آموزش

آموزش 7 روش تبدیل فایل ورد به پی دی اف در مک بوک

گاهی اوقات ما نیاز داریم که فایل ورد را به PDF تبدیل کنیم 🔄 تا بتوانیم آن را راحت تر به اشتراک بگذاریم و به دستگاه های دیگر منتقل کنیم. برای تبدیل فایل ورد به فایل PDF راه های مختلفی وجود دارد که به راحتی و سریعترین زمان ممکن شما میتوانید فایل های خود را تبدیل کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۷ روش تبدیل فایل ورد به پی دی اف در مک بوک میپردازیم.

چگونه فایل Word را به فایل PDF در مک تبدیل کنیم؟

How to Convert Word to PDF on Mac

بسیاری از کاربران مک، مای آفیس را روی مک خود نصب نکردند. بنابراین ممکن است نتوانند فایل های ورد را باز کنند. پس نیاز دارند که فایل ورد خود را به فایل PDF تبدیل کنند. فایلهای PDF را میتوان روی هر سیستم عاملی باز کرد بنابراین شما با تبدیل فایل ورد خود به فایل pdf این مشکل را میتوانید به آسانی حل کنید. در مطلب قبل آموزش تبدیل PDF فارسی و انگلیسی به فایل Word داده شده است. در مورد تبدیل ورد به پی دی اف در مک بوک یک سری راه وجود دارد که در این مطلب میتوانید این روش ها را مطالعه کنید.

تبدیل word به pdf در مک با استفاده از برنامه Cisdem PDFMaster

برنامه Cisdem PDFMaster یک نرم افزار ساخت PDF برای مک است که توانایی ایجاد فایل های PDF از فرمتهای Word (.docx), PowerPoint (.pptx), EPUB, Text, RTFD, HTML, CHM, JPG, PNG و … را دارد تا فایل شما به درستی نمایش داده شود. همچنین برنامه Cisdem PDFMaster به جز تبدیل فرمت ها به PDF، ویژگی های دیگری نیز مثل تبدیل فرمت، ویرایش، فشرده‌ سازی، ادغام چند فایل، تقسیم، رمزگذاری و رمزگشایی فایل‌های pdf در مک دارد. شما از این برنامه به راحتی می توانید استفاده کنید به دلیل اینکه ساختار پیچیده ای ندارد. برای استفاده از برنامه Cisdem PDFMaster، ابتدا برنامه را باز کنید گزینه PDF Create را انتخاب کنید و فایل ورد خود را بکشید و داخل برنامه رها کنید.

تبدیل فایل ورد به پی دی اف در مک بوک

سپس محدوده صفحه را انتخاب کنید و اگر تصمیم به عوض کردن نام فایل خود دارید می توانید نام را تغییر دهید و نام جدید را وارد کنید. در آخر روی گزینه Create کلیک کنید تا تبدیل فایل ورد به پی دی اف شروع شود این ممکن است کمی زمان ببرد چند دقیقه صبر کنید و بعد از چند دقیقه فایل ورد شما به فایل pdf تبدیل شده است. همچنین شما از این نرم افزار میتوانید برای تبدیل عکس به پی دی اف در مک استفاده کنید.

نرم افزار ساخت pdf برای مک

تبدیل فایل word به pdf در مک به وسیله نرم افزار PDF Expert

برنامه PDF Expert یک نرم افزار ساخت PDF برای مک است که تمام نیاز های شما را می تواند رفع کند. به نوعی می توان گفت این بهترین ویرایشگر PDF برای مک است. شما به راحتی می توانید هر فایلی را با هر فرمتی که دارد با چند کلیک ساده به فایل PDF تبدیل کنید. در ادامه نحوه تبدیل فایل ورد به PDF را بررسی می کنیم:

روش اول

ابتدا برنامه PDF Expert را دانلود کنید و آن را راه اندازی کنید. وقتی صفحه اصلی را میبینید فایلی که قصد تبدیل فرمت آن را دارید بکشید و روی صفحه رها کنید. سپس برنامه از شما می پرسد که آیا می خواهید یک فایل PDF ایجاد کنید. روی دکمه آبی Create کلیک کنید. فایل شما اکنون تبدیل به فایل pdf شده است و آماده ذخیره سازی نیز هست.

تبدیل فایل ورد به پی دی اف در مک بوک

روش دوم
برنامه را باز کنید. روی آیکون برنامه کلیک راست کنید و گزینه Options را انتخاب کنید. بعد از آن گزینه Keep in Dock را انتخاب کنید. حالا می توانید هر فایلی را با کشیدن و رها کردن روی نماد برنامه PDF Expert به طور خودکار به یک فایل PDF تبدیل کنید. حتی زمانی که برنامه PDF Expert باز نیست وقتی فایل مورد نظر را روی این نماد بکشید و رها کنید PDF Expert به طور خودکار آن را برای شما باز می کند و فایل شما را تبدیل به PDF می کند.

نرم افزار ساخت pdf برای مک

روش سوم
برنامه را باز کنید روی فایل در منو سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید. سپس New را انتخاب کنید و بعد از آن گزینه From File را انتخاب کنید. فایلی که قصد تبدیل فرمت آن را دارید از اینجا انتخاب کنید. زمانی که شما فایل مورد نظر را انتخاب کنید برنامه به صورت خودکار به فایل PDF تبدیل می کند.

تبدیل عکس به پی دی اف در مک

نحوه تبدیل فایل ورد به pdf با استفاده از برنامه PDFelement

ابتدا برنامه PDFelement را دانلود و نصب کنید. با این برنامه شما می توانید فایل های ورد خود را به فایل PDF تبدیل کنید. شما می توانید فایل ورد خود را پس از راه‌ اندازی برنامه بکشید و روی برنامه رها کنید.

تبدیل فایل ورد به پی دی اف در مک بوک

پس از باز شدن فایل ورد روی برنامه مسیر File < Save as را در منوی بالا طی کنید و آن را به عنوان یک فایل PDF ذخیره کنید.

تبدیل ورد به پی دی اف در مک بوک

اگر میخواهید یک فایل PDF را ویرایش کنید برنامه PDFelement برای مک به شما می‌تواند کمک کند. همچنین برای حاشیه نویسی، نشانک، واترمارک، رمزعبور، فشرده سازی و… می توانید از این برنامه استفاده کنید.

تبدیل ورد به پی دی اف در مک بوک

پیش نمایش مک

پیش نمایش مک یک برنامه برای باز کردن فایل ها است. پیش نمایش مک می تواند فایل های ورد را باز کند اما نمیتواند آنها را ویرایش کند. هنگامی که یک فایل ورد را با پیش نمایش مک باز میکنید برنامه این امکان را به شما میدهد که فرمت آن را به PDF تبدیل کنید. برای این کار هنگامی که فایل ورد را با پیش نمایش مک باز کردید تنها کاری که باید انجام دهید این است که در منوی بالا گزینه File را باز کرده و گزینه Export as PDF را انتخاب کنید.

تبدیل ورد به پی دی اف در مک بوک

نرم افزار Adobe Acrobat Pro DC

نرم افزار Adobe Acrobat Pro DC یک نرم افزار برای خواندن و ویرایش فایل های PDF است. این نرم افزار دارای ابزارهای زیادی برای ویرایش PDF است که کار شما را آسان تر می کند. به عنوان مثال این برنامه دارای یک ابزار برای تبدیل فایل ورد به PDF است. این نرم افزار را میتوان به دلیل قابلیت ها و ابزارهایی ک دارد جزو نرم افزار های حرفه ای دسته بندی کرد. همچنین این نرم افزار در عین حال که یک برنامه حرفه ای است، ساده نیز هست و کار با آن بسیار ساده است. برای تبدیل فایل ورد خود به PDF می تواند مراحل زیر را طی کنید:
برای تبدیل ورد به پی دی اف در مک بوک از طریق این نرم افزار ابتدا نرم افزار را باز کنید و بعد روی Create PDF کلیک کنید.

تبدیل فایل ورد به پی دی اف در مک بوک

سپس فایل مورد نظر که قصد دارید آن را به PDF تبدیل کنید را انتخاب کنید. همچنین اگر شما بخواهید چند فایل ورد را همزمان به PDF تبدیل کنید میتوانید گزینه Multiple Files را انتخاب کنید تا همزمان برای شما چند فایل PDF را تبدیل کند. در آخر روی گزینه Create دکمه آبی رنگ کلیک کنید تا پروسه تبدیل تمام شود و فایل پی دی اف را در اختیار شما قرار دهد.

پیش نمایش مک پیش نمایش مک یک برنامه برای باز کردن فایل ها است. پیش نمایش مک می تواند فایل های ورد را باز کند اما نمی‌تواند آنها را ویرایش کند هنگامی که یک فایل ورد را با پیش نمایش مک باز می‌کنید برنامه این امکان را به شما میدهد که فرمت را به pdf تبدیل کند برای این کار هنگامی که فایل ورد را با پیش نمایش مک باز کردید تنها کاری که باید انجام دهید این است که در منوی بالا گزینه File را باز کرده و گزینه Export as PDF را انتخاب کنید

همچنین مطلب آموزش تبدیل صفحات وب به PDF آنلاین، در کروم، فایرفاکس، اندروید و آیفون میتواند برای شما مفید باشد.

تبدیل فایل ورد به پی دی اف در مک به صورت آنلاین

اگر کلمه تبدیل فایل ورد به پی دی اف را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید نتایج زیادی دریافت خواهید کرد. گوگل یک سری سایت ها را به شما معرفی می کند که به صورت آنلاین فایل ورد را به فایل PDF تبدیل می کنند و شما نیازی به برنامه در مک بوک خود ندارید. شاید انتخاب سایت خوب و مطمئن از بین این همه سایت برای شما سخت باشد برای همین ما برای شما دو سایت خوب برای تبدیل فایل ورد به PDF را آورده ایم. میتوانید ویژگی ها و قابلیت های این دو سایت را مطالعه کنید و سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سایت Pdfonline

تبدیل فایل word به pdf در مک
اولین سایت پیشنهادی سایت Pdfonline است که برخی از فرمت ها را به PDF به صورت آنلاین تبدیل می کند. از جمله فرمت هایی که می توانید از طریق این سایت تبدیل کنید عبارتند از اکسل، ورد، PPT ،TXT. استفاده از این سایت برای تبدیل فایل بسیار آسان است. فقط باید فایل های خود را آپلود کنید و کمی صبر کنید تا فایل ورد شما را به صورت PDF به شما تحویل دهد. سپس می توانید فایل مورد نظر خود را دانلود کنید. اما توجه داشته باشید این پروسه شاید کمی زمان ببرد و شما باید صبر کنید.

سایت Smallpdf

نرم افزار ساخت pdf برای مک
سایت Smallpdf یکی دیگر از سایت های تبدیل فایل ورد به PDF است که شما می توانید از آن استفاده کنید. همچنین به غیر از فایل های ورد می توانید فایلهای اکسل، PPT، JPG را به فایل PDF تبدیل کنید.در این سایت قابلیت تبدیل عکس به پی دی اف در مک را هم دارد. شما در این سایت از دو طریق می توانید فایل خود را آپلود کنید. اولین راه با کشیدن و رها کردن فایل خود و دمینراه با انتخاب گزینه Choose file است. لازم نیست روی گزینه تبدیل یا Create کلیک کنید. چون پس از آپلود فایل، خود سایت به صورت خودکار فایل را تبدیل می کند. حالا زمانی که به پایان رسید میتواند PDF خود را مستقیما دانلود کنید. زمانی که فایل ورد خود را آپلود میکنید مدتی طول میکشد تا فایل PDF تبدیل شود. این زمان کمی بیشتر از سایت بالایی میباشد.

تبدیل فایل ورد به پی دی اف در مک بوک به وسیله برنامه Word

اگر برنامه ورد برای مک با نسخه ۲۰۱۱ یا نسخه های جدیدتر را دارید و روی مک خود نصب کرده اید به کمک برنامه یا سایت دیگری نیاز ندارید. می توانید مستقیما از طریق برنامه ورد فایل خود را به عنوان PDF ذخیره کنید فقط باید دقت داشته باشید که این کار فقط در برنامه ورد با نسخه ۲۰۱۱ یا جدیدتر قابل اجرا است. مراحل تبدیل فایل ورد به PDF در این برنامه خیلی راحت است شما کافیست مراحل زیر را طی کنید:
ابتدا روی Save as در منو File ضربه بزنید.

نرم افزار ساخت pdf برای مک

سپس در باکس Save as یک اسم برای فایل خود انتخاب و وارد کنید. سپس در قسمت منوی فرمت ها، گزینه PDF را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. در آخر برای ذخیره شدن فایل روی Save کلیک کنید.

تبدیل فایل word به pdf در مک

اگر فایل های PDF شما خراب است و میخواهید فایل های PDF خود را تعمیر کنید مطلب آموزش ۱۱ روش بازیابی و تعمیر فایل های خراب و آسیب دیده PDF را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب امروز ۷ روش تبدیل فایل ورد به پی دی اف در مک بوک را بررسی کردیم. شما از کدام روش برای تبدیل فایل ورد خود به فایل پی دی اف در مک بوک استفاده کردید؟ شما میتوانید سایر روش ها، نظرات، پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا