن است با بروز رسانی ویندوز یک سری ویژگی های جدیدتر اضافه شود. متاسفانه باید گفت گاهی اوقات فایل هایی که به روز رسانی می کنید کاملا کد‌ گذاری نشدند. کد های اشتباه را باگ می گویند که سیستم را تحت تاثیر قرار می دهد. این اتفاق باعث ایجاد ارور های مختلفی می شود. زمانی که مایکروسافت متوجه اشتباه بودن این کد گذاری ها می شود فایل ها را تصحیح می کنند و آنها را برای به روزرسانی دیگر آماده می کنند. بنابر این شما با برروز زسانی ویندوز خود میتوانید این مشکل را رفع کنید.
برای به روز رسانی سیستم خود می توانید از طریق قسمت جستجو اقدام کنید. ابتدا در قسمت جستجو کلمه Update را وارد کنید سپس دکمه Enter را بزنید. در صفحه باز شده در قسمت آپدیت ویندوز روی گزینه Check for Updates بزنید تا ویندوز شما بررسی کند که آیا نسخه جدیدی از سیستم عامل شما در دسترس است یا خیر.

مشکل ران تایم ارور

سیستم در کمترین زمان شروع به اسکن میکند. اگر به روز رسانی دریافت کند آن را به طور خودکار دانلود میکند. هنگامی که دانلود به پایان رسید یک اعلان برای راه اندازی مجدد کامپیوتر خود دریافت خواهید کرد. روی دکمه Restart now کلیک کنید تا سیستم شما مجددا راه اندازی شود.

رفع ارور های Microsoft visual c++ runtime library با نصب آخرین نسخه آن

برای این کار ابتدا دکمه‌ های Windows + S را فشار دهید تا یک صفحه برای شما باز شود. در کادر باز شده در قسمت متن Appwiz.cpl را تایپ کنید. کلید OK را بزنید تا صفحه Programs and Features برای شما اجرا شود.

ارور runtime error سایت

حالا شما باید Microsoft Visual C++ Redistributable را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید و در بالای کادر روی Unistall کلیک کنید.

حل مشکل ران تایم ارور در ویندوز 11

در صفحه User account control روی گزینه Yes کلیک کنید.

رفع ارور های microsoft visual c++ runtime library

مجددا در پنجره باز شده روی Unistall کلیک کنید. همین طور می توانید بسته های مشابه دیگر را نیز حذف کنید.

رفع ارور runtime error 217

حالا شما باید به سایت Microsoft Visual C++ Redistributable بروید و بسته را که حذف کرده بودید دوباره نصب کنید.

مشکل ران تایم ارور

بعد از این که دانلود برنامه کامل شد روی آن دوبار ضربه بزنید تا صفحه نصب برای شما باز شود.

ارور runtime error at 141 21

بعد از باز شدن صفحه نصب ابتدا تیک گزینه I agree to the license terms and conditions را فعال کنید سپس روی گزینه Install کلیک کنید.

حل مشکل ران تایم ارور در ویندوز 11

شما با طی کردن مراحل بالا از ابتدا Microsoft Visual C++ را حذف کردید و دوباره آخرین نسخه آن را روی کامپیوتر خود نصب کردید. این کار ممکن است باعث رفع ارور Runtime Error شود.

رفع ارور Runtime Error 217 با قابلیت Windows Defender Full Scan

نفوذ بدافزار ها و ویروس ها به سیستم شما ممکن است یکی دیگر از دلایل بزرگ خطا در ویندوز ۱۱ باشد. زمانی که کامپیوتر شما آلوده به ویروس و بدافزار ها می شود به جای باز شدن برنامه ارور می دهد. برای همین اگر میخواهید خطای Runtime Error را برطرف کنید باید ویروس ها و بدافزار ها را حذف کنید. Windows Defender Full Scan یک قابلیت قدرتمند و قوی در این زمینه است و شما به وسیله این قابلیت می توانید ارورهای خود را رفع کنید. این برنامه با استفاده از اسکن کامل می تواند سیستم را اسکن عمیق کند تا تهدید ها را از بین ببرد. بنابراین مراحل زیر را طی کنید تا مشکل شما حل شود.

در قسمت جستجو در نوار وضعیت پایین دسکتاپ ضربه بزنید و کلمه Security را سرچ کنید و روی Enter ضربه بزنید. بعد از این کار صفحه جدید برای شما باز می شود. گزینه Viruse & Threat protection را در آن پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. حالا در قسمت Scan options گزینه Full Scan را انتخاب کنید تا سیستم شما کامل اسکن شود. برای شروع اسکن روی Scan now کلیک کنید.

ارور runtime error at 141 21

این پروسه می تواند زمان بر باشد پس صبور باشید تا اسکن کامل شود. بعد از اینکه اسکن شما کامل شد یک پیام مبنی بر اینکه خطرات سیستم عامل شما پیدا شده است دریافت میکنید. بعد از دریافت پیام دستورالعمل ها را دنبال کنید و فایل های آلوده را حذف کنید و در آخر سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید.

همچنین برای اینکار میتوانید از آنتی ویروس های موجود در بازار نیز استفاده نمایید.

حل مشکل ران تایم ارور در ویندوز ۱۱ با Administrative

ابتدا روی برنامه ای که مشکل دارد و باعث ارور Runtime Error ویندوز ۱۱ شده است راست کلیک کنید و گزینه Properties را از داخل منو انتخاب کنید.

ران تایم ارور جاوا

در قسمت بالای کادر باز شده گزینه Compatibility را انتخاب کنید.

رفع ارور runtime error

سپس در صفحه جدید ابتدا تیک گزینه Run this program as an administrator را بزنید تا فعال شود. بعد از آن روی دکمه Ok کلیک کنید.

حل مشکل ارور runtime error

در آخر بررسی کنید که آیا خطا برطرف شده است یا خیر اگر هنوز ارور میدهد تغییراتی که ایجاد کرده اید را به حالت اول بازگردانید.

رفع ارور Runtime Error سایت با آپدیت درایور گرافیک

یکی دیگر از راه هایی که شما میتوانید ارور Runtime Error at 141 21  را رفع کنید آپدیت کردن درایور گرافیک است. برای این کار ابتدا دکمه های Windows + S روی کیبورد خود را فشار دهید تا منوی جستجو اجرا شود. سپس Device Manager را در قسمت متن در بالا وارد کنید و روی نتیجه جستجو کلیک کنید.

رفع مشکل ران تایم

بعد از باز شدن صفحه روی گزینه Display adapters دو بار کلیک کنید.

ارور runtime error ویندوز 11

حالا برای آپدیت گرافیک خود روی گرافیک خود کلیک راست کرده و سپس گزینه Update driver را از منو باز شده انتخاب کنید.

حل مشکل ران تایم ارور در ویندوز 11

از بین دو گزینه در صفحه جدید گزینه Search automatically for drivers را انتخاب کنید.

آموزش روش رفع ارور Runtime Error ویندوز 11

درایور ها برای انتقال دستورات بین سخت‌ افزار و سیستم‌ عامل نقش مهمی دارند. اگر این موارد قدیمی هستند احتمال زیادی وجود دارد که با خطای ران تایم ارور در ویندوز ۱۱ مواجه شوید. با انجام مراحل بالا شما درایور خود را به‌ روزرسانی کردید و احتمالا رفع ارور Runtime Error با موفقیت انجام شده است.

رفع ارور Runtime Error at 141 21 با حذف برنامه مخرب

اگر شما یک برنامه جدید در ویندوز خود نصب کرده اید و بعد از نصب آن با خطا مواجه شده اید متوجه می شوید که دلیل این ارور نصب این برنامه مخرب است. بنابراین بهتر است این برنامه را حذف کنید. اگر مطمئن نیستید که کدام یک از برنامه هایی که اخیرا نصب کرده اید باعث این مشکل شده است میتوانید برنامه‌ هایی که اخیرا نصب کرده‌ اید را حذف کنید. بعد از حذف برنامه و رفع ارور می توانید نسخه مطمئن آن را از سایت‌ های دیگر پیدا کنید و دوباره آن را دانلود و نصب کنید. برای پاک کردن برنامه مخرب ابتدا کلیدهای Windows + I را در کیبورد خود فشار دهید تا تنظیمات اجرا شود. از بین گزینه های تنظیمات، گزینه Apps را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

ران تایم ارور جاوا

بعد از آن روی گزینه Apps & features از سمت راست ضربه بزنید.

رفع ارور runtime error

حالا برنامه مخرب را از بین برنامه های کامپیوتر خود پیدا کنید و روی سه نقطه سمت راست آن کلیک کنید. در منویی که باز می شود گزینه Unistall را انتخاب کنید.

رحل مشکل ارور runtime error

یک پیام مبنی بر اینکه این برنامه در حال حذف شدن است برای شما بالا می آید. برای حذف کامل برنامه دوباره روی گزینه Unistall کلیک کنید.

حل مشکل ران تایم ارور

رفع مشکل ران تایم ارور با تعمیر/ ریست برنامه خراب شده

زمانی که شما بعد از نصب برنامه با مشکل مواجه می شوید می توانید به جای حذف آن برنامه را تعمیر و یا ریست کنید. وقتی یک برنامه را تعمیر می کنید ویندوز آن را از نظر خرابی اسکن میکند. فایل های خراب آن را جایگزین میکند و نصب آن را بررسی می کند و تایید می کند که ورودی های ریجستری مرتب هستند. هیچ کدام از این ها بر اطلاعات برنامه شما تاثیر نمیگذارد. اگر با تعمیر مشکل شما حل نشد شما نیاز دارید که برنامه را ریست کنید. اما ریست برنامه تمام اطلاعات برنامه شما را حذف میکند قبل از انجام این کار به این نکته دقت کنید.

پس از انجام فرآیند زیر بررسی کنید که آیا ارور ران تایم در کامپیوتر شما رفع شده است یا نه. برای انجام اینکار کافیست مراحل زیر را طی کنید:
ابتدا کلید های Windows + I را روی کیبورد خود فشار دهید تا تنظیمات اجرا شود سپس گزینه Apps را انتخاب کنید.

مشکل ران تایم ارور

حالا از سمت راست گزینه Apps & features را انتخاب کنید.

ارور runtime error at 141 21

حالا برنامه‌ ای که در راه اندازی آن با مشکل مواجه هستید پیدا کنید. روی سه نقطه کناری آن کلیک کنید و گزینه Advanced Options را در منوی باز شده انتخاب کنید.

حل مشکل ران تایم ارور در ویندوز 11

روی گزینه Repair کلیک کنید.

ارور runtime error سایت

اگر فرایند تعمیر خطا درست پیش نرفت می توانید برنامه را ریست کنید روی دکمه Reset کلیک کنید.

حل مشکل ران تایم ارور در ویندوز 11

در صفحه ظاهر شده مجددا روی Reset کلیک کنید.

رفع ارور های microsoft visual c++ runtime library

رفع خطای ران تایم ارور با بازیابی سیستم

اگر شما تمام راه حل های ذکر شده در بالا را امتحان کرده اید اما هنوز خطای ران تایم در ویندوز ۱۱ برطرف نشدده است انجام بازیابی سیستم می تواند به شما کمک بکند. وقتی شما سیستم خود را ریست می کنید سیستم به حالتی بر میگردد که خطایی وجود نداشته بود. این فرآیند میتواند تنظیمات پیکربندی شده و برنامه های نصب شده را پاک کند. پس ابتدا مطمئن شوید که راه‌ حل‌ های قبلی برای شما کارساز نبودند سپس می توانید این راه‌ حل را امتحان کنید. برای بازیابی سیستم ابتدا دکمه های Windows +S را از کیبورد خود فشار دهید. منوی جستجو اجرا میشود. در قسمت متن در بالا Create a restore point را وارد کنید و روی نتیجه جستجو ضربه بزنید.

رفع ارور runtime error 217

حالا روی گزینه System Restore ضربه بزنید.

مشکل ران تایم ارور

حالا در این مرحله از شما می پرسد که به نقطه بازیابی توصیه شده میخواهید برگردید یا به صورت دستی یکی را انتخاب کنید. ما در این روش به صورت دستی انتخاب می کنیم. پس تیک گزینه Choose a different restore point را بزنید و دکمه Next کلیک کنید.

ارور runtime error at 141 21

حالا یک نقطه بازیابی از بین لیست خود انتخاب کنید تا تنظیمات کامپیوتر شما به آن زمان برگردد. بعد از انتخاب نقطه بازیابی روی دکمه Next کلیک کنید.

حل مشکل ران تایم ارور در ویندوز 11

یک بار اطلاعات و جزئیات نقطه بازیابی را بررسی کنید و پس از درست بودن روی Finish کلیک کنید.

ارور runtime error سایت

همچنین مطلب آموزش ۱۲ روش حل مشکل پرش تصویر در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز راجع به رفع ارور Runtime Error ویندوز ۱۱ صحبت کردیم. شما از کدام روش برای رفع مشکل ران تایم استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه حل مشکل ران تایم ارور در ویندوز ۱۱ در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا