آرایشی

روتین مراقبت از پوست در شب چیست


برای حفظ شادابی و طراوت پوست لازم است در پایان هر روز، از محصولات تقویت کننده و ترمیم کننده تحت عنوان روتین مراقبت از پوست در شب استفاده کرد. شب ها فرصت خوبی برای بازسازی و جوانسازی پوست است. در این مقاله با محصولاتی که به مراقبت منظم از پوست می پردازند آشنا می شوید. همچنین نحوه مصرف روتین های پوستی و ترتیب استفاده از هر یک را به طور کامل شرح داده ایم.

روتین مراقبت از پوست چیست؟

پوست به طور دائم در معرض انواع آلودگی، مواد آرایشی، اشعه مضر خورشید، خستگی روزانه و … قرار دارد که در طولانی مدت  باعث ایجاد چین و چروک روی پوست می شوند. همچنین آلودگی هایی که در منافذ پوست باقی می مانند، موجب ایجاد جوش و آکنه روی پوست می شوند.

راه حل محافظت از پوست در برابر این آسیب های مداوم، استفاده منظم از محصولات جوان کننده پوست است؛ به این محصولات که به طور منظم و مداوم طی ترتیب مشخص استفاده می شوند، روتین پوستی گویند.

روتین مراقبت از پوست شبانه همانطور که از نام آن مشخص است، در پایان روز و پیش از خواب مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل به آن روتین مراقبت از پوست قبل از خواب نیز می گویند. طی تحقیقات انجام شده، متخصصان پوست معتقدند که سرعت ترمیم و بازسازی پوست، شب ها بیشتر از روز است؛ بنابراین نباید از اهمیت خواب شبانه غافل شوید.

روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

محصولات روتین مراقبت از پوست در شب

محصولات روتین مراقبت از پوست در شب برای مراقبت از پوست طراحی شده اند و هر یک وظیفه ای به عهده دارند. برای داشتن پوست صاف و بدون چروک، لک و جای جوش، نیاز به تقویت از طریق انواع ویتامین، ترکیبات گیاهی تغذیه رسان، رطوبت رسان، لایه بردار و پاک کننده های سطحی و عمیق پوست و … وجود دارد.

این محصولات مراقبت از پوست، به گونه های مختلف کرم، محلول و ژل تولید می شوند و برای جوانسازی پوست نواحی مختلف صورت، دور چشم ها و لب استفاده می شوند. برخی از این محصولات شامل انواع کرم رطوبت رسان و آبرسان، شوینده های مناسب نوع پوست، تونر، میسلار واتر، پاک کننده های آرایش، کرم دور چشم، اسکراب، سرم صورت، ماسک صورت و … هستند.

نحوه مصرف روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

پیش از آنکه نحوه مصرف روتین های مراقبت از پوست را بدانید. لازم است نوع پوست و نیازهای آن را بشناسید. سپس با توجه به نوع نیاز پوست (رفع لک، جای جوش، چین و چروک و …)، روتین خود را انتخاب کنید.

نحوه مصرف روتین مراقبت از پوست، شب ها و قبل از خواب، با توجه به عملکرد هر محصول ترتیب معینی دارد. به طور مثال اگر صورت شما چرب است و آرایش دارید و روز طولانی و سختی را پشت سر گذاشته اید و تمایل به انتخاب روتین پوستی با تعداد محدود و قیمت مقرون به صرفه دارید، می توانید روتین پوستی زیر را با تاثیر گذاری عالی انتخاب کنید:

  1. پاک کننده آرایش
  2. شوینده صورت
  3. شوینده دور چشم
  4. تونر
  5. رطوبت رسان
  6. کرم شب صورت و دور چشم

خرید محصولات روتین پوست

توجه داشته باشید که هر یک از محصولات مذکور را مناسب با نوع پوست خشک، معمولی یا چرب انتخاب کنید.

این ترکیب ۶تایی که در بالا ذکر شد، بسیار ساده ولی موثر در پاکسازی و رطوبت رسانی پوست بوده و البته ترتیب استفاده از آن بسیار مهم است. به این معنی که نمی توانید پیش از پاک کردن آرایش، تونر مصرف کنید؛ بلکه لازم است ابتدا صورت خود را با پاک کننده آرایش پاک کنید.

سپس از ژل شستشوی مناسب نوع پوست خود استفاده کنید. بعد از آن با استفاده از تونر منافذ پوست خود را پاکسازی کنید و برای ایجاد شادابی پوست از مرطوب کننده استفاده کنید. پیش از خواب نیز از کرم شب صورت و دور چشم استفاده نمایید.

نحوه مصرف روتین مراقبت از پوست قبل از خواب

اگر منافذ پوست شما باز است و مستعد جوش و آکنه هستید، می توانید بعد از پاکسازی پوست، از کرم های مخصوص برای بستن منافذ باز پوست نیز استفاده کنید که حاوی روغن درخت چای باشند. اگر پوست خشک و حساس دارید می توانید استفاده از روغن‌ های مارولا و آلوورا را در روتین پوست شب خود بگنجانید.

انتخاب محصولات موجود در یک روتین می تواند بسیار متنوع با خواص و عملکردهای دلخواه باشد. به طور مثال می توانید از کرم  و سرم های ضد چروک و رتینول قبل از خواب برای کمک به درمان و رفع خطوط چین و چروک نیز استفاده کنید. این انتخاب بستگی به نیاز پوست و میزان بودجه ای دارد که برای شادابی پوست خود در نظر گرفته اید.

پیشنهاد می دهیم اگر در انتخاب روتین پوستی مناسب جنس پوست خود و نحوه استفاده از آن نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید، در بخش دیدگاه ها سوالات خود را مطرح نمایید و منتظر پاسخ کارشناسان الانزا باشید.

ترتیب مراحل روتین مراقبت پوست در شب

ترتیب مراحل روتین مراقبت پوست در شب به تفکیک نوع تاثیرگذاری شرح داده شده است. می توانید با توجه به توضیحات زیر روتین شبانه خود را مصرف کنید:

  • پاک کننده آرایش
  • شوینده صورت + شوینده دورچشم
  • تونر
  • ماسک صورت تقویت کننده
  • سرم صورت
  • کرم دور چشم
  • محصولات ضد لک پوستی
  • رطوبت رسان و آبرسان
  • رتینول ضد چروک
  • روغن صورت

ترتیب مراحل روتین مراقبت پوست در شب

تاثیر مصرف روتین پوست چیست؟

مصرف روتین مراقبت پوست در شب ، با توجه به نوع عملکرد هر محصول، در پاکسازی صورت، مرطوب کردن صورت و رفع جای لک، چروک و … موثر است. به طور کلی روتین پوست قادر است نیاز های پوست صورت را برای حفظ و ایجاد شادابی و طراوت جوانی تامین کند.

پوست به طور مداوم در معرض آسیب قرار دارد و سیستم بدن به تنهایی قادر به ترمیم و پاکسازی این میزان از آسیب دیدگی نیست. بنابراین مصرف روتین شب برای خانم ها و آقایان در تمام سنین لازم و ضروری است.

استفاده از این محصولات علاوه بر ایجاد زیبایی به حفظ سلامت پوست کمک می کند و در نهایت با مصرف روتین مراقبت از پوست قبل از خواب می توانید فرایند پیری را به تاخیر انداخته و از طراوت پوست جوان خود لذت ببرید.

روتین مراقبت پوست در شب

سوالات متداول در مورد روتین پوست در شب

سوالات متعددی در مورد روتین مراقبت از پوست در شب وجود دارد که در این قسمت پاسخ برخی از سوالات متداول را می خوانید:

بهترین روتین پوست شب چه ترکیباتی دارد؟

بهترین روتین مراقبت پوست در شب حاوی ترکیباتی نظیر هیالورونیک اسید، لیپیدها و پروتئین‌ هستند. می توانید از انواع کرم شب ضد چروک و آبرسان که حاوی رتینوئید هستند نیز استفاده کنید.

نحوه مصرف روتین مراقبت از پوست قبل از خواب چگونه است؟

نحوه مصرف روتین مراقبت از پوست، با توجه به نوع پوست خشک، چرب یا معمولی متفاوت است. در این مقاله توضیحات تکمیلی درج شده است.

آیا مصرف همزمان رتینول با کرم شب مناسب است؟

اگر کرم شب شما حاوی رتینول است، نیاز به مصرف مجزا رتینول نیست. اگر حذف رفع چین و چروک است می توانید از سایر محصولات جوانساز پوست استفاده کنید.

آیا باید روغن را از روتین شب پوست چرب، حذف کرد؟

روغن های مخصوص نوع پوست چرب را در روتین پوست شبانه خود قرار دهید و حذف نکنید، این روغن ها نظیر روغن میوه گل رز و جوجوبا برای رفع جوش و آکنه هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا