آرایشی

دنیایی از کرم ضد آفتاب مناسب انواع پوست


کرم های ضد آفتاب وسایل بهداشتی صورت هستند که برای محافظت و مراقبت از پوست در برابر اشعه های مضر نور خورشید تولید شده اند. گفتنی است مطابق با مطالعات صورت گرفته، ثابت شده که برخی از این اشعه ها توانایی عبور از شیشه پنجره را دارند، به همین دلیل نیاز است حتی زمانی که داخل خانه و فضای بسته هستید نیز از این محصول استفاده کنید.

هر چند ضرورت استفاده از این محصولات در فصل تابستان و بهار بیشتر احساس می‌شود، اما به این معنا نیست که در فصل های دیگر شما دغدغه خرید یک کرم ضد آفتاب مناسب انواع پوست را نداشته باشید، چراکه نور خورشید و اشعه‌های خطرناک و مضر آن در تمامی فصل‌ها وجود دارند و سلامت پوست را تحت تاثیر قرار می دهند. بنابراین باید کرم ضد آفتابی که انتخاب می‌کنید دارای SPF متناسب با پوست و میزان قرار گیری شما در برابر اشعه‌های خورشید باشد.

SPF به چه معناست؟

SPF یکی از معیارهای سنجش علمی برای اندازه گیری میزان مقاومت یک کرم ضد آفتاب در برابر تابش خورشید است. مطابق با قوانین بهداشت جهانی تمام ضد آفتاب‌ها باید دارای برچسبی باشند تا بر روی آن میزان SPF و نفوذناپذیری مقابل اشعه‌های مضر خورشید مشخص شده‌است.

ضررهایی که اشعه فرابنفش به پوست می‌رساند بسیار است، اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید دو نوع اشعه فرابنفش وجود دارد؛ نوع A و B. این اشعه‌ها هر کدام آسیب‌های متفاوتی را به پوست می‌رسانند؛ به این صورت که اشعه‌های نوع B باعث آفتاب سوختگی و سرخی پوست می‌شوند اما اشعه‌های نوع A به جای این اثر باعث چین و چروک و پیری زودرس خواهند شد.

از آنجایی که هر دو این محصولات سرطان‌زا هستند، بهتر است محصولی که انتخاب می‌کنید جزو ضد آفتاب‌های طیف گسترده باشد، تا از نفوذ هر دو این اشعه‌های مضر به پوست جلوگیری کند. علاوه بر این هنگام خرید این محصولات، بهتر است یک گزینه با SPF مناسب و مطابق با نوع پوست خود را از میان بهترین برندهای ضد آفتاب موجود در بازار، انتخاب کنید.

بهترین برند ضد آفتاب

دسته بندی SPF کرم‌های ضد آفتاب

همانطور که می‌دانید عدد SPF ‌ای که بر روی جعبه ضد آفتاب‌ها ذکر شده در واقع میزان حفاظت در برابر UV نوع B را مشخص می کند. بنابراین بهتر است هنگام خرید، علاوه بر اعتبار برند و خصوصیات دیگر چنین محصولاتی، به میزان SPF موجود در آن‌ها نیز توجه کنید. امروزه اکثر برندها محصولات خود را بر اساس SPFهای مختلف دسته بندی می‌کنند که این نکته نیز برای انتخاب یک محصول مناسب به شما کمک بیشتری می‌کند.

ضد آفتاب‌های دارای SPF 0-9

این نوع از ضد آفتاب‌ها به صورت معمول تا ۵۰ درصد در مقابل اشعه مستقیم خورشید مقاومت دارند. بهتر است هنگام شب و یا زمانی که در منزل هستید از آن‌ها استفاده کنید؛ همچنین افراد، با پوست و مو‎های تیره نیز می‌توانند از میان محصولات ضد آفتاب با SPF کمتر از ۹، یک گزینه عالی را برای خرید خود انتخاب کنند.

بهترین برند ضد افتاب

ضد آفتاب‌های دارای SPF 10-29

اگر کرم ضد آفتاب خود را از بین محصولاتی با این میزان SPF انتخاب کرده باشید، مقاومتی تا ۹۳ درصد را برای پوست شما فراهم می‌کند. غالبا از این دسته کرم‌های ضد آفتاب در فصل زمستان، که اشعه خورشید به صورت مستقیم نمی‌تابد، مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع محصولات بیشتر مخصوص افراد با پوست گندم گون و یا به صورت کلی، نژاد آسیای میانه مانند هند و … تولید می‌شوند.

بهترین مارک ضد آفتاب

ضد آفتاب‌های دارای SPF 30-49

کرم‌های ضد آفتاب‎ دارای SPF 30-49، به عنوان پر مصرف‌ترین نوع میان محصولات ضد آفتاب شناخته می‌شوند؛ چرا اکثر مردم، به خصوص افراد با پوست‌های روشن و معمولی در همه فصل‌ها به ویژه تابستان، از آن استفاده می‌کنند. بنابراین می‌توان گفت محصولات قرار گرفته در این دسته تا ۹۷ درصد در برابر اشعه‌ها مضر آفتاب مقاومت می‌کنند که یک کرم ضد آفتاب مناسب انواع پوست هستند.

کرم ضد آفتاب مناسب انواع پوست

ضد آفتاب‌های دارای SPF 50-69

اگر قصد خرید یک کرم ضد آفتاب خوب برای کودکان خود را دارید، محصولات این دسته مناسب هستند؛ زیرا تا ۹۷ درصد از نفوذ اشعه‌های سرطان زا خورشید به پوست جلوگیری می‌کنند. همچنین ضد آفتاب‌های دارای SPF 50 تا ۶۹ بیشتر برای پوست‎‌های نرمال، چهره‌های بلوند و به طور کلی نژاد اروپایی، مناسب است.

کرم ضد افتاب مناسب انواع پوست

ضد آفتاب های دارای بالای SPF 70

باور غلطی بین اکثر افراد وجود دارد که، تصور می‌کنند هر چقدر میزان SPF ضد آفتاب آن‌ها بالاتر باشد پس قطعا بهتر نیز عمل می‌کند. اما شاید نمی‌دانند این دسته از محصولات تا چه اندازه می‌توانند آسیب‌زا باشند. چرا که شرکت‌های تولید کننده ضد آفتاب برای بالا بردن غلظت مواد و SPF این محصولات در هر مرحله چربی بیشتری را به آن اضافه می‌کنند که بسیار برای پوست خطرناک است.

بنابراین بهتر است بدانید تفاوت مقاومت یک ضد آفتاب با SPF بالای۷۰ که ۹۸ درصد است، تفاوت چندانی با انواع دیگر ندارد. اما گاهی به تشخیص و تجویز پزشک ممکن است افراد مبتلا و یا مستعد بیماری‌های پوستی، احتیاج به مصرف آن‌ها پیدا کنند.

بهترین کرم ضد آفتاب

نکات تکمیلی درباره مصرف ضد آفتاب

  • حتما به صورت دائم در روز و شب از کرم‌ ضد آفتاب استفاده کنید.
  • نیم ساعت زودتر از خروج خود از خانه بهتر است که از ضد آفتاب استفاده کنید و سپس هر دوساعت آن را تمدید کنید.
  • اگر پوست حساسی دارید حتما از ضد آفتاب‌هایی با طیف گستره استفاده کنید.
  • بیشترین میزان اشعه‌های آفتاب در بین ساعت‌های ۱۰ الی ۱۶ است و محافظت از پوست به وسیله کرم‌ ضد آفتاب مناسب انواع پوست بسیار اهمیت دارد.
  • میزان SPF هیچ تاثیری بر روی ماندگاری این محصولات نداشته و همه آن‌ها هر دو ساعت احتیاج به تمدید دارند.
  • حتی در سایه احتیاج به استفاده از ضد آفتاب وجود دارد چرا که بازتاب اشعه‌های خورشید نیز می‌تواند به شما آسیب بزند.

سوالات متداول درباره خرید بهترین مارک ضد آفتاب

ضد آفتاب‌ها محصولاتی هستند که به صورت روزانه مورد استفاده عموم مردم قرار دارند بنابراین سوالاتی بسیاری نیز درباره خرید آن‌ها مطرح می‌شود که کارشناسان الانزا در این قسمت به برخی از پرتکرارترین آن‌ها پاسخ داده‌اند.

چندبار در روز از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

طبیعتا یک بار استفاده از کرم ضد آفتاب در روز کافی نیست و با توجه به میزان قرار گرفتن در آفتاب احتیاج به ترمیم دارد.

بهترین مارک ضد آفتاب چیست؟

بهتر است ضد آفتاب خود را از سایت های تخفیف لوازم آرایشی و بهداشتی انتخاب کنید تا بتوانید از نظرات کاربران آن نیز در خرید خود نهایت استفاده را ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا