آموزش

آموزش کار با Troubleshoot در ویندوز 10 ، 8 و 7

در ویندوز انواع خطاها و مشکلات ممکن است رخ دهد که خوشبختانه برای آنها را حل ها و ابزار مناسبی مانند Troubleshoot ویندوز 🔧 وجود دارد که در بیشتر مواقع می تواند موثر و راهگشا عمل کند. در این مطلب از لینک 2 دانلودبه آموزش کار با Troubleshoot در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ می‌پردازیم.

نحوه کار با ابزار عیب یابی Troubleshooting ویندوز ۱۰ ، ۷ و ۸٫۱

?How to Use Troubleshooting in Windows

یکی از ساده‌ترین راه‌های پیدا کردن عیب‌ها در ویندوز این است که از ابزار عیب یابی ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ استفاده کنید. این بخش برای رفع سریع عیب‌های ممکن در ویندوز طراحی شده است. هر چند همه مشکلات ویندوز با این روش حل نمی‌شود اما راه حلی سریع و آسان برای برطرف بسیاری از آن مشکلات است. در این مطلب از لینک 2 دانلودنحوه استفاده از قابلیت Troubleshoot در ویندوز ۱۰ و… را آموزش می‌دهیم.

آموزش عیب یابی ویندوز ۱۰ و.. در Control Panel

برای Troubleshooting ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ با این روش به Control Panel بروید و روی System and Security کلیک کنید.

Troubleshoot در ویندوز

سپس روی Troubleshoot Common Computer Problems کلیک کنید. به جای این کار می‌توانید در بخش Search control panel واژه Troubleshoot را وارد و جستجو کنید و سپس روی Troubleshooting را بزنید.

Troubleshoot در ویندوز 10

حال View all را از منوی سمت چپ انتخاب کنید.

Troubleshoot در ویندوز

همچنین می‌توانید از بخش Search Troubleshooting مشکل موردنظر را تایپ و جستجو کنید.

Troubleshoot در ویندوز

سپس از بین موارد نمایان شده، آن چیزی را که می‌خواهید عیب ‌یابی کنید، انتخاب کنید. حال Next را بزنید.

Troubleshoot در ویندوز

پس از آن، راه حل پیشنهادی آن را اجرا کنید. در اکثر موارد عیب یابی خودکار ویندوز ۱۰، ۸ و ۷ انجام می‌شود و نیازی نیست روی راه حلی کلیک کنید.

در برخی موارد هم لینک Advanced وجود دارد که با آن می‌توانید عیب‌ یابی را در حالت Run as administrator اجرا کنید. پس از زدن این گزینه، برای جلوگیری از اعمال تغییرات به صورت خودکار، در پنجره باز شده تیک گزینه Apply Repairs Automatically را بزنید.

Troubleshoot در ویندوز

Troubleshoot در ویندوز

برای حل مشکل ارور Undoing Changes Made To Your Computer به مطلب روش‌های برطرف کردن خطای We Couldn’t Complete The Updates, Undoing Changes مراجعه کنید.

نحوه Troubleshoot ویندوز ۸٫۱ و… از بخش تنظیمات

برای Troubleshoot در ویندوز ۱۰ و… با این روش از منوی Start به Settings بروید و روی Update & Security کلیک کنید. از سمت چپ روی Troubleshoot کلیک کنید.

Troubleshoot در ویندوز

اگر مشکلی وجود داشته باشد، آن را می‌توانید از بخش سمت راست مشاهده کنید. اصولا رایج‌ترین مشکلات ویندوز ۱۰ شامل موارد زیر می‌شود:

  • Internet connections
  • Windows updates
  • Blue screens
  • Hardware and devices
  • Network adapters
  • Bluetooth connections

روی مشکل موردنظر کلیک کنید و Run the troubleshooter بزنید.

Troubleshoot در ویندوز

اگر مشکلی را که مد نظرتان است پیدا نمی‌کنید، روی Additional troubleshooters کلیک کنید تا همه موارد ممکن را بتوانید مشاهده کنید. سپس روی Run the troubleshooter بزنید.

Troubleshoot در ویندوز

پس از این، Troubleshooter مشکل را حل می‌کند. ممکن است برای حل مشکل راهکارهایی به شما داده شود که باید راه حل موردنظر را از بین آن‌ها انتخاب کنید و روی آن کلیک کنید.

Troubleshoot در ویندوز 10

صبر کنید تا فرایند انجام شود و در صورت امکان مشکل برطرف شود.

Troubleshoot در ویندوز

ممکن است Troubleshooter مشکل را پیدا نکند یا نتواند آنان را برطرف کند. در چنین حالتی گاهی به شما راهکارهای دیگری پیشنهاد می‌دهد اما این مورد همیشه اتفاق نمی‌افتد. البته این قابلیت به صورت دقیق نمی‌گوید که با چه شیوه‌هایی مشکل را حل می‌کند.

Troubleshoot در ویندوز

در صورتی که صفحه ویندوز شما مشکی می‌شود، به مطلب روش‌های کارساز برای حل مشکل صفحه مشکی ویندوز ۱۰ مراجعه کنید.

نحوه انجام troubleshoot در ویندوز ۷ و ۸

برای انجام troubleshoot در ویندوز ۷ و ۸  به Control Panel و سپس System and Security بروید. حال روی لینک آبی رنگ Troubleshoot Common Computer Problems کلیک کنید. در ویندوز ۷ باید روی Find and Fix Problems کلیک کنید.

Troubleshoot در ویندوز

در این بخش پرکاربردترین Troubleshoot ها را مشاهده خواهید کرد. با کلیک روی View All می‌توانید سایر آن‌ها را مشاهده کنید.

Troubleshoot در ویندوز

حال روی عیب موردنظر کلیک کنید.

Troubleshoot در ویندوز

برای پیدا کردن سریع‌تر آن‌ها می‌توانید از نوار جستجویی که در بالا و سمت راست پنجره وجود دارد، استفاده کنید.

Troubleshoot در ویندوز

وقتی روی یکی از آن‌ها کلیک کردید، سپس در پنجره باز شده Next را بزنید تا فرایند عیب‌یابی انجام شود. در برخی موارد گزینه‌ای به نام Advanced وجود دارد که با کلیک روی آن وارد پنجره‌ای دیگر می‌شوید. در اینجا تیک باکس Apply Repairs Automatically را بردارید تا اعمال تغییرات بدون اطلاع شما انجام نشود. اگر با انجام خودکار این فرایند مشکلی ندارید، تیک را برندارید.

Troubleshoot در ویندوز

در برخی موارد هم راه‌حل‌ها در پنجره‌ای برایتان نمایان می‌شود و باید از بین آن‌ها راه‌حل موردنظر خود را انتخاب کنید. اصولا این فرایند به صورت خودکار انجام می‌شود و از کاربر سوالی پرسیده نمی‌شود.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودروش‌های Troubleshoot در ویندوز ۷، ۸ و ۱۰ را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای عیب یابی استفاده کردید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا