آموزش

آموزش 9 روش حل مشکل شارژ نشدن دسته PS5

دلایل زیادی برای شارژ نشدن دسته PS5 🎮 وجود دارد که با تمام شدن شارژ آن و خاموش شدن دسته میتوانند عملا استفاده از کنسول بازی شما را دچار مشکل کنند. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۹ روش حل مشکل شارژ نشدن دسته PS5 می پردازیم.

علت شارژ نشدن دسته PS5

How to Fix PS5 Dual Sense Controller Not Charging Fully

امروزه اکثر مردم اوقات فراغت خود را با بازیها میگذرانند. یکی از کنسول های محبوب گیمر ها پلی استیشن ۵ است. این کنسول با وجود تمام قابلیت های فوق العاده ای که دارد همانند هر وسیله الکترونیکی دیگری ممکن است خراب شود و با مشکل مواجه شود. یکی از این خرابی ها مشکل شارژ نشدن دسته های آن است. اگر شما با این مشکل مواجه هستید می توانید با یک سری راهکار ساده است این مشکل را برطرف کنید. اگر با روش‌ هایی که در ادامه آن‌ ها را بررسی میکنیم مشکل شما حل نشد می توانید دسته های خود را به یک متخصص برای تعمیر بیشتر نشان دهید. همچنین اگر در پلی استیشن ۴ با این مشکل مواجه هستید می توانید مطلب آموزش ۶ روش حل مشکل شارژ نشدن دسته PS4 را مطالعه کنید.

زمان شارژ شدن دسته PS5

رفع مشکل شارژ نشدن دسته PS5 با بررسی کابل شارژ

دسته های PS5 از یک باتری داخلی استفاده میکنند. بنابراین شما برای شارژ کردن این باتری ها به کابل شارژ نیاز دارید. بررسی کنید که کابل شارژ با دستگاه‌ های دیگر کار میکند یا خیر. اگر کابل شما مشکل داشته باشد برق را به باتری داخلی دسته نمی رساند و در نتیجه دسته های PS5 شما شارژ نمی شوند. کابل شارژ این دسته ها یک کابل USB معمولی است میتوانید آن را با گوشی خود تست کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. از طرف دیگر اگر یک دسته PS5 دیگری دارید میتوانید روی آن امتحان کنید.

حل مشکل شارژ نشدن دسته PS5 با استفاده از یک پورت USB دیگر

اگر کابل شارژ شما سالم بود می توانید از طریق یک پورت USB دیگر آن را امتحان کنید تا ببینید دسته های PS5 شما شارژ می شوند یا خیر. اگر با یک پورت USB دیگر مشکل شارژ نشدن دسته های PS5 حل نشد روش های دیگر را تست کنید.

مشکلات دسته PS5 بدلیل نقص در اتصالات کابل و کنسول

یکی دیگر از راههای که میتوانید برای حل مشکل شارژ نشدن دسته PS5 از آن استفاده کنید بررسی کردن اتصالات کابل و کنسول است. به دنبال هر چیزی باشید که می تواند اتصال را مسدود یا به نوعی به آن آسیب برساند. اگر هرگونه گرد و غبار یا کثیفی مشاهده کردید به آرامی آن را تمیز کنید. از دستگاه های هوای فشرده برای تمیز کردن کنسول و اتصالات میتوانید استفاده کنید به شرط آنکه از آن با دقت زیاد استفاده کنید تا به کنسول خود آسیب نزنید.

حل مشکل شارژ نشدن دسته پلی استیشن ۵ با استفاده از پایه های شارژر

در کنار پایه های شارژر رسمی کنسول پلی استیشن ۵ پایه های شارژر دیگری توسط شرکت‌ های بسیاری تولید می شوند. شما می توانید از آنها برای رفع نیاز خود و شارژ کردن دسته های PS5 خود از آنها استفاده کنید.

آموزش روش حل مشکل شارژ نشدن دسته PS5

رفع مشکل شارژ نگرفتن دسته PS5 با بروزرسانی سیستم عامل

اگر دسته های PS5 شما میتواند به کنسول شما متصل شود کنسول خود را راه اندازی کنید و به روز رسانی سیستم عامل را بررسی کنید که آیا در دسترس است یا خیر. اگر بروز رسانی موجود بود سیستم عامل دسته های خود را به روز کنید. در ادامه به نحوه به روز رسانی میپردازیم.

ابتدا وارد کنسول شوید اگر آخرین به‌ روزرسانی دسته PS5 را نصب نکرده باشید، پیامی ظاهر میشود تنها کاری که باید انجام دهید این است که PS5 DualSense را وصل کنید. سپس شرایط و ضوابط به روز رسانی را بپذیرید. بعد از این به روز رسانی دسته های PS5 به صورت خودکار شروع میشود.

باتری های دسته PS5 خود را بررسی کنید

ممکن است دسته های شما زمانی که به برق متصل است کار کند اما به صورت بیسیم کار نکند. در این زمان مشکل به دلیل باتری های دسته است و ربطی به کابل ندارد و باتری های دسته های شما خراب شده است و توانایی شارژ نگه داشتن را ندارد. در این شرایط شما باید باتری های دسته PS5 خود را تعویض کنید.

دسته PS5 را ریست کنید

اگر به این نتیجه رسیده اید که مشکل کنسول نیست و کابل ها خراب نیستند می توانید دسته های PS5 خود را مجددا تنظیم کنید و آن را ریست کنید تا حالت نرم افزاری آن به تنظیمات کارخانه بازگردد. این روش در صورتی به شما کمک می کند که علت مشکل شارژ نشدن دسته PS5 مربوط به سیستم عامل باشد. برای ریست و تنظیم مجدد دسته PS5 خود کافیست دکمه ریست را در قسمت پشتی پیدا کنید. این دکمه در داخل یک سوراخ کوچک قرار دارد بنابراین باید آن را با استفاده از یک خلال دندان یا سنجاق فشار دهید تا ریست شود.

چگونه دسته PS5 را شارژ کنیم

 

دسته های PS5 را با استفاده از کامپیوتر شارژ کنید

اگر مشکل شارژ نشدن دسته در کنسول را هنوز دارید راه دیگری وجود دارد و آن این است که بررسی کنید آیا دسته های شما سالم است یا خیر. برای این کار می توانید راه دیگری برای شارژ کردن آنها پیدا کنید. اگر لپ تاپ یا کامپیوتر دارید دسته PS5 خود را به یکی از درگاه های USB آن وصل کنید و ببینید آیا شارژ میشود یا خیر. اگر دسته PS5 توسط کامپیوتر شما به درستی شارژ میشود اما زمانی که به کنسول متصل میکنید شارژ نمیشود ممکن است لازم باشد برای تعمیر یا تعویض کنسول اقدام کنید.

از طریق پشتیبانی پیگیری کنید

اگر در زمان شارژ شدن دسته PS5 با مشکل مواجه هستید و تمام راه های بالا را امتحان کردید میتوانید با پشتیبانی پلی استیشن ارتباط برقرار کنید و یا به محلی که کنسول بازی خود را خریداری کرده اید بروید و از طریق گارانتی به رفع مشکل خود اقدام کنید.

حل مشکل شارژ نشدن دسته پلی استیشن 5

همچنین مطلب آموزش تصویری نحوه تمیز کردن دسته کنسول PS4 و PS5 میتواند برای شما مفید باشد.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز یاد گرفتیم که چگونه دسته PS5 را شارژ کنیم و مشکل شارژ نشدن آن را رفع کنیم. دلیل شارژ نشدن دسته PS5 شما کدام مورد بود؟ شما میتوانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در زمینه حل مشکل شارژ نشدن دسته پلی استیشن ۵ در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا