آموزش

آموزش تصویری 9 روش گذاشتن عکس در اکسل

اکسل از محبوب ترین برنامه های دسته بندی اطلاعات است. شما می توانید علاوه بر وارد کردن متن و اعداد، تصاویر 🖼️ مورد نظر خود را به شیت های اکسل اضافه کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش تصویری ۹ روش گذاشتن عکس در اکسل می پردازیم.

نحوه فراخوانی عکس در اکسل

?How to Insert and Edit Picture into Excel

برنامه Excel قابلیت های فراوانی دارد. شما می توانید به آن جدول، نمودار و حتی تصویر اضافه کنید. امکان ویرایش تصویر هم به شکل و اندازه دلخواه شما وجود دارد. برای اجرای این قابلیت ها، روش های مختلفی وجود دارد. در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه قرار دادن عکس در اکسل، ویرایش آن و… را آموزش می دهیم. با ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

نحوه آوردن عکس در اکسل از کامپیوتر، وب، فیس بوک و OneDrive

برای افزودن عکس در اکسل از کامپیوتر روی محلی که می‌خواهید تصویر را به آن اضافه کنید، کلیک کنید. سپس روی سربرگ Insert بزنید و از گروه Illustrations روی Pictures کلیک کنید.

گذاشتن عکس در اکسل

حال در پنجره باز شده به محل تصویر موردنظر خود بروید و روی آن کلیک کنید. برای انتخاب چند تصویر هم می توانید دکمه Ctrl را نگه دارید و تصاویر مختلف را کلیک کنید تا انتخاب شوند. سپس روی Insert بزنید.

گذاشتن عکس در اکسل

در اکسل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶، شما می‌توانید با استفاده از Bing Image Search از صفحه وب تصویری به اکسل اضافه کنید. برای درج عکس در اکسل به این شیوه، روی سربرگ Insert بزنید. سپس روی Online Pictures بزنید.

گذاشتن عکس در اکسل

صفحه زیر باز خواهد شد. در کادر کلیدواژه موردنظر خود را وارد کنید و Enter را بزنید.

گذاشتن عکس در اکسل

در صفحه جستجو روی تصویر موردنظر خود کلیک کنید و سپس روی Insert بزنید. می‌توانید چند تصویر را هم انتخاب کنید. کافی است تیک تصاویر را بزنید.

گذاشتن عکس در اکسل

اگر به دنبال چیز خاصی می‌گردید، می‌توانید فیلترهای Color، Size و… را هم انتخاب کنید.

علاوه بر این، می‌توانید تصاویر را از OneDrive به اکسل انتقال دهید. برای قرار دادن عکس در اکسل به این شیوه، پس از کلیک روی Online Pictures، باید روی Browse در کنار OneDrive بزنید. سپس روی Facebook یا Flickr بزنید.

گذاشتن عکس در اکسل

اگر اکانت وان درایو شما در این بخش نمایان نمی‌شود، علت این است که با اکانت مایکروسافت خود Sing in نشده‌اید. برای حل این مشکل، روی Sign in که در گوشه سمت راست و بالای پنجره اکسل قرار دارد، بزنید.

روش دیگر، بارگذاری عکس در اکسل از برنامه‌ای دیگر است. برای این کار، تصویری را در برنامه دیگر انتخاب کنید. به عنوان مثال، در Paint یا ورد. سپس روی Ctrl + C بزنید. به صفحه اکسل بروید و سلول موردنظر را انتخاب کنید. Ctrl + V را بزنید.

گذاشتن عکس در اکسل

قرار دادن عکس در سلول اکسل

اصولا وقتی تصویری را وارد اکسل می‌کنید، لایه جدایی ساخته می‌شود و تصویر در آن قرار می‌گیرد. برای این که تصویر در سلول قرار بگیرد باید تنظیمات آن را تغییر بدهید. برای قرار دادن عکس در سلول اکسل، اندازه تصویر را تغییر بدهید. اگر نیاز است اندازه سلول را تغییر بدهید یا چند سلول را با هم ترکیب کنید. روی تصویر راست کلیک کنید و Format Picture را انتخاب کنید.

آوردن عکس در اکسل

در پنجره باز شده روی سربرگ Size & Properties بزنید. Move and size with cells را انتخاب کنید.

آوردن عکس در اکسل

برای هر تصویر این کار را انجام دهید. حتی می‌توانید چند تصویر را در یک سلول قرار دهید.

آوردن عکس در اکسل

حال هر تغییری روی سلول انجام دهید، روی تصویر هم اعمال خواهد شد. به عنوان مثال، اگر سلول را کپی کنید، تصویر هم کپی خواهد شد.

اگر بخواهید چندین تصویر را در یک سلول قرار بدهید، باید اولین سلول از سمت چپ را که می‌خواهید تصاویر را در آن‌ها قرار بدهید، انتخاب کنید. سپس روی سربرگ Ablebits Tools بزنید. سپس از گروه Utilities روی Insert Picture کلیک کنید. حال انتخاب کنید که می‌خواهید تصاویر به صورت عمودی vertically یا افقی horizontally قرار بگیرند. سپس یکی از گزینه‌های زیر را انتخاب کنید:

Fit to Cell: تغییر اندازه هر تصویر به اندازه سلول

Fit to Image: تغییر اندازه سلول به اندازه تصویر

Specify Height: تغییر اندازه ارتفاع تصویر به اندازه‌ای خاص

آوردن عکس در اکسل

حال به روشی که پیشتر گفتیم، تصاویر موردنظر خود را انتخاب کنید و روی Open بزنید.

در این حالت گزینه Move but don’t size with cells برای تصاویر انتخاب شده است. یعنی تصاویر در زمان حرکت داده شدن یا کپی شدن، اندازه خود را حفظ می‌کنند.

برای یادگیری قرار دادن لینک در اکسل، مطلب آموزش نحوه لینک دادن در اکسل را مطالعه کنید.

نحوه قرار دادن عکس در کامنت اکسل

برای قرار دادن عکس در کامنت اکسل، کامنتی ایجاد کنید. برای این کار روی New Comment در سربرگ Review بزنید یا راست کلیک کنید و Insert Comment را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید دکمه‌های Shift + F2 را فشار دهید.

پس از ایجاد کردن کامنت، روی کادر آن راست کلیک کنید و Format Comment را انتخاب کنید.

آوردن عکس در اکسل

اگر کامنت خود را از قبل ایجاد کرده بودید، روی Show All Comments در سربرگ Review بزنید. پس از نمایان شدن کامنت‌ها، کامنت مدنظر خود را پیدا کنید و سپس تصویر را برای آن قرار دهید.

در پنجره Format Comment، می‌توانید از بخش Colors and Lines هم روی کادر Color بزنید و Fill Effects را انتخاب کنید.

آوردن عکس در اکسل

در پنجره باز شده به سربرگ Picture بروید. سپس روی Select Picture بزنید. تصویر موردنظر خود را پیدا کنید. سپس روی Open بزنید. با این کار می‌توانید پیش نمایش تصویر در کامنت را مشاهده کنید.

می‌توانید تیک Lock picture aspect ratio را هم بزنید.

آوردن عکس در اکسل

در نهایت روی OK بزنید.

حال وقتی نشانگر ماوس را روی مثلث قرمز سلول ببرید، تصویر نمایش داده می‌شود.

آوردن عکس در اکسل

روش سریعتری هم برای انجام این کار وجود دارد. روی سلولی که می‌خواهید به آن کامنت اضافه کنید، کلیک کنید. سپس روی سربرگ Ablebits Tools بزنید. در گروه Utilities روی Comments Manager > Insert Picture کلیک کنید. سپس تصویر موردنظر خود را انتخاب کنید و روی Open بزنید.

قرار دادن عکس در اکسل

نحوه قرار دادن تصویر در بخش Header یا Footer اکسل

برای قرار دادن تصویر در بخش Header یا Footer اکسل روی سربرگ Insert بزنید. سپس در گروه Text روی Header & Footer بزنید. برای اضافه کردن تصویر به Header روی بخشی از کادر Header کلیک کنید. برای اضافه کردن تصویر به Footer هم باید ابتدا روی Add footer بزنید. سپس روی یکی از کادرهایی که نمایان می‌ شود، بزنید.

در سربرگ Header & Footer و در گروه Header & Footer Elements روی Picture کلیک کنید.

قرار دادن عکس در اکسل

پنجره Insert Pictures باز خواهد شد. تصویر مورد نظر خود را پیدا کنید و روی Insert بزنید. کادر وارد کردن تصویر در بخش Header نمایان خواهد شد. وقتی بخشی دیگر از اکسل را کلیک کنید، تصویری که وارد کرده بودید، نمایان خواهد شد.

قرار دادن عکس در اکسل

وارد کردن داده به صورت تصویر از شیتی دیگر در اکسل

شما می توانید داده های شیتی دیگر را به صورت تصویر وارد شیتی دیگر کنید. برای این کار دو روش وجود دارد.

در روش اول برای وارد کردن تصویر در اکسل، سلول‌ها، چارت‌ها و… موردنظر خود را انتخاب کنید. روی سربرگ Home بزنید. سپس در گروه Clipboard group روی فلش کنار Copy بزنید. حال روی Copy as Picture بزنید.

قرار دادن عکس در اکسل

حال یکی از گزینه های زیر را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید:

As shown on screen

As shown when printed

سپس گزینه Picture را انتخاب کنید.

قرار دادن عکس در اکسل

حال در شیتی دیگر روی بخشی که می‌خواهید این تصویر را وارد کنید، کلیک کنید و روی Ctrl + V بزنید.

روش دیگر این است که روی Camera tool بزنید. وقتی آیکون دوربین نمایان شد، سلول‌های موردنظر خود را انتخاب کنید. سپس روی آیکون دوربین بزنید.

قرار دادن عکس در اکسل

سپس در شیتی دیگر، روی بخشی که می‌خواهید تصویر در آن قرار بگیرد، کلیک کنید.

بر خلاف روش قبلی، دوربین اکسل تصویری زنده را به صورت خودکار از داده اولیه ثبت می‌کند.

نحوه ویرایش عکس در اکسل

شما می‌توانید تصویر را در اکسل ویرایش هم بکنید. برای ویرایش عکس در اکسل و حرکت دادن آن، تصویر را انتخاب کنید. سپس نشانگر ماوس را روی آن ببرید. نشانگر تبدیل به فلشی چهار جهتی می‌شود. حال کافی است تصویر را با ماوس خود حرکت دهید.

قرار دادن عکس در اکسل

همچنین برای تغییر محل تصویر، می‌توانید دکمه Ctrl را نگه دارید و سپس با دکمه‌های جهت کیبورد، آن را مقداری جا به جا کنید.

برای حرکت دادن تصویر به شیت یا ورک بوکی جدید، روی تصویر بزنید. سپس Ctrl + X را فشار دهید. این گونه تصویر کات می‌شود. سپس می‌توانید آن را در اکسل جدید، Pate کنید. برای این کار محل موردنظر را انتخاب کنید و Ctrl + V را فشار دهید.

برای کپی کردن تصویر هم کافی است تصویر را انتخاب کنید و Ctrl + C را فشار دهید. سپس آن را در محل موردنظر خود با Ctrl + V پیست کنید.

برای تغییر اندازه تصویر هم روی آن کلیک کنید. کادری دور تصویر نمایان خواهد شد. حال نشانگر را روی یکی از دایره‌ها ببرید و تصویر را بکشید یا جمع کنید.

قرار دادن عکس در اکسل

روشی دقیقتر برای انجام این کار این است که روی تصویر کلیک کنید. سپس در بخش Picture Tools و قسمت Format، اندازه تصویر را در دسته Size تغییر بدهید. می‌توانید اندازه دلخواه را برای طول و عرض تصویر وارد کنید.

قرار دادن عکس در اکسل

شما می‌توانید رنگ و استایل تصویر را هم تغییر بدهید. ابتدا تصویر را انتخاب کنید. سپس به سربرگ Format بروید. می‌توانید تغییرات زیر را انجام دهید:

Remove Background: حذف پس زمینه

Corrections: تغییر روشنایی و کانتراست

Color: تغییر میزان شدت رنگ و تن آن.

Artistic Effects: افکت‌های مختلف

Picture Styles: تغییر استایل، سایه زدن و…

Picture Border: حذف و اضافه کردن قاب دور عکس

Compress Pictures: تغییر حجم عکس

Crop: کراپ کردن

Rotate: چرخش عکس

Reset Picture: ریست کردن تغییرات

ویرایش عکس در اکسل

نحوه عوض کردن تصویر در اکسل

برای عوض کردن تصویر در اکسل و قرار دادن تصویری جدید، روی تصویر راست کلیک کنید. سپس Change picture را انتخاب کنید. سپس انتخاب کنید که از کجا می‌ خواهید تصویر جدید را وارد کنید. آن را پیدا کنید و روی Insert بزنید.

ویرایش عکس در اکسل

تصویر جدید در جای تصویر قدیمی قرار می‌ گیرد و همان فرمت را به خود خواهد گرفت. دیگر نیازی نیست برای تصویر جدید تغییرات پیشین را اجرا کنید.

نحوه حذف تصویر در اکسل

برای حذف تصویر در اکسل هم کافی است روی آن بزنید و سپس دکمه Delete را فشار دهید.

برای حذف چند تصویر هم می توانید دکمه CTRL را فشار دهید. سپس تصاویر را انتخاب کنید و حال روی دکمه Delete بزنید.

برای حذف همه تصاویر، دکمه F5 را فشار دهید. سپس Go To باز خواهد شد. روی Special بزنید. در پنجره Go To Special گزینه Object را انتخاب کنید و روی OK بزنید. با این کار تمامی تصاویر انتخاب خواهد شد. حال کافی است روی Delete بزنید.

ویرایش عکس در اکسل

نکته: با این کار تمامی تصاویر، اشکال و امثال این موارد انتخاب خواهند شد. پس حواس خود را جمع کنید و در صورتی که نمی‌ خواهید این موارد را حذف کنید، این روش را استفاده نکنید. در این حالت باید از روش دوم استفاده کنید و تصاویر را انتخاب کنید.

برای یادگیری دسته بندی در اکسل، مطلب آموزش کامل نحوه دسته بندی در اکسل را مطالعه کنید.

نحوه قفل کردن تصویر در اکسل

اگر می خواهید تصویر شما با سلولی که در آن قرار گرفته است، حرکت کند، کپی شود و… باید آن را قفل کنید. باری انجام این کار روی تصویر راست کلیک کنید و Format Picture را انتخاب کنید.

ویرایش عکس در اکسل

در پنجره باز شده گزینه Size & Properties را انتخاب کنید. از بخش Properties هم گزینه Move and size with cells را انتخاب کنید.

ویرایش عکس در اکسل

به همین سادگی تصویر شما در سلولی که در آن وجود دارد، قفل می شود و هر تغییری روی سلول، روی تصویر هم تاثیر می گذارد.

برای یادگیری نحوه تقسیم کردن سلول، مطلب آموزش ۴ روش تقسیم سلول در اکسل را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودروش های گذاشتن عکس در اکسل را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای انجام این کار استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا