آموزش

ترفندهای افزایش مدت زمان نگهداری گل تازه

وقتی گلی از ریشه اش جدا شود، 🌹 دیگر منبع تغذیه ای ندارد که بتواند تازه و زنده بماند. با استفاده از روش هایی می توانید عمر گل چیده شده را افزایش دهید و ترفندهایی را اجرا کنید که گل مدت زمان بیشتری تازه بماند. در این مطلب از لینک 2 دانلودترفندهای افزایش مدت زمان نگهداری گل تازه را بررسی می کنیم.

افزایش عمر گل طبیعی

?How to Make Fresh Flowers Last Longer

گل های چیده شده عمر زیادی نسبت به گل هایی که در گلدان و با ریشه هستند، ندارند اما شما می توانید با کمک چند ترفند ساده ماندگاری آن ها را کمی بیشتر کنید. در این مطلب از لینک 2 دانلودروش های افزایش عمر گل طبیعی بعد از چیده شدن را آموزش می دهیم. با ادامه این پست ما را همراهی کنید.

افزایش مدت زمان نگهداری گل با آب گرم

برای نگهداری گل چیده شده گل‌ها را سریعا در آب گرم قرار دهید. وقتی گل‌ها چیده می‌شوند، سیستم حمایتی آنها برای ادامه حیات نیز قطع می‌شود. اگر دور گل‌ها کاغذی پیچیده شده است، آن را باز کنید. زیرا کاغذ می‌تواند موجب پوسیدگی گل‌ها شود. سلفون نیز موجب عرق کردن آن‌ها می‌شود. وقتی گل چیده شده را بیرون از آب نگه دارید، سلول‌های انتهای ساقه شروع به رشد کردن میکنند. در نتیجه، جلوی جذب آسان ساقه‌ها را می‌گیرند. حدود دو و نیم سانت از انتهاب ساقه را ببرید. سپس گل را درون آبی قرار دهید که ترجیحا دارای مواد نگه دارنده است. اجازه دهید قبل از چیدمان، گل‌ها زمان کافی برای دریافت آب داشته باشند.

افزایش مدت زمان نگهداری گل

یک سوم یا نصف یک سطل پلاستیکی را با آب گرم پر کنید. گل‌ها آب گرم را بهتر از آب سرد جذب می‌کنند. گل‌ها فقط از انتهای ساقه آب جذب می‌کنند. پس نیازی نیست سطل را پر کنید زیرا شاخ و برگ‌های باقی مانده روی ساقه زیر خط آب قرار می‌گیرند و آب را آلوده می‌کنند و گل‌ها پوسیده می‌شوند. این گونه باکتری‌ها سریع‌تر می‌توانند تغذیه شوند و در نتیجه، گلها زودتر خواهند مرد. گاهی هم بوی بدی ایجاد خواهند کرد.

افزایش مدت زمان نگهداری گل

ساقه گل‌ها را با یک زاویه اریب برش بزنید. این گونه آب بهتر جذب خواهد شد. تمام شاخ و برگ‌ها را از قسمت پایینی ساقه‌ها که در زیر خط آب قرار می‌گیرند، جدا کنید. فورا گل‌ها را در آب قرار دهید.

افزایش مدت زمان نگهداری گل

گل‌های زیادی درون سطل قرار ندهید. اجازه دهید هوای کافی بین گل‌ها جریان داشته باشد. قرار دادن گل‌های زیاد در سطل موجب له و کبود شدن گلبرگ‌ها خواهد شد. سطل را در یک مکان تاریک و خنک قرار دهید. برای قرار دادن گل‌هایی که ساقه کوتاه دارند، از سطل کوتاه‌تر استفاده کنید. صبر کنید تا گلها آبی کافی دریافت کنند.

افزایش مدت زمان نگهداری گل

روش نگهداری گل طبیعی در آب گرم: بخش دوم

اجازه دهید گل‌ها به مدت چهار الی پنج ساعت در آب بمانند. ترجیحا یک شب قبل از چیدمان، به آنها فرصت دهید. این گونه ساقه ها پر از آب می شوند. ماندگاری گل‌ها نیز دو برابر خواهد شد.

روش نگهداری گل طبیعی

از مواد نگه دارنده گل برای از بین بردن باکتری های درون آب استفاده کنید. این ماده را از گل فروشی ها می توانید خریداری کنید. جایگزین دیگر آن، سفیدکننده خانگی یا وایتکس است. اگر از این مواد استفاده نمی‌کنید، باید آب را عوض کنید و ساقه‌ها را به صورت روزانه برش بزنید. اگر از مواد نگه دارنده استفاده می‌کنید، نیازی نیست ساقه‌ها را به صورت روزانه برش بزنید. کافی است آب را دو بار در هفته عوض کنید. گاهی جوانه‌ها نیز در صورت نگه داری صحیح، باز خواهند شد.

روش نگهداری گل طبیعی

روش نگهداری گل طبیعی: استفاده از آسپیرین

یک گل شاخه بریده را در گلدان قرار دهید. نیمی از گلدان را با آب پر کنید.

روش نگهداری گل طبیعی

یک قرص آسپرین به آن اضافه کنید.

روش نگهداری گل طبیعی

یک روز صبر کنید و سپس دوباره قرص دیگری اضافه کنید.

روش نگهداری گل طبیعی

آسپرین به گل ها کمک می کند تا حدود ۵ الی ۹ روز بدون قرار دادن قرص دیگری تازه بمانند.

روش نگهداری گل طبیعی

طریقه افزایش عمر گل با غذای گیاهی خانگی

برای نگهداری گل نرگس در آب و سایر گل‌ها، می‌توانید از موادی استفاده کنید که در منزل دارید. شکر و مقداری سفیدکننده می تواند رشد قارچ و باکتری را کاهش دهد.

یک لیتر آب را با دو قاشق غذاخوری آب لیمو، یک قاشق غذاخوری شکر و ۱/۲ قاشق چایخوری سفید کننده مخلوط کنید. سپس داخل گلدان بریزید.

طریقه افزایش عمر گل

ساقه گل را به صورت اریب برش بزنید تا آب بهتر جذب شود. هر ۳-۴ روز یک بار این کار را انجام دهید.

طریقه افزایش عمر گل

برگ ها را جدا کنید. برگ هایی که زیر سطح آب باقی می‌مانند موجب به وجود آمدن کپک می شوند.

طریقه افزایش عمر گل

گل ها را درون گلدان با آب مخصوصی که درست کردید، بگذارید.

طریقه افزایش عمر گل

نگهداری گل در گلدان: سایر روش های افزایش مدت زمان نگهداری گل تازه

برای نگهداری گل رز در آب و سایر گل های چیده شده، یک قاشق چایخوری شکر یا کمی نمک را با جوش شیرین مخلوط کنید به آب اضافه کنید.

یک قرص مولتی ویتامین را خرد کنید و به آب اضافه کنید.

گل‌ها را در محیطی خنک نگه دارید. قبل از افزودن آسپرین، ان را در آب له کنید.

طریقه افزایش عمر گل

با استفاده از فویل کارهای جالبی می توانید انجام دهید. در مطلب کاربرد و استفاده جالب از فویل آلومینیوم می‌توانید با این ترفندها آشنا شوید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودروش ها و راز افزایش عمر گلهای تازه را آموزش دادیم. شما از کدام روش برای افزایش عمر گل رز و… استفاده می کنید؟ لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا