آموزش

تمدید و خرید به موقع بیمه خودرو از بیمه دات کام بدون هیچ جریمه

از خودرو‌ها برای تردد بین شهری و درون شهری استفاده می‌شود تا سرعت زندگی افزایش داشته باشد. در برخی از مواقع دیده می‌شود که اتفاق‌ها و حوادثی رخ می‌دهد که جبران خسارت آن بسیار سنگین است. برای جبران این زیان‌های مالی و جانی که از طریق تصادف ماشین اتفاق می‌افتد، باید پشتوانه مالی داشت. بیمه اتومبیل همان حمایتگر و پشتوانه‌ای است که برای روزهای سخت و جبران خسارت در تصادف‌های به کمک راننده مقصر می‌آید. بیمه اتومبیل به دو نوع بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو تقسیم می‌شود. استفاده از سامانه‌های اینترنتی در این روزها به افراد کمک می‌کند تا فعالیت‌های روزمره خود را با سرعت بیشتری انجام دهنده و به طور بهینه از زمان خود استفاده کنند. به طور مثال به کمک این سامانه‌ها افراد به سادگی می‌توانند تعداد بسیاری از کالا و خدمات را بدون مراجعه حضوری و صرف وقت و هزینه خریداری کنند.خرید بیمه نیز از این قاعده مستثنی نیست و این روزها کمتر کسی به صورت حضوری بیمه اتومبیل خود را خریداری می‌کند. در خرید اینترنتی بیمه تمامی کارها بسیار سریع‌تر پیش خواهد رفت و شما در مدت زمان کوتاهی می‌توانید قیمت بیمه را استعلام گرفته و ضمن مقایسه شرایط قیمتی شرکت‌های مختلف بهترین بیمه را خریداری کنید. با ما همراه باشید تا در این زمینه بیمه خودرو اطلاعات کافی را کسب نمایید.

بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث یکی از بیمه نامه‌های اجباری است که تمام راننده‌ها باید آن را تهیه کنند. طبق این بیمه نامه هر گونه خسارت مالی یا جانی که برای شخص ثالث در حوادث رانندگی اتفاق بیافتد بر عهده بیمه‌گر است و هزینه‌های خسارت وارد شده جبران خواهد شد. همچنین با توجه به اینکه بیمه شخص ثالث اجباری است، اگر افراد دارای وسیله نقلیه زمینی این بیمه نامه را تهیه نکنند به طور حتم تخلف کرده و پلیس راهنمایی و رانندگی موظف به اعمال قانون ماشین است.

علت نام گذاری بیمه شخص ثالث به این معنا است که به بیمه‌گزار شخص اول، بیمه‌گر شخص ثانی و به فرد زیان دیده در حادثه شخص ثالث گفته می‌شود. همانطور که گفته شد، در این قانون به راننده مقصرشخص ثالث نمی‌گویند و شرکت بیمه هیچ تعهدی در قبال خسارت جانی راننده ندارد. پوشش‌های بیمه شخص ثالث عبارتند از:

پوشش جانی

در این پوشش بیمه‌ای، غرامت فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمانی افراد آسیب دیده در حوادث رانندگی تحت پوشش قرار می‌گیرد.

پوشش مالی

منظور از این نوع پوشش، جبران هزینه‌های و خسارت‌های مالی است که در حادثه رانندگی برای خودرو یا اموال افراد زیان دیده به وجود آمده است.

نرخ بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰

نرخ بیمه شخص ثالث در ابتدای هر سال و توسط قوه قضاییه به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام می‌شود. نرخ این بیمه نامه با توجه به دیه یک فرد بالغ در ماه‌های حرام محاسبه می‌شود که شرکت‌های بیمه موظف به پرداخت و جبران هزینه‌های جانی تا سقف تعهدات خواهند بود.

مبلغ نرخ بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰ برای ماه‌های غیر حرام معادل ۴۸۰ میلیون تومان و برای ماه‌های حرام معادل ۶۴۰ میلیون تومان است. توجه کنید که سقف پوشش مالی برای جبران هزینه‌ها مطابق با ماه‌های حرام و مبلغ ۶۴۰ میلیون تومان است. همچنین حداقل مبلغ برای پوشش جانی معادل یک چهارم مبلغ دیه در ماه‌های حرام است.

تخفیف بیمه شخص ثالث ارائه شده از طرف شرکت بیمه‌گر

شرکت های بیمه‌گر در بازۀ قیمتی که بیمۀ مرکزی هر ساله به آن ها ابلاغ می‎کند، مبلغ مطلوب را به عنوان حق بیمه برای خرید بیمه شخص ثالث اتومبیل به بیمه‌گزاران اعلام می‌‌کنند. بعضی از شرکت‌ها با لحاظ تخفیف‌های مجاز، قیمت بیمه شخص ثالث پایین تری به بیمه‌گزاران پیشنهاد می‌دهند؛ البته حق بیمه شخص ثالث پرداختی بیمه‌گزار، نباید از حداقل مبلغ حق بیمه‌ای که بیمۀ مرکزی اعلام کرده است، کمتر باشد.

بیمه بدنه خودرو

بیمه بدنه اتومبیل جبران کننده خسارت‌های وارد شده ناشی از حوادث رانندگی است که تصادف، آتش سوزی و سرقت خودرو را تحت پوشش قرار می‌دهد. در حقیقت بیمه بدنه خودرو مانند بیمه شخص ثالث اجباری نیست، اما بسیاری از راننده‌ها و مالکان خودرو این بیمه نامه را تهیه می‌کنند تا در صورت وقوع حوادث مختلف در اثر رانندگی، نگرانی برای جبران هزینه‌های ایجاد شده، کاهش پیدا کند.

پوشش‌های بیمه بدنه خودرو

در بیمه اتومبیل و نوع بیمه بدنه، پوشش‌ها اصلی و اضافی وجود دارد و بیمه‌گر با توجه به پوشش‌های اضافی که بیمه‌گزارانتخاب می‌کند، حق بیمه را مشخص خواهد کرد. این پوشش‌ها به شرح زیر هستند.

پوشش‌های اصلی بیمه بدنه

منظوراز پوشش‌های اصلی، خسارت‌های وارد شده به خودرو است که جزو پوشش‌های اضافی قرار نمی‌گیرند. این پوشش‌ها شامل موارد زیر است:

  • واژگونی و سقوط خودرو
  • برخورد با یک جسم متحرک یا ثابت
  • آتش سوزی خودرو یا لوازم یدکی
  • آذرخش یا انفجار خودرو یا لوازم یدکی
  • سرقت کلی خودرو

همچنین بیمه بدنه خسارت‌هایی که برای نجات خودرو در حین انتقال رخ می‌دهد را تا ۵۰ درصد جبران خواهد کرد و خسارت‌های وارد شده به لاستیک‌ها و باتری ماشین تا ۵۰ درصد قیمت نو این وسایل تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

جبران خسارات آتش سوزی با بیمه بدنه خودرو

نکته: خسارت‌های دیگری هم می‌تواند در این بیمه نامه تحت پوشش قرار گیرند که با پرداخت حق بیمه بیشتر شرایط خرید آن‌ها فراهم می‌شود. به طور مثال: هزینه‌های متعارفی که برای نجات خودرو یا انتقال خودرو به تعمیرگاه پرداخت می‌شود تا میزان ۲۰ درصد قابل جبران خواهند بود.

پوشش‌های اضافی بیمه بدنه خودرو

در کنار پوشش‌های اصلی بیمه بدنه، پوشش‌های فرعی و اضافی هم وجود دارد که بیمه‌گزار با توجه به شرایط و درخواست خود می‌تواند آن‌ها را خریداری کند. البته که با توجه به نوع پوشش اضافی که انتخاب می‌شود، مبلغ جداگانه‌ای به قیمت اصلی بیمه نامه اضافه خواهد شد و میزان حق بیمه افزایش پیدا می‌کند. این پوشش‌ها عبارتند از:

سرقت قطعات خودرو

این پوشش خسارت‌های ناشی از سرقت قطعات خودرو که در حال توقف بوده را جبران خواهد کرد.

ایاب و ذهاب

اگر خودرویی با توجه به حادثه رخ داده، قابل استفاده نباشد و باید در تعمیر گاه متوقف شود، بیمه‌گر به عنوان هزینه ایاب و ذهاب و به صورت روزانه هزینه‌ای را پرداخت می‌کند. دقت کنید که این پوشش حداکثر تا ۳۰ روز قابل استفاده است.

شکست شیشه

اگر با تغییر دما یا متراکم شدن هوای داخل خودرو، شیشه ماشین شکسته شود، از طریق این پوشش می‌توان جبران خسارت کرد.

نوسانات قیمت

در بیمه بدنه پرداخت خسارت‌ها با توجه به ارزش واقعی خودرو هنگام تهیه این بیمه نامه انجام می‌شود. اگر ارزش خودرو شما در طول مدت بیمه نامه نوسانات قیمت داشته باشد می‌توانید با استفاده از این پوشش به ارزش روز خودرو خود خسارت دریافت کنید.

بلایای طبیعی

این پوشش خسارت‌های ناشی از بالایای طبیعی مانند: سیل، زلزله و آتشفشان را تحت پوشش قرا می‌دهد و جبران خسارت بر عهده شرکت بیمه است.

اسید پاشی و مواد شیمیایی

با تهیه این پوشش، همه خسارت‌هایی که ناشی از اسید پاشی، رنگ یا مواد شیمیایی بر روی بدنه خودرو ایجاد شده است، تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

ترانزیت

این پوشش بیمه بدنه خودرو، برای موارد و خطراتی است که در خارج از کشور به وسایل نقلیه وارد می‌شود.

کشیدن میخ

ایجاد خط و خش با میخ یا شی تیز، خسارت‌هایی را بر روی بدنه خودرو ایجاد می‌کند که جبران خسارت آن تحت پوشش اضافی بیمه بدنه قرار می‌گیرد.

حذف فرانشیز

همانطور که می‌دانید پرداخت بخشی از خسارت‌های وارد شده در هر بیمه نامه‌ای بر عهده بیمه‌گزار است که به آن فرانشیز می‌گویند. با خرید پوشش حذف فرانشیز می‌توان پرداخت تمام خسارت‌های ایجاد شده را بر عهده شرکت بیمه قرار داد.

چرا استعلام بیمه بدنه، قبل از خرید بیمه آنلاین مفید است؟

شرکت بیمه تمام پوشش های مذکور را در قبال دریافت حق بیمه اضافی ارائه می‌کند. باید دقت نمود که تنوع سبد پوشش بیمه ای شرکت های بیمه‌گر متفاوت است. همین نکته سبب می‌شود، بیمه‌گزار قبل از خرید بیمه‌ بدنه خودرو، در سایت بیمه دات کام به استعلام بیمه بدنه و مقایسه پوشش‌های مختلف شرکت های بیمه‌گر می‌پردازد. بیمه گزار بعد از محاسبه بیمه بدنه، بهترین بیمه آنلاین خودرو را خریداری می‌کند.

برای خرید اینترنتی بیمه بدنه ماشین به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/carbody

قیمت بیمه بدنه خودرو

همانطور که توضیح داده شد، بیمه بدنه مانند بیمه شخص ثالث قیمت مشخصی ندارد و با توجه به پوشش‌های انتخابی و نوع خدماتی که شرکت‌های بیمه‌ای ارائه می‌کنند، قیمت‌ها متفاوت است. برخی از شرکت‌های بیمه‌ای با توجه به تخفیفاتی که برای بیمه‌گزار‌ها در نظر می‌گیرند، شرایط بهتری برای خرید این بیمه نامه فراهم خواهند کرد.

محاسبه قیمت بیمه بدنه ماشین

توجه کنید که نرخ پایه بیمه بدنه به ارزش خودرو بستگی دارد و بیمه مرکزی مبلغ ثابتی را مشخص نمی‌کند. همچنین یکی دیگر از دلایل تفاوت قیمت بیمه بدنه می‌تواند انتخاب پوشش‌های اضافی در این بیمه نامه باشد که در شرکت‌های بیمه متفاوت است.

خرید آنلاین انواع بیمه خودرو

خرید بیمه اتومبیل از بیمه دات کام

اگر بخواهید که برای خرید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو از طریق مراجعه حضوری اقدام کنید، باید ساعت‌ها زمان صرف کنید تا قیمت بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث را از شرکت‌های مختلف استعلام کرده تا این بیمه نامه‌ها را تهیه کنید. اما در حال حاضر خرید بیمه در عرض چند ثانیه و تنها با چند کلیک از سایت  bimeh.com امکان پذیر است. بیمه دات کام یک کارگزاری سامانه استعلام، مقایسه و خرید بیمه است که با توجه به مجوز از سوی بیمه مرکزی، شرایط خرید آنلاین انواع بیمه نامه را فراهم کرده است. کافی است به صفحه اصلی و بخش منوی محصولات مراجعه کرده و بیمه نامه خودروی خود را خریداری کنید.

برای اطلاعات کامل در خصوص بیمه شخص بدنه خودرو و بیمه شخص ثالث ماشین، به سایت بیمه دات کام(https://bimeh.com) )مراجعه نمایید.

/ پایان رپورتاژ

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و لینک 2 دانلودهیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا