آموزش

آموزش 11 روش تمیز کردن کف اتو بخار سوخته

گاهی ممکن است در اثر فراموشی یا قرار دادن بیش از حد اتو روی یک لباس 👚 ، برخورد آن با وسیله‌ای پلاستیکی و… سطح آهنی اتو کثیف شود. در این حالت تکه‌های لباس، پلاستیک و… به کف اتو می‌چسبد و نمی‌توانید آن را روی لباس دیگری بکشید. بنابراین، بهتر است در اسرع وقت اتو را تمیز کنید. اصولا این تکه‌ها به سادگی جدا نمی‌شوند. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش ۱۱ روش تمیز کردن کف اتو بخار سوخته میپردازیم.

نحوه تمیز کردن کف اتو سوخته

?How to Clean Your Scorched Iron

اگر چیزی به سطح آهنی اتو بچسبد، جدا کردن آن می‌تواند بسیار سخت باشد. تا زمانی هم که اثر سوختگی روی اتو باشد، نمی‌توانید آن را برای لباس‌های خود استفاده کنید زیرا تکه‌های سوخته و لکه‌های آن به دیگر لباس‌های منتقل می‌شود. در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه تمیز کردن اتوی سوخته را آموزش می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نکته: توصیه می کنیم از نمک، جوش شیرین و موادی که ممکن است به صفحه نچسب و تفلونی اتو آسیب برساند، استفاده نکنید. در صورت استفاده کردن، مراقب باشید تا کف اتو خط و خش نیفتد.

مرحله اول تمیز کردن کف اتو بخار

پیش از تمیز کردن اتو سوخته، آن را از برق جدا کنید. اجازه دهید اتو خنک شود. از یک موچین یا وسیله‌ای مشابه برای جدا کردن تکه‌های چسبیده استفاده کنید. حتما تکه‌ها باید خشک شده باشند. اگر تکه‌ها پلاستیکی هستند، پس از خشک شدن، آنان را با چاقویی پلاستیکی تا جای ممکن جدا کنید. سپس با دستمالی نمدار سطح را تمیز کنید. پس از انجام این مراحل، سایر روش‌ها را برای از بین بردن باقی مانده‌ها استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم دفترچه راهنمای اتو را مطالعه کنید. ممکن است در دفترچه راهنما نکاتی درباره نحوه تمیز کردن جای سوختگی باشد. همچنین ممکن است درباره موادی که نباید به اتو بزنید، نوشته شده باشد.

تمیز کردن کف اتو تفلون با استامینوفن

برای تمیز کردن اتوی سوخته می‌توانید از قرص استامینوفن استفاده کنید. در این حالت باید اتو گرم باشد. آن را گرم کنید و سپس از برق جدا کنید. حال قرص را به آرامی روی محل چسبندگی بکشید. مراقب دستان خود باشید که نسوزند. سپس یک پارچه مرطوب بردارید و آن بخش را پاک کنید. این کار را آن قدر تکرار کنید تا چسبندگی‌ها از بین بروند.

تمیز کردن اتو با جوش شیرین

تمیز کردن کف اتو

برای تمیز کردن اتو با جوش شیرین مقداری جوش شیرین را با آی مخلوط کنید. ترکیب این دو ماده باید دو به یک باشد. یعنی اگر دو قاشق جوش شیرین استفاده می‌کنید، یک قاشق آب به آن اضافه کنید. سپس این خمیر را به صورت دورانی روی چسبندگی‌ها بمالید. مراقب باشید خمیر وارد سوراخ‌های کف اتو نشود.

همچنین می‌توانید جوش شیرین را با آبلیمو ترکیب کنید. اسید حاصل از آبلیمو ترش و اثر سایشی ملایم جوش شیرین می‌توانند چسبندگی‌ها را شل کنند. خمیر حاصل از ترکیب این دو را به مدت حداقل ۵ دقیقه روی محل چسبندگی بگذارید. بعد از ۵ دقیقه بخشی از آن را تست کنید و ببینید آیا لکه از بین می‌رود یا خیر. خمیر را به آرامی روی سطح بمالید. خمیر اضافی را با پارچه‌ای مرطوب پاک کنید و اجازه دهید اتو خشک شود.

تمیز کردن اتو با سرکه

تمیز کردن کف اتو

برای تمیز کردن اتو با سرکه، مقداری سرکه سفید را گرم کنید. سپس پارچه‌ای را به سرکه آغشته کنید. پارچه را به آرامی روی صفحه سوخته اتو بکشید. در نهایت، پارچه‌ای تمیز و نمدار را روی کفت اتو بکشید تا تمیز شود. اگر سرکه به تنهایی تاثیر بر لکه‌ها و سوختگی‌ها ندارد، مقداری نمک یا جوش شیرین به آن اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید تا نمک و یا جوش شیرین حل شود. یک پارچه تمیز را در محلول قرار دهید. سپس کف اتو را پاک کنید. این کار را آن قدر انجام دهید تا لکه پاک شود. در نهایت، کف اتو را با پارچه‌ای تمیز و نمدار پاک کنید.

روش دیگر این است که پارچه آغشته شده را روی سطحی پهن کنید. سپس کف اتو را روی آن قرار دهید. آن را به مدت حداقل نیم ساعت استراحت دهید. سپس با پارچه کف اتو را تمیز کنید.

تمیز کردن کف اتو تفلون با پودر لباسشویی و ظرفشویی

تمیز کردن اتو بخار سوخته

برای تمیز کردن کف اتو تفلون و اتوهای نچسب، می‌توانید از مایع لباسشویی استفاده کنید. یک یا دو قطره مایع لباسشویی را در یک کاسه کوچک آب گرم بریزید. سپس پارچه تمیزی را به محلول آغشته کنید و روی صفحه آهنی بکشید. سپس با حوله کف اتو را خشک کنید.

برای پاک کردن لباس سوخته از اتو می‌توانید از مایع ظرفشویی هم استفاده کنید. فرقی ندارد. می‌توانید پارچه یا حوله را در محلول خیس کنید. کف اتو را روی آن بگذارید و اجازه دهید تا چند ساعت خیس بخورد. صفحه فلزی را با اسفنج به آرامی پاک کنید.

پاک کردن پلاستیک از کف اتو با آب اکسیژنه

روش دیگر برای تمیز کردن اتوی سوخته این است که پارچه تمیزی را به آب اکسیژنه آغشته کنید. سپس آن را روی سطحی پهن کنید. کف اتو را روی آن قرار بدهید. چند ساعت صبر کنید. سپس سطح اتو را تمیز کنید. شاید نیاز باشدی این کار را چند بار انجام دهید تا همه لکه‌ها از بین بروند.

تمیز کردن کف اتو بخار سوخته با پولیش فلزی

اگر کف اتوی سوخته شما آهنی است و روکش نچسب ندارد، می‌توانید از چند قطره محلول پولیش فلزی استفاده کنید. پولیش را با پارچه‌ای روی جای سوختگی بمالید تا زمانی که ناپدید شود. سپس با یک پارچه تمیز آن را پاک کنید.

تمیز کردن اتو بخار سوخته با لاک پاک کن

تمیز کردن اتو بخار سوخته

راه دیگر برای تمیز کردن اتوی سوخته این است که از لاک پاک کن استفاده کنید. مقداری از لاک پاک کن را روی پنبه بمالید. سپس بخش کوچکی از اتو را تست کنید. بهتر است این روش را روی اتوی گرم اجرا کنید. البته اتو نباید داغ باشد که دست شما بسوزد یا لاک پاک کن بخار شود. می‌توانید درجه اتو را روی پایین ‌ترین حالت قرار دهید. در نهایت با یک پارچه تمیز باقی مانده‌ها را پاک کنید.

تمیز کردن کف اتو بخار با شمع

برای تمیز کردن کف اتو بخار با شمع، آن را روی پایین ترین درجه بگذارید یا آن را روشن کنید. پس از گرم شدن از برق جدا کنید. وقتی هنوز گرم است این روش را اجرا کنید. سپس شمعی را بردارید و روی سوختگی بمالید. سپس با یک پارچه ضخیم موم شمع را بمالید تا لکه پاک شود. پس از این کار، با پارچه ضخیم و نمدار دیگری روی کف اتو را خوب تمیز کنید.

تمیز کردن اتو بخار سوخته با روزنامه

تمیز کردن کف اتو

برای تمیز کردن اتو بخار سوخته، درجه آن را روی بالاترین حالت بگذارید. سپس یک پارچه تمیز و خشک را روی میز اتو بگذارید. روی آن را با یک تکه روزنامه بپوشانید. سپس روزنامه را اتو کنید. حال تکه‌های پارچه سوخته از صفحه فلزی اتو جدا خواهند شد. این کار را چند بار انجام دهید تا تمامی لکه‌ها از بین بروند.

تمیز کردن اتو بخار سوخته با نمک

تمیز کردن اتو بخار سوخته

اتو را روی دمای بالا تنظیم کنید. سپس برای تمیز کردن اتو بخار سوخته پارچه پنبه‌ای را روی میز اتو پهن کنید. مقداری نمک دریا را روی آن بپاشید. سپس چند بار روی نمک را او بکشید تا زمانی که تکه‌های سوختگی از بین بروند.

با اتو کارهای مختلفی می‌توانید انجام دهید. برای آشنایی با این ترفندها مطلب ۱۰ کاربرد جالب و خلاقانه اتو در منزل را مطالعه کنید.

تمیز کردن اتو با خمیردندان

تمیز کردن اتو بخار سوخته

برای تمیز کردن اتو با خمیردندان باید اتو را خاموش کنید. سپس صبر کنید تا سرد شود. سپس روی لکه‌ها را با خمیر دندان غیر ژله‌ای بپوشانید. اجازه دهید خمیر دندان ۲ الی ۳ دقیقه روی لکه بماند. سپس با پارچه‌ای نخی و با حرکات دورانی، خمیر دندان را پاک کنید. پس از تمیز کردن، دمای اتو را روی بالاترین حالت قرار دهید. دکمه بخار را فشار دهید تا بقایای خمیر دندان از دریچه‌ها خارج شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودروش های تمیز کردن اتو بخار سوخته را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای تمیز کردن اتو استفاده کردید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا