آموزش

آموزش 10 روش حل مشکل دوربین آیفون

دوربین آیفون 📷 به دو بخش نرم افزار و سخت افزار تقسیم می شود. اگر دوربین گوشی آیفون شما با مشکل مواجه شده است ابتدا باید بررسی کنید که مشکل سخت افزاری است یا نرم افزاری، سپس میتوانید با یکسری راهکار آن را درست کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۱۰ روش حل مشکل دوربین آیفون می پردازیم.

علت مشکل از کار افتادن و بالا نیامدن دوربین آیفون

iPhone Camera Not Working? Try These Fixes

آیفون یک برند محبوب و بسیار خوب در حوزه گوشی است اما این دلیل نمیشود که هیچ مشکلی نداشته باشد. گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلف دوربین گوشی آیفون ما با مشکلاتی مواجه شود و ما دیگر نتوانیم فیلم یا عکس بگیریم. همانطور که گفته شد این مشکل می تواند نرم افزاری یا سخت افزاری باشد. شما ابتدا باید قبل از انجام تعمیر های سخت افزاری تعمیر های نرم افزاری را امتحان کنید زیرا اگر مشکل از نرم افزار باشد راحت تر میتوانید مشکل خود را حل کنید و نیاز ندارید که گوشی خود را به یک متخصص نشان دهید. در ادامه به یکسری از راهکار ها برای رفع مشکل دوربین آیفون می پردازیم.

علت سیاه شدن دوربین آیفون ، عیب یابی با اپلیکیشن FaceTime

یکی از سریعترین راه ها برای تست دوربین جلو و عقب اپلیکیشن FaceTime است. برنامه FaceTime را باز کنید و ببینید دوربین‌ عقب شما مشکل دارد و یا دوربین جلو حتی ممکن است برنامه دوربین شما مشکل ساز شده باشد. اگر دوربین شما در برنامه دیگری کار کند یعنی شما مشکل سخت افزاری ندارید و مشکل شما اپلیکیشن دوربین است. با راهکار های زیر شاید بتوانید مشکل دوربین خود را حل کنید.

آیفون خود را مجددا راه اندازی کنید

راه اندازی مجدد گوشی ممکن است بتواند مشکل شما را حل کند و مشکلات جزئی سیستم شما را رفع کند. پس ابتدا آیفون خود را یک بار ریستارت کنید. بعد از آن دوباره برنامه دوربین را باز کنید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

علت کار نکردن دوربین آیفون

راه اندازی مجدد برنامه

مشکل دوربین شما ممکن است از برنامه دوربین باشد. این احتمال وجود دارد که این برنامه به درستی بارگیری نشده است. برای درست شدن این حالت می توانید از برنامه دوربین یکبار خارج شوید و دوباره به آن وارد شوید. همینطور میتوانید دوربین خود را عوض کنید و اگر دوربین عقب شما کار نمیکند دوربین را در حالت جلو قرار دهید و بعد دوباره به دوربین عقب تغییر حالت دهید. برای بستن برنامه دوربین میتوانید راه زیر را امتحان کنید.
انگشت خود را به سمت وسط صفحه بکشید تا همه برنامه‌ های باز شما ظاهر شوند. اگر دکمه Home در آیفون خود دارید، به جای آن روی دکمه Home دوبار ضربه بزنید.

ریست تنظیمات دوربین ایفون

برنامه دوربین خود را پیدا کنید و انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا ناپدید شود. روی صفحه اصلی خود ضربه بزنید و سپس برنامه دوربین را باز کنید. اگر با بستن برنامه ها با مشکل مواجه هستید میتوانید مطلب آموزش ۷ روش بستن برنامه های باز در آیفون را مطالعه کنید.

علت تار شدن دوربین آیفون

رفع مشکل لرزش دوربین آیفون

نگه داشتن دوربین در دست میتواند علت لرزش دوربین آیفون شما باشد و در نتیجه عکس های شما تار بیوفتد . برای رفع این مشکل سعی کنید از یک پایه دوربین ثابت برای گوشی خود استفاده کنید. همچنین میتوانید مطلب ۵ روش حل مشکل کار نکردن ، لرزش ، تاری و.. دوربین جلو و عقب آیفون را مطالعه کنید.

رفع مشکل کار نکردن دوربین جلو آیفون با به روز رسانی

اگر شما گوشی خود را به روز نکرده اید ممکن است مشکلات دوربین شما ناشی از قدیمی بودن نرم‌ افزار باشد. بررسی کنید گوشی شما جدیدترین نسخه iOS را دارد یا خیر.

ریست تنظیمات دوربین آیفون بوسیله ریست کردن تنظیمات گوشی

گاهی اوقات ممکن است شما یا برنامه دیگری تنظیمات آیفون خود را تغییر دهید. این کار باعث شود دوربین شما کار نکند یا عملکرد درستی نداشته باشد. برای درست کردن این مشکل می توانید تمامی تنظیمات گوشی خود را ریست کنید. آیفون این ویژگی مثبت را دارد که شما می توانید تمامی تنظیمات خود را ریست کنید بدون اینکه اطلاعات شما پاک شود اما اگر به طور تصادفی گزینه Erase All Content and Settings را در منوی Reset انتخاب کنید اطلاعات شما نیز ریست می شود و کل گوشی شما به تنظیمات کارخانه باز می گردد. پس برای ریست کردن تنظیمات گوشی بدون پاک شدن اطلاعات ابتدا تنظیمات گوشی خود را باز کنید و به قسمت Reset بروید بعد از آن گزینه Reset All Settings را بزنید.

علت سیاه شدن دوربین آیفون

رفع مشکل سیاه شدن دوربین آیفون با بازگشت به تنظیمات کارخانه

قبل از اینکه این راه حل را تست کنید ابتدا راه‌ حل‌ های قبلی را طی کنید. این راه حل تمامی اطلاعات گوشی آیفون شما را پاک میکند. پس اگر مراحل قبلی نتوانست مشکل شما را حل کند ابتدا تمام اطلاعات گوشی خود را یکجا ذخیره کنید و بعد گوشی خود را به تنظیمات کارخانه ریست کنید.

هر چیزی که باعث مسدود شدن لنز شده است را بردارید

مسدود شدن لنز یکی از رایج ترین دلایلی است که دوربین آیفون شما عکس نمیگیرد. ابتدا مطمئن شوید که دست و انگشتان شما لنز را مسدود نمیکند. انجام این کار بسیار آسان است. بعد از آن بررسی کنید که آیا قاب گوشی شما به طور کامل یا جزئی لنز را مسدود نکرده باشد. برخی از قاب ها می توانند روی لنز قرار بگیرند و نمیگذارند که شما عکس های خوب بگیرید.

از کار افتادن دوربین آیفون با روشن بودن قابلیت Voice Over

بسیاری از کاربران آیفون زمانی که قابلیت Voice Over فعال است با مشکل دوربین مواجه می شوند و تنظیمات دوربین آیفون آن ها به مشکل میخورد. بنابراین Voice Over را خاموش کرده و دوباره برنامه دوربین را امتحان کنید. برای خاموش کردن Voice Over ابتدا تنظیمات گوشی خود را باز کنید و سپس به قسمت General بروید. بعد از آن روی Accessibility ضربه بزنید اکنون تب Voice Over را انتخاب کنید و آن را باز کنید. بعد از باز کردن آن میتوانید قابلیت Voice Over را خاموش کنید.

علت کار نکردن دوربین گوشی آیفون

مشکل کار نکردن دوربین جلو آیفون

مشکل فوکوس نکردن دوربین آیفون بدلیل کثیفی لنز

گوشی ما مدام در معرض آلودگی است چه مواقعی ک آن را در جیب یا کیف خود میگزاریم چه زمانی ک بیرون است. این آلودگی باعث کثیفی لنز میشود و نمیگذارد که عکس های خوب بگیریم. برای تمیز کردن لنز گوشی یک پارچه میکروفیبر تمیز بردارید و لنز را پاک کنید. علت تار شدن دوربین آیفون لنز کثیف نیز میتواند باشد. بنابراین اگر عکسهای تار دارید یا دوربین شما به درستی فوکوس نمیکند پاک کردن لنز گوشی می تواند سریع ترین راه رفع مشکل باشد.

مشکل بالا نیامدن دوربین آیفون بدلیل گرمای زیاد

وقتی آیفون خیلی داغ می شود باعث می شود که مشکلاتی برای آن ایجاد شود. زمانی که گوشی شما بیش از حد گرم می شود پیامی روی صفحه نمایش شما بالا می آید مبنی بر اینکه آیفون باید قبل از استفاده از آن خنک شود. اگر این پیام را مشاهده کردید آیفون خود را برای چند دقیقه خاموش کنید تا فرصت خنک شدن داشته باشد. اگر این پیام برای شما نیامده است اما زمانی که آیفون خود را بر می دارید و داغی آن را روی دستان خود حس می کنید آن را خاموش کنید. اگر گوشی آیفون شما به طور مکرر داغ می شود می توانید برای تعمیر گوشی خود را به یک متخصص نشان دهید.

مطمئن شوید که فلش دوربین شما روشن می شود

گاهی ممکن است روشن یا خاموش شدن فلش دوربین باعث شود که عکس شما تیره و یا خراب شود به همین دلیل باید مطمئن شوید که ابتدا فلش دوربین شما درست کار می کند یا خیر. برای این کار ابتدا برنامه دوربین را باز کنید روی نماد فلش در بالا سمت چپ ضربه بزنید تا زرد شود. این کار را می توان خارج از برنامه دوربین هم انجام دهید. از گوشه سمت راست بالا به پایین بکشید تا منوی Control center پایین بیاید. روی نماد چراغ قوه ضربه بزنید تا روشن شود. یک ثانیه صبر کنید. سپس دوباره روی آن ضربه بزنید تا خاموش شود حالا به برنامه دوربین بازگردید و دوباره عکس خود را بگیرید.

تنظیمات دوربین ایفون

همچنین مطلب ۹ روش رفع مشکل سیاه شدن دوربین گوشی اندروید سامسونگ ، آیفون و.. میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز علت کار نکردن دوربین آیفون را بررسی کردیم و بهترین راه های ممکن برای پیدا کردن علت کار نکردن دوربین گوشی آیفون و رفع مشکل آن را بررسی کردیم. شما از کدام روش برای رفع مشکل دوربین خود استفاده کردید؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و سایر روش ها را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا