آموزش

آموزش تصویری حذف دوطرفه پیام در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی دنیا است که روز به روز بر قابلیت‌های آن اضافه می‌شود. یکی از این ویژگی‌ها امکان حذف پیامی 🗑️ است که در دایرکت ارسال می‌کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش تصویری حذف دوطرفه پیام در اینستاگرام میپردازیم.

آموزش Unsend message در اینستاگرام

?How to Delete Instagram Messages from Both Sides

گاهی ممکن است اشتباها پیامی را برای شخص خاصی در اینستاگرام ارسال کنید یا تصویر و ویدئویی را ناخواسته برای کسی بفرستید. در این حالت، بهترین کار این است که هر چه سریعتر پیام خود را حذف کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش تصویری حذف پیام اینستاگرام میپردازیم.

Unsend message یعنی چه؟

اگر برای شما این سوال پیش آمده است که آیا دایرکت اینستاگرام حذف میشود؟ باید بگوییم که پاسخ به آن مثبت است. حذف گپ در اینستا توسط ارسال کننده پیام انجام می‌شود. هر کاربر می‌تواند تنها پیامی را که خودش ارسال کرده است، حذف کند. در این حالت شما گزینه‌ای به نام Delete که اصولا برای پاک کردن پیام استفاده می‌شود، نخواهید داشت. بلکه به جای آن در اینستاگرام از واژه Unsend استفاده شده است.

برای استفاده از این قابلیت، ابتدا باید اینستاگرام خود را به آخرین نسخه آن به روزرسانی کنید. برای این کار وارد اپ استور یا گوگل پلی شوید. اینستاگرام را جستجو کنید و روی دکمه Update بزنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید پیام‌های ۲ الی ۳ ماه پیش خود را هم Unsend کنید.

به محض این که شما پیامی را برای کاربری ارسال کنید، اعلان آن برای فرد نمایش داده می‌شود. در نتیجه، بهترین زمان برای حذف پیام وقتی است که فرد آفلاین باشد و آن را نخوانده باشد. شما می‌توانید به سادگی متوجه خوانده شدن یا نشدن پیام خود شوید. کافی است سریعا اقدام به حذف پیام کنید. در عین حال، به Seen شدن پیام خود توسط آن کاربر توجه کنید. اگر پیش از خوانده شدن پیام، آن را حذف کنید، نوتیفیکیشن آن هم حذف خواهد شد. اگر کاربر آنلاین باشد و اعلان پیام شما را هم دریافت کرده باشد اما آن را نخوانده باشد، با حذف پیام، اعلان حذف می‌شود و فرد نمی‌تواند متوجه شود که شما چه پیامی ارسال کرده بودید. اگر هم آفلاین بوده باشد، به طور کلی متوجه نخواهد شد که شما پیامی ارسال کرده بودید.

البته شما می‌توانید پیام مشاهده و خوانده شده را هم حذف کنید اما ممکن است فرد از آن اسکرین شات گرفته باشد یا آن را برای فرد دیگری ارسال کرده باشد.

نکاتی درباره حذف کامل چت در اینستاگرام

وقتی حذف دو طرفه چت اینستاگرام را انجام دادید، امکان بازگشت دادن پیام حذف شده وجود ندارد. وقتی پیامی را Unsend کنید، آن پیام هم برای شما و هم برای آن کاربر حذف می‌شود.

اگر کاربر گزینه نمایش دادن بخشی از پیام در اعلان را فعال کرده باشد، امکان دارد پیام ارسالی شما را بتواند در زمان آنلاین بودن مشاهده کند یا بخشی از آن را در اعلانی که هنگام دریافت پیام نمایش داده می‌شود، بخواند.

همچنین شما نمی‌توانید با Unsend کردن یک پیام، چندین پیام را به صورت همزمان حذف کنید. بلکه باید پیام‌ها را یک به یک حذف کنید. اگر می خواهید تمامی پیام ها را حذف کنید باید کل چت را پاک و Delete کنید. البته با این کار چت شما و کاربر دیگر، صرفا برای شما پاک می شود و همچنان برای آن کاربر باقی می ماند.

نکته دیگر این است که با بلاک کردن شخص، پیام‌های شما حذف نخواهد شد. فرد بلاک شده می‌تواند تمامی پیام‌های قبل از بلاک شدن را مشاهده کند.

اگر شما اکانت اینستاگرام خود را به صورت کلی حذف کنید، همچنان پیام‌های ارسالی شما به کاربران دیگر در دایرکت آن‌ها باقی خواهد ماند. مگر این که آن کاربر چت شما را پاک کند.

در برخی موارد، کاربران از برنامه هایی برای کنترل و مدیریت اکانت خود استفاده می کنند که فعالیت های پیج آنان را ضبط می کند. این امکان وجود دارد که پیام شما در چنین برنامه ای ذخیره شود و فرد بتواند از آن مطلع شود. اصولا این برنامه ها از نوع برنامه های واسط یا غیررسمی هستند که اینستاگرام از آنها پشتیبانی نمی کند و می تواند برای اکانت شخص تهدید محسوب شود. زیرا امکان حذف اکانت از جانب اینستاگرام وجود دارد.

اگر می‌خواهید نحوه ارسال پیام اتوماتیک در اینستاگرام را یاد بگیرید، مطلب آموزش ۳ روش ارسال پاسخ خودکار دایرکت اینستاگرام را مطالعه کنید.

نحوه حذف دوطرفه پیام در اینستاگرام گوشی و کامپیوتر

برای حذف دوطرفه پیام در اینستاگرام وارد بخش دایرکت شوید.

حذف کامل چت در اینستاگرام

سپس روی چت موردنظر بزنید. حال روی پیامی که می‌خواهید حذف کنید فشار دهید و نگه دارید. سپس گزینه Unsend massage را انتخاب کنید.

حذف دوطرفه پیام در اینستاگرام

در نسخه وب نیز وارد اکانت خود شوید. سپس روی آیکون دایرکت کلیک کنید.

حذف دوطرفه پیام در اینستاگرام

حال روی چت موردنظر خود بزنید. نشانگر موس را روی پیام ببرید. حال روی سه نقطه کنار آن کلیک کنید.

حذف دوطرفه پیام در اینستاگرام

سپس گزینه Unsend را انتخاب کنید.

حذف دوطرفه پیام در اینستاگرام

برای یادگیری ارسال پیام یکبار مصرف، مطلب آموزش ارسال پیام، عکس و.. یکبار مصرف و مدت دار دایرکت اینستاگرام را مطالعه کنید.

نظرات و پیشنهادات ما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه حذف دایرکت اینستاگرام در آپدیت جدید را آموزش دادیم. آیا این قابلیت برای اکانت شما فعال شده است؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا