آموزش

آموزش 7 روش حل مشکل آزاردهنده 16 iOS آیفون

سیستم عامل های قدیمی تر آیفون مشکلاتی را به همراه داشتند، اپل برای رفع این مشکلات سیستم عامل iOS 16 📱 را منتشر کرد اما خود این سیستم عامل هم با مشکلاتی مواجه است. در آموزش ۷ روش حل مشکل آزاردهنده ۱۶ iOS آیفون ما به توضیح برخی از این مشکلات خواهیم پرداخت.

نحوه مشکل iOS 16 اپل

The Most Annoying iOS 16 Issues on Your iPhone and How to Fix Them

قبلا در لینک 2 دانلود۲۰ روش حل مشکل آپدیت نشدن iOS و برنامه های آیفون با آیتونز و.. را توضیح دادیم، بروزرسانی سیستم عامل به iOS 16  باعث می شود که گزینه های جدید و هیجان انگیزی را در آیفون خود دریافت کنید به طوری که اکثر آنها تجربه کاربری را بهبود می بخشند. برخی از ویژگی ها و تغییرات مشکلات آزار دهنده iOS 15 و نسخه های قدیمی را رفع می کنند اما اگر به انجام کارها به روش خاصی عادت داشته باید برخی از آنها می توانند آزار دهنده به نظر برسند. خوشبختانه بسیاری از این ارتقاها را می توان به حالت قبلی iOS 15 برگرداند. در ادامه برخی از راه حل های موجود برای مشکلات iOS 16 را توضیح خواهیم داد.

حل مشکل آزاردهنده iOS آیفون و جلوگیری از پایان دادن به تماس ها با دکمه های کناری

در iOS 15.7 و نسخه های قدیمی تر با فشار دادن دکمه کناری آیفون، شما فورا به تماس تلفنی پایان می دادید و این در صورتی بود که تمایل شما برای جواب دادن به تماس نادیده گرفته می شد. همین مشکل برای تماس های صوتی برنامه های جانبی مانند Facebook Messenger، Google Voice و WhatsApp هم وجود داشت.

در اندروید با فشار دادن دکمه لاک صفحه نمایش قفل می شود و از لمس تصادفی دکمه های در حین نزدیک شدن به صورت جلوگیری می شود. بنابراین ممکن است متوجه شده باشید که چنانچه عادت به فشار دادن این دکمه دارید تماس های خود را قطع خواهید کرد.

اپل این مشکل را در iOS 16 حل کرده است. می توانید دکمه کناری را دوباره برنامه ریزی کنید تا صفحه تان را قفل کند و نه اینکه به تماس ها پایان دهد.

برای انجام این کار به تنظیمات گوشی خود وارد شوید و Accessibility را انتخاب کنید

حل مشکل آزاردهنده iOS آیفون و جلوگیری از پایان دادن به تماس ها با دکمه های کناری

و بعد Touch and toggling را انتخاب کنید

حل مشکل آزاردهنده iOS آیفون و جلوگیری از پایان دادن به تماس ها با دکمه های کناری

در نهایت Prevent Lock To End Call را انتخاب کنید.

حل مشکل آزاردهنده iOS آیفون و جلوگیری از پایان دادن به تماس ها با دکمه های کناری

عدم نمایش عکس ها و خاطره های خاص : حل مشکل آزاردهنده iOS آیفون

اگر نمی خواهید که اپل عکس ها و خاطره های ویژه را در آیفونتان نمایش دهد، حالا راهی برای جلوگیری از این کار وجود دارد. عکس ها و خاطره های ویژه می توانند روشی جالب برای به خاطر سپردن رویدادها باشند اما گاهی اوقات آنها خیلی شخصی هستند یا به هر دلیلی نمی خواهید آنها را مشاهده کنید. برای حل مشکل iOS 16 به شما امکان می دهد تا وارد تنظیمات گوشی خود شوید و Photos را انتخاب کنید.

عدم نمایش عکس ها و خاطره های خاص : حل مشکل آزاردهنده iOS آیفون

سپس Show Featured Content را غیر فعال کنید.

عدم نمایش عکس ها و خاطره های خاص : حل مشکل آزاردهنده iOS آیفون

وقتی این گزینه فعال است، به طور خودکار به عکس ها و خاطره های ویژه شما اجازه می دهد تا در مکان هایی مانند For You و جستجوی عکس ها و ویجیت های صفحه اصلی گوشی ظاهر شوند. قبل از iOS 16 این ویژگی همیشه روشن بود و نمی توانستید آن را غیرفعال کنید.

نمایش یا پنهان کردن درصد باتری در نوار وضعیت

در حالی که گزینه درصد باتری در نوار وضعیت در مدل های Touch ID به عنوان یک گزینه باقی مانده است، اپل با معرفی Face ID آن را حذف کرد، اما در iOS 16 در نهایت آن را بازگرداند. برخلاف مدل های Toch ID آیفون های مجهز به Face ID اعداد را در داخل آیکن باتری (و نه در کنار آن) نمایش می دهند.

با این حال یک مشکل جزئی در طراحی وجود دارد، وقتی که روشن می شود می توانید درصد باتری را به صورت عددی ببینید اما آیکن باتری مانند شارژ باتری نشان داده می شود حتی اگر شارژ نباشد. اگر اعداد را نادیده بگیرید ممکن است به اشتباه فکر کنید که باتری پر است (حتی اگر تقریبا خالی باشد). تصویر زیر منظور ما را به خوبی بیان می کند.

نمایش یا پنهان کردن درصد باتری در نوار وضعیت

نمایش یا پنهان کردن درصد باتری در نوار وضعیت

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که از داشتن درصد باتری در نوار وضعیت خود غافل شده اید می توانید به تنظیمات گوشی خود بروید و Battery را انتخاب کنید و  Battery Percentage را تغییر دهید.

نمایش یا پنهان کردن درصد باتری در نوار وضعیت

اگر در نهایت از اینکه آیکن باتری پر به نظر می رسد اذیت می شوید می توانید آن را غیر فعال کنید یا آیفون خود را به iOS 16.1 بروزرسانی کنید که این مشکل را بر طرف می کنید (عکس سمت راست پایین). در هر صورت همیشه می توانید با پایین کشیدن Control Center (از سمت راست بالای صفحه به پایین بکشید) درصد باتری به سبک کلاسیک را می توانید مشاهده کنید.

اگر قبل یا بعد از آپدیت با مشکل عدم نمایش و ارسال نشدن اس ام اس در آیفون (iOS) مواجه شدید می توانید از ۱۰ راه حلی که قبلا توضیح دادیم استفاده کنید.

دکمه جستجوی جدید را در صفحه اصلی خود حذف کنید

دکمه جستجوی جدید واقع در صفحه اصلی نظرات متفاوتی دریافت کرد. برخی از کاربران آن را مناسب می دانند و برخی دیگر اعتقاد دارند تکراری است و دقیقا همان کاری را انجام می دهد که از هر نقطه از صفحه اصلی انگشت خود را به پایین می کشید.  همچنین در جایی قرار دارد که می توانید به صورت تصادفی روی آن تپ کنید. اگر قصد جستجوی چیزی را نداشته باشید لمس تصادفی ممکن است شما را وادار کند که کارهایی را برای لغو این عملیات انجام دهید.

این یکی از مشکلات آپدیت آیفون به iOS 16 است که می توانید با رفتن به مسیر Settings > Home Screen و سپس غیرفعال کردن Show on Home Screen آن را حل کنید.

دکمه جستجوی جدید را در صفحه اصلی خود حذف کنید

تخلیه بیش از حد باتری یکی از مشکلات iOS 16

کاربران زیادی گزارش داده اند که بعد از آپدیت سیستم عامل خود به iOS 16 با تخلیه سریعتر باتری روبرو شده اند. این مشکل زمانی حادتر می شود که فعالیت یا برنامه ای در پس زمینه در حال اجرا باشد. این مشکل تنها به گوشی های سری iPhone 14 محدود نمی شود و حتی کاربرانی که گوشی آیفون ۱۳  پرو خود را به این سیستم عامل آپدیت کرده اند از این مسئله گله مند هستند. البته شرکت اپل بیان کرده است که فعال کردن ویژگی هپتیک فیدبک کیبورد باعث این تخلیه شارژ می شود که کاربران می توانند آن را غیرفعال کنند.

جستجوی کند Spotlight و مشکل iOS 16 در ایران

مشکل آپدیت اپل در ایران این است که جستجو در Spotlight گاها تا ۱۰ ثانیه طول می کشد و حتی بعضی اوقات مکان لود شدن وجود ندارد. برخی از کاربران اذعان داشته اند که ریست کردن همه تنظیمات می تواند این مشکل را حل کند در حالی که اپل هنوز راه حلی را به صورت رسمی برای این مشکل بیان نکرده است.

لرزش دوربین مشکل آپدیت به iOS 16

مشکلات iOS 16 به همین جا ختم نمی شود. در هنگام استفاده از گوشی خود شما شاهد لرزش دوربین خواهید بود که روی ثبت یک عکس مناسب تاثیر منفی می گذارد. حتی برخی از کاربران گفته اند که مشکلاتی مانند درخواست های مکرر فعال سازی iMessage و Face Time ، درخواست های آزار دهنده کپی پیست را دریافت کرده اند.

اپل با اطلاع از این مشکلات با انتشار نسخه iOS 16.0.2 این مشکل را حل کرد. پس حتما iOS خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در آموزش۷ روش حل مشکل آزاردهنده iOS آیفون ما به بررسی  ما ابتدا به بیان ۴ مشکلی که توسط سیستم عامل iOS 16 حل شده پرداختیم و سپس ۳ مشکل اصلی جدیدترین سیستم عامل اپل پرداختیم. شما در حین استفاده از iOS 16 چه مشکلاتی را تجربه کرده اید؟ آیا برای آنها راه حلی سراغ دارید؟ نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا