آموزش

اگر حین برف در ماشین گیر افتادیم چکار کنیم؟

گیر افتادن ماشین در حین برف و طوفان ❄️ می تواند بسیار اضطراب آور باشد. در چنین شرایطی باید حواس خود را جمع کنید و اقداماتی را انجام دهید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه این سوال پاسخ می دهیم که اگر حین برف در ماشین گیر افتادیم چکار کنیم؟

ترفند و کارهای ضروری هنگام گیر افتادن ماشین در برف

?What to Do If You Get Trapped in Your Car During a Snowstorm

رانندگی در جاده های برفی و در هوای طوفانی می تواند بسیار خطرناک باشد. برای این که بتوانید در چنین آب و هوایی سفر و رانندگی کنید، باید نکاتی را در نظر بگیرید. در این مطلب از لینک 2 دانلوداقداماتی را که در صورت گیر افتادن ماشین در برف برای انجام دهید، بررسی می کنیم.

پیش از سفر در هوای برفی چه اقداماتی باید انجام داد؟

ترفند و کارهای ضروری هنگام گیر افتادن ماشین در برف

پیش از هر چیزی به این مسئله توجه کنید که آیا سفر شما مهم است؟ آیا می‌توانید آن را به تاریخ دیگری موکول کنید؟ اگر حتما باید سفر را انجام دهید، حتما پیش از حرکت ماشین خود را چک کنید. آن را سرویس کنید و نزد تعمیرکار ببرید تا هر گونه مشکل احتمالی را بیابد.

باک بنزین را پر کنید و تلفن همراه خود را کاملا شارژ کنید. لاستیک‌ها را چک کنید تا سالم باشند . برای چنین سفر جاده‌ای مناسب باشند.

در صورتی که سفر را انجام دادید و در جاده و برف گیر کردید، آرامش خود را حفظ کنید. سپس به پلیس و امداد اطلاع دهید تا کمک ارسال کنند.

در هنگام گیر افتادن ماشین در برف چه کارهایی باید انجام دهید؟ بخش اول

گیر افتادن ماشین در برف

اگر در حین طوفان برف ماشین شما در خیابان گیر کرد، باید به هوش باشید و اقدامات مهمی را انجام دهید.

بهتر است در هنگام سفر در شرایطی که امکان دارد برف شدید ببارید، کیفی از لوازم مهم برای خود تهیه کنید. این کیف باید شامل غذا، آب و شارژر تلفن همراه باشد. بهتر است در صورت امکان در کیف خود پتو، کیسه خواب، چکمه، دستکش، کلاه، دارو، دستمال مرطوب، بیل، جعبه کمک‌های اولیه، یخ شکن و مخزنی پر از گاز داشته باشید. به گفته کارشناسان بهتر است این موارد را همیشه در ماشین خود داشته باشید. مخصوصا اگر در جایی زندگی می‌کنید که از این اتفاقات زیاد می‌افتد.

ماشین خود را ترک نکنید. ماشین شما امن‌ترین جایی است که در این شرایط می‌توانید در آن باشید. مهم نیست داخل خودرو چقدر سرد باشد. همیشه بیرون سردتر است. پس باید خود را گرم نگه دارید. بهتر است هر ساعت برای ده دقیقه ماشین را روشن کنید تا گرم شود. حتما کلاه و لباس گرم بپوشید تا گرما از بدن شما خارج نشود. برای گرم نگه داشتن خود، دستان را در زیر بغل خودتان بگذارید تا گرمای بدن شما حفظ شود. تنها برای چک کردن لوله اگزوز از ماشین خارج شوید.

تا جایی که می‌توانید باید از خود مراقبت کنید. آرامش خود را حفظ کنید. اصولا در چنین شرایطی، افراد دیگری هم در اطراف ما گیر افتاده‌اند. در صورت داشتن غذا، چیزی بخورید که چربی و کربوهیدرات بالایی داشته باشد. این گونه غذاها به شما انرژی می‌دهند و گرما تولید می‌کند. این غذاها شامل آجیل، شکلات و آب نبات می‌شوند. اگر آب تمام شده است، از برف آب شده استفاده کنید.

از گوشی همراه خود زیاد استفاده نکنید، زیرا به باتری آن برای تماش‌های اضطراری نیاز پیدا خواهید کرد. در ماشین نرمش‌های کششی انجام دهید تا گرم شوید.

در زمان گیر افتادن ماشین در برف چه باید کرد؟ بخش دوم

گیر افتادن ماشین در برف

اگر ماشین گیر کرده در برف و به همراه خود حیوانات خانگی دارید، باید تمامی مراقبت‌های گفته شده را برای آنان هم انجام دهید. آنان را گرم نگه دارید. برای آن‌ها غذا فراهم کنید و اجازه ندهید به بیرون خودرو بروند. حیوانات مسن و توله سگ‌ها، بچه گربه‌ها و… می‌توانند بیشتر در معرض خطر باشند.

در صورتی که وضعیت بسیار شدید و خطرناک است، سعی کنید در معرض دید امدادگران قرار بگیرید. برای این کار چراغ‌های خطر یا گنبدی را روشن کنید تا آن‌ها بتوانند شما را ببینند. همچنین بهتر است پارچه رنگ روشنی را با آنتن یا درب خودرو ببندید.

وقتی طوفان تمام شد و می‌خواهید حرکت کنید، حتما آهسته و با احتیاط برانید. درست است که رانندگی شما بسیار بیشتر طول خواهد کشید، اما نداشتن سرعت بسیار مهم است. فاصله را با سایر خودروها حفظ کنید.

فشار تایرها در هوای سرد کاهش می‌یابد. در نتیجه، قبل از سفرهای طولانی و به صورت ماهانه لاستیک‌ها را چک کنید.

پیش از سفر کردن بهتر است آب و هوا و خطرات احتمالی را بررسی کنید. حتما از زنجیر چرخ استفاده کنید. همچنین بهتر است به همراه خود چراغ قوه، چند باتری و پاوربانک داشته باشید.

نکته: لوله اگزوز را مرتبا تمیز کنید. زیرا خطر مسمویت در زمان روشن کردن ماشین برای گرم شدن را زیاد می‌کند.

روشن کردن موتور برای جلوگیری از یخ زدن آن و خراب شدن باتری هم واجب است اما باید مدت زمان روشن بودن بسیار کم باشد.

بهتر است پیش از سفر در چنین شرایطی، اعضای خانواده خود را با خبر کنید.

برای یادگیری استفاده از کد اضطراری تماس، مطلب ۴ روش استفاده از کد اضطراری با من تماس بگیرید را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودکارهایی که باید در حین گیر کردن ماشین در برف را انجام دهید. آموزش دادیم. شما چه کارهای دیگری را پیشنهاد می‌کنیم؟ لطفا نظرات، تجربیات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا