آموزش

آموزش کامل تغییر مالک سیم کارت همراه اول به همراه نکات آن

اگر سیم کارتی دارید و از آن استفاده نمی کنید می توانید آن را به یکی از اعضای خانواده، دوستان یا آشنایان خود بدهید، 🔄 پیشنهاد میکنیم حتما قبل از انجام اینکار آموزش کامل تغییر مالک سیم کارت همراه اول به همراه نکات آن را دنبال کنید.

نحوه تغییر اطلاعات مالک سیم کارت همراه اول

How to Change the Information of The Owner of The MCI Sim Card

همانطور که می دانید برای استفاده از تمامی امکانات و انجام امور سیم کارت نیاز به حضور مالک در محل است. بنابراین اگر سیم کارت دست دومی خریداری کرده اید و یا یکی از اعضای خانواده شما سیم کارت خود را به شما می دهد باید برای تغییر اطلاعات مالک سیم کارت همراه اول اقدام کنید. در ادامه تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول چیست و چرا مهم است؟

وقتی که سیم کارتی را خریداری کرده اید که به نام شما نیست نمی توانید برای انجام کارهایی مانند دریافت ریز مکالمات، قطع و وصل کردن سیم کارت و غیره اقدام کنید. برای انجام این امور شما باید مالک را به دفاتر خدماتی ببرید که همیشه این کار امکان پذیر نیست. برای جلوگیری از مشکلات شما می توانید به محض دریافت سیم کارت برای تغییر مالکیت آن اقدام کنید. برای انجام این کار یک سری مدارک که در ادامه توضیح خواهیم داد را به دفاتر خدماتی می برید و از مالک می خواهید که برای انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول شما را همراهی کنید. بعد از انجام این کار لازم نیست که مالک اصلی برای دریافت خدمات حضور داشته باشد چون از آن به بعد مالک سیم کارت خود شما هستید.

علاوه بر این، توصیه می کنیم که اگر سیم کارتی دارید که از آن استفاده نمی کنید و می خواهید به شخص دیگری هدیه دهید یا بفروشید حتما برای تغییر مالکیت اقدام کنید. چون در برخی مواقع فرد ممکن است از این مسئله سوء استفاده کند و به ضرر شما تمام شود.

بانک ها و موسسات دولتی و خصوصی خدمات خود را به کاربرانی ارائه می دهند که از سیم کارتی که به نامشان است استفاده کنند.

همچنین تمام مشترکین حقیقی مجاز به داشتن ۱۰ سیم کارت (برای هر اپراتور) هستند و اگر فرد بیش از ۱۰ سیم کارت را تحت مالکیت خود داشته باشد باید برای به نام زدن سیم کارت همراه اول خود اقدام کند.

احتمال مهاجرت یا فوت شدن مالک سیم کارت همراه اول را هم باید به این لیست اضافه کنیم.

تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول چیست و چرا مهم است؟

مراحل انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول

تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول به صورت غیر حضوری، اینترنتی، از طریق سایت، کد دستوری، بدون پوکه امکان پذیر نیست.

تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول بدون حضور مالک فعلی امکان پذیر نیست. پس خریدار و مالک باید هر دو حضور داشته باشند.

در صورتی که هر یک از طرفین به سن قانونی نرسیده باشند، حضور پدر یا جد پدری الزامی می باشد.

در صورتی که هر یک از طرفین به سن قانونی نرسیده باشند اما دارای حکم رشد دادگاه باشند باید این حکم را همراه با مدارک مورد نیاز به اپراتور تحویل دهند.

فرد متقاضی باید برای انتقال مالکیت سیم کارت همراه درخواست کند.

مدارک لازم را که در ادامه توضیح خواهیم داد را به دفتر خدماتی مد نظر خود تحویل دهید.

رمز انتقال سیم کارت همراه اولی که برای مالک ارسال می شود را به اپراتور ارائه دهید.

در صورتی که سیم کارت دارای بدهی باشد با صدور قبض میان دوره باید آن را پرداخت کنید. در غیر این صورت تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول امکان پذیر نیست.

در نهایت با دادن امضا و اثر انگشت سند نقل و انتقال سیم کارت تنظیم می شود و پیامکی برای هر دو طرف ارسال می شود.

اگر به غیر از سیم کارت همراه اول، از سیم کارت ایرانسل استفاده می کنید آموزش کامل تغییر مالک سیم کارت ایرانسل به همراه نکات آن را هم دنبال کنید.

مدارک مورد نیاز برای تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول در دفاتر پیشخوان

یکی از مراکز تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول ، دفاتر پیشخوان است. مدارک زیر را تهیه کنید و به اپراتور مربوطه تحویل دهید:

  • اصل و کپی کارت ملی خریدار
  • اصل و کپی کارت ملی انتقال دهنده
  • به همراه داشتن سیم کارت در یک گوشی روشن
  • کد پستی ۱۰ رقمی خریدار و انتقال دهنده سیم کارت
  • ارائه روزنامه رسمی شرکت و معرفی ناه نماینده مربوطه و ارائه کارت ملی وی (در صورتی که یکی از دو طرف یک شخصیت حقوقی باشد)
  • اصل و کپی وکالت نامه قانونی (در صورتی که وکیل قانونی به جای انتقال دهنده مراجعه کند)
  • گذرنامه (به جای کارت ملی) برای اتباع خارجی

اگر برای مدت طولانی است از سیم کارتی استفاده می کنید که مالک آن را نمی شناسید برای تغییر مشخصات سیم کارت همراه اول خود باید سیم کارت، کارت ملی، کد پستی و آدرس محل سکونت خود را آماده کنید و به مراکز امور مشترکین همراه اول مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول در دفاتر پیشخوان

هزینه تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول

طبق تعرفه سال ۱۴۰۰  برای انتقال مالکیت سیم کارت همراه اول ۱۵۰۰۰۰ تومانی باید ۲۵۰۰۰ تومان توسط یکی از طرفین پرداخت شود. علاوه بر این قبض میان دوره سیم کارت صادر شده و انتقال دهنده باید آن را پرداخت کند.

هزینه تغییر مالکیت سیم کارت اعتباری همراه اول ۲۰۰۰۰ و سیم کارت های دائمی ۸۰۰۰۰ ریال می باشد.

تحویل سند بعد از تغییر نام مالک سیم کارت همراه اول

بعد از اتمام مراحل تغییر مالک سیم کارت همراه اول سندهایی برای هر دو طرف تنظیم می شود که باید طرفین آن را امضا کنند. بعد از آن با استعلام مالکیت سیم کارت همراه اول فرد گیرنده به عنوان مالک شناخته می شود.

برای انتقال مالکیت گوشی در سامانه همتا هم می توانید از ۳ روشی که قبلا در لینک 2 دانلودآموزش دادیم استفاده کنید.

تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول با گوشی

همراه یار یکی از سرویس هایی است که خدمات در محل را به شما ارائه می دهد. کاربران برای دریافت خدمات در محل با شماره ۹۹۹۰ تماس برقرار می کنند و عدد ۴ را انتخاب می کنند. در کمتر از ۳ ساعت نماینده همراه اول در محل حضور پیدا می کند. شما از همراه یار می توانید برای انجام امور زیر استفاده کنید:

انتقال مالکیت (تغییرنام) شماره تلفن همراه

  • فعالسازی سیم کارت
  • قطع مفقودی سیم کارت
  • تعویض سیم کارت
  • ترابرد به همراه اول
  • تغییر آدرس
  • تبدیل خط اعتباری به دائمی

تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول با گوشی

تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول کجا انجام میشود؟

همانطور که در بالا توضیح دادیم شما می توانید با مراجعه حضوری به نمایندگی ها و دفاتر فروش این اپراتور برای سلب مالکیت سیم کارت همراه اول خود اقدام کنید. با انجام این کار در صورت سوء استفاده از سیم کارت شما مسئولیتی به عهده نخواهید داشت.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در مطلب آموزش کامل تغییر مالک سیم کارت همراه اول به همراه نکات آن امروز لینک 2 دانلودما سعی کردیم اطلاعات لازم در مورد تغییر مالکیت سیم کارت همراه اول اعتباری و دائمی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر نکته ای وجود دارد که از قلم افتاده است و یا اینکه تجربه انتقال سیم کارت همراه اول را داشته اید یا نظر یا پیشنهادی دارید می توانید در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا