آرایشی

اسکراب صورت چیست و طرز استفاده از آن


اسکراب پوست صورت برای داشتن پوستی شفاف و یکدست موثر است تا از شر پوست های مرده و کدر نجات پیدا کنید. برای آشنایی بیشتر با اسکراب پوست صورت با الانزا همراه شوید. در این مبحث هر آنچه باید درباره اسکراب پوست صورت بدانید و نحوه استفاده از اسکراب صورت را شرح داده ایم:

ممکن است بارها برایتان پیش آمده باشد اسکراب صورت برای چیست و آیا تاثیری در رفع کدری و کثیفی پوست صورت دارد ؟ احتمالا حس می کنید یک لایه از روی پوست شما را سلول های مرده و کدر پوشانده است در این شرایط دوست دارید هر روشی را امتحان کنید تا به پوست دلخواه خود برسید.

برای داشتن پوستی شفاف و یکدست نیاز دارید تا هفته ای یکبار پوست صورت خود را اسکراب بزنید و از شر پوست های مرده و کدر نجات پیدا کنید. در ادامه برای آشنایی بیشتر با اسکراب صورت و انواع اسکراب با الانزا همراه شوید.

اسکراب صورت چیست ؟

اسکراب صورت چیست و چه فوایدی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، اسکراب صورت به لایه برداری سطحی پوست از انواع سلول های مرده می پردازد. این محصول حاوی ترکیبات موثر در لایه برداری بوده و همچنین حاوی دانه های ریز برای رفع آلودگی ها از منافذ پوست صورت است. در واقع این محصول یکی از روتین های پوستی برای پاکسازی محسوب می شود.

اسکراب صورت چیست و چه فوایدی دارد؟

اسکراب صورت و پوست بدن

برای آن که پوست صورت و بدن تان شادابی و تازگی خود را حفظ کند نیاز به محصولات لایه بردار سطحی دارید؛ اطلاع از طرز استفاده اسکراب صورت به شیوه صحیح به جوانسازی پوست صورت کمک خواهد کرد.

حال تصور کنید که شما شاغل هستید و هر روز صبح میکاپ روزانه خود را انجام می دهید و تا عصر و پس از پایان کار این آرایش بر روی پوست شما مانده است.

در این میان شما در معرض نور خورشید قرار خواهید گرفت و در برابر آلودگی و اشعه های مضر نیز قرار گرفته اید و تمامی این آلودگی ها بر روی پوست شما نشسته و در نهایت اگر شما جز کسانی باشید که پوست خود را در آخر شب نمی شویند و مراقب پوست خود نباشید، در نهایت هر چند که پوست خوبی داشته باشید باز هم در طولانی مدت پوست صورت تان کدر شده و دچار لک و تیرگی می شود.

برای جلوگیری از این اتفاق شما باید یک سری از روتین های پوستی را در لیست خود قرار دهید. روتین پوستی شامل: شستشوی روزانه پوست صورت، استفاده از مرطوب کننده مناسب با نوع پوست، کرم ضد آفتاب با SPF مناسب با فصل، کرم ها و سرم های جوان کننده و ترمیم کننده پوست صورت و در نهایت در آخر شب نیز شستشوی پوست صورت و استفاده مجدد از روتین مراقبت و ترمیم کنندگی پوست ادامه پیدا خواهد کرد. در این میان شما هفته ای یک بار باید در روتین هفتگی و روزانه خود اسکراب صورت را قرار داده و اجازه بدهید پوست صورت تان تمیز و مرتب شود.

اگر برایتان سوال است که اسکراب صورت چیست ؟ و چه ماهیتی دارد باید به این نکته اشاره کنیم که اسکراب ها همان لایه بردار ها با ترکیب مواد مختلف با دانه های ریز یا گرانول هایی هستند که ساختاری زبر داشته و اضافات موجود بر روی پوست تان را از بین خواهد برد.

توجه داشته باشید که اسکراب ها به دو صورت فیزیکی و شیمیایی مورد استفاده قرار خواهند گرفت و اسکراب های دانه درشت معمولا پوست شما را در لحظات اولیه دچار التهاب و حساسیت خواهد کرد.

مزایای اسکراب صورت و بدن

مزایای اسکراب صورت و بدن مربوط به شادابی و شفافیت پوست از طریق لایه برداری سطحی است. برخی از خواص آن شامل موارد زیر است:

  • پوست بدن و صورت را با حذف سلول های مرده ترمیم و بازسازی می کند.
  • شادابی و جوانی را به پوست صورت و بدن باز می گرداند.
  • موجب تغذیه و رطوبت رسانی بهتر به پوست صورت می شود.
  • از بروز چین و چروک روی پوست صورت جلوگیری می کند.
  • موجب سهولت رسیدن مواد مغذی و ترمیم کننده به پوست می شود.

طرز استفاده از اسکراب صورت

طرز استفاده از اسکراب صورت

توجه داشته باشید که طرز استفاده از اسکراب صورت بسیار مهم تر از هر نکته ای دیگر است. شما تنها در هفته یک بار می توانید برای پوست صورت تان از اسکراب استفاده کنید و افراط در استفاده آن نیز نتیجه برعکس خواهد گذاشت و به پوست شما آسیب وارد می کند. برای انجام اسکراب باید مراحل زیر را انجام بدهید:

  1. ابتدا پوست خود را با آب کمی خیس نمائید.
  2. پس از آن اسکراب را به روی پوست خود بزنید، اطراف چشم هایتان را به هیچ عنوان اسکراب نزنید چرا که پوست دور چشم ها حساس بوده و خشکی بیش از حد در این نواحی ایجاد خواهد کرد.
  3. شما می توانید کل صورت، بالای سینه و گردن را با اسکراب ماساژ بدهید و از آنجایی که این نواحی پوست حساسی داشته است باید به آرامی ماساژ بدهید.
  4. پس از آن صورت خود را با آب ولرم رو به سرد به خوبی بشویید و مطمئن شوید که تمام مواد اسکراب را از سطح پوست تان پاک کرده اید.
  5. در آخر صورت و بدن خود را با حوله به آرامی پاک کرده و در این مرحله می توانید هر ماسک، سرم، کرم مرطوب کننده و ترمیم کننده که در روتین تان هست را بر روی پوست خود بزنید و مطمئن باشید که خیلی سریع تر از روزهای عادی جذب پوست تان شده و نتیجه ای بهتر خواهید داشت.

آیا قبلا برای پاکسازی صورت از این محصول استفاده کرده اید. لطفا تجربه مصرف و طرز استفاده از اسکراب صورت را در قسمت دیدگاه ها با ما و بازدید کنندگان عزیز به اشتراک بگذارید.

مراقبت های بعد از اسکراب صورت

اگر نحوه استفاده از اسکراب صورت به شیوه پیشنهاد داده شده انجام شود، مراقبت های بعد از مصرف اسکراب بسیار ساده خواهد بود. جهت مراقبت از پوست خود به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • پرهیز از دست کاری جوش و کندن جوش ها
  • پرهیز از انجام آرایش های سنگین و لوازم آرایشی فاسد یا نامعتبر
  • شست و شوی مناسب پوست صورت و بدن
  • عدم استفاده از تونر و پاک کننده ها
  • پرهیز از ماساژ صورت
  • پرهیز از ورزش بعد از انجام اسکراب
  • عدم استفاده از داروهای قوی و ضد آکنه و جوش
  • پرهیز از قرار گیری در برابر آفتاب
  • پرهیز از انجام لیزر و وکس

نحوه استفاده از اسکراب صورت

هنگام خرید اسکراب باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

هنگام خرید اسکراب باید به نکاتی توجه داشته باشید که به شما در انتخاب بهترین لایه بردار سطحی کمک می کند. این نکات شامل موارد زیر است:

  1. دقت کنید که اسکراب تان حتما دارای پروانه بهداشت باشد.
  2. بسته بندی مناسب که بر روی آن تاریخ درج شده باشد.
  3. حتما اسکراب پایه گیاهی داشته و از مواد طبیعی ساخته شده باشد.
  4. میزان مواد شیمیایی داخل اسکراب ها باید صفر باشد.
  5. اسکراب باید فاقد هرگونه اسانس و عطر شیمیایی باشد.

بهترین اسکراب صورت ایرانی و خارجی

اگر می خواهید بدانید اسکراب صورت برای چیست و چگونه بهترین اسکراب صورت ایرانی و خارجی را انتخاب کنید، پیشنهاد می دهیم حتما موارد زیر را مطالعه کنید:

اسکراب لایه بردار شون با عصاره گردو

این اسکراب بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است، شما می توانید به راحتی بر روی هر نوع پوستی از این اسکراب استفاده کنید و از کارآیی بالای آن لذت ببرید. اگر به دنبال اسکراب قوی نیستید می توانید از اسکراب گردو و ویتامین E  برای جوانسازی و درخشش پوست خود استفاده نمایید.

خرید اسکراب لایه بردار شون

ماسک اسکراب فریمن

برند فریمن از حرفه ای ترین برندهای تولید ماسک صورت و محصولات پوستی و اسکراب ها است که با یکبار استفاده از آن متوجه تفاوت آن با دیگر محصولات خواهید شد. این اسکراب حاوی ویتامین E بوده و باعث شفافیت و جوانسازی پوست شما خواهد شد. ماسک اسکراب فریمن مدل Polishing حاوی خاک رس، عصاره نارگیل، تمشک و چوب صندل است. ترکیبات این محصول بسیار معجزه کننده عمل کرده و می توانید از آن برای مدت زمان بیشتری بر روی پوست تان استفاده کنید.

ژل پاک کننده اسکراب صورت پریم

اگر پوست تان بسیار آسیب ندیده و حساسیت خاصی ندارید به شما استفاده از اسکراب های قوی تر را پیشنهاد می کنیم، اسکراب ملایم پریم به صورت ملایم پوست شما را لایه برداری کرده و از بروز جوش و آکنه جلوگیری خواهد کرد.

اسکراب لایه بردار نیوآ

این محصول از برند خوش نام نیوآ بوده و حاوی ذرات اسکرابی آبی رنگ است که سلول های مرده پوست تان را پاک کرده و نرمی را به پوست شما هدیه می دهد. ویتامین E و کمپلکس Hydra iq موجود در این محصول بالانس طبیعی در صورت ایجاد کرده، آب صورت را داخل آن حفظ کرده و موجب لطافت و شادابی پوست شما خواهد شد.

اسکراب صورت برای چیست

انتخاب ماسک اسکراب صورت

برای داشتن پوستی سالم و شاداب شما باید به صورت روتین پوستی هفته ای یکبار از اسکراب استفاده کنید و سعی کنید به تاریخ انقضای محصولات نیز بسیار توجه داشته باشید. می توانید برای خرید محصولات پوستی و ماسک اسکراب صورت به فروشگاه اینترنتی الانزا مراجعه نمایید.

به سادگی می توانید خریدتان را برحسب نیاز انجام بدهید، این فروشگاه دارای انواع لوازم بهداشتی صورت است که شما می توانید مناسب با نوع پوست خود خریدتان را انجام بدهید.

سوالات متداول در مورد اسکراب پوست صورت

 سوالات متعددی در مورد اسکراب پوست صورت برای اغلب مصرف کنندگان وجود دارد، در این قسمت پاسخ تعدادی از این سوالات را ذکر کرده ایم:

اسکراب پوست صورت چیست؟

اسکراب پوست یک لایه برداری سطحی است که بدون هیچ گونه آسیب، قادر است پوست حساس صورت را پاکسازی کند. مواد و ترکیبات این لایه بردار، با پوست شما مهربان است و به طور چشمگیری باعث تمیزی و احساس سبکی در پوست می شود؛ زیرا تمام آثار آلودگی و چربی را از منافذ پوست پاک می کند.

بهترین اسکراب برای پوست چرب و خشک کدام برند است؟

برای انتخاب اسکراب پوست مناسب پوست چرب و انواع پوست، لازم است حتما از برندهای معتبر استفاده کنید. زیرا پوست صورت بسیار حساس و آسیب پذیر است. برای تهیه برندهای معتبر می توانید وارد فروشگاه اینترنتی الانزا شوید.

آیا همه اسکراب ها به پوست آسیب وارد می کنند؟

خیر اسکراب بدون کمترین آسیب به پوست قادر به لایه برداری سطحی پوست است؛ محصولاتی به پوست آسیب می رسانند که توسط برندهای نامعتبر تولید شده و یا تاریخ مصرف آنها گذشته باشد.

آیا مصرف اسکراب فقط مناسب خانم ها است؟

خیر، پوست به طور مداوم در معرض آلودگی های مختلط و تجمع عرق در منافذ است. بنابراین این محصول مناسب خانم ها و آقایان در تمام سنین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا