آرایشی

پیلینگ چیست و چگونه انجام دهیم ؟


پیلینگ صورت روشی برای بهبود سلامت پوست با چند روش مختلف است که به شما کمک می کند تا پوستتان آماده رسیدن به نشاط و شادابی بیشتر شود. در واقع قبل از هرگونه اقدام جهت جوانسازی پوست، پیلینگ یا لایه برداری برای پاکسازی لازم است. در این مقاله می خوانید پیلینگ چیست و چگونه انجام دهیم .

مراقبت از پوست یکی از گزینه های بسیار مهم برای انجام روتین روزانه است که به شما یادآوری می کند برای داشتن پوستی سالم و زیبا باید علاوه بر شستشوی صورت، استفاده از کرم های مرطوب کننده و کرم دور چشم هر از چند گاهی پوست صورت تان را از لایه های مرده پاک کنید.

مرحله تمیز کردن صورت از سلول های مرده و پوست های ناسالم را لایه برداری می گویند که به چند روش قابل اجرا بوده و در طی آن شما فرصت دارید تا پوست تان را برای رسیدن به نشاط و شادابی خود آماده نمایید.

پیلینگ صورت چیست

پیلینگ صورت یا همان لایه برداری پوست صورت علاوه بر تمیز کردن پوست از آلودگی های محیط به جوانسازی و شاداب بودن پوست تان نیز کمک بسیاری خواهد کرد. این روش تاثیر فوق العاده ای بر سلامت پوست تان خواهد داشت.

اگر می خواهید بدانید پیلینگ صورت چگونه انجام می شود باید بگوییم، پیلینگ روشی است که طی آن لایه ی خارجی پوست تان دچار یک خوردگی خواهد شد و در نهایت لایه برداری تا حدودی عمیق صورت خواهد گرفت. در این روش پوست شما پس از لایه برداری فرصت ترمیم را به خود خواهد داد و سلول های سالم جدیدی را تولید خواهد کرد.

در واقع در این روش سطح لایه بیرونی پوست تان طراوت و یکدستی خاصی را تجربه می کند و شما با از بین بردن لایه شاخی که پیر و اکسید شده است، فرصت ترمیم و ایجاد لایه شاخی جدید را خواهید داد که در نهایت منجر به داشتن پوستی شاداب و زیبا خواهد شد.

پس از لایه برداری شما می توانید از محصولاتی مغذی و جوان کننده استفاده نمایید که در نهایت به راحتی به عمق پوست تان نفوذ کرده و موجب استحکام، درخشندگی و هیدراتاسیون بهتری می شود.

پیلینگ صورت چیست

انواع پیلینگ صورت چیست؟

انواع پیلینگ صورت ، برای شما این امکان را فراهم می کند تا مناسب ترین شیوه برای جوانسازی و لایه برداری پوست را انتخاب کنید؛ در این قسمت تکنیک های مختلف را شرح داده ایم:

لایه برداری شیمیایی

از آنجایی که لایه بردارهای شیمیایی قدرت سایشی بسیار بالایی دارند بهتر است تحت نظارت پزشک انجام شود و در نهایت توجه داشته باشید که از این روش تنها ۲ الی ۳ بار در سال استفاده نمایید چرا که بیشتر از آن به پوست شما آسیب وارد خواهد کرد.

در این روش که یکی از انواع پلینگ صورت است، از یک محلول شیمیایی استفاده می شود که بر روی لایه بیرونی پوست تان زده شده و در نهایت پوست تان را نرم و صاف خواهد کرد. از لایه برداری و پیلینگ شیمیایی برای درمان چین و چروک و تغییر رنگ پوست در کنار از بین بردن جای زخم و آکنه استفاده می شود.

اگر به دنبال یک روش تاثیر گذار و خوب برای داشتن پوستی سالم هستید به شما استفاده از چند روش ترکیبی زیر نظر پزشک متخصص را پیشنهاد می کنیم. پیلینگ شیمیایی را می توانید برای اعماق مختلفی از پوست تان استفاده کنید و از عمق کم تا متوسط و زیاد این روش پاسخگوی نیاز پوستی شما خواهد بود.

از پیلینگ شیمیایی ملایم شما می توانید هر ۲ الی ۵ هفته یکبار استفاده نمایید و پس از تکمیل روش یک محلول جایگزین برای ادامه روش مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پیلینگ با لایه برداری فیزیکی و ملایم

یکی از انواع پیلینگ صورت ، لایه برداری فیزیکی از مراحل روتین پوستی برای هر هفته است که در طی انجام این روش شما می توانید سلول های مرده و انباشته در لایه بیرونی پوست تان را از بین ببرید و در نهایت پوستی سالم و شاداب داشته باشید و مابقی مراحل روتین تان را انجام بدهید.

پیلینگ لیزری

نحوه استفاده از پیلینگ صورت ، در سال های اخیر به صورت لیزری بسیار ساده شده است که در طی آن می توانید از دستگاه لیزر با خواص تبخیر آب ونکروز گرمایی استفاده کنید و به خوبی پوستتان را لایه برداری کنید.

معمولا دستگاه های لیزر بر اساس بیماری های مختلف پوستی تقسیم بندی می شود و در نهایت لیزرها به دو دسته تهاجمی و غیر تهاجمی تقسیم می شوند و در جهت سلامت پوست شما تلاش خواهند کرد.

انواع پیلینگ لیزری

پیلینگ صورت چه تاثیری بر روی پوست دارد؟

از مهمترین تاثیرات پیلینگ صورت باید به بهبود شکل ظاهری پوست اشاره کنیم، از آنجایی که اگر شما بهترین مراقبت ها را بر روی پوست تان انجام بدهید باز هم نور آفتاب و افزایش سن تاثیر خود را بر پیری زودرس پوست خواهد گذاشت.

با این حساب استفاده از یک سری روش ها خواه تهاجمی خواه غیر تهاجمی با درصد بالای تاثیرگذاری شما را به نتیجه دلخواه تان می رساند و در نهایت شما در کنار مراقبت از پوست تان از آسیب بیشتر آن جلوگیری می کنید.

  • از بین بردن چین و چروک و خطوط ریز روی صورت و اطراف چشم
  • درمان اختلالات رنگدانه پوست به ویژه لکه های قهوه ای و خاکستری
  • کاهش زخم های سطحی پوست صورت
  • درمان آسیب های ناشی از نور خورشید
  • ملاسما
  • بهبود کلی سطح پوست و بالا بردن شادابی و زیبایی آن
  • جوانسازی پوست صورت

مراقبت های پس از انجام پیلینگ صورت

پیلینگ شیمیایی حتما باید زیر نظر متخصص انجام شود تا نتیجه مورد نظر را به همراه داشته باشد.

پس از انجام پیلینگ صورت به هر عمقی که باشد پوست شما قرمز، تحریک پذیر و حتی متورم می شود.

پس از پیلینگ پوست صورت باید از پوست تان محافظت کرده و در صورت قرار گرفتن در برابر آفتاب استفاده از کرم مرطوب کننده را فراموش نکنید و از پمادهای محافظتی مصرف نمایید. پس از انجام پیلینگ صورت با هر عمقی از خراشیدن، نیشگون گرفتن و حتی مالش سفت پوست تان خودداری کنید.

حداقل چند ماهی صبور باشید تا نتیجه را مشاهده کنید. پس از پیلینگ شیمیایی ملایم صورت به مدت ۷ الی ۱۰ روز طول میکشه تا پوست پس از لایه برداری به حالت طبیعی خودش برگرده و ممکنه رنگ پوست تان کمی تیره شود. اصلا نگران نباشید و به درستی از پوست تان مراقبت نمایید.

پس از انجام پیلینگ شیمیایی سبک پوست تان خشک و ملتهب می شود که در این صورت نیاز است تا پماد های تجویزی پزشک تان را مصرف نمایید. برای بهبود سریع تر پوستی که از طریق پیلینگ شیمیایی متوسط لایه برداری شده است می توانید از کمپرس یخ روی پوست استفاده نمایید و داروهای مسکن نیز برای کاهش سوزش و درد شما کمک خواهد کرد.

نحوه استفاده از پیلینگ صورت

لایه برداری شیمیایی متوسط حدود ۷ الی ۱۴ روز طول می کشد تا درمان شود و در شرایط عادی معمولا قرمزی پوست ممکن است هر بار ادامه داشته باشد. بعد از پیلینگ شیمیایی عمیق تورم و قرمزی پوست تان شدید می شود، ممکن است پس از انجام این روش آن هم به صورت عمیق کمی پلک هایتان متورم شود که در نهایت با یک پانسمان جراحی بر روی پوست و مسکن به راحتی قابل کنترل است.

برای درمان پوست تان پس از این روش باید پوست را خیس کنید و در روز به مدت دو بار از این روش استفاده نمایید.

پس از ۲ هفته این روش درمان خواهد شد و پوست جدید ایجاد می شود، اما فراموش نکنید که این قرمزی پوست ممکن است تا چند روز باقی بماند و در نهایت پس از چند مدت ممکن است تیرگی پوست تان درست شود.

پس از گذشت دو هفته از پیلینگ صورت می توانید از محصولات آرایشی برای پوشش قرمزی پوست تان استفاده نمایید و لازمه آن استفاده هر روزه از کرم ضد آفتاب است.

از آنجایی که انجام پیلینگ و لایه برداری پوست صورت کار بسیار حساس و دشواری است انجام آن را زیر نظر پزشک متخصص توصیه می کنیم و بنا به میزان عمق لایه برداری که انجام می دهید به شما توصیه می کنیم تا مراقبت های بعد از انجام لایه برداری را جدی گرفته و به طور مرتب انجام بدهید.

ترکیبات شیمیایی به کار رفته در انواع پیلینگ

ترکیبات شیمیایی به کار رفته در انواع پیلینگ، علاوه بر پاکسازی عمیق منافذ پوست به تقویت و جوانسازی بافت پوست صورت کمک می کند این ترکیبات شامل موارد زیر است:

  • اسید لاکتیک
  • آلفا هیدروکسی اسید
  • اسید ترشیلاکتیک
  • هیدروکینون
  • اسید سالیسیلیک
  • رزرسینول اگزالاتی
  • پلی فنل ها
  • ویتامین C

انواع پیلینگ صورت

چرا انجام پیلینگ ضروری است؟

پیلینگ چیست و چگونه انجام دهیم؟ چرا انجام آن ضروری است؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم، پیلینگ با هدف لایه برداری صورت و حذف سلول های مرده و ترمیم پوست انجام می شود که در نهایت لایه برداری باعث لطیف شدن و تحریک پوست برای ساخت و ترمیم خود است.

معمولا پس از انجام پیلینگ پوست صورت صاف تر و لطیف تر می شود و جریان خون گردشش بیشتر شده و درخشش پوست نیز بیشتر می شود.

علاوه بر آن تمیز شدن پوست و تخلیه منافذ باز پوست کار بسیار خوبی است که به کنترل چربی پوست تان نیز کمک می کند تا جایی که شما پس از انجام پیلینگ تا مدت بسیاری احساس شادابی و طراوت پوست تان را حس خواهید کرد.

نحوه استفاده از پیلینگ صورت با کرم لایه بردار

نحوه استفاده از پیلینگ صورت با کرم لایه بردار بسیار ساده است، کافیست با توجه به نوع پوست خود، لایه بردار، انواع ماسک صورت آبرسان، جوان کننده و … را از فروشگاه معتبر تهیه کنید و به صورت یک روتین پوستی به طور منظم از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که انجام یک سری از مراقبت ها ضروری بوده و جدی نگرفتن آن شما را از رسیدن به هدف تان منع خواهد کرد و در نهایت برای داشتن پوستی سالم و شاداب در کنار انجام روتین هر روزه می توانید هفته ای یکبار لایه برداری فیزیکی و هر سال ۳ الی ۴ بار لایه برداری یا همان پیلینگ شیمیایی قوی یا ضعیف انجام بدهید.

سوالات متداول در مورد پیلینگ صورت

پیلینگ اصطلاحی آشنا است که اغلب افراد اطلاعات کاملی در رابطه با آن ندارند. در این قسمت پاسخ سوالات متداول در مورد پیلینگ صورت را می خوانید؛ شما نیز می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه ها درج نمایید و منتظر پاسخ کارشناسان الانزا با شید:

پیلینگ چیست و چگونه انجام دهیم؟

هدف پیلینگ یا همان لایه برداری پوست صورت، جوانسازی پوست است و موجب تمیز کردن پوست از آلودگی های محیط و کمک به شادابی آن می شود؛ در این مقاله می خوانید پیلینگ صورت چیست و چگونه می توان آنرا انجام داد.

پیلینگ صورت چگونه انجام میشود؟

پیلینگ صورت به روش های مختلف نظیر استفاده از مواد شیمیایی، لیزر، لایه برداری فیزیکی و ملایم، پیلینگ با روش های تهاجمی و … انجام می شود.

نحوه استفاده از پیلینگ صورت در خانه چگونه است؟

نحوه استفاده از پیلینگ صورت با کرم لایه بردار بسیار ساده است، کافیست با توجه به نوع پوست خود، لایه بردار، انواع ماسک آبرسان، جوان کننده و … را به صورت یک روتین پوستی به طور منظم استفاده نمایید.

مراقبت های پس از انجام پیلینگ صورت چیست؟

مراحل مراقبت از پوست بعد از پیلینگ به طور جامع و با جزئیات کامل در این مقاله شرح داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا