آموزش

۹ روش هک گوشی که توسط هکرها استفاده می‌شود، شما در امان هستید؟

آیا نگران هکرهایی هستید که می‌ دانند چگونه گوشی را هک کنند؟ آگاهی 🕵️ از روش‌های هک اولین دفاع در برابر این اقدام است. در این مطلب از لینک 2 دانلود۹ روش هک گوشی که توسط هکرها استفاده می‌شود را بررسی می‌کنیم.

چگونه گوشی هک می‌شود؟

?How Your Cell Phone Can Be Hacked

تصور زندگی بدون گوشی هوشمند سخت است. تلفن‌های همراه به‌ طور چشمگیری تکامل یافته‌اند و تقریبا در همه جنبه‌های زندگی ما نقش دارند. با وجود اطلاعات بسیار در تلفن‌های همراه باید بدانیم چگونه از اطلاعات و هویت خود محافظت کنیم؛ چرا که هک تلفن همراه در حال حاضر بسیار جدی‌تر از هر زمان دیگری است. هکرها فقط برای سرگرمی تلفن‌های همراه را هک نمی‌کنند، بلکه سرویس‌ها و اطلاعات خود را می‌فروشند که این امر خطرات امنیتی را افزایش می‌دهد. چند نمونه از روش‌های هک گوشی به شرح زیر می‌باشد:

حملات فیشینگ

هک گوشی از راه دور

حملات فیشینگ بسیار رایج هستند. این حملات بدون نیاز به تلاش زیاد، بسیار مؤثر واقع می‌شود. هیچ کسی آگاهانه برنامه‌های مخرب را بر روی تلفن همراه خود نصب نمی‌کند. همچنین بیشتر مردم واقعا  از ایمن بودن یک لینک اطلاع دقیقی ندارند. هکرها طرح‌های فیشینگ پیچیده‌ای را ارائه کرده و صفحاتی را ایجاد می‌کنند که به صفحه اصلی بسیار نزدیک است که قبلا در ۱۱ روش شناسایی و تشخیص جعلی بودن سایت ها آن را به صورت کامل بررسی کردیم. واضح‌ترین نکته، بررسی پروتکل SSL است که صفحات فیشینگ اغلب فاقد آن هستند. اگر اطلاعات کاربری خود را در یک سایت فیشینگ وارد کنید، این اطلاعات فورا به هکرها منتقل می‌شود و آن‌ها می‌توانند به برنامه‌های شما دسترسی پیدا کنند. بدترین قسمت این اتفاق این است که بیشتر افرادی که تحت حملات فیشینگ قرار می‌گیرند، حتی نمی‌دانند که قربانی شده‌اند. برای جلوگیری از حملات فیشینگ از کلیک بر روی لینک‌های مشکوک و وارد کردن اطلاعات شخصی خود در آن‌ها خودداری کنید.

استفاده از کی‌لاگر

برنامه هک گوشی

کی‌لاگرها عمدتا برای کامپیوترها ساخته می‌شدند. اما امروزه هکرها برای هک گوشی از راه دور، از آن استفاده می‌کنند. هکرها برای نصب کی‌لاگر نیاز به دسترسی فیزیکی به تلفن همراه شما ندارند. دانلود و نصب برنامه‌های غیرقانونی و پذیرش مجوزهای لازم این گونه برنامه‌ها، می‌تواند منجر به نصب کی‌لاگر و ضبط فعالیت‌های شما شود. سپس اطلاعات تلفن شما برای هکرها ارسال می‌شود. اگر می‌پرسید که آیا هک گوشی از راه دور امکان‌پذیر است؟ بله! این یکی از همین روش‌هاست!

هک گوشی بدون برنامه با دسترسی به تنظیمات

هک گوشی بدون برنامه

این روش یکی از سخت‌ترین روش‌های هک تلفن همراه بوده که نیازمند دانش تخصصی از آسیب پذیری سیستم عامل است. با استفاده از این روش هکرها به منو تنظیمات تلفن همراه دسترسی پیدا کرده و به راحتی پروتکل‌های امنیتی را غیرفعال می‌کنند. سپس اطلاعات موجود در تلفن همراه را به سادگی به یک سرور جداگانه انتقال می‌دهند.

هک از طریق ارسال اسپم یا هرزنامه

هک گوشی با ایمیل و جیمیل

هک تلفن همراه از راه دور از طریق ارسال هرزنامه (Spam)، یکی از مؤثرترین روش‌های هک گوشی بدون برنامه برای دستگاه‌های اندرویدی است. دستگاه‌های اندرویدی در صورت داشتن حساب جیمیل در دسترس‌تر می‌شوند. هکرها از طریق هک گوشی با ایمیل و جیمیل به سایر اطلاعات موجود در تلفن همراه دسترسی پیدا می‌کنند. آن‌ها با وارد کردن آدرس ایمیل شما و زدن «رمز عبور را فراموش کرده‌ام» شروع می‌کنند. در نتیجه این اتفاق، گوگل یک کد تایید به شماره تلفن کاربر اصلی ارسال می‌کند. اما اکثر افراد این پیام را نادیده می‌گیرند و این امر فرصت شکار را برای هکرها فراهم می‌کند.

متد Stingray

هک گوشی از راه دور بدون دسترسی

متد Stingray یکی از قدیمی‌ترین روش‌های هک هستند. استینگری شرکتی است که تجهیزات هک پیشرفته را تولید می‌کند. در این روش تلفن‌های همراه هوشمند با اتصال به استینگری هک می‌شوند و هکرها به تمامی اطلاعات گوشی از جمله تماس‌ها و پیام‌های ورودی و خروجی دسترسی می‌یابند. هک با متد استینگری بیشتر توسط افسران قانون در آمریکا استفاده می‌شود.

اپلیکیشن‌های جاسوسی

هک گوشی از راه دور

یکی از دلایل رایج شده هک تلفن‌های همراه، در دسترس بودن اپلیکیشن‌های جاسوسی است. بسیاری از این برنامه‌ها برای همسران و یا شرکاء مشکوک طراحی شده‌اند. برای نصب چنین برنامه‌ای باید به تلفن همراه کاربر مورد نظر دسترسی داشته باشید. هک در این روش در Task Manager گوشی نشان داده نمی‌شود و کنترل کامل را به هکر می‌دهد. چنین برنامه‌هایی به هکر اجازه می‌دهد تا بر تمام فعالیت‌ها از جمله پیام‌ها و برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی و مکان فعلی کاربر دسترسی داشته باشد. هکر همچنین قادر است به تمامی فایل‌های ذخیره شده از جمله تصاویر، فیلم، ایمیل و سایر اطلاعات شخصی کاربر دسترسی داشته باشد.

هک گوشی با شماره

هک گوشی از راه دور با شماره تلفن بسیار دشوار است و یک فرد معمولی نمی‌تواند از این روش استفاده کند. برای اینکه بتوانید تنها با استفاده از یک شماره تلفن گوشی فرد مورد نظر را هک کنید، باید نکات فنی هک تلفن همراه را بدانید. سیستم سینگنالینگ ۷ یا SS7 برای اتصال شبکه‌های تلفن همراه به یکدیگر استفاده می‌شود. برای هک گوشی با شماره، هکر باید به این سیستم دسترسی داشته باشد. هکر با استفاده از این روش می‌تواند به تماس‌ها، پیام‌ها و موقعیت مکانی کاربر دسترسی داشته باشد.

هک سیم کارت

در آگوست سال ۲۰۱۹ مدیرعامل توئیتر سیم کارت خود را با تعویض سیم کارت به روش فیشینگ هک کرد. هکرها در این روش با استفاده از اطلاعات شخصی شما درخواست سیم کارت جایگزین می‌کنند. پس از دریافت سیم کارت توسط هکر، سیم کارت قدیمی غیر فعال شده و شماره تلفن شما به سرقت می‌رود. برای جلوگیری از هک سیم کارت توسط هکرها، از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید. در روش‌های جدیدتر هکرها با ارسال سیگنال به دستگاه مورد نظر سیم کارت را هک می‌کنند.

هک گوشی با بلوتوث

هکرهای حرفه‌ای با استفاده از برخی نرم‌افزارها با اتصال به بلوتوث، دستگاه مورد نظر آن را هک می‌کنند. هکرها از طریق بلوتوث به تلفن همراه شما متصل شده و به تمام اطلاعات موجود دسترسی می‌یابند.

نظرات و پیشنهادات شما؟

در این مطلب از لینک 2 دانلودبه معرفی  ۹ روش هک گوشی که توسط هکرها استفاده می‌شود از جمله هک گوشی از راه دور بدون دسترسی و برنامه هک گوشی، پرداختیم. اگر شما هم قربانی هک گوشی بوده‌اید، تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا